ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Μ. Γιαννάκου
Κυρία Υπουργέ,
Το Σάββατο 15/04/2005 πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Όπως καταγγέλλουν οι εξεταζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί, ο σχεδιασμός και το πρόγραμμα των εξετάσεων δημιούργησε αρκετά προβλήματα με αρνητικά αποτελέσματα σε βάρος των εξεταζομένων.
Συγκεκριμένα η προφορική εξέταση διήρκησε από τις 8.00πμ έως 1.30μμ και για όσους δεν κατέστη δυνατό και ενώ περίμεναν ως και τις 1.30μμ έγινε την Κυριακή 16/04/2005 το πρωί. Αμέσως μετά το τέλος της προφορικής εξέτασης και από τις 2.00μμ έως και 7.10μμ έγινε η γραπτή εξέταση.
Ιδιαίτερα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, που εξετάζονται σε ειδικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, τους δίνεται μόνο 35 λεπτά επιπλέον για τη γραπτή εξέταση.
Επειδή οι μαθητές αυτοί από την Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά ήταν αναγκασμένοι αφού τελείωσαν τα μαθήματα την Παρασκευή να ταξιδέψουν όλη τη νύχτα ώστε να βρίσκονται στα κέντρα στις 07.30 π.μ., με γνωστές τις συνθήκες εξέτασης τους και
επειδή η πλειονότητα των εξεταζομένων είναι μαθητές Λυκείου Β’ και Γ’ τάξης που αυτόν τον καιρό προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις και λόγω του πιεσμένου προγράμματος των εξετάσεων, δεν μπόρεσαν να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
Ερωτάστε κα Υπουργέ
• Αν εκτιμάτε ότι το Υπουργείο πρέπει να ενεργεί και να ενεργήσει, ώστε να καταξιωθεί το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας;
• Αν προτίθεστε να αλλάξετε το σχεδιασμό των εξετάσεων για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, ώστε το πρόγραμμα των εξετάσεων να δίνει τη δυνατότητα στους εξεταζόμενους να αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, χωρίς να τους μεταδίδει και να τους επιβαρύνει με άγχος και πίεση;