Skip links

Χωρίς Εθνικό Σχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση *

Η χώρα δεν έχει ανάγκη από μέτωπα που πολώνουν και διχάζουν τον Ελληνικό λαό, εξυπηρετώντας τις σκοπιμότητες αυτών που επιδιώκουν τη συγκρότηση τους.
Η Ελλάδα χρειάζεται να πορευτεί στο μέλλον με Εθνική στρατηγική, την οποία μπορεί να διαμορφώσει μόνο με Εθνική συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων, των κοινωνικών εταίρων και των ταγών του πνευματικού και επιστημονικού κόσμου.

Χρειάζεται το σχέδιο ΕΛΛΑΔΑ για οικονομική ανάκαμψη και βιώσιμη ανάπτυξη, για παραγωγή νέου εθνικού εισοδήματος και νέων θέσεων εργασίας σε συνδυασμό με πολιτικές κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.

Ιδιαίτερα για την παιδεία, το εκπαιδευτικό σύστημα, τα σχολεία, τα Πανεπιστήμια, η έρευνα, τα ερευνητικά κέντρα, πρέπει να έχουν την πυξίδα στο ΜΕΛΛΟΝ.

Μόνο έτσι, η Ελλάδα θα μπει σε τροχιά προόδου και η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή της 4ης Βιομηχανικής επανάστασης.

Η σημαντική δουλειά που έχει γίνει κυρίως από το ΠΑΣΟΚ στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, οι υποδομές, ο τεχνολογικός εξοπλισμός, αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό, που είναι περιζήτητο σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, είναι κεφάλαιο για την πατρίδα μας που μέχρι τώρα δεν έχουμε αξιοποιήσει πλήρως, λόγω και της κρίσης και αποτελούν τη βάση της εκκίνησης για να κάνει άλμα μπροστά και να συγχρονιστεί με τις παγκόσμιες εξελίξεις στη γνώση και την τεχνολογία.

Αν όμως, το εκπαιδευτικό σύστημα, παραμείνει εγκλωβισμένο στις ευκολίες του εφήμερου παρόντος, τις διευθετήσεις, τις αποσπασματικές πολιτικές και τις κάθε φορά κυβερνητικές σκοπιμότητες, θα συνεχίσει να χάνεται πολύτιμος χρόνος και ανθρώπινο δυναμικό.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όπως έπραξε για όλα τα θέματα, έτσι και στη παιδεία κινείται με τακτικισμούς και σκοπιμότητες.

Χωρίς εθνικό και κοινωνικό διάλογο, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ονόμασε «διαδικασία από τα κάτω προς τα πάνω» τις συμφωνίες που συνήψε με διαμεσολαβητές και ενδιάμεσους χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και βέβαια των φοιτητών.

Η διαδικασία συγχωνεύσεων, συνενώσεων, μετονομασιών με τοπικές συμφωνίες ή διαφωνίες, χωρίς σχέδιο και όραμα για το μέλλον, αντί να ανοίξει δρόμους προόδου, ανακυκλώνει προβλήματα και προκαλεί νέα αδιέξοδα.

Με την πρώτη και δεύτερη ad hoc, ας πούμε  πολιτική διαδικασία, θα έπρεπε να μπει άνω τελεία και να προσδιοριστεί το Εθνικό πλαίσιο και η προοπτική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με τις βασικές προτεραιότητες, απαντώντας στα βασικά ερωτήματα όπως:

-Θέλουμε την αξιολόγηση δομών και ανθρώπινου δυναμικού ως κύριο θεσμικό εργαλείο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης ως κίνητρο για διδάσκοντες και διδασκόμενους;

-Θέλουμε τριτοβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση με κατοχύρωση του χαρακτήρα του ρόλου και των δικαιωμάτων των αποφοίτων; Ή θα επιμείνει η Κυβέρνηση στην επαναφορά της διετούς εκπαίδευσης των ΚΑΤΕ της χούντας;

-Θέλουμε οριζόντια διασύνδεση και συνεργασία ομοειδών τμημάτων και ερευνητικών ομάδων διαφορετικών πανεπιστήμιων, ΤΕΙ, Πολυτεχνείων  και Ερευνητικών Κέντρων;

-Θέλουμε ξενόγλωσσα τμήματα δημοσίων Πανεπιστημίων των ΑΤΕΙ και των Πολυτεχνείων για ξένους φοιτητές και φυσικά με δίδακτρα;

-Θέλουμε ψηφιακή τριτοβάθμια εκπαίδευση; Αντί όμως αναζήτησης απαντήσεων σε αυτά, είδαμε τερατογεννέσεις και ενέχεται κίνδυνος να δούμε και νέες.

-Είδαμε π.χ το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ξενόγλωσσο) να συγχωνεύεται με τμήματα ΑΤΕΙ 200 χλμ μακριά, επειδή αρνούνται το διάλογο, τα όμορα του ΤΕΙ, Πανεπιστήμια.

Με αυτή τη σκοπιμότητα, κινδύνεψε να μετατραπεί το ΑΤΕΙ Κρήτης, το καλύτερο Τεχνολογικό ίδρυμα της χώρας, σε παράρτημα του παραρτήματος Λέσβου του Πανεπιστημίου Αιγαίου, λόγω λέει της μη επίτευξης συμφωνίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, το ΑΤΕΙ και το πολυτεχνείο.

Αστεία πράγματα, για τα οποία ευθύνεται αποκλειστικά ο κ.Γαβρόγλου.

Εδώ πρέπει να πούμε καθαρά, ότι δόθηκαν και άλλοθι στον Υπουργό, ο οποίος παρόλα αυτά είναι ο κύριος υπεύθυνος.

Η πρυτανεία και όλο το ανθρώπινο δυναμικό του ΑΤΕΙ Κρήτης, που γνωρίζουν από τα μέσα τις τεράστιες δυνατότητες, επέδειξαν και συνεχίζουν να επιδεικνύουν μια γνήσια αγωνία για το καλύτερο.

Ένα «καλύτερο» όμως, που φαλκιδεύεται από τη σταλινική ακαμψία του κ.Γαβρόγλου, που δεν έπεισε ότι στοχεύει στην αναβάθμιση Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ αλλά μάλλον στην ισοπέδωση.

Για να μην υπάρξουν αντιστρεπτές μεταβολές, τονίζω για άλλη μια φορά την επιτακτική ανάγκη για ένα γνήσιο διάλογο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Κρήτη, αλλά κυρίως σε εθνικό επίπεδο.

*Δημοσιεύθηκε στις 21-01-2019 στην εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα