O Γραμματέας της Κ.Ο Κίνημα Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, Βασίλης Κεγκέρογλου, κατά την τοποθέτησή του στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού: «Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, διατάξεις εναρμόνισης με ολιστική μελέτη FIFA-UEFA για το ποδόσφαιρο και την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, αναδιάρθρωση επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, λειτουργική ενίσχυση Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης Ντόπινγκ, αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου προπονητών αθλημάτων και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας», μεταξύ άλλων επεσήμανε τα εξής:
• Ο κ. Αυγενάκης κατέθεσε σήμερα την ολιστική μελέτη FIFA-UEFA βάσει της οποίας συντάχθηκε το Νομοσχέδιο και έγινε η συζήτηση στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή. Αυτό είναι λάθος και αποδεικνύει τον κακό τρόπο νομοθέτησης της Κυβέρνησης . Η νοοτροπία αυτή πρέπει να αλλάξει ώστε να μπορούν να υπάρχουν νομοθετικές βελτιώσεις και να έχουμε το καλό νομοθετικό αποτέλεσμα που θέλουμε.
• Η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού είχε προβλεφθεί από τον ν. 4603/2019 του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα λειτουργεί ως ΝΠΔΔ – κάτι που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Δεν καθορίζεται ρητά ως ανεξάρτητη αρχή και τα μέλη της διορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και απλή γνώμη της Βουλής. Να προβλέπεται θετική γνώμη των 3/5 της επιτροπής.
• Η αυστηροποίηση του πλαισίου για την αθλητική βία πρέπει να συνδυαστεί με πρωτοβουλίες διαπαιδαγώγησης και θετικής αλλαγής της στάσης και συμπεριφοράς των φιλάθλων. Τα κατασταλτικά μέτρα από μόνα τους δεν οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα.
• Στη σύνθεση της Παραολυμπιακής Επιτροπής, ο Υπουργός, κακώς, μπορεί εναλλακτικά να τοποθετήσει ή εκπρόσωπο της Γ.Γ.Α ή εκπρόσωπο της Εθνικής Επιτροπής Προσβασιμότητας ή εκπρόσωπο από την Ε.Σ.Α.μεΑ. Αυτό δεν είναι λογικό διότι η Γ.Γ.Α είναι κυβερνητικός φορέας και η Εθνική Επιτροπή Προσβασιμότητας είναι συμβουλευτικό όργανο παρά τον Πρωθυπουργό . Αντίθετα η Ε.Σ.Α.μεΑ είναι κοινωνικός φορέας . Η Ε.Σ.Α.μεΑ θα πρέπει να συμμετέχει οπωσδήποτε.
• Να βελτιωθεί η πρόβλεψη για την παροχή προνομίων/επιβραβεύσεων σε αθλητές με αναπηρίες. Η κείμενη νομοθεσία προβλέπει ότι σε αθλητές που καταλαμβάνουν μία από τις 6 πρώτες θέσεις σε διεθνείς αγώνες που μετέχουν τουλάχιστον 8 χώρες, παρέχονται προνόμια/ οικονομική επιβράβευση, ανάλογα με τη θέση που κατέλαβαν. Θα πρέπει να προβλεφθεί και η περίπτωση που οι χώρες που συμμετέχουν είναι λιγότερες από 8. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη επιβράβευσης τουλάχιστον για τους τρεις πρώτους.
• Στο ζήτημα του πλαισίου των προπονητών γίνεται ένα βήμα. Όμως οι απόφοιτοι των ΤΕΕΦΑ θα πρέπει να έχουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα σε όλες τις κατηγορίες χωρίς κανένας να μπορεί να τους αφαιρέσει αυτά τα δικαιώματα που η Ελληνική Πολιτεία τους κατοχυρώνει. Η ένταξη των αποφοίτων κολλεγίων και ΙΕΚ με ίδια δικαιώματα με αποφοίτους ΤΕΦΑΑ υποβαθμίζει τους δεύτερους. Θα μπορούσε στην κατηγορία Γ να δημιουργηθούν υποκατηγορίες, να έχουμε Γ1 και Γ2 ή να επανέλθει ο χαρακτηρισμός του δόκιμου ώστε να μην αδικείται κανείς .
• Σε σχέση με την απαίτηση της ΕΠΟ για τα σεμινάρια, για τους νυν φοιτητές να προβλεφθεί να γίνονται δέκτες των σεμιναρίων της ΕΠΟ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ενώ για τους ήδη πτυχιούχους να υπάρξει πρόγραμμα επιχορήγησης διδάκτρων.
• Πρέπει να είναι μόνιμο μέλημα η συντήρηση των Αθλητικών Υποδομών της χώρας, όμως υπάρχει ένα έλλειμμα, οι Προγραμματικές Συμβάσεις πρέπει να αναρτώνται στη Διαύγεια. Είναι θέμα διαφάνειας.