Skip links

Συνέχιση της συζήτησης για την ίδρυση κ’ λειτουργία βιομηχανικών & βιοτεχνικών εγκαταστάσεων

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ PK
Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2005

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης».

Στη χθεσινή συνεδρίαση ψηφίστηκε το νομοσχέδιο επί της αρχής. Σήμερα έχει απομείνει ένας αριθμός οκτώ συναδέλφων, οι οποίοι θα μιλήσουν συνολικά και επί της αρχής και επί των άρθρων. Στα άρθρα σύμφωνα με τον Κανονισμό θα προηγηθούν οι εισηγητές. Σήμερα έχουμε δύο ενότητες. Η μία ενότητα περιλαμβάνει τα άρθρα 1-13 και η δεύτερη ενότητα τα άρθρα 14-37, μέχρι δηλαδή το ακροτελεύτιο άρθρο.

……………………………………
Το λόγο έχει ο κ. Κεγκέρογλου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από το περιεχόμενο ορισμένων τοποθετήσεων των συναδέλφων της Αντιπολίτευσης που έγιναν κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί της αρχής του νομοσχεδίου φαίνεται ότι πραγματικά δεν έχετε συνηθίσει στην κριτική. Δεν έχετε αρχίσει να συνηθίζετε και να αντέχετε την κριτική.
Κύριοι συνάδελφοι, οφείλω να σας πω ότι, όπως εσείς επικαλείστε  και σωστά επικαλείστε- ότι έχετε εντολή να κυβερνήσετε, το ίδιο και εμείς έχουμε πάρει εντολή και να σας ελέγχουμε και να σας ασκούμε κριτική και με τις θετικές προτάσεις να προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις διατάξεις που εισάγετε. Αυτό θα το κάνουμε -όσο καιρό τουλάχιστον είμαστε Αντιπολίτευση- με σεβασμό στην εντολή των πολιτών, είτε αρέσει σε ορισμένους είτε δεν αρέσει.
Και βέβαια χθες δεν μπορούσαμε σε κάθε ένα συνάδελφο καθώς έμπαινε στην Αίθουσα να λέμε τη θέση μας για το νομοσχέδιο, προκειμένου να τοποθετηθεί με βάση την άποψή μας. Εμείς από αυτό το Βήμα υπεύθυνα και ξεκάθαρα τοποθετηθήκαμε για το νομοσχέδιο επί της αρχής. Δεν φταίμε εμείς αν σας έδωσαν πολλές οδηγίες μαζί για πολλά νομοσχέδια και αν χρησιμοποιήσατε λάθος οδηγίες χρήσεως που ήταν για άλλο νομοσχέδιο.
Ψηφίζουμε, κύριοι συνάδελφοι, επί της αρχής το νομοσχέδιο, γιατί πρέπει και θέλουμε να ενθαρρύνουμε κάθε συζήτηση και κάθε σκέψη που έχει να κάνει με απλοποίηση διαδικασιών και με εξυπηρέτηση πολιτών. Άλλωστε, οι δυο νόμοι οι οποίοι συνενώθηκαν για να φτιαχτεί αυτό το νομοσχέδιο ψηφίστηκαν επί ΠΑΣΟΚ. Είχαν τριάντα έξι διατάξεις μαζί με τις κοινές, προσθέσατε το άρθρο 1 που αφορά το διοικητικό σύστημα, κάνατε και ορισμένες τροποποιήσεις και παρουσιάσατε την πρότασή σας.
Ψηφίζουμε επί της αρχής και σας ασκούμε κριτική, γιατί δεν τολμάτε όσο πρέπει, δεν προχωρήσατε όσο πρέπει, κύριε Υπουργέ, στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού συστήματος αδειοδότησης ή γιατί τελικά πιθανόν να επιβλήθηκαν άλλες απόψεις άλλων εντός του κόμματός σας, οι οποίοι δεν θέλουν τομές και δεν θέλουν αλλαγές.
Και ας δούμε τι εννοώ. Ας δούμε τι λέγατε στην εισηγητική έκθεση και τι λέτε στο νομοσχέδιο, παραδείγματος χάρη, για το θέμα της διεύρυνσης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Νομαρχίας. Λέγατε, λοιπόν, στην εισηγητική έκθεση ότι θα δημιουργηθούν δύο τμήματα επιπλέον. Το πρώτο τμήμα θα αφορά τη χωροθέτηση και το περιβάλλον και αντικείμενό του θα είναι ο έλεγχος των περιβαλλοντικών μελετών. Το δεύτερο τμήμα που θα δημιουργηθεί θα έχει αντικείμενο την έκδοση οικοδομικών αδειών. Αυτά αναφέρονται στη σελίδα 6 της εισηγητικής έκθεσης, αλλά από το συγκεκριμένο άρθρο του νομοσχεδίου νομίζω ότι έχουν απαλειφθεί. Αυτό κάτι σημαίνει.

Κύριε Υπουργέ, στο τελικό κείμενο, όπως σας είπα, αυτά δεν υπάρχουν. Γι’ αυτό εμείς με την τροπολογία, καταθέσαμε την άποψή μας και τη θέση μας, ούτως ώστε η αόριστη και γενικόλογη έκφραση «αποσπώνται κάποιοι υπάλληλοι για να εκδίδουν άδειες» να πάρει σάρκα και οστά και να είναι συγκεκριμένη, να έχουμε συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Ψηφίζουμε επί της αρχής, γιατί θεωρούμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και μπορεί να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό σύστημα αδειοδότησης σήμερα χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, με αδιαπραγμάτευτη σαφώς την αρχή της προστασίας του περιβάλλοντος. Γι’ αυτό καταθέσαμε τις προτάσεις μας. Είναι έξι συνολικά τροπολογίες, τις οποίες υπογράφουν τριάντα δύο Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Αποτελούν διατάξεις που πιστεύω ότι θα δώσουν αποτελέσματα. Ελπίζουμε και προσπαθούμε για το όφελος του τόπου. Στο όνομα των πολιτών ενεργούμε και εμείς. Ελπίζουμε να τις δεχθείτε και να τις υιοθετήσετε.
XP

Αυτό θα είναι θετικό γιατί θα πάρει νόημα σε ένα μεγάλο βαθμό ο τίτλος του νομοσχεδίου. Εμείς εάν δεν δεχθείτε ουσιαστικές αλλαγές για να έχουμε το αποτέλεσμα που πρέπει πολύ σύντομα θα καταθέσουμε πρόταση νόμου σε σχέση με τις επενδύσεις και την αειφόρο ανάπτυξη.
Πρέπει να επισημάνω ότι στη συζήτηση αναφέρθηκαν πολλές ανακρίβειες και αναλήθειες σε ορισμένες περιπτώσεις που έφταναν μέχρι τα όρια του ψεύδους. Γι’ αυτό θέλω να συζητήσουμε τέσσερα συγκεκριμένα θέματα για να δούμε ποια είναι η πραγματικότητα ώστε να μην τάζουμε στους πολίτες «φύκια για μεταξωτές κορδέλες». Υποστηρίξατε ότι καταργείτε νομοθεσίες εκατό ετών και ότι προχωρείτε σε κωδικοποίηση. Αυτή είναι η πρώτη αναλήθεια σε όσα υποστηρίξατε. Ο ν. 2516/97 είναι ο νόμος που πράγματι έκανε κωδικοποίηση και κατήργησε πολλές διατάξεις του παρελθόντος. Εάν πάμε στο άρθρο 36 του νομοσχεδίου το οποίο αναφέρεται στις καταργούμενες διατάξεις στην πρώτη παράγραφο λέει ότι από την έναρξη της ισχύος του νόμου καταργούνται αυτές οι διατάξεις και στη δεύτερη ότι από την έναρξη της ισχύος του νόμου παραμένουν αυτές οι διατάξεις. Στις καταργούμενες αναφέρεται στον ν.2516/97, στο ν.2965/2001, σε μία υγειονομική διάταξη η οποία ήδη έχει καταργηθεί από το 2003 και σε ένα προεδρικό διάταγμα, που δεν ισχύει σήμερα. Φυσικά αναφέρεται και στο ν.2941/2001 που αφορά θέματα που δεν έχουν καμία σχέση με το νομοσχέδιο. Άρα, δεν γίνεται κατάργηση καμίας διάταξης και καμία κωδικοποίηση. Θα έπρεπε να αναφέρεται εδώ γιατί αλλιώς το άρθρο θα ήταν ελλιπές.
Ακούστε τι λέει στις διατάξεις που δεν θίγονται. Λέει ότι δεν θίγονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου οι διατάξεις του Β.Δ. του 1922 ΦΕΚ 208 οι οποίες μπορούν να τροποποιούνται με προεδρικά διατάγματα κλπ. Επίσης δεν θίγονται ειδικές διατάξεις και κανονισμοί της κείμενης νομοθεσίας που ρυθμίζουν παράλληλα θέματα. Ποια λοιπόν νομοθεσία εκατό ετών καταργείτε; Ποια κωδικοποίηση κάνετε;
Ο Υπουργός χθες αλλά και στην επιτροπή αναφέρθηκε στο αγαπημένο του ανέκδοτο για την ανταγωνιστικότητα. Παίρνω λοιπόν και εγώ την αφορμή για να πω ένα ανέκδοτο και να αναφερθώ στον Γιάννη ο οποίος θέλοντας να χωρατεύσει διέδωσε στη γειτονιά και στα καφενεία ότι στο λιμάνι ήρθε ένα καράβι που μοιράζει δωρεάν πατάτες. Έτσι άρχισαν σιγά-σιγά οι άνθρωποι, που πίστεψαν τις διαδόσεις,  να κατηφορίζουν προς το λιμάνι. Δημιουργήθηκε και ουρά για να προφθάσουν στο μοίρασμα της πατάτας. Μετά από κάμποση ώρα φάνηκε ο Γιάννης να ακολουθεί αυτό τον κόσμο. Τον ρώτησε κάποιος που βιάζεσαι να πας Γιάννη; Και αυτός απάντησε ότι τρέχει να προλάβει το μοίρασμα της πατάτας. Διαδόθηκε από τον ίδιο και το πίστεψε και ο ίδιος ότι μοίραζαν δωρεάν πατάτες. Όσο απογοητεύθηκαν οι άλλοι απογοητεύθηκε και ο ίδιος.
Γι’ αυτό πιστεύω ότι πρέπει να δεχθείτε τις προτάσεις μας για να μην απογοητευθούν οι βιοτέχνες όταν θα πάνε να ιδρύσουν επιχειρήσεις και θα δουν ότι αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα που έχουν και σήμερα. Διαδόθηκε λοιπόν ότι καταργούνται δώδεκα δικαιολογητικά. Σας παρακαλώ να μου πείτε ένα από τα δώδεκα δικαιολογητικά που να καταργείται. Ούτε ένα δικαιολογητικό καταργεί αυτός ο νόμος. Ένας που θέλει να φτιάξει ένα συσκευαστήριο ή ένα τυποποιητήριο πενήντα ίππων θα πρέπει να προσκομίσει όσα δικαιολογητικά του ζητούσαν και πριν. Η μεταφορά των δικαιολογητικών που γίνεται από την άδεια εγκατάστασης στην ‘άδεια λειτουργίας εγκλωβίζει τον επενδυτή. Θα σας πω ένα πραγματικό παράδειγμα που έγινε πριν το ν.2516. Ο επενδυτής είχε ενταχθεί στο επιδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΟΜΜΕΧ.
(BM)

Πολύ εύκολα πήρε την άδεια εγκατάστασης, γιατί πριν τον 2516 ίσχυε αυτό που εισηγείστε σήμερα (δηλ. λίγα δικαιολογητικά στην άδεια εγκατάστασης). Προχώρησε στην υλοποίηση της επένδυσης, στη συνέχεια κατέθεσε τα παραστατικά για να πάρει την επιδότηση από τον ΕΟΜΜΕΧ. Ο ΕΟΜΜΕΧ όμως του είπε «όλα καλά, αλλά θέλω την άδεια λειτουργίας». Και τότε βρέθηκε προ αδιεξόδου ο άνθρωπος. Πάει να πάρει την άδεια λειτουργίας και τότε του λέει η αρμόδια διεύθυνση «δεν μπορώ να σου δώσω γιατί δεν καλύπτεις την τάδε και την τάδε προϋπόθεση».
Σπρώξαμε λοιπόν τον άνθρωπο να προχωρήσει στην επένδυση, τον σπρώξαμε με το ΟΚ της άδειας εγκατάστασης χωρίς τον έλεγχο των προϋποθέσεων και μετά δεν του δώσαμε άδεια λειτουργίας. Κι έχασε και την επιδότηση και δεν μπόρεσε να λειτουργήσει την επιχείρηση.
Όπως σας είπα, το προβλέπει το νομοσχέδιο αυτό και προβλέπει παράταση προθεσμίας μεταφοράς. Αυτό όμως δεν είναι λύση. Η μεταφορά των δικαιολογητικών ,επιμένω- στην άδεια λειτουργίας, εφόσον δεν καταργείται κανένα, εγκλωβίζει τον επενδυτή, ισχυροποιεί τους γραφειοκράτες, οι οποίοι από ισχυρότερη πλέον θέση.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Τότε γιατί το ψηφίζετε, κύριε συνάδελφε;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, δεν θα σας κάνω εγώ μαθήματα για την κοινοβουλευτική διαδικασία. Νομίζω ότι τη γνωρίζετε. Συζητούμε σήμερα επί των άρθρων. Αν το έχετε λησμονήσει, σας το λέω.
Τελειώνω λοιπόν με αυτό το θέμα λέγοντας ότι εκτρέφει τη διαπλοκή αυτή η ιστορία.
Σε σχέση με την άποψη των φορέων: Ο κατ’ εξοχήν αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση -η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση- έχει σοβαρές επιφυλάξεις για το διοικητικό σύστημα, το οποίο εισάγετε. Το Τεχνικό Επιμελητήριο έχει επιφυλάξεις για τον τρόπο που εισάγετε την έκδοση των αδειών, βιοτέχνες πολλών κατηγοριών, όπως βυρσοδέψες, αρτοποιοί, κλπ, έχουν επιφυλάξεις για συγκεκριμένες ρυθμίσεις. Και να πω και το τελευταίο: Όλοι οι φορείς, οι οποίοι ήταν μέσα στην Επιτροπή, στις απόψεις που κατέθεσα με τη μορφή ερωτήσεων και που έχουν πάρει τη μορφή τροπολογιών, συμφώνησαν γιατί πραγματικά εξυπηρετούν την απλοποίηση των διαδικασιών. Όχι ότι δεν συμφώνησαν με τις δικές σας, αλλά επειδή προχωρούμε πέντε βήματα πιο μπροστά, με μεγαλύτερη ευχαρίστηση αποδέχθηκαν τις προτάσεις τις δικές μας.
Και ολοκληρώνω λέγοντας ότι για το άρθρο 1 έχουμε καταθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία προβλέπει και τη δομή, τη στελέχωση και την εκπαίδευση και τον τρόπο που θα λειτουργεί, αποτελεσματικά και συγκεκριμένα.
Στο άρθρο 2 δίνουμε τον ορισμό του μικρού επαγγελματικού εργαστηρίου. Τι σημαίνει μικρό επαγγελματικό εργαστήριο, οι δραστηριότητες μέχρι 4 κιλοβάτ, οι οποίες σήμερα ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τους 30 ίππους. Με τους 30 ίππους έχετε τον μισό ίππο στην ίδια κατηγορία. Εκείνη την κατηγορία λοιπόν την ορίζουμε διαφορετικά Μικρά επαγγελματικά εργαστήρια.
Κι ερχόμαστε το άρθρο 3 και στο άρθρο 4, που αφορά την άδεια εγκατάστασης, να απαλλαγούν εντελώς και κάνουν μόνο μία απλή δήλωση χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να τηρείται μητρώο μικρών επαγγελματικών εργαστηρίων στη Διεύθυνση Ανάπτυξης.
Έτσι, οι προτάσεις και η διαδικασία συζήτησης των τροπολογιών θα μας δώσουν τη δυνατότητα να συνεχίσουμε τη συζήτηση, μιας και τελειώνει ο χρόνος. Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω για άλλη μια φορά ότι η επί της αρχής τοποθέτησή μας δείχνει πραγματικά τη βούλησή μας να προχωρήσει ένα θέμα, το οποίο δεν προχωράτε με την απαιτούμενη τόλμη.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Κεγκέρογλου.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να έχω το λόγο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Θα κάνετε τροποποίηση ή παρέμβαση, κύριε Υπουργέ;
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Αμέσως, κύριε Πρόεδρε.
Ακούγοντας τα πέντε πρώτα λεπτά του συναδέλφου, είχα την αίσθηση ότι παρακολουθούσα την υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου απολογία του συναδέλφου στη λογική ενός νέου σύγχρονου Λυσία. Και το λέω αυτό διότι όλος ο υπόλοιπος χρόνος της ομιλίας του αναλώθηκε στο να αποδείξει γιατί αυτό το νομοσχέδιο δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες, ότι έπρεπε να είναι πιο τολμηρό, ότι έπρεπε να κάνει πιο ριζοσπαστικά βήματα.
Αλλά αυτό ακριβώς κάνει, κύριε συνάδελφε. Για τις τροποποιήσεις και τις τροπολογίες, τις οποίες καταθέσατε, αυτές που είναι γραπτές και για τις οποίες χθες είπατε «θα δούμε εάν τις δεχθείτε, εάν θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο ή όχι», θα σας απαντήσω όταν θα έρθει η ώρα.
(XF)

Οφείλω τώρα να πω για την πρώτη επισήμανση αναφορικά με αυτό που αναγράφεται στην εισηγητική έκθεση και στο άρθρο 1, ότι πράγματι η πρόθεσή μας ήταν να γίνουν αυτά τα τμήματα εκεί. Επειδή όμως πρόκειται για υπηρεσία και για διεύθυνση στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση άλλου Υπουργείου, συμφωνήθηκε και στο άρθρο 1 αποσπώνται υπάλληλοι -και είναι η πέμπτη φορά που το τονίζω μέσα στην Αίθουσα- από τις Υπηρεσίες Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας στη Διεύθυνση Ανάπτυξης για να ασχολούνται μόνο με την αδειοδότηση επιχειρήσεων και όχι με κανένα άλλο θέμα. Όπως γράφτηκε στην εισηγητική έκθεση το θέμα αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Κουβεντιάσαμε και είδαμε το τεχνικό μέρος και πώς μπορεί να γίνει αυτό. Οι υπάλληλοι αυτοί θα είναι εκεί, θα ασχολούνται αποκλειστικά με την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, η οργανική τους όμως ένταξη είναι στις αντίστοιχες διευθύνσεις.
Είδα και εδώ σήμερα μία προσπάθεια να μειωθεί η αξία του νομοσχεδίου. Είναι κατανοητό γιατί είστε νέος συνάδελφος. Είναι το πάθος του νεοφώτιστου που πολλές φορές τον κάνει να βλέπει τα πράγματα κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα.
Η ουσία είναι μία. Εμείς θέλουμε τη συνεισφορά της Εθνικής Αντιπροσωπείας και των συναδέλφων και το αποδείξαμε και στη διαρκή επιτροπή και σήμερα. Σας έχω ήδη μοιράσει -και παρακαλώ πολύ να κρατηθούν και στα Πρακτικά- τις νεώτερες τροποποιήσεις οι οποίες γίνονται πάνω στο κείμενο. Αν προκύψει και στη διαδρομή της συζήτησης αλλαγή, θα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε περαιτέρω διορθώσεις και τροποποιήσεις ώστε να πετύχομε το καλύτερο δυνατό από τη συζήτηση που είναι πράγματι δημιουργική.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, θα μπορούσα να έχω το λόγο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, οι συνάδελφοι του Κομμουνιστικού Κόμματος και του Συνασπισμού έπιασαν τα κάρβουνα στα χέρια και πολλά από τα θέματα τα οποία έθιξαν είναι μία πραγματικότητα. Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται και λειτουργεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση είναι σε όλους μας γνωστή και από ελλείψεις προσωπικού και από μηχανοργάνωση, αλλά και στη γενικότερη δομή της δεν μπορεί να επιτελέσει την αποστολή της. Όμως, αυτό δεν θα πρέπει να το φορτώνετε στην Κυβέρνηση των έντεκα μηνών.
Ένα πρώτο βήμα για την ενίσχυση αυτών των υπηρεσιών γίνεται με το να ενταχθεί το προσωπικό των ΚΥΕ –των Κέντρων Υποδοχής Επενδυτών- που είναι προσωπικό προγράμματος, κύριε Κεγκέρογλου. Φτιάξατε το πρόγραμμα και τους ανθρώπους, χάσατε τις εκλογές και έμειναν στον αέρα. Πάμε να δώσουμε μία λύση.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Αρχίστε να υπογράφετε τις προγραμματικές συμβάσεις.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Αντί να πείτε και ένα «ευχαριστώ» και ένα «μπράβο», γίνεστε και τιμητές για το πώς λειτουργούν οι υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης; Έλεος επιτέλους! Κριτική να κάνετε όση θέλετε, έχουμε ανοικτά αυτιά –τα δικά μου τουλάχιστον δεν είναι ξύλινα- αλλά τουλάχιστον να υπάρχει ένα μέτρο σε αυτόν τον καταγγελτικό λόγο που αναπτύσσετε και μάλιστα λέγοντας ότι επειδή το νομοσχέδιο αυτό δεν θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, θα φέρετε πρόταση νόμου τώρα για να προτείνετε στον ελληνικό λαό τη νέα πολιτική πρόταση, την οποία έχετε.
Εγώ, κυρία Αικατερινάρη, τον προβληματισμό σας περί εκσυγχρονισμού τον ασπάζομαι απολύτως. Στα θέματα τεχνολογικού εκσυγχρονισμού, όλοι καταλαβαίνουμε τι εννοούμε. Αυτόν τον εκσυγχρονισμό που δεν κατάλαβε κανένας ήταν ο πολιτικός εκσυγχρονισμός των προηγουμένων κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ..
Βεβαίως, θα επαναλάβω και εδώ τη δυσκολία του ορισμού. Όλοι ξέρουμε από τα λατινικά –τουλάχιστον όσοι έχουμε αυτή την παιδεία- omnis definitio periculosa est, τίποτα πιο δύσκολο από τον ορισμό δηλαδή. Και σας ανέφερα το παράδειγμα μιας μεγάλης οικονομολόγου, της Joan Robinson, για το ίδιο θέμα, όταν είπε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να ορίσεις. Και ανέφερε ένα παράδειγμα. Είπε «αν μου πείτε να σας δώσω τον ορισμό του ελέφαντα, δεν μπορώ να το κάνω, να σας πω δηλαδή τι είναι ελέφαντας. Αν, όμως, μεταξύ εκατό ζώων μου πείτε ποιος είναι ο ελέφαντας, μπορώ να τον δείξω».
Σας δίνω μία διαχρονική πορεία σχετικά με τις εξαιρετικά μεγάλες δυσκολίες που πράγματι έχουν οι ορισμοί, γιατί θα πρέπει να συγκεντρώσουν σε λίγες λέξεις και να ορίζουν όλα αυτά που είναι βασικά πράγματα.
Όμως, κλείνοντας θα έλεγα στους συναδέλφους το εξής: Ο συνάδελφος κ. Κεγκέρογλου έβαλε ένα ερώτημα σχετικά με το ποια πιστοποιητικά καταργούνται. Δεν έχετε διαβάσει κ. Κεγκέρογλου ότι στο 70% των περιπτώσεων και κυρίως για εργαστήρια και για πολύ μικρές επιχειρήσεις καταργούνται τελείως τα δικαιολογητικά;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Έτσι σας λένε.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Δεύτερον, δεν διαβάζετε ότι και μόνο η κατάργηση της οικοδομικής άδειας για μικρά εργαστήρια με τη βεβαίωση του υπεύθυνου μηχανικού για τη στατικότητα του κτιρίου απαλλάσσει όχι μόνο τις καινούριες επιχειρήσεις που θα γίνουν, αλλά και χιλιάδες επιχειρήσεις που λειτουργούν παράνομα, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας την οποία δεν την είχαν;
Το γεγονός ότι από τα δικαιολογητικά που έβγαιναν δύο φορές και για τον ίδιο σκοπό καταργούνται τη μία φορά, αυτό δεν είναι κατάκτηση; Δεν είναι απεμπλοκή από μία γραφειοκρατική διαδικασία και ένα λαοκόντειο σύμπλεγμα στο οποίο οι επιχειρήσεις, αλλά και οι ίδιοι οι υπάλληλοι ταλαιπωρούνταν; Μη νομίζει κανείς –και νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε- ότι αυτό δεν ταλαιπωρεί πρώτα τους υπαλλήλους. Η ασάφεια και τα κενά τα οποία υπάρχουν στις νομοθεσίες που πολλές φορές δημιουργούν ζητήματα τα οποία δεν έπρεπε να υπάρχουν, δεν είναι πραγματικά ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας, όταν διάταξη του 1935 απαιτούσε μία χαρτοβιομηχανία να έχει υγειονομική άδεια; Αυτό ερχόμαστε να το καταργήσουμε γιατί δεν μπορούσε να λειτουργήσει από το 1935.

(TR)

Αναφερθήκατε σε ένα διάταγμα του 1922. Ξέρετε ποια είναι η διαφορά ακόμα και από νομοθεσίες του 1914; Ότι οι νόμοι γίνονταν τότε με πολύ μεγάλη ενόραση. Γι’ αυτό το συγκεκριμένο διάταγμα είναι επίκαιρο και σήμερα και είναι από τα καλύτερα νομοθετήματα τα οποία πέρασαν.
Το ζητούμενο είναι ότι τα τελευταία χρόνια και δεν αναφέρομαι μόνο στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, αλλά σε όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις- φτιάχνουμε νόμους που έχουν ανάγκη την επόμενη εβδομάδα να τροποποιηθούν, εάν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς και να κοιτάξουμε στα μάτια τον ελληνικό λαό. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αυτό σας ενόχλησε;

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Είναι προφανές ότι το παράδειγμα που ανέφερα με το Γιάννη, πραγματικά ταιριάζει στην περίπτωση. Οι συνάδελφοι της συμπολίτευσης συμπεριλαμβανομένου σε πολλά θέματα και του Υπουργού, έχουν πέσει θύματα των ίδιων τους των διαδόσεων. Μίλησαν με πολύ στόμφο για την κατάργηση των δώδεκα δικαιολογητικών και τώρα δεν μπορούν φυσικά να τα πάρουν πίσω.
Δεν καταργείται ούτε ένα και επιμένω μετά λόγου γνώσεως. Μία μεταποιητική μονάδα, ένα τυποποιητήριο λαδιού για να μιλάμε συγκεκριμένα- 30KW και να μιλήσουν και οι τεχνοκράτες και οι Υπουργοί και όποιοι θέλουν- χρειάζεται μία βεβαίωση για τη χρήση γης. Εάν είναι και πάνω από πέντε τόνους την ώρα θέλει και προέγκριση χωροθέτησης, όπου δεν υπάρχουν ΒΕΠΕ χαρακτηρισμένες βιομηχανικές περιοχές. Επίσης, χρειάζεται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, χρειάζεται άδεια οικοδομής, χρειάζεται άδεια λυμάτων, χρειάζεται πυρασφάλεια, χρειάζεται βεβαίωση από την αρχαιολογία εάν είναι σε ελεγχόμενη περιοχή, χρειάζεται βεβαίωση από το Δασαρχείο εάν δεν υπάρχει απόφαση μη χαρακτηρισμού, χρειάζεται και βεβαίωση του Δήμου χωρίς να είμαι σίγουρος.
Ποιο απ’αυτά τα δικαιολογητικά καταργείται; Περιμένω την απάντηση, εάν θέλετε να τη δώσετε. Αλλιώς δώστε την στη διάρκεια της ομιλίας σας. Δεν καταργείτε κανένα. Γιατί επιμένετε; Απλά αυτό που κάνετε και είπαμε ότι είναι θετικό γιατί οι συνθήκες έχουν αλλάξει, είναι ότι αυξάνοντας τους ίππους να εντάσσετε μεγαλύτερο αριθμό επιχειρήσεων. Είναι λογικό να γίνει αυτό.
Και έτσι έχουμε από 0 ίππους μέχρι 30 ίππους μία κατηγορία που λέμε επαγγελματικά εργαστήρια, που όμως αδειοδοτούνται με τη διαδικασία που ισχύει και μέχρι τα σήμερα, με την απλή διαδικασία που ισχύει μέχρι τα σήμερα. Δεν την απλουστεύετε εσείς. Ο ν. 2516 την απλούστευσε. Και εκεί ερχόμαστε και λέμε ότι πραγματικά τις επιχειρήσεις 0,5 ίππου όταν πρόκειται για βιοτεχνία δεν μπορείτε να τις βάλετε στο ίδιο καζάνι με τις επιχειρήσεις 30 ίππων. Και πρέπει να ιδρυθεί μία μικρή κατηγορία επιχειρήσεων, τα μικρά επαγγελματικά εργαστήρια μέχρι 4 ίππους, τα οποία θα δουλεύουν μόνο με τη δήλωση έναρξης δραστηριότητας που θα καταθέτουν. Αυτό δεν το δέχεστε. Αυτό είναι απαλλαγή από μια σειρά διαδικασιών και από τη Μ.Π.Ε. και από την ειδική βεβαίωση.

(XP)
Εάν υπήρχε κατάργηση των δικαιολογητικών θα αναφερόταν στο άρθρο 36, στις καταργούμενες διατάξεις. Όμως από τις καταργούμενες διατάξεις δεν προκύπτει τίποτα. Το μόνο που καταργείται είναι αυτό με την υγειονομική διάταξη που αφορά τους ρακοσυλλέκτες, που σας απέδειξα ότι έχει καταργηθεί από το 2003. Να επικροτούμε τα θετικά, να κρίνουμε τα αρνητικά και προς ημάς και προς υμάς, αλλά να λέμε την αλήθεια και όχι να τάζουμε πράγματα που αύριο δεν θα μπορούν να τα βρουν οι βιοτέχνες.
Έρχομαι στο άρθρο 1. Έχει υποστεί τέτοια ταλαιπωρία που στο τέλος βγήκε έκτρωμα. Υποτίθεται ότι ο Υπουργός δέχθηκε τις τροποποιήσεις μας για να μην συγκεντρώνονται όλες οι αρμοδιότητες στην έδρα του νομού, αλλά δημιούργησε περισσότερη γραφειοκρατία. Ακούστε τι έκανε. Και δεν θα πω παράδειγμα για το Ηράκλειο αφού είναι ο νομός μου, αλλά θα σας πω για την Αλεξανδρούπολη. Στην Αλεξανδρούπολη έχουμε πολεοδομικό στην έδρα του νομού και στην Ορεστιάδα, στο Επαρχείο. Σύμφωνα με το άρθρο 1 ένας που θέλει να κάνει ένα κτίριο βιοτεχνικό θα πρέπει υποχρεωτικά ο μηχανικός του να καταθέσει που μπορεί να μένει και στην Ορεστιάδα- την μελέτη και την άδεια οικοδομής υποχρεωτικά στην Αλεξανδρούπολη στην υπηρεσία μιας στάσης, αλλά μακρινής στάσης, ενώ σήμερα μπορεί στο Επαρχείο. Θα την πάτε άρον άρον στην έδρα για να την στείλει πίσω στο Επαρχείο να την ελέγξει. Αν είναι δυνατόν με τέτοιες ρυθμίσεις να μιλάτε για απλούστευση διαδικασιών και να το υποστηρίζετε σοβαρά. Εγώ τα επεσήμανα στην επιτροπή αυτά με όμορφο τρόπο, αλλά ο επιθετικός τρόπος με τον οποίο φέρεστε δείχνει ότι δεν θέλετε να καταλάβετε πράγματα τα οποία ισχύουν.
Κέντρο Υποδοχής Επενδυτών. Σήμερα λειτουργεί με προγραμματική σύμβαση βάσει του ΕΠΑΝ που προέβλεπε τη σύσταση του Κέντρου Υποδοχής Επενδύσεων με προγραμματική σύμβαση. Αυτές οι προγραμματικές συμβάσεις έχουν λήξει. Δεν έχει υπογράψει ακόμη ο Υπουργός. Εγώ όμως δεν αναφέρομαι σε αυτά τα Κέντρα Υποδοχής που λειτουργούν με προγραμματική σύμβαση. Λέω ότι μέσα στη διεύθυνση ανάπτυξης θα πρέπει να συγκροτηθεί τμήμα, οργανική μονάδα της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης που απλώς θα φέρει την επωνυμία Κέντρο Υποδοχής Επενδυτών. Δανείζομαι την επωνυμία από το προηγούμενο μοντέλο και την εμπειρία λειτουργίας. Θα γίνει όπως ακριβώς έγινε με τα ΚΕΠ που στην αρχή λειτούργησαν με προγραμματικές συμβάσεις. Τώρα είναι οργανικές μονάδες των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων με κανονικούς υπαλλήλους πια. Και αυτοί που υπάρχουν στο μεταβατικό στάδιο θα περάσουν για να καλύψουν οργανικές θέσεις.
Έτσι λοιπόν το Κέντρο Υποδοχής Επενδυτών, το εννοώ ως οργανική μονάδα της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και ως Τμήμα της Διεύθυνσης Ανάπτυξης. Έτσι μόνο μπορεί να λειτουργήσει ως υπηρεσία μιας στάσης, γιατί θα μπορεί να έχει πρωτόκολλο που σήμερα δεν μπορεί να έχει με την προγραμματική σύμβαση. Και εκεί θα αποσπαστούν έμπειροι υπάλληλοι από άλλες υπηρεσίες για να προωθήσουν τα θέματα που αφορούν την αδειοδότηση.
Σας είπα για την οπορτουνιστική σας στάση στο θέμα της έκδοσης των αδειών. Και χρησιμοποιώ τη λέξη ¨οπορτουνιστής¨ γιατί έτσι με χαρακτήρισε ο Υπουργός. αλλα στην εισηγητική έκθεση και άλλα στη διάταξη. Με τους δύο υπαλλήλους που θα αποσπαστούν γενικά και αόριστα δεν μπορούμε να λέμε ότι θα κάνουμε έκδοση αδειών. Αυτό άλλωστε είναι παράνομο. Ποιος θα υπογράφει; Ο διευθυντής της βιομηχανίας, ο οποίος μπορεί να είναι και οικονομολόγος; Θα υπογράφει αυτός οικοδομικές άδειες; Θα πηγαίνει πίσω η οικοδομική άδεια στη Διεύθυνση Πολεοδομίας; Με την τροπολογία λοιπόν την οποία καταθέσαμε προτείνουμε ρητώς την ίδρυση αυτοτελούς τμήματος πολεοδομικών εφαρμογών που θα έχει και υπογραφή και νομιμότητα και πρωτόκολλο. Και άρα δεν θα υπάρχει κώλυμα σε αυτή τη διαδικασία.
Προχωρώ στο τρίτο άρθρο όπου προτείνουμε την απαλλαγή μιας σειράς επιχειρήσεων μέχρι 4 kw από κάθε διαδικασία.
(KO)

Προχωρώ τώρα από το άρθρο 14 και μετά, για να αναφερθώ στο θέμα του αέριου καυσίμου. Πράγματι, όταν είχε θεσπιστεί αυτή η διάταξη, δεν υπήρχε το φυσικό αέριο στην Αττική, όπως υπάρχει σήμερα και επειδή ακριβώς έχουμε προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα άλλα αέρια, γι’ αυτό νομίζω ότι πρέπει να απαλειφθεί αυτή η έκφραση.
Το άρθρο 15 που είναι το άρθρο 3 του ν. 2965 δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές.
Από το άρθρο 16 μέχρι το άρθρο 23 δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές και εμείς θα τα ψηφίσουμε. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι το γεγονός ότι βάσει του άρθρου 17 επιτρέπεται πλέον η λειτουργία μονάδων από 12 KW-22 KW σε περιοχές γενικής κατοικίας στην Αττική, ενδέχεται να δημιουργήσει μεγάλη επιβάρυνση εάν δεν υπάρχουν οι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ούτως ώστε αυτές οι επιχειρήσεις –ορισμένες τουλάχιστον από αυτές τις επιχειρήσεις- να μην ρυπαίνουν ή να μην δημιουργούν προβλήματα και αυτό έχει να κάνει με το πώς λειτουργεί ο μηχανισμός. Δεν πρέπει να είμαστε χαλαροί σ’ αυτό το θέμα.
Έρχομαι τώρα στα άρθρα 25 και 26. Με τα συγκεκριμένα άρθρα, κύριοι συνάδελφοι, γίνεται μεταφορά αρμοδιοτήτων από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και από τις περιφέρειες στο Υπουργείο. Το είπαμε και το ξαναείπαμε. Εμείς δεν μπορούμε να συναινέσουμε σ’ αυτήν τη μεταφορά αρμοδιοτήτων. Όπου συγκεντρώνεται εξουσία πραγματικά δεν λειτουργεί σωστά το σύστημα. Το συγκεντρωτικό μοντέλο έχει αποτύχει και θα είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε τέτοια προσπάθεια παλινόρθωσης του συγκεντρωτικού μοντέλου όπου αυτό έχει «σπάσει», γιατί δεν έχει «σπάσει» και σε πολλές περιπτώσεις.
Όσον αφορά το άρθρο 27, νομίζω ότι με την τροποποίηση για την περιοχή Ελαιώνα συμπεριλαμβάνονται πλέον σ’ αυτό το νόμο και επομένως η ένστασή μας για το συγκεκριμένο θέμα δεν ισχύει. Όμως, είχαμε κάνει και μια άλλη επισήμανση που έγκειτο στο ότι επιτρέπεται ο εκσυγχρονισμός των μονάδων και θα πρέπει να είναι μόνο για μηχανολογικό εξοπλισμό προστασίας περιβάλλοντος.
Όσον αφορά το άρθρο 28, έχουν περάσει από το ‘83 πολλές τροποποιήσεις, τουλάχιστον τρεις. Βάσει της τελευταίας, απ’ όσο γνωρίζω και αν την ερμηνεύω σωστά, ορίζεται ότι με υπουργική απόφαση μπορεί να δίνεται άδεια, αλλά κατόπιν γνωμοδότησης ή σύμφωνης γνώμης του νομαρχιακού συμβουλίου.
Εσείς, λοιπόν, τώρα επαναφέρετε ξανά την τριυπουργική απόφαση κατά παρέκκλιση νόμων κλπ., αλλά χωρίς τη γνώμη του νομαρχιακού συμβουλίου. Αν μπει η σύμφωνη γνώμη του νομαρχιακού συμβουλίου, νομίζω ότι αλλάζουν άρδην τα πράγματα. Ο Υπουργός και ο Πρωθυπουργός ο οποίος έχει την εντολή του λαού να κυβερνήσει έχουν δικαίωμα να δώσουν άδεια λειτουργίας σε μια επιχείρηση και ίδρυσης ακόμα κατά παρέκκλιση κάποιων νόμων τους οποίους αν τους προσδιορίσουμε ιδιαίτερα, θα είναι ακόμα καλύτερα, γιατί να δικαιούται ο υπάλληλος και ο προϊστάμενος του τμήματος μιας διεύθυνσης βιομηχανίας και δεν θα δικαιούται ο Υπουργός ή ο Πρωθυπουργός; Να δικαιούται, αλλά μέσα σε κανόνες. Να ξέρουμε για ποιες παρεκκλίσεις μιλάμε και να μην μπορεί να «φυτευτεί» σε ένα νομό, σε μια περιφέρεια, σε ένα δήμο χωρίς να έχει εκφράσει τη γνώμη του ο δήμος ή ο νομός αν τη θέλει ή όχι. Προς Θεού! Γυρίζουμε πίσω! Σ’ αυτό, λοιπόν, έγκειται η αντίδρασή μας σ’ αυτό το άρθρο και το καταψηφίζουμε με όλη μας τη δύναμη.
Όσον αφορά το άρθρο 29, είπαμε να αποσυρθεί με την έννοια ότι η αρμοδιότητα που μπορεί να ασκείται και από τη νομαρχία και από το δήμο, δεν έχει συμφωνήσει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Όσον αφορά το άρθρο 30 με τις διατάξεις του οποίου συμφωνούμε, προτείναμε -αλλά φαίνεται ότι δεν έγινε αποδεκτό- στις ΒΕΠΕ να απαλλάσσονται από το φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας μέχρι να πάρουν οι ιδιοκτήτες τα ακίνητά τους, δηλαδή ο κάθε ένας το δικό του οικόπεδο.
Στο άρθρο 35 έχουμε μία τροπολογία –δεν αναφέρθηκε ο κύριος Υπουργός εκεί- και αφορά τις προτάσεις, τα επεξεργασμένα σχέδια των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων κατ’ αρχήν, αλλά και όλης της χώρας βάσει των οποίων θα υλοποιηθεί το άρθρο 35 για τη νομιμοποίηση των μικρών βιοτεχνιών.
Εάν δεν υπάρξει αυτό το σχέδιο το οποίο μάλιστα θα εγκριθεί και θα χρηματοδοτηθεί η υλοποίησή του από τους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, θα περάσει άπρακτη η προθεσμία των δύο ετών που είχε δοθεί και παλιά. Τέτοιο σχέδιο λοιπόν έχει υποβάλλει και η Νομαρχία Αθηνών και άλλες νομαρχίες και θεωρώ ότι αυτή η διάταξη θα πρέπει να γίνει δεκτή, ούτως ώστε να υλοποιηθεί η διάταξη που προβλέπει, δηλαδή, ο νόμος. Τρόπο υλοποίησης συμπληρώνουμε εμείς.
(ZE)

Και έρχομαι, κλείνοντας, στο άρθρο που αφορά το Εθνικό Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, το οποίο πράγματι περιλαμβανόταν, όπως ειπώθηκε και από τον Υπουργό, πέρυσι το χειμώνα σε νομοσχέδιο. Είναι ένας θεσμός που μπορεί να συμβάλει. Εξαρτάται όμως από τη λειτουργία του, από την πολιτική κατεύθυνση την οποία θα έχει. Θεωρώ όμως ότι, το να έρθει ως τροποποιήση πάει να πει ότι δεν ήταν μέσα στο συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου, κάπου δηλαδή ήρθε ως ¨τσόντα¨. Ας ελπίσουμε ότι στην πολιτική πρακτική του Υπουργείου δεν θα αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ισχύει και για εσάς βέβαια, κύριε συνάδελφε, ό,τι ίσχυσε και για τον κ. Μητσοτάκη ότι ο χρόνος δευτερολογίας σας τελείωσε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Έχετε, κύριε Υπουργέ, να συμπληρώσετε κάτι στα άρθρα;
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Βεβαίως.
Κύριε συνάδελφε, ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα αυτά τα οποία είπατε και από την πείρα, την οποία είχατε ως Νομάρχης των Κυκλάδων. Τα κρατώ ως σημείωση. Δεν τα είχατε πει στις προηγούμενες παρεμβάσεις σας. Δε νομίζω ότι θα λειτουργήσει, έτσι το θέμα. Παρακολούθησα όμως με πάρα πολύ προσοχή το συλλογισμό σας.
Επίσης, ήταν ενδιαφέρουσα και η παρέμβαση που έκανε ο κ. Γκεγκέρογλου, όσον αφορά τα ΚΥΕ, τα Κέντρα Υποδοχής Επενδυτών, μέσα στη διεύθυνση και όχι το πρόγραμμα. Αυτό θα κοιτάξουμε να το αντιμετωπίσουμε με την έκδοση του προεδρικού διατάγματος και την κοινή υπουργική απόφαση, για να δούμε πώς μπορούμε να το καλύψουμε, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις συνθήκες με τις οποίες λειτουργεί η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και τις τρομακτικές ελλείψεις που έχει σε προσωπικό. Δεν μπορεί να μην συνομολογηθεί αυτό.
Δυο ακόμα απαντήσεις. Η πρώτη σε ό,τι αφορά την ένταση με την οποία μίλησε ο κ. Γκεγκέρογλου, ότι αυτό το «κατά παρέκκλιση» δεν το ψηφίζουμε, μα είναι ισχύουσα διάταξη νόμου των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Είναι σωστή και τη μεταφέρουμε να ισχύει και εδώ. Ποια είναι αυτή η δύναμη, η οποία σήμερα σας κάνει να αντιτίθεστε, ενώ επί 20 χρόνια αυτό δε σας απασχολούσε.
Τρίτο θέμα. Σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση της τροπολογίας για τη Σύρο. Κάναμε τις επιβαλλόμενες διορθώσεις, όχι μόνο το «κυρίως», αλλά και ό,τι παραχωρείται να είναι αποκλειστικά για ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Έχετε την τροποποίηση μπροστά και νομίζω ότι είναι εξαιρετικά θετικό. Βέβαια, είναι σαν να διάβασα πολλές φορές σήμερα ένα από τα καλά βιβλία της λογοτεχνίας τον δόκτορα Τζέκεϋ και Χάϊντ, παρακολουθώντας τους συλλογισμούς του κ. Γκεγκέρογλου, αλλά επειδή έχει περάσει η ώρα, δε θα ήθελα να μείνω πολύ σε αυτό.
Σε ό,τι αφορά τώρα και κλείνω με το Εθνικό Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Ενθυμείσθε πως έγινε αγαπητέ κύριε συνάδελφε, όταν όλοι και την πρώτη και τη δεύτερη μέρα και όταν ήταν εκπρόσωποι των παραγωγικών μονάδων, κατέθεσαν την άποψη ότι πρέπει κάτι να κάνουμε, για να ενώσουμε τις δυνάμεις μας από πλευράς σκέψεων, προτάσεων, συμβουλών προς την εκάστοτε Κυβέρνηση μέσα από ένα όργανο μόνο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Και σας διαβεβαίωσα τότε ότι θα επεξεργαστώ αυτήν τη ρύθμιση, πράγμα που έκανα και το έφερα και το επικροτήσατε όλοι μαζί. Τώρα χρησιμοποιώντας την αμαρτωλή έκφραση που δεν ταιριάζει, ούτε στην Αίθουσα ότι αυτή η ρύθμιση ήρθε υπό μορφή «τσόντας», τι το θέλατε αυτό; Να χαλάσει –μπορεί να διαφωνούμε- την ατμόσφαιρα και την παραγωγική και δημιουργική συζήτηση που γίνεται; Αυτά, κύριε Πρόεδρε.
(XA)

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να έχω το λόγο;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ορίστε, κύριε Κεγκέρογλου. Έχετε το λόγο για ένα λεπτό.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι σε πολλά σημεία είχε μια αδυναμία ο κύριος Υπουργός και αυτό είναι κατανοητό, γιατί δεν ασχολήθηκε όσο έπρεπε με ορισμένες πτυχές του νομοσχεδίου. Δεν έγινε η ανάλογη επεξεργασία από τις υπηρεσίες τουκαι υπήρχε μια αδυναμία να αντιμετωπίσει τα επιχειρήματά μας.
Δεν θα ασχοληθώ ούτε με τα ευφυολογήματά του ούτε με τους χαρακτηρισμούς του. Αυτό είναι νομίζω κάτι που μπορώ να το κάνω λόγω και των πολλών ετών που έχει σ’ αυτήν την Αίθουσα. Εγώ, ένας καινούργιος, δεν μπορώ να του αντιτείνω χαρακτηρισμούς.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Σας ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε. Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για την τροπολογία για τα νεώρια της Σύρου μετά τη διόρθωση είμαστε, νομίζω, θετικοί. Οι εργαζόμενοι ασφαλώς έχουν την αγωνία για το τι θα γίνει στο μέλλον με την δουλειά τους. Βέβαια να επισημάνουμε ότι υπάρχει η ένσταση και του Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού –δεν ξέρω τι ακριβώς είναι- και του Δήμου, σε σχέση με τα τέλη τα οποία χάνουν γιατί σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η ενοικίαση αιγιαλού μέσα από δημοπρασία από παραχώρηση γίνεται με την απόδοση κάποιων τελών.
Ο κ. Ρήγας δεν ξέρω αν στη συνέχεια θέλει να μιλήσει έπ’ αυτού λόγω του ότι είναι απ’ αυτό το νομό.
Να πω για τις δυο άλλες τροπολογίες τις οποίες κατέθεσε ο Υπουργός. Κατ’ αρχήν γι’ αυτήν η οποία αφορά τις αποζημιώσεις για την Επιτροπή Κρατικών Προμηθειών. Δεν κατανοώ γιατί μπαίνουν εμπειρογνώμονες γενικά και αόριστα. Γνωρίζω ότι το Υπουργείο Εμπορίου, ουσιαστικά, το Υπουργείο Ανάπτυξης, έχει τη δυνατότητα με το στελεχιακό δυναμικό που διαθέτει να βάζει σ’ αυτές τις Επιτροπές υπηρεσιακούς παράγοντες ή να δανείζεται και από άλλα Υπουργεία. Προβλέπεται από τον Κώδικα και από τους Οργανισμούς η πληρωμή και η αποζημίωση για τη συμμετοχή σ’ αυτές τις Επιτροπές. Οι εμπειρογνώμονες γενικά και αόριστα δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. ʼρα δεν ψηφίζουμε τη συγκεκριμένη τροπολογία.
Για την άλλη η οποία αφορά τη στελέχωση του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Είχαμε πει και τότε ότι δεν αφορά βέβαια συνήγορο, αφορά τον διαμεσολαβητή ανάμεσα στους προμηθευτές και τους καταναλωτές, αλλά αποδεικνύει αυτή η τροπολογία την προχειρότητα με την οποία νομοθετείτε. Γι’ αυτό είπα και την έκφραση εκείνη για το Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Πριν δυο μήνες ψηφίσαμε το νομοσχέδιο για το Συνήγορο του Καταναλωτή και έρχεται αμέσως η τροπολογία γιατί πραγματικά δεν προέβλεψε ότι θα πρέπει οι βοηθοί συνήγοροι, ο «συνήγορος», ο διαμεσολαβητής να έχει και ένα στελεχιακό δυναμικό που θα τον στηρίξει. Παρ’ όλ’ αυτά τη συγκεκριμένη διάταξη θα την ψηφίσουμεγια να μην είναι η αιτία της μη λειτουργίας για άλλους λόγους του θεσμού, όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή και όπως εισήχθη από την Κυβέρνηση, η μη στελέχωση του.
Επιφυλασσόμαστε για τις άλλες τροπολογίες.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Ορίστε, κύριε Υπουργέ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, επειδή δεν παρακολούθησα την τροπολογία για τις κρατικές προμήθειες και το Νεώριο Σύρου, οι συνάδελφοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τις ψηφίζουν ή όχι;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για το Νεώριο Σύρου και τον Συνήγορο του Καταναλωτή και τοποθετηθήκαμε και τις ψηφίσαμε.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Για τις κρατικές προμήθειες, δεν τις ψηφίζετε.
Κύριοι συνάδελφοι, απλά θέλω να αναδείξω το εξής: Όπως θα είδατε από την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η δαπάνη για να αμειφθούν οι δύο Πρόεδροι των νέων Επιτροπών Εξέτασης των Ενστάσεων είναι για να διευκολυνθεί, όπως είπε και ο συνάδελφος κ. Παπαθανασίου, η διαδικασία και να αποκτήσει μια μεγαλύτερη ταχύτητα το σύστημα. Σας σημειώνω ότι σήμερα εξετάζουμε προμήθειες του 2001. Τόσο γραφειοκρατικό είναι το σύστημα.
Επίσης, η αμοιβή των εμπειρογνωμόνων που ήταν 20 ευρώ ανά φάκελο τον οποίο εξετάζουν και δεν ερχόταν κανένας σοβαρός επιστήμονας να δώσει τη γνώμη του, είναι δαπάνη 25.000 ευρώ. Δεν αναφέρομαι σε αυτό, αλλά θέλω να καταλήξω ότι δεν έχει ευλυγισία το γενικό νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο λειτουργούμε. Αυτό το θέμα δεν θα έπρεπε να απασχολεί ούτε καν την Εθνική Αντιπροσωπεία.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για αυτό προτείνουμε την αποκέντρωση του συστήματος προμηθειών.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Αυτό θέλω να αναδείξω, γιατί –ο κ. Παπουτσής μπορεί να σας το πει από τα δρώμενα που έζησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε άλλες χώρες- οι νόμοι είναι νόμοι-πλαίσια και από κει και πέρα, οι κυβερνήσεις και οι Υπουργοί αναλαμβάνουν την πολιτική ευθύνη αυτό να το κάνουν πράξη, για να υπάρξει ταχύτητα και λειτουργικότητα.
Εδώ, για ψύλλου πήδημα και με την ευθυνοφοβία που έχουμε δημιουργήσει μέσα στην ίδια την υπαλληλία, ερχόμαστε, για ασήμαντα πράγματα να νομοθετήσουμε, διότι διαφορετικά, δεν προχωρά τίποτα. Εγώ σας καταθέτω την αγωνία μου για ένα θέμα. Αυτό ήθελα να πω.
Τώρα, σε ό,τι αφορά στις τροπολογίες τις οποίες καταθέσατε, επί των άρθρων που αναφέρονταν οι τροπολογίες αυτές, απάντησα μια προς μια, γιατί δεν μπορούν να γίνουν δεκτές. Το ίδιο ισχύει και για το άρθρο 35.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα