Με ερώτηση τους προς τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, ο γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, μαζί με άλλους Βουλευτές ζητούν Ειδικό Πρόγραμμα για α) προσλήψεις ανέργων για ταχυμεταφορές, υπηρεσίες delivery, e-shops και β) επιχορήγηση ΚοινΣεπ, ΙΚΕ κλπ για δημιουργία citycourier.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Σε «διπλό lockdown» βρίσκεται το εγχώριο λιανεμπόριο αφού οι εταιρείες ταχυμεταφορών καταρρέουν η μία μετά την άλλη, αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του όγκου των αποστολών. Με το φυσικό δίκτυο των καταστημάτων να παραμένει κλειστό εξαιτίας της πανδημίας covid -19 το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη δημιουργία e-shops είναι αναμφίβολα η μόνη κίνηση επιβίωσης για τους Έλληνες εμπόρους. Δυστυχώς όμως φαίνεται να οδηγούνται εκ νέου σε «lockdown» αυτή τη φορά όχι μόνο εξαιτίας του κορωνοϊού, αλλά και εξαιτίας των αδυναμιών του συστήματος να ανταπεξέλθει αλλά και της έλλειψης προγράμματος στήριξης προκειμένου να διευρυνθούν οι δυνατότητές του.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, στην καλύτερη περίπτωση ο μέσος χρόνος παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών κυμαίνεται από 5 έως 10 εργάσιμες ημέρες, με τα περισσότερα προβλήματα να εντοπίζονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οι εταιρείες ταχυμεταφορών παρότι ισχυρίζονται πως μετά το πρώτο lockdown προχώρησαν σε διαρθρωτικές και ενισχυτικές κινήσεις προκειμένου να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις που επιβάλλονται από την πανδημία, αδυνατούν και πάλι να ανταπεξέλθουν άμεσα στη ζήτηση, που παρουσιάζει αύξηση κατά 50% σε σχέση με το πρώτο lockdown.
Τα ίδια προβλήματα στον χρόνο παράδοσης αντιμετωπίζουν και τα ΕΛΤΑ. Σύμφωνα με την εταιρεία ο όγκος των αποστολών που καλείται να διαχειριστεί έχει αυξηθεί 22,5%. σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης. Ωστόσο, τα ΕΛΤΑ είχαν προχωρήσει σε νέα τιμολογιακή πολιτική από τον Μάρτιο του 2020, με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και την εναρμόνισή τους με τις σύγχρονες απαιτήσεις των πελατών.
Ο συνδυασμός lockdown, black Friday και προ-εορταστικής περιόδου, έφτασαν τις εταιρείες ταχυμεταφορών ιδιωτικές και τα ΕΛΤΑ στα όριά τους και αποκάλυψαν πως απαιτούνται διπλάσιες υποδομές – εξοπλισμός, αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα.
Μπροστάστην κατάσταση αυτή, δεν έγινε καμία κυβερνητική προσπάθεια για να ενισχυθούν τα υφιστάμενα δίκτυα ταχυμεταφορών, υπηρεσιών delivery αλλά και για να αποσυμφορηθούν, με την στήριξη των επιχειρήσεων να δημιουργήσουν το δικό τους δίκτυο αλλά ούτε για την επιχορήγηση σε ΚΟΙΝΣΕΠ, ΙΚΕ κλπ, που θα μπορούσαν και δημιουργούσαν τοπικά citycourier.
Επειδή οι ελληνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ενισχύουν το Α.Ε.Π. της χώρας μας και στην απασχόληση, αλλά κυρίως συμβάλλουν στην παρούσα συγκυρία στη συγκράτηση της πτώσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Επειδή η κυβέρνηση οφείλει, να λάβει ουσιαστικά μέτρα τόσο για την προστασία των εργαζομένων που δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες και ειδικά κατά την περίοδο του lockdown εργάστηκαν με πλημμελή μέτρα προστασίας, όσο και για την αναβάθμιση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών στη χώρα.
Επειδή οι εργαζόμενοι στις ταχυμεταφορές πλήττονται από την ανεργία, την υποδηλωμένη ή/και αδήλωτη εργασία και την έκθεση σε πολλαπλούς κινδύνους
Επειδή καθυστερήσατε 8 μήνες να προκηρύξετε πρόγραμμα για δημιουργία e-shop
Επειδή η υλοποίηση ενός άμεσου και ειδικού προγράμματος 1) Για την πρόσληψη ανέργων με επιδότηση εργασίας στις εταιρίες ταχυμεταφορών(Courier, ΕΛΤΑ) και υπηρεσίες delivery 2) Για την πρόσληψη ανέργων από τις ίδιες τις επιχειρήσεις e-shopκλπ που επιλέγουν να λειτουργούν το δικό τους σύστημα ταχυμεταφοράς 3)Για την επιχορήγηση ΚΟΙΝΣΕΠ, ΙΚΕ κλπ για άμεση δημιουργία τοπικών δικτύων (citycourier) με προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού και οχημάτων
Επειδή με την παραπάνω πρόταση που θα συνεκτιμήσουν οι επιστήμονες δίνεται η δυνατότητα για λειτουργία πολλών κατηγοριών επιχειρήσεων
.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.Πως αντιμετωπίζετε την απουσία ρυθμιστικής παρέμβασης της ΕΕΤΤ στο πλαίσιο αναβάθμισης των ταχυδρομικών υπηρεσιών στης χώρας και αύξησης της ανταγωνιστικότητας τους;
2.Προτίθεστε να συγκροτήσετε άμεσα το ειδικό πρόγραμμα που σας προτείνουμε με ουσιαστικά κίνητρα για την αναβάθμιση και βελτίωση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών, υπηρεσιών delivery προς τους καταναλωτές;
3.Τι προτίθεστε να πράξετε για την αναβάθμιση των υποδομών και κατ’ επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών τους προς όφελος τόσο των καταναλωτών, όσο και των εμπόρων;
4.Ποια συγκεκριμένα μέτρα σκοπεύετε να λάβετε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στις ταχυμεταφορές και στις υπηρεσίες delivery;
5.Ποια είναι η στρατηγική σας για τον κλάδο των ταχυμεταφορών και πώς προτίθεστε να ενεργήσετε, ώστε να εξαλειφθούν οι στρεβλώσεις και να διασφαλιστεί αφενός η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, αφετέρου η βιωσιμότητα του κλάδου;
Οι ερωτώντες βουλευτές: Βασίλης Κεγκέρογλου ,Ιλχάν Αχμέτ, Γιώργος Μουλκιώτης, Μιχάλης Κατρίνης».