Skip links

Ποιος είναι ο σχεδιασμός χρηματοδότησης της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής;

Με πρωτοβουλία του Γραμματέα της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου κατατέθηκε ερώτηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για τον σχεδιασμό χρηματοδότησης  της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και στον τομέα της ενέργειας εφάρμοσε ανερμάτιστη και αναποτελεσματική πολιτική, η οποία μάλιστα λόγω των ιδεοληψιών της ουσιαστικά αρνήθηκε τον σχεδιασμό που παρέλαβε έτοιμο, με συνέπεια να έχει οδηγήσει τον τομέα της ενέργειας σε τέλμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ενεργειακή διασύνδεση της Κρήτης, η οποία από το 2013, όσον αφορά την μεγάλη διασύνδεση, είχε ενταχθεί ως υποέργο στη διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Αττικής με χρηματοδότηση από τα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), για το οποίο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποφάσισε την απένταξη του από (PCI), χωρίς αιτιολογία, με συνέπεια να χάσει η χώρα μας όλες τις προβλεπόμενες χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε.
Το Κίνημα Αλλαγής είχε επισημάνει ότι για εθνικούς και οικονομικούς λόγους, η ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης θα έπρεπε να υλοποιηθεί ως έργο κοινού ενδιαφέροντος (PCI) ενταγμένο στον ευρύτερο άξονα σύνδεσης  Αττικής – Κρήτης – Κύπρου – Ισραήλ, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά κονδύλια και διευκολύνοντας την άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης της Κύπρου.
Αντ’ αυτού η Κυβέρνηση της Ν.Δ ακολούθησε την γραμμή ΣΥΡΙΖΑ, απένταξε  το έργο Αττική-Κρήτη από τα έργα κοινού ενδιαφέροντος, χάνοντας έτσι περισσότερα από 300 εκ. ευρώ διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων και ανέθεσε στον ΑΔΜΗΕ να εκτελέσει το έργο.
Σήμερα, παρότι δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη ο επίσημος κατάλογος των έργων που θα προταθούν από την Κυβέρνηση της ΝΔ για χρηματοδότηση από τους πόρους του Ταμείου ανάκαμψης, έντονη δυσαρέσκεια και εύλογη αγωνία επικρατεί από τις σημαντικές αλλαγές και ανατροπές που σημειώθηκαν ως προς τα ενεργειακά έργα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και  η μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση του νησιού με την Αττική που δεν θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το έργο της μεγάλης  ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης είναι ύψους 1 δις Ευρώ και μέχρι τώρα έχει χρηματοδότηση, μέσω συνδυαστικών πηγών 600 εκατομμύρια και αναμενόταν τα υπόλοιπα 400 να ζητηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Την ίδια ώρα το έργο της μικρής διασύνδεσης Πελοποννήσου Κρήτης, αν και έχει ολοκληρωθεί φαίνεται να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα
Το Κίνημα Αλλαγής είχε εγκαίρως επισημάνει την κρισιμότητα της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών, και ειδικότερα της Κρήτης, αλλά και την ανάγκη εθνικής συνεννόησης στο θέμα αυτό προκειμένου να υλοποιηθεί ένα αναπτυξιακό σχέδιο που θα συμβαδίζει με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τοπικής οικονομίας, θα σέβεται τον άνθρωπο και το ιδιαίτερο Κρητικό οικοσύστημα, θα εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και τους διεθνείς στόχους προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα θα θωρακίζει ενεργειακά και θα καθιστά το νησί πρωταγωνιστή στις ενεργειακές εξελίξεις.
Επειδή ο αποκλεισμός χρηματοδότησης της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης από το Ταμείο Ανάκαμψης προκαλεί προβληματισμό και απογοήτευση

Ερωτάσθε κε Υπουργέ:

  • Ποιος είναι ο Κυβερνητικός σχεδιασμός χρηματοδότησης  της μεγάλης διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής και αν έχει εξασφαλιστεί η υπολειπόμενη χρηματοδότηση του έργου από άλλες πηγές και χρηματοδοτικά εργαλεία;
  • Υπάρχουν προβλήματα και ποια στο έργο της μικρής διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης και πως σκοπεύετέ να τα αντιμετωπίσετε;

Οι ερωτώντες Βουλευτές: Βασίλης Κεγκέρογλου και Γιώργος Αρβανιτίδης

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα