Στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε σήμερα η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο και Βουλευτή Ηρακλείου κ. Β. Κεγκέρογλου, προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για επανεξέταση της απόφασης για εγκατάσταση σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου.
Ο κ. Κεγκέρογλου, αναφέρθηκε στον ολοκληρωμένο ενεργειακό σχεδιασμό της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ από το 2010, τόσο ως προς την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων όσο και την ανάπτυξη των ΑΠΕ. Σε αυτόν τον ενεργειακό σχεδιασμό ήταν ενταγμένη και η διπλή ενεργειακή διασύνδεση της Κρήτης.
Οι αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις Λαφαζάνη, Σκουρλέτη, Σταθάκη καθυστέρησαν 3 χρόνια την μικρή ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, η οποία μόλις άρχισε με πολλά προβλήματα.
Η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης Αττικής, είχε ενταχθεί ως υποέργο στη διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ευρώπης με χρηματοδότηση από τα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI).
Ο κ. Σταθάκης για πολιτικούς λόγους απένταξε το έργο από το PCI για να χρηματοδοτηθεί από τον Έλληνα φορολογούμενο, μέσω ΠΔΕ ή ΕΣΠΑ.
Στο πλαίσιο της μεγάλης διασύνδεσης, ο αγωγός ακουμπά στην Κορακιά, προκειμένου από εκεί να συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο της Κρήτης. Ο απαραίτητος σταθμός μετατροπής αντί να τοποθετηθεί στην Κορακιά, όπως προβλέπει το περιφερειακό χωροταξικό σχέδιο και ο αρχικός σχεδιασμός τοποθετήθηκε στη Δαμάστα.
Η επιλογή της Δαμάστας, όχι μόνο δεν έχει δικαιολογηθεί αλλά ήταν πολιτική κατεύθυνση του Υπουργείου επί Σύριζα.
Η σημερινή Κυβέρνηση, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις, αντί να σεβαστεί το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, τον Δήμο Μαλεβιζίου, το Περιφερειακό Χωροταξικό Κρήτης και την τοπική κοινωνία επιμένει να εφαρμόσει τις επιλογές ΣΥΡΙΖΑ και να τοποθετήσει το σταθμό μετατροπής στη Δαμάστα.
Ο κ. Κεγκέρογλου κάλεσε τον Υπουργό να σεβαστεί το Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο αλλά και το Εθνικό, αφού η Δαμάστα έχει χαρακτηριστεί ως μαρτυρικό χωριό από το 2000 και η περιοχή αναδασωτέα και να επανεξετάσει την απόφαση του για εγκατάσταση σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου, αλλιώς ξεκάθαρα φαίνεται ότι η Κυβέρνηση όχι μονό ακολουθεί αλλά συνεχίζει την πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Στη συνέχεια ο κ.β Κεγκέρογλου, παρατήρησε ότι αν υλοποιηθεί η απόφαση εγκατάστασης σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα ανατρέπεται η δέσμευση όλων των κυβερνήσεων για την μεταφορά των μονάδων παραγωγής από τα Λινοπεράματα στην Κορακιά.
Ο αρμόδιος Υπουργός, στην απάντηση του επέμεινε στη δημιουργία σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου, επικαλούμενος την αξιολόγηση μεταξύ 6 θέσεων, τα κριτήρια για τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, στο ανθρωπογενές περιβάλλον, στις χρήσεις γης, στα τεχνικά κριτήρια καθώς και στις δικλείδες ασφαλείας που θα τεθούν από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ στη δευτερολογία του πληροφόρησε τον κ.Κεγκέρογλου ότι η σύμβαση υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα.
Μετά από αυτά, ο Β.Κεγκέρογλου, καταθέτει νέα ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων για όλα τα στοιχεία που αφορούν στην επιλογή της θέσης, την αξιολόγηση και την ανάθεση του έργου.
Οι αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις Λαφαζάνη, Σκουρλέτη, Σταθάκη καθυστέρησαν 3 χρόνια την μικρή ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, η οποία μόλις άρχισε με πολλά προβλήματα.
Η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης Αττικής, είχε ενταχθεί ως υποέργο στη διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ευρώπης με χρηματοδότηση από τα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI).
Ο κ. Σταθάκης για πολιτικούς λόγους απένταξε το έργο από το PCI για να χρηματοδοτηθεί από τον Έλληνα φορολογούμενο, μέσω ΠΔΕ ή ΕΣΠΑ.
Στο πλαίσιο της μεγάλης διασύνδεσης, ο αγωγός ακουμπά στην Κορακιά, προκειμένου από εκεί να συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο της Κρήτης. Ο απαραίτητος σταθμός μετατροπής αντί να τοποθετηθεί στην Κορακιά, όπως προβλέπει το περιφερειακό χωροταξικό σχέδιο και ο αρχικός σχεδιασμός τοποθετήθηκε στη Δαμάστα.
Η επιλογή της Δαμάστας, όχι μόνο δεν έχει δικαιολογηθεί αλλά ήταν πολιτική κατεύθυνση του Υπουργείου επί Σύριζα.
Η σημερινή Κυβέρνηση, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις, αντί να σεβαστεί το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, τον Δήμο Μαλεβιζίου, το Περιφερειακό Χωροταξικό Κρήτης και την τοπική κοινωνία επιμένει να εφαρμόσει τις επιλογές ΣΥΡΙΖΑ και να τοποθετήσει το σταθμό μετατροπής στη Δαμάστα.
Ο κ. Κεγκέρογλου κάλεσε τον Υπουργό να σεβαστεί το Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο αλλά και το Εθνικό, αφού η Δαμάστα έχει χαρακτηριστεί ως μαρτυρικό χωριό από το 2000 και η περιοχή αναδασωτέα και να επανεξετάσει την απόφαση του για εγκατάσταση σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου, αλλιώς ξεκάθαρα φαίνεται ότι η Κυβέρνηση όχι μονό ακολουθεί αλλά συνεχίζει την πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Στη συνέχεια ο κ.β Κεγκέρογλου, παρατήρησε ότι αν υλοποιηθεί η απόφαση εγκατάστασης σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα ανατρέπεται η δέσμευση όλων των κυβερνήσεων για την μεταφορά των μονάδων παραγωγής από τα Λινοπεράματα στην Κορακιά.
Ο αρμόδιος Υπουργός, στην απάντηση του επέμεινε στη δημιουργία σταθμού μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου, επικαλούμενος την αξιολόγηση μεταξύ 6 θέσεων, τα κριτήρια για τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, στο ανθρωπογενές περιβάλλον, στις χρήσεις γης, στα τεχνικά κριτήρια καθώς και στις δικλείδες ασφαλείας που θα τεθούν από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ στη δευτερολογία του πληροφόρησε τον κ.Κεγκέρογλου ότι η σύμβαση υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα.
Μετά από αυτά, ο Β.Κεγκέρογλου, καταθέτει νέα ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων για όλα τα στοιχεία που αφορούν στην επιλογή της θέσης, την αξιολόγηση και την ανάθεση του έργου.