Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο. Κίνημα Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Β. Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων στήριξης των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ.
Ο κ. Κεγκέρογλου, κατά την ανάπτυξη της ερώτησης του επεσήμανε ότι η πανδημία επιδείνωσε τα χρόνια προβλήματα του κλάδου των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ, οδηγώντας τον κλάδο σε απαξίωση. Η αγωνιώδης προσπάθεια του κλάδου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την βελτίωση της εικόνας του, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, έχει εκφραστεί πολλές φορές με ψηφίσματα και επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση.
Ο κλάδος εξαιρέθηκε και δεν του αποδόθηκε η ενίσχυση ειδικού σκοπού που έχει θεσμοθετηθεί για τις επιβατικές μεταφορές και ενώ εντάχθηκε στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή, ήταν χωρίς αντίκρισμα, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Είναι προφανές ότι η επιβίωση του κλάδου, αν δεν ληφθούν μέτρα, καθίσταται επισφαλής.
Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής, ζήτησε να θεσπιστεί η ταξινόμηση ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ έως 9 θέσεων και να ενταχθεί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με νέα τεχνολογία σε ευρωπαϊκά – κοινοτικά ή εθνικά – αναπτυξιακά Προγράμματα ΕΣΠΑ.
Παράλληλα, ζήτησε να δοθεί παράταση στο όριο ηλικίας των ήδη κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ τουλάχιστον μέχρι 31/12/2022 λόγω αδυναμίας αντικατάστασης στην περίοδο της κρίσης της πανδημίας, ώστε να αντικατασταθούν μέσω του προγράμματος ενώ τόνισε ότι είναι υποχρέωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ για τα σχολικά δρομολόγια μεταφοράς μαθητών που δεν εκτελέστηκαν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω της πανδημίας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ι. Κεφαλογιάννης, απαντώντας, είπε ότι τα ΤΑΞΙ έχουν ενισχυθεί στην περίοδο της κρίσης συνολικά με 110 εκ. ευρώ και έχουν υπάρξει και πολλές θεσμικές ρυθμίσεις στήριξης του κλάδου των ΤΑΞΙ. Σχετικά με την επιδότηση για αγορά αυτοκινήτων EURO 6 με καύσιμο πετρέλαιο μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ο Υπουργός είπε ότι κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ήταν θετικός για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά και την ταξινόμηση και ΤΑΞΙ 7-9 θέσεων.