Αναφορά και επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη, κατέθεσε ο γραμματέας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου για τις εξαιρετικά υψηλές τιμές των καυσίμων στη χώρα μας.
Στην αναφορά ο Βουλευτής αφού επισημαίνει ότι η τιμή του αργού πετρελαίου διεθνώς βρίσκεται σε πτώση, η τελική τιμή των καυσίμων δεν ακολουθεί αντίστοιχη πορεία και ζητά απαντήσεις σε μια σειρά από ερωτήματα με βάση και την επιστολή της ΠΟΠΕΚ :
1. Από τον Ιούλιο του 2014 μέχρι σήμερα οι τιμές του αργού πετρελαίου (BRENT), μειώθηκαν περισσότερο από 70%, αλλά δεν είχαμε ανάλογη μείωση στις προ φόρων διυλιστηριακές τιμές. Γιατί;;
2. Ποιός είναι ο βαθμός ανταγωνισμού στην διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα στάδια διάθεσης των πετρελαιοειδών προϊόντων;
3. Με ποια αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. εκπτώσεις κλίμακας), χορηγούνται-αν χορηγούνται – σχετικές εκπτώσεις προς τους Πρατηριούχους;
4. Σε ποιό στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, πού έχει προτείνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού;
5. Τι γίνεται για τις περιπτώσεις αντιανταγωνιστικών πρακτικών και αθέμιτου ανταγωνισμού, στην αγορά πετρελαιοειδών από επιχειρήσεις εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων (π.χ. με τον καθορισμό των τιμών στο πλαίσιο συμπράξεων ή με την συγκέντρωση και την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά), σε βάρος των καταναλωτών, ζημιώνοντας παράλληλα και όλες τις επιχειρήσεις που σέβονται τους σχετικούς κανόνες;
Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, ο κ. Κεγκέρογλου κατέθεσε και επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό με σκοπό τη συζήτηση του θέματος στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Πέμπτη.
Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ: «Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου πάτωσαν και οι τιμές των καυσίμων καλά κρατούν»
Η μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών πετρελαίου έχει φτάσει ακόμη και κάτω από 30 δολάρια το βαρέλι αλλά δεν έχει συμβάλλει σε ανάλογη μείωση των τιμών των καυσίμων στην χώρα μας.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στην υψηλή φορολογία που αντιστοιχεί ανά λίτρο καυσίμων αλλά
επειδή και χωρίς τους φόρους, το κόστος των καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι τον καταναλωτή έχει τεράστια διαφορά
Ερωτάστε κ. Υπουργέ
1. Έχετε πρόοδο, με την υλοποίηση των προτάσεων της έκθεσης της επιτροπής ανταγωνισμού για την αντιμετώπιση του προβλήματος;
2. Τι προτίθεστε να πράξετε για να αντιμετωπίσετε τα φαινόμενα κερδοσκοπίας από τα διυλιστήρια μέχρι τον καταναλωτή;