Skip links

Γιατί τόση υποκρισία; (Πατρίς)

Είναι πεποίθηση πλέον, όλων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που ψήφισαν τη Ν.Δ., ότι η κυβερνητική της θητεία χαρακτηρίζεται από την πλήρη αναντιστοιχία προεκλογικών λόγων και μετεκλογικών έργων.
Η υλοποίηση της κρυφής ατζέντας, οι αντιφατικές και τις περισσότερες φορές ανολοκλήρωτες παρεμβάσεις, όχι μόνο δεν έχουν φέρει αποτελέσματα για τους πολίτες και τη νεολαία, αλλά έχουν πισωγυρίσει τον τόπο σε πολλούς τομείς.
Πολλοί ήλπιζαν ότι, στην εποχή του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού και των μεγάλων και ταχύτατων αλλαγών που ζούμε, θα σκεφτόταν η Κυβέρνηση ότι η χώρα μας οφείλει να επενδύσει κατά προτεραιότητα στην εκπαίδευση και τη γνώση. Μάταια όμως, διαψεύθησαν, η εκπαίδευση δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Ο λεγόμενος ″εθνικός διάλογος″ αποδείχθηκε πολύ γρήγορα ότι αποτελούσε το πρόσχημα για τις κυβερνητικές επιλογές, ευτέλιζε τους συμμετέχοντες, υποβάθμιζε τους θεσμούς και υποτιμούσε τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών, των φοιτητών και των μαθητών.
Η Ν.Δ. αντί να αξιοποιήσει το μεγάλο έργο  που παρέλαβε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., αντί να ενισχύσει και να διευρύνει τους θεσμούς που λειτούργησαν με επιτυχία, όπως το ολοήμερο σχολείο, τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, τα προγράμματα πολιτισμού, το «Μελίνα» και το «πάμε σινεμά», προχώρησε στην υποβάθμιση και στην κατάργησή τους.
Η Κυβέρνηση με τις πρόχειρες και αποσπασματικές παρεμβάσεις για μια σειρά θεμάτων, όπως οι μεταγραφές, το εξεταστικό σύστημα, ο ΔΟΑΤΑΠ, οι ξαφνικές αλλαγές για την εισαγωγή των Ελληνοπαίδων εξωτερικού στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και η πρόσφατη απόφαση του Ειδικού Γραμματέα στις 31 Μαρτίου, που διαχωρίζει και υποβαθμίζει τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., δημιουργεί συνεχώς νέα προβλήματα και επιβεβαιώνει ότι δεν έχει στόχους και σχέδιο για την παιδεία.
Απέδειξε ότι μένει πιστή στη συγκεντρωτική λογική της εξουσίας, αφού αφαιρεί και άλλες αρμοδιότητες από την Αυτοδιοίκηση και αποδεικνύει καθημερινά, ότι η εκπαίδευση αποτελεί για τη Ν.Δ. χώρο απροκάλυπτης εφαρμογής στυγνού  κομματισμού και αυταρχισμού.
Το ν/σ που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή δεν περιείχε ούτε ένα άρθρο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης ή το περιεχόμενο των σπουδών. Αποκλειστικός σκοπός του ν/σ ο κομματικός έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης.
Δύο χρόνια πίσω για να επιλέξει τα στελέχη της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αξιολόγηση 712 φακέλων, μέσα σε λίγες ώρες, με το καταπληκτικό παγκόσμιο ρεκόρ των 37,92 δευτερολέπτων ανά φάκελο!
Βέβαια οι επιτυχίες της Κυβέρνησης και τα ρεκόρ δε σταμάτησαν εδώ. Το 91% των επιλεγέντων στελεχών ήταν κομματικά στελέχη της Ν.Δ., το 8% φίλοι της Ν.Δ. και μόνο το 1% ανήκει σε άλλες παρατάξεις.
Μετά τον καταιγισμό των αντιδράσεων για τα κίβδηλα αυτά ρεκόρ, με τις κομματικά ντοπέ επιτροπές, η Υπουργός αναγκάστηκε να μιλήσει για προσωρινή τοποθέτηση των επιλεγμένων στελεχών για ένα έτος.
Ήλθε όμως το 2005 για να μετατρέψει σε αορίστου αυτές τις κομματικές επιλογές της και τώρα επιδιώκει τη μονιμοποίησή τους.
Αφού η Κυβέρνηση πέτυχε αυτό τον κομματικό άθλο, ως προς τον χρόνο και κυρίως ως προς την ″κάθαρση″, απλοποίησε τόσο τις διαδικασίες. Αφού δεν αποδέχεται την κριτική για λαθεμένες διαδικασίες και επιλογές και δεν υπάρχει ανάγκη αντικατάστασης των επιλεγέντων, κατά την άποψή της, γιατί εισάγει ξανά τόση γραφειοκρατία; Γιατί θεσμοθετεί προσχηματικές εξετάσεις, με επιλεγμένες επιτροπές και συμβούλια, με κατευθυνόμενη μοριοδότηση, με κλειστές και διαβλητές συνεντεύξεις χωρίς μετρήσιμα κριτήρια, που απαιτούν χρόνο, κόπο και σημαντικά ποσά;
Αφού ο στόχος της τοποθέτησης και μονιμοποίησης των κομματικών στελεχών της Ν.Δ., στο χώρο της εκπαίδευσης, με τις παρεκκλίσεις και τις φωτογραφικές διατάξεις, θα επιτευχθεί και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, γιατί τόση υποκρισία; 

Βασίλης Κεγκέρογλου
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ηρακλείου

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα