Τοποθέτηση του Βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου κατά τη συζήτηση στη Βουλή ερώτησης σχετικά με τη δημοπράτηση όλων των τμημάτων που αφορούν την Εθνική Οδό Ηρακλείου – Μεσσαράς και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης
Κύριε Πρόεδρε,
Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος αποδίδει και αυτό είναι ευχάριστο.
Κάθε φορά που έχουμε συζήτηση ερώτησης στην ολομέλεια της Βουλής για το δρόμο Ηράκλειο – Μεσσαρά, κάτι κινείται τις προηγούμενες μέρες.
Πριν ένα μήνα, στις 26 Ιουλίου την παραμονή της συζήτησης, ανακοινώσατε μέσω περιφερειάρχη την ένταξη του έργου, αλλά δεν ήλθατε, κύριε Υπουργέ, στη Βουλή, όπως δεν είχατε έλθει και στις 6 Ιουνίου.
Προχθές, δυο μέρες πριν τη σημερινή συζήτηση, ανακοινώσατε στον Τύπο τη δημοπράτηση για το τμήμα Απομαρμά – Καστέλλι, προϋπολογισμού 49 εκατ. ευρώ, που είχαν εξασφαλιστεί από την Βάσω Παπανδρέου.
Όμως κύριε Υπουργέ,
Έχουν περάσει 2,5 χρόνια από τότε και ενώ έχουμε ολοκληρωμένες μελέτες και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για το συγκεκριμένο τμήμα, οι διαδικασίες δεν προχώρησαν.
Γιατί χάθηκαν 2,5 χρόνια χωρίς λόγο;
Οι διεργασίες για τον επιθυμητό, σε σας και ανεπαρκή νόμο ανάθεσης δημοσίων έργων και η μεγάλη και συστηματική καθυστέρηση στη λήψη των αποφάσεων και στην προώθηση των έργων, τείνουν, κύριε Υπουργέ, να καταστήσουν το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε ως το πιο βραδυπορούν τμήμα, μιας έτσι και αλλιώς αργοπορούσας Κυβέρνησης.
Προηγουμένως επαναλάβατε πράγματα γνωστά, που είχαν ανακοινωθεί ακόμη και από την Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ..
Ξαναζεσταμένα κουκιά, όπως λέει ο λαός μας.
Οι πολίτες ζητούν και πείτε μας στη δευτερομιλία σας κανένα νέο, για νέες χρηματοδοτήσεις και νέες εντάξεις έργων.
– Να μας πείτε πότε θα δημοπρατηθεί το τμήμα Αγ. Βαρβάρα μέχρι Απομαρμά
– Να μας πείτε ακόμη, πότε θα παραδοθεί το τμήμα Σίβα- Αγ. Βαρβάρα, που είναι σχεδόν έτοιμο εδώ και πολύ καιρό
– Να μας πείτε πότε θα δημοπρατήσετε τα τμήματα του ΒΟΑΚ με διαχωριστικό ασφαλείας, γιατί δυστυχώς, οι καθυστερήσεις αυτές πληρώνονται κάθε μέρα με ανθρώπινες ζωές.
Ο απολογισμός για το 2005, αλλά κυρίως για το Α΄ Εξάμηνο του 2006, είναι τραγικός. 59 νεκροί σε σύνολο 576 στη χώρα, πάνω από 10%, υπερδιπλάσιο δηλαδή ποσοστό απ’ αυτό του πληθυσμού της Κρήτης.
Σας καταθέτω όλα τα συγκριτικά στοιχεία ΒΟΑΚ και Εθνικού Δικτύου της χώρας.
Γι’ αυτό επιμένω, κύριε Υπουργέ.
Χρήματα υπάρχουν, δημοπρατήστε λοιπόν όλα τα ώριμα οδικά έργα του Ηρακλείου και της Κρήτης, αλλιώς τα χρήματα αυτά θα επιστρέψουν στις Βρυξέλλες ως αναπορρόφητα.
Συγκριτικά στοιχεία ΒΟΑΚ με λοιπό Εθνικό Δίκτυο της χώρας
Στην Κρήτη κυκλοφορούν 400.000 οχήματα και 130.000 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.
Στα 302 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ μόνο τα 30 χιλιόμετρα είναι με στηθαίο ασφαλείας, ενώ
• Ο δρόμος Αθήνα – Πάτρα από τα 218 χιλιόμετρα τα 150 χιλιόμετρα είναι με στηθαίο ασφαλείας και
• Ο δρόμος Αθήνα – Θεσσαλονίκη από τα 550 χιλιόμετρα τα 400 είναι με στηθαίο ασφαλείας.
Το 2005 έγιναν στον ΒΟΑΚ 93 ατυχήματα με 56 νεκρούς.
Το 2006 το Α΄ Εξάμηνο μόνο στο ΒΟΑΚ έγιναν 75 ατυχήματα με 36 νεκρούς