Skip links

Τα πρακτικά της επίκαιρης ερώτησης για το επίδομα ανεργίας των εποχιακά απασχολούμενων

Τα πρακτικά της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ αναφορικά με το επίδομα ανεργίας των εποχιακά αποσχολούμενων Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Η Βουλή ενέκρινε τη ζητηθείσα άδεια.
Συνεχίζουμε με την με αριθμό 229/11-9-2012 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος, κ. Βασίλειου Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας σχετικά με τους όρους χορήγησης του επιδόματος ανεργίας στους εποχικά εργαζόμενους.
Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξει την ερώτησή του.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, θεσπίστηκαν προφανώς και κάτω από πίεση περιορισμοί στην απόδοση επιδόματος ανεργίας στους εποχιακά εργαζόμενους.
Οι ανακοινώσεις την προηγούμενη εβδομάδα γι’ αυτό το ενδεχόμενο έφερε μεγάλη αναστάτωση στο χώρο των εργαζομένων, κυρίως στον τουρισμό, αλλά και σε όλες τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τον τουρισμό γιατί αυτοί οι εργαζόμενοι θα έχουν δυο μειονεκτήματα σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους. Ασφαλώς θα πρέπει να τα δούμε.
Το πρώτο μειονέκτημα είναι εκ των πραγμάτων η περιορισμένου χρόνου εργασία για ορισμένους μόνο μήνες το χρόνο.  
Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ότι με τους περιορισμούς τους οποίους θεσπίσαμε και προτίθεται να εφαρμόσει το Υπουργείο και ο ΟΑΕΔ, θα έχουν αδυναμία να συμπληρώσουν τον απαραίτητο αριθμό ενσήμων προκειμένου να λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας.
Αυτό που σας ρωτάω είναι εάν κατ’ αρχήν σκέπτεστε, αν προτίθεστε να επανεξετάσετε αυτό το οποίο έχει προκύψει από τις τελευταίες αποφάσεις, ούτως ώστε να προλάβουμε αδικίες και αδυναμίες που θα δημιουργήσουν κοινωνικό πρόβλημα.
Το δεύτερο είναι, εάν έχει συνυπολογιστεί ή έχει εκτιμηθεί ότι αυτή η κίνηση θα φέρει περισσότερη μαύρη εργασία. Κανείς εργαζόμενος που θα προσληφθεί για 6 μήνες, εφόσον δε θα έχει άμεσα το δικαίωμα για το επίδομα ανεργίας, δε θα απαιτεί, όπως πρέπει να απαιτεί, την πλήρη ασφάλισή του. Άρα, θα είναι σε μια μειονεκτική θέση και επιρρεπής στις αποφάσεις εργοδοτών που δεν τηρούν τους νόμους.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Κι εγώ ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος.  
 ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, όντως έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στους κόλπους των εποχιακώς απασχολουμένων στον τουρισμό κυρίως αυτή η νομοθετική πρόβλεψη η οποία στηρίζεται σε νόμο του 2011 του κ. Κουτρουμάνη, αν δεν κάνω λάθος. Τώρα όμως γίνεται ευρύτερα γνωστή στην κοινωνία. Δημιουργείται ανησυχία.
Όμως νομίζω ότι η ανησυχία εστιάζεται στον κίνδυνο μήπως καταργηθούν τα επιδόματα των εποχιακώς απασχολουμένων. Το παρακολούθησα στον Τύπο. Πολλοί τίτλοι εφημερίδων, στρεβλοί όπως αρκετά συχνά συμβαίνει, κάνουν λόγο για κατάργηση των επιδομάτων στην εποχική απασχόληση. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Δεν καταργούνται τα επιδόματα, απλά θεσπίζεται πλαφόν όπως θα εξηγήσω.
Προ ημερών είχα απαντήσει ξανά σε ερώτηση με το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο συναδέλφου στη Βουλή. Έδωσα τις απαραίτητες εξηγήσεις. Την Παρασκευή πάλι σε μια συζήτηση για τα προνοιακά επιδόματα τέθηκε και αυτό το θέμα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.
Εν πάση περιπτώσει, έρχομαι ξανά να εξηγήσω κάποια πράγματα, για να ξεκαθαρίσει και το τοπίο.
Σύμφωνα με το Ν. 3986/2011, το άρθρο 39 και την τροποποίηση της σχετικής παραγράφου, από 1/1/2013 δεν τερματίζεται το επίδομα των εποχιακά απασχολούμενων. Τροποποιείται με θέσπιση πλαφόν. Οι εποχιακά απασχολούμενοι θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν του δικαιώματος στο επίδομα ανεργίας.
Πιο αναλυτικά: Ενώ μέχρι τώρα η νομοθεσία όριζε ότι αρκούν εκατό ημέρες εργασίας στην ασφάλιση του κλάδου ανεργίας του ΟΑΕΔ στο τελευταίο 12μηνο για την επιδότηση ανεργίας για τους απασχολούμενους σε εποχιακά επαγγέλματα έναντι εκατόν είκοσι ημερών εργασίας για τους κοινούς ανέργους, με το νέο καθεστώς θέτονται περιοριστικές προϋποθέσεις στη διάρκεια της επιδότησης.
Συγκεκριμένα, θεσπίζεται πλαφόν με τετρακόσια πενήντα ημερήσια επιδόματα από 1/1/2013 στην προηγούμενη 4ετία της απασχόλησης και με τετρακόσια ημερήσια επιδόματα από 1/1/2014 σε βάθος, όπως σας είπα, 4ετίας. Δηλαδή, δεν δύναται κάποιος να λάβει πάνω από τετρακόσια πενήντα από 1/1/2013 για ένα χρόνο ή από τετρακόσια από 1/1/2014 και μετά ημερήσια επιδόματα σε μία 4ετία. Τι σημαίνει αυτό, θα το εξηγήσω αναλυτικότερα.
Ο λόγος που θεσπίστηκε αυτή η νομοθετική ρύθμιση, ήταν αν αντιμετωπιστούν φαινόμενα καταστρατήγησης στην άσκηση δικαιώματος παροχής επιδόματος ανεργίας.  Με άλλα λόγια, ο λόγος ήταν να αποφευχθεί, να αποτραπεί η προσφυγή στη μαύρη εργασία.
Αυτό γίνεται καλύτερα αντιληπτό αν κάνουμε κάποιους αριθμητικούς υπολογισμούς ιδίως σε περιοχές με μεγάλη τουριστική σεζόν. Θα ήταν εύλογο το ερώτημα αν αφορούσε περιοχές με μικρή τουριστική σεζόν. Γιατί; Εξηγούμαι:
Τι λέει το Κράτος; Λέει ότι από 1/1/2013 σου επιδοτώ με επίδομα ανεργίας τεσσερισήμισι μήνες το χρόνο. Όχι παραπάνω. Μέχρι τώρα μπορούσες να παίρνεις έξι μήνες το χρόνο επίδομα ανεργίας. Για μία περίπτωση όπου η τουριστική σεζόν είναι μεγάλη, όπως για παράδειγμα στις περιοχές της Νότιας Ελλάδας -από τον Απρίλιο, ενδεχομένως, μέχρι τον Οκτώβρη, επτά μήνες- όπως καταλαβαίνετε επιδότηση ανεργίας έξι μήνες και επτά μήνες δουλειάς σημαίνει τουλάχιστον ένα μήνα μαύρη εργασία. Στον ένα μήνα, δηλαδή, από τους έξι ο εργαζόμενος αυτός δεν θα δηλωνόταν. Θα έπαιρνε μισθό, θα έπαιρνε και επίδομα ανεργίας.
Αυτή είναι η περίπτωση καταστρατήγησης του δικαιώματος. Και αυτή προσπάθησε να αποφύγει η νομοθετική ρύθμιση.
Βέβαια, τα μαθηματικά δεν βγαίνουν. Οι προσθέσεις τεσσερισήμισι μήνες και τέσσερις από το 2014 και μετά, δίνουν ως αποτέλεσμα ότι για κάποιο διάστημα κατά τη διάρκεια του έτους, δεν υπάρχει κάλυψη ούτε με μισθό ούτε με επίδομα για τον εποχιακώς απασχολούμενο στον Τουρισμό.
Τι κάνουμε εμείς; Ερχόμαστε και λέμε ότι αυτό το διάστημα η εισοδηματική του κάλυψη μπορεί να περάσει μέσα από προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης υπό την ομπρέλα, υπό την αιγίδα του ΟΑΕΔ, ειδικά στοχευμένα για εποχιακώς απασχολούμενους στον Τουρισμό.
Ήδη έχουμε έρθει σε συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να «τρέξουν» αυτά τα προγράμματα. Το ευτύχημα είναι ότι αυτά τα προγράμματα χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια. Επομένως, δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ. Είναι το αντίμετρο στο να αντιμετωπιστεί αυτό το νεκρό διάστημα στους μήνες του χειμώνα, κατά το οποίο οι εποχιακώς απασχολούμενοι στον Τουρισμό δεν έχουν εισόδημα ούτε από επίδομα ανεργίας, ούτε, βέβαια, από την απασχόλησή του.
Αν αυτά τα προγράμματα «τρέξουν» για δύο με τρεις μήνες το χρόνο, εκτιμούμε ότι το πρόβλημα θα έχει καλυφθεί, θα έχει επιλυθεί σε όλη την Επικράτεια και όχι μόνο σε περιοχές με μεγάλη τουριστική σεζόν. Πρέπει, άλλωστε, να σκεφτούμε και περιοχές με μικρή τουριστική περίοδο, όπως η Βόρειος Ελλάδα, η Χαλκιδική, για παράδειγμα, όπου η σεζόν δεν κρατάει πάνω από τέσσερις ή πέντε μήνες. Επομένως, τέσσερις ή πέντε μήνες συν τεσσερισήμισι ή τέσσερις μήνες υπό το καθεστώς παροχής επιδόματος ανεργίας, αφήνει ένα μεγαλύτερο υπόλοιπο, τρεις με τρεισήμισι μήνες, που στόχος μας είναι να καλύψουμε με αυτά τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.
Κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες και για τους ελέγχους για την αδήλωτη εργασία θα αναπτύξω στη δευτερολογία μου.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά):  Κύριε Υπουργέ, ευχαριστούμε.
Κύριε Κεγκέρογλου, έχετε τρία λεπτά για να δευτερολογήσετε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, κανείς δεν έχει αντίρρηση για τον εξορθολογισμό όλων των συστημάτων που περιέχουν αδικίες και μεταξύ των εργαζομένων. Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση θα πρέπει να δούμε ότι δεν υπήρξε πρόνοια για το μεταβατικό διάστημα. Κι εκεί θέλω να επικεντρωθώ.
Αν ξεκινούσε ένας νέος εργαζόμενος από μηδενική βάση από το 2013 και μετά με την απαραίτητη προϋπόθεση της επιδότησης της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου –που δεν το αναφέρατε- ή έστω των προγραμμάτων κατάρτισης θα είχαμε ίσως μια ομαλή εξέλιξη. Όμως, τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα στο μεταβατικό διάστημα για το 2013, την πρώτη χρονιά. Τι γίνεται; Το μεγαλύτερο ποσοστό των εποχιακά εργαζομένων δεν θα πάρουν επίδομα. Για ποιο λόγο; Γιατί συμπληρώνουν τους 18 μήνες, τις 450 μέρες όπως είπατε, την προηγούμενη τετραετία.
Άρα, αυτό το οποίο ζητάω συγκεκριμένα είναι: Ή να υπάρξει παράταση ενός έτους στην εφαρμογή του προγράμματος ή να υπάρξει μια χρονιά ακόμα μεταβατική όπου το 18μηνο να είναι μεγαλύτερο, να είναι 22 μήνες, να είναι 24 μήνες, ή όσο εκτιμήσετε ότι πρέπει να είναι για να έχουμε μια ομαλή μετάβαση στο επόμενο σύστημα, στο οποίο δεν έχει κανείς αντίρρηση. Όπως επίσης, και για το εάν ένας εργαζόμενος εργάζεται το χειμώνα και μάλιστα κανονικά και παίρνει τη θέση ενός άλλου που δεν έχει επίδομα ανεργίας και αυτός παίρνει και το επίδομα ανεργίας και εργάζεται. Σαφώς και θα πρέπει να βάλουμε τέτοιους κανόνες και ελέγχους που να μην συμβαίνει τούτο.
Δεν μπορεί, όμως, λόγω του ότι πιθανόν ένα μικρό ποσοστό εργαζομένων εκμεταλλεύεται την κατάσταση ή λόγω της πίεσης που υπάρχει από τα συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα στις οικογένειες των εργαζομένων να θεωρούμε ότι αυτό είναι γενικό ή ότι πρέπει να κόψουμε τελείως το επίδομα ανεργίας και να την πληρώσουν όλοι.
Ζητώ, λοιπόν, συγκεκριμένα μια χρονιά ως μεταβατικό διάστημα με αύξηση του ορίου των 18μηνών, ούτως ώστε να πάμε ομαλά στο νέο σύστημα. Το νέο σύστημα με την προϋπόθεση της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου με επιδότηση, όπως εφαρμόστηκαν τα προγράμματα τα προηγούμενα χρόνια, μπορεί να καλύψει τους νεκρούς μήνες, πέραν των 4,5 και 5 που αναφέρατε που μας κάνει 9, 5 10 μήνες στην καλύτερη περίπτωση. Άρα, ένας μήνας στην αρχή και ένας μήνας στο τέλος επιμήκυνση της περιόδου θα βοηθήσει σ’ αυτό το θέμα.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Εύλογο να κάνετε λόγο για θέσπιση μεταβατικού διαστήματος ώστε να περάσουμε από το ένα καθεστώς στο άλλο. Είναι κάτι το οποίο σαφώς και θα εξετάσουμε για περιπτώσεις, όπως λέτε, όπου οι εργαζόμενοι έχουν εξαντλήσει τις ευχέρειες του νόμου όσον αφορά την πραγματοποίηση του 18μήνου απασχόλησης.
Είναι κάτι που μας απασχολεί διότι το σύστημα εξετάζει την απασχόληση σε βάθος τετραετίας: Θα μπορεί κάποιος να είχε εξαντλήσει το σύνολο των ευχερειών του στα τρία πρώτα χρόνια και στο τέταρτο να είναι –να το πω έτσι λαϊκά- ξεκρέμαστος. Αυτό πρέπει να το δούμε. Όταν λέμε «ξεκρέμαστος» εννοούμε χωρίς να δικαιούται εισόδημα από απασχόληση, ούτε επίδομα. Αυτό πρέπει να το δούμε προς αποφυγή στρεβλώσεων και αδικιών.
Όσο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αυτό, όπως και να το κάνουμε είναι και πραγματικό ζήτημα. Μακάρι οι ενέργειες που γίνονται για να τονωθεί ο τουρισμός στην πατρίδα μας να έχουν και ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Για εμένα στις μεγάλες πόλεις, στην Αθήνα για παράδειγμα που επλήγη αρκετά απ’ όλα όσα συνέβησαν εδώ το τελευταίο 18μηνο, η τουριστική περίοδος ευλόγως θα έπρεπε να διαρκεί 12 μήνες το χρόνο και όχι βέβαια εποχιακά, όπως στις περιπτώσεις του «θερινού τουρισμού».
Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να προσθέσω ότι ο ΟΑΕΔ, εκτός από τα επιδόματα για τα οποία σας μίλησα, καταβάλλει και ειδικά εποχιακά βοηθήματα ανεργίας, που είναι γενικού χαρακτήρα, παροχή άπαξ κάθε χρόνο από 10 Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Νοεμβρίου σε περίπου 150.000 δικαιούχους των επαγγελματικών κατηγοριών που ορίζονται στο σχετικό άρθρο 22 του ν.1836/89, για παράδειγμα σε οικοδόμους, σε δασεργάτες, σε καπνεργάτες, σε μουσικούς, σε ηθοποιούς και σε εργαζόμενους σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα. Βασική προϋπόθεση αυτής της καταβολής είναι να έχουν πραγματοποιήσει από 50 έως 210 ημερομίσθια στον κλάδο και όχι πάνω από 240 το προηγούμενο έτος από την καταβολή.
Από τα ανωτέρω, λοιπόν, συνάγεται ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΟΑΕΔ για ζητήματα ανεργίας, αυτή τη στιγμή η μεταχείριση είναι ευνοϊκότερη για τους απασχολούμενους σε τουριστικά και άλλα εποχικά επαγγέλματα απ’ ό,τι για τους κοινούς ανέργους. Επομένως, εδώ υπάρχει μια σχετική πρόνοια του νόμου, η οποία ευνοεί.
Τώρα από εκεί και πέρα, μαύρη εργασία…
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Πάμε στο άλλο άκρο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας): Το ποσοστό ανασφάλιστης εργασίας σε ελέγχους του ΙΚΑ στο διάστημα από τις 21 Ιουνίου 2012 έως τις 31 Αυγούστου του 2012 σε τουριστικούς κυρίως προορισμούς ανήλθε στο 30,4%. Ένας στους τρεις, δηλαδή, εργαζόμενους είναι ανασφάλιστος. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και πολύ δυσάρεστο –αν θέλετε- σημάδι κι οπωσδήποτε δείχνει το μέγεθος της δουλειάς που πρέπει να γίνει. Σε κάποιους συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς αυτά τα ποσοστά ανεβαίνουν.
Εμείς όπως σας είπα έχουμε την άποψη ότι το νέο νομοθετικό πλαίσιο καταφέρει ένα πλήγμα στη μαύρη εργασία, γιατί ακριβώς δημιουργεί αντικίνητρο κάποιος να είναι παράλληλα και εποχιακός απασχολούμενος στον τουρισμό, παίρνοντας το μισθό, αλλά και εγγεγραμμένος στον ΟΑΕΔ, δικαιούμενος επιδόματος ανεργίας. Πρέπει να διαλέξει ένα από τα δύο. Αν δηλώνει άνεργος προφανώς εργάζεται αδήλωτος. Εκεί είναι το πρόβλημα. Εκεί είναι η βασική αιτιολογική σκοπιμότητα για τη θέσπιση αυτών των περιορισμών που σας είπα.
Από εκεί και πέρα, το άλλο όπλο που πρέπει να αξιοποιήσουμε κατά της μαύρης εργασίας είναι οι εντατικοί έλεγχοι. Αυτοί οι έλεγχοι γίνονται ήδη από τους εργαζόμενους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Γίνονται ήδη από τον αρμόδιο βραχίονα του Υπουργείου Εργασίας που είναι το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.
Μόλις χθες, σε σχετική συνεργασία των αρμοδίων Υπουργείων ζητήσαμε και τη συνδρομή και της Οικονομικής Αστυνομίας, προκειμένου να διενεργούνται σε μεγαλύτερη έκταση και με μεγαλύτερη ασφάλεια για τους επιθεωρητές του Υπουργείου Εργασίας έλεγχοι στις επιχειρήσεις κάτω από δύσκολες συνθήκες –καταλαβαίνετε- τεταμένων νεύρων και εκνευρισμού απέναντι στα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο επιχειρηματίας, ο οποίος επιπροσθέτως, ενδεχομένως υποδέχεται μια ωραία πρωία και τους εργαζόμενους του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας για να τον ελέγξουν για παραβάσεις εργατικής νομοθεσίας. Οι ισορροπίες είναι λεπτές και πρέπει να τηρηθούν.
Βέβαια, οι διενεργημένοι από τους αρμόδιους υπαλλήλους έλεγχοι, όσο τακτικοί και συστηματικοί και να είναι, οπωσδήποτε θα καταστούν αποτελεσματικότεροι αν συνεργαστούν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, καθώς και οι εργατικές οργανώσεις που τους εκπροσωπούν. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να παρέχονται όσο το δυνατόν σαφέστερες πληροφορίες για τον εντοπισμό των εργοδοτών που παραβαίνουν την ασφαλιστική νομοθεσία. Φυσικά, είναι απαραίτητο να γνωστοποιούνται στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες οι εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους χωρίς ή με πλημμελή ασφάλιση, προκειμένου να πραγματοποιούνται σχετικοί έλεγχοι.
Επομένως, κύριε συνάδελφε, για να είμαι ειλικρινής μαζί σας, η τρέχουσα δυσμενής οικονομική συγκυρία της χώρας και τα περιθώρια του ήδη διαμορφωμένου προϋπολογισμού για το 2012 για τον ΟΑΕΔ δεν επιτρέπουν αυτή τη στιγμή την αύξηση οποιασδήποτε παροχής και επιδόματος. Πρέπει να κάνουμε σοφή χρήση των παροχών, των ευνοιών που αυτή τη στιγμή επιτρέπει το καθεστώς επιχορήγησης σε επιδόματα ανεργίας του ΟΑΕΔ. Σας διαβεβαιώνω, όμως, ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να διορθωθεί το σύστημα. Θα κρατήσω την παρατήρησή σας -είναι απόλυτα σωστή- για το μεταβατικό διάστημα, ώστε οι πόροι που είναι διαθέσιμοι πρέπει να κατανέμονται κατά το δικαιότερο δυνατό τρόπο.
Όπως σας είπα προηγουμένως, αν το νομοθετικό καθεστώς δημιουργεί κάποιες έστω πρόσκαιρες στρεβλώσεις, καθήκον δικό μας είναι να τις επισημάνουμε και να τις διορθώσουμε. Πάντως, η κεντρική γραμμή και η κεντρική λογική στη θέσπιση αυτών των περιορισμών, όπως σας είπα, είναι να περιοριστούν τα φαινόμενα –και όχι να ενταθούν- της προσφυγής σε αδήλωτη εργασία, παράλληλα, όμως, να καλυφθούν οι εργαζόμενοι για το νεκρό διάστημα της σεζόν για το οποίο δεν έχουν ούτε κάλυψη εισοδηματική από μισθό ούτε από επίδομα ανεργίας. Αυτό νομίζω ότι είναι ένα συγκεκριμένο σημείο, το οποίο πρέπει να δούμε άμεσα.
Ευχαριστώ πολύ.
 ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια- Τσαρουχά):  Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα