ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ε. Στυλιανίδη
Στις 16 Σεπτεμβρίου με Ερώτηση (αριθμ. πρωτ. 5405) επισήμαινα ότι τα Ειδικά Σχολεία στο νομό Ηρακλείου υπολειτουργούν, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου για πλήρη στελέχωση τους από τις 11 Σεπτεμβρίου.
Σήμερα, όπως καταγγέλλουν φορείς της εκπαίδευσης και οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες, η κατάσταση παραμένει το ίδιο τραγική, αφού οι ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι πολλές, ξέχωρα από τα υπέρμετρα, από κάθε άλλη χρονιά, κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Έτσι, πολλά Τμήματα Ένταξης παραμένουν κλειστά, ενώ η κατ’ οίκον διδασκαλία και η παράλληλη στήριξη μαθητών με αναπηρία αγνοείται. Εξαιτίας της μη έγκαιρης κατάρτισης των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, δεν έχει προσληφθεί ακόμη κανένας αναπληρωτής για να καλυφθούν τα κενά, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις τμήματα να συγχωνεύονται και μαθητές με σοβαρές δυσκολίες να φοιτούν στο ίδιο τμήμα. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι πρώτες και οι δεύτερες πιστώσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, δεν έχουν ακόμη απορροφηθεί αν και βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Με έγγραφό τους οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης δηλώνουν ότι τα κενά στο Ν. Ηρακλείου είναι 6 Ψυχολόγοι, 5 Λογοθεραπευτές, 2 Εργοθεραπευτές, 7 Βοηθητικό Προσωπικό, 2 Φυσιοθεραπευτές, 2 Κοινωνικοί Λειτουργοί, 1 Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής.
Όπως καταγγέλλουν οι γονείς, η κατάσταση αυτή τους έχει αναγκάσει είτε να παρευρίσκονται οι ίδιοι στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία των παιδιών τους για να βοηθούν τους εκπαιδευτικούς, είτε τα να τα κρατούν στο σπίτι, παραγκωνίζοντας τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.
Επίσης, επειδή ακόμη δεν έχει ιδρυθεί το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Μεσαράς, μαθητές με σοβαρές αναπηρίες αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά 60 & 70 χιλιόμετρα από τη νότια Κρήτη στο Ηράκλειο, για να φοιτήσουν στα τρία σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ηράκλειο, ενώ και το Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ηρακλείου, έχουν πια γεμίσει και δεν μπορούν να εγγράψουν άλλους μαθητές.
Παρά την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου της Ειδικής Αγωγής και τις μεγαλόστομες διακηρύξεις για αναβάθμιση της εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες, τα ειδικά πλαίσια σε όλη την Κρήτη υπολειτουργούν. Η υποχρεωτικότητα στην Ειδική Αγωγή ψηφίστηκε, αλλά χωρίς να προϋπάρχει ο απαραίτητος σχεδιασμός, αφού οι υπάρχουσες ανάγκες σε υλικοτεχνικές υποδομές και προσωπικό δεν επαρκούν να καλύψουν τον αυξημένο πλέον αριθμό μαθητών.
Ήδη, τα περισσότερα σχολεία λειτουργούν κάτω από απαράδεκτες συνθήκες με στενές μικρές αίθουσες, σε λυόμενες αίθουσες – ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ηρακλείου- σε τάξεις που βρίσκονται σε ορόφους σχολείων, είτε έχουν χωριστεί με πρόχειρες κατασκευές σε διαδρόμους, χωρίς σε καμία περίπτωση να εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα των μαθητών.
Επειδή η Κυβέρνηση οφείλει να στηρίζει με κάθε πρόσφορο μέσο την προσπάθεια τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών και των γονιών τους για μάθηση,
επειδή είναι καιρός να δοθούν χρήματα για την Ειδική Αγωγή και
επειδή η Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης πρόκειται να κατανείμει τις προσεχείς ημέρες αριθμό πιστώσεων αναπληρωτών Ειδικού Επιστημονικού και Βοηθητικού Προσωπικού
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Αν θα παρέμβει ώστε να δοθεί η ανάλογη πίστωση και να καλυφθούν όλα τα κενά με αναπληρωτές και όχι ωρομίσθιους
- Αν προτίθεται να μεριμνήσει ώστε οι θέσεις αυτές να γίνουν οργανικές και να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς, δίνοντας τέλος έτσι στην ταλαιπωρία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών;
- Πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ίδρυσης του ΕΕΕΕΚ Μεσαράς;