Skip links

Η παγκόσμια μέρα του Βιβλίου μας βρίσκει με ελάχιστες και υπολειτουργούσες σχολικές βιβλιοθήκες

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Μ. Γιαννάκου

Κυρία Υπουργέ

Η εξέλιξη και η πρόοδος, που χαρακτηρίζει όλες σχεδόν τις δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να αναβαθμιστεί ο θεσμός των σχολικών βιβλιοθηκών. Φαινόμενα όπως ο αναλφαβητισμός, η προϊούσα απαξίωση της γνώσης και του βιβλίου, ιδίως ανάμεσα στους νέους, δεν είναι ανεξάρτητα από την αδιαφορία για τις σχολικές βιβλιοθήκες, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούνται σε αδράνεια και οι ελάχιστες που υπάρχουν.
Συγκεκριμένα, εδώ και ένα περίπου χρόνο, αφού οι εκδότες είχαν ήδη αποστείλει 30.000 τίτλους βιβλίων σε δύο αντίτυπα, όπως είχε ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, τα 60.000 βιβλία εξακολουθούν να παραμένουν έγκλειστα σε μια αποθήκη της οδού Βεΐκου, καθώς δεν έχει ακόμη καταστεί γνωστή η γνωμοδότηση της αρμόδιας επιτροπής για την αξιολόγηση των τίτλων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, των φορέων του βιβλίου, η γνωμοδότηση της επιτροπής βρίσκεται από τον περασμένο Μάιο στο γραφείο της Υπουργού Παιδείας κα. Γιαννάκου, χωρίς να γνωρίζει κανείς πόσους τίτλους επέλεξε η επιτροπή και χωρίς να έχουν επιστραφεί στους εκδότες τα μη επιλεγέντα βιβλία.Το αποτέλεσμα είναι, οι ελάχιστες σχολικές βιβλιοθήκες που λειτουργούν να παραμένουν κατ’ ουσία ανενεργές, αφού ούτε εμπλουτίστηκαν με βιβλία αλλά ούτε και στελεχώθηκαν με βιβλιοθηκονόμους.   Επειδή είναι πράγματι οδυνηρή διαπίστωση ότι σε σύνολο  16.089 σχολείων στην Ελλάδα, βιβλιοθήκες λειτουργούν μόνο στα 499, όταν κάθε σχολείο στην Ευρώπη έχει σχολική βιβλιοθήκη και αυτή εντάσσεται οργανικά στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και
επειδή οδηγούμαστε σε μια πορεία υποβάθμισης και εγκατάλειψης αυτών των βιβλιοθηκών που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, με αρνητικές συνέπειες συνολικά για την παιδεία

Ερωτάστε κα Υπουργέ

•    Γιατί ένα χρόνο τώρα δεν προχώρησε η επιλογή των τίτλων;
•    Αληθεύει ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει συγκαλέσει νέα επιτροπή επιλογής τίτλων; Τι απέγινε ο κατάλογος της προηγούμενης επιτροπής;
•    Αν προτίθεστε να προωθήσετε τη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου για τις σχολικές βιβλιοθήκες, που μεταξύ άλλων θα προβλέπει θέματα εμπλουτισμού και στελέχωσης, με χρηματοδότηση από τον τακτικό προϋπολογισμό;
•    Αν προτίθεστε να προχωρήσετε στην ίδρυση των 1.000 επόμενων σχολικών βιβλιοθηκών μέσα στο Β΄ΕΠΕΑΕΚ;
•    Αν προτίθεστε να εντάξετε σχέδιο δράσης στο Δ΄ΚΠΣ, ώστε με τη λήξη του, κάθε σχολείο της επικράτειας να αποκτήσει τη βιβλιοθήκη του αφού προηγηθεί χαρτογράφηση και μελέτη σκοπιμότητας για το σύνολο της χώρας;
•    Πόσες σχολικές βιβλιοθήκες από τις 499, που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, λειτουργούν πραγματικά;

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα