Skip links

Προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και δημιουργία Παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας Κρήτης

Επίκαιρη ερώτηση του προς τo Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα: «Προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και δημιουργία Παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας Κρήτης» κατέθεσε ο γραμματέας της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου.
Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:

Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα ζητούμενο για την Ελλάδα, αφού διαπιστώνεται έλλειμμα σε όλες τις παραμέτρους που την διαμορφώνουν και την επηρεάζουν.
α. Τις υποδομές
β. Τον ανθρώπινο παράγοντα
γ. Τα μεταφορικά μέσα
Είναι προφανώς αναγκαία η εκπόνηση συγκεκριμένων πολιτικών και η θέσπιση όλων των ενδεδειγμένων κανόνων και η λήψη μέτρων, που όμως προϋποθέτουν την ολοκληρωμένη αποτύπωση της κατάστασης και της εξέλιξης της.
Επειδή η Κρήτη με αυξημένο αριθμό θανατηφόρων ή σοβαρών ατυχημάτων,  αποτελεί μια αυτόνομη περιοχή που δεν επηρεάζεται κυκλοφοριακά από άλλες περιφέρειες και
επειδή το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας έχει επεξεργαστεί ολοκληρωμένη πρόταση για τη δημιουργία του Περιφερειακού Παρατηρητηρίου  Οδικής Ασφάλειας Κρήτης.   
 
Ερωτάσθε κε Υπουργέ:

•Προτίθεστε να χρηματοδοτήσετε  τη δημιουργία του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας Κρήτης; 
•Προτίθεστε να συνεργαστείτε  με τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, για την εκπόνηση σχεδίου οδικής ασφάλειας Κρήτης;

Η επίκαιρη ερώτηση γίνεται ύστερα από τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια που οργάνωσε το προηγούμενο Σάββατο η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης με θέμα: «Εξεύρεση βελτιωτικών μέτρων πρόληψης ώστε να ανακοπεί η τάση των θανατηφόρων σοβαρών ατυχημάτων στο τόπο μας», η οποία είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
Στη συζήτηση, ο κ.Κεγκέρογλου  κατέθεσε την πρόταση του Κινήματος Αλλαγής για Εθνικό σχέδιο οδικής ασφάλειας με κεντρική, περιφερειακή και τοπική διάσταση.
Η οδική ασφάλεια έχει τρεις βασικές παραμέτρους που πρέπει να περιλαμβάνονται στο εθνικό σχέδιο:
1. Υποδομές
2. Ανθρώπινος παράγοντας
3. Μέσα μετακίνησης
Η συζήτηση όμως για κάθε παράμετρο χωριστά, δεν μπορεί να αναβάλλεται με άλλοθι τη σημαντικότητα των άλλων δυο, παρότι είναι αλληλεξαρτώμενες .
Η οικογένεια, το σχολείο, η εκπαίδευση και επιμόρφωση ενηλίκων και βέβαια η σωστή εκπαίδευση και οι δοκιμασίες των υποψηφίων οδηγών είναι σημαντικοί παράγοντες και θεσμοί διαμόρφωσης «της οδικής συμπεριφοράς».
Σημαντικό συμπέρασμα της συζήτησης, ήταν η ανάγκη δημιουργίας του «Περιφερειακού παρατηρητήριου οδικής ασφάλειας» όπως το έχει προτείνει το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, που είναι και βασικός στόχος της παραπάνω επίκαιρης ερώτησης.
Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση των επεξεργασιών μας στο Κίνημα Αλλαγής για το θέμα, θα παρουσιάσουμε μία ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια.

 

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα