ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Τύπου και Μαζικής Ενημέρωσης
Κύριε Υπουργέ,
Σημαντικά προβλήματα απασχολούν τον επαρχιακό Τύπο. Το πρώτο αφορά στη μη εφαρμογή του Νόμου που προβλέπει την κατανομή της κρατικής διαφήμισης στα Μέσα Ενημέρωσης. Η υποχρεωτική διάταξη για τη διάθεση του ποσοστού διαφημιστικής δαπάνης, που ανέρχεται στο 30% επί του συνόλου στον επαρχιακό Τύπο, ουσιαστικά παραμένει ανεφάρμοστη.
Με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. είχε συσταθεί επιτροπή, η οποία είχε ως αποστολή να ελέγχει κάθε μήνα την εφαρμογή του Νόμου. Δυστυχώς όμως δεν υποβάλλονται, αν και είναι υποχρεωτικό, αναλυτικές καταστάσεις με τη μηνιαία διαφημιστική δαπάνη, ώστε να υφίσταται εφικτός ο σχετικός έλεγχος.
Το ισχύον νομικό πλαίσιο αν και υποστηρίζει σε σημαντικό βαθμό τα συμφέροντα του επαρχιακού Τύπου, δεν εφαρμόζεται. Εκτός αυτού παρατηρούνται φαινόμενα μεγάλης καθυστέρησης στην εξόφληση των τιμολογίων από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις του Δημοσίου και των ευρύτερων τομέων αυτού, που ξεπερνούν ακόμη και το ένα (1) έτος. Αυτό δημιουργεί μεγάλα οικονομικά προβλήματα στις εφημερίδες, γιατί είναι υποχρεωμένες να προκαταβάλλουν το Φ.Π.Α. πριν πληρωθούν τα σχετικά τιμολόγια. Στο σύνολό του ο επαρχιακός Τύπος ζητά την εφαρμογή του Νόμου «περί κρατικής διαφήμισης», για να πάψουν και οι διαφημιστικές εταιρείες να διεκδικούν μερίδιο από τα πενιχρά έσοδά του.
Το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα αφορά στη διάταξη που περιελήφθη στον Ν. 3274/2004(ΦΕΚ 195Α) «περί οργάνωσης και λειτουργίας των Οργανισμών Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού», η οποία καταργεί την υποχρέωση των Ο.Τ.Α. να προβαίνουν σε δημοσίευση προσκλήσεων ενδιαφέροντος σε μία ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα, για τα έργα που δίνονται με απ’ ευθείας ανάθεση από τις Δημαρχιακές Επιτροπές ή τα Κοινοτικά Συμβούλια.
Σας ερωτώ κ. Υπουργέ:
- Τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε για την εφαρμογή του Νόμου «περί κρατικής διαφήμισης» στον επαρχιακό Τύπο;
- Πως θα αποτρέψετε την εκμετάλλευση των διαφημιστικών εταιρειών σε βάρος του;
- Θα επαναφέρετε την καταργηθείσα διάταξη της παρ. 1Α του άρθρου 12 του Ν. 3074/2002, η οποία υποχρέωνε τις διαφημιστικές καταχωρήσεις από τους Ο.Τ.Α.;