Στη Βουλή έφερε το θέμα της αδικαιολόγητης καθυστέρησης της ολοκλήρωσης του δρόμου Ηράκλειο-Βιάννος Βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομίας & Οικονομικών και ΕΣ.Δ.Δ.Α. το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:
Παρ’ ότι σας έχω θέσει επανειλημμένα τα ζητήματα κατασκευής του κάθετου άξονα Ηράκλειο-Βιάννος, το έργο δεν προχωρά με ικανοποιητικό ρυθμό. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία των ερωτήσεων αλλά και των απαντήσεων των Υπουργείων, η προηγούμενη Κυβέρνηση προχώρησε το έργο και διέθεσε τα παρακάτω ποσά:
Από το Β’ ΚΠΣ:
– 9.000.000 ευρώ και κατασκευάστηκαν 10χλμ.
Από το Γ’ ΚΠΣ διατέθηκαν:
– 50.000.000 ευρώ από κοινοτικούς πόρους
– 30.000.000 ευρώ από εθνικούς πόρους (την περίοδο 2000-2004) για απαλλοτριώσεις
Μέχρι το 2004 είχαν δημοπρατηθεί
– Αγ. Σώζων –Αλάγνι (14χλμ) 20.500.000 ευρώ
– Αλάγνι –Αρκαλοχώρι (6χλμ) 8.800.000 ευρώ
– Αρκαλοχώρι –Ίνι (6χλμ) 10.200.000 ευρώ
– Ηλεκτροφωτισμοί 1.500.000 ευρώ
– Μάρθα – Βιάννος 2.900.000 ευρώ
– Μελέτες 1.760.00 ευρώ
– Είχαν πληρωθεί απαλλοτριώσεις 33.000.000 ευρώ
– Μετατοπίσεις δικτύων κλπ 1.340.000 ευρώ
Μετά το έτος 2004 δημοπρατήθηκε το τμήμα Ίνι – Μάρθα 11.000.000 ευρώ με κονδύλια από το αποθεματικό επίδοσης, που εξασφάλισε στο τέλος του 2003 η Περιφέρεια Κρήτης. Μέχρι το έτος 2004 είχαν διατεθεί συνολικά από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ 90.000.000 ευρώ και το έργο είχε αρκετά καλούς ρυθμούς υλοποίησης με υψηλές απορροφήσεις, με αποτέλεσμα η Περιφέρεια Κρήτης να επιβραβευθεί με επί πλέον κονδύλια (μέρος των οποίων διατέθηκε για την δημοπράτηση του έργου Ίνι –Μάρθα).
Ενώ λοιπόν το έργο ήταν ολοκληρωμένο κατά 90%, στη συνέχεια μετά το 2004 υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την αντιμετώπιση των προβλημάτων από τα γεωλογικά φαινόμενα στη Ζήντα, αφού χρειάστηκαν 2 χρόνια και δεκάδες παρεμβάσεις για να διατεθούν από το Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών οι απαραίτητες πιστώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν σημαντικά οι ρυθμοί κατασκευής του έργου και μέχρι σήμερα έχουν παρέλθει όλες οι ημερομηνίες που έχουν ανακοινωθεί για την παράδοση του έργου, χωρίς αυτό να έχει γίνει.
Η αναποτελεσματικότητα των κεντρικών υπηρεσιών αλλά και η δυσλειτουργία σε περιφερειακό επίπεδο, όπως προκύπτει από τα προαναφερόμενα, αυξάνει τον κίνδυνο να μην ολοκληρωθούν τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται για την πλήρη ολοκλήρωση του άξονα Ηράκλειο Βιάννος στο 4ο ΚΠΣ.
Όπως συνάγεται από τις απαντήσεις σε προηγούμενες ερωτήσεις μου και ύστερα από ενημέρωση μου, από τους Δημάρχους των Δήμων Ν. Καζαντζάκη, Αρκαλοχωρίου και Βιάννου και
επειδή οι πολίτες αγανακτούν βλέποντας το έργο σχεδόν έτοιμο να μην κυκλοφορείται και να μην αξιοποιείται πλήρως και
επειδή υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, λόγω της ολιγωρίας, να απενταχθούν τμήματα του έργου
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
– Σε ποιες ακριβώς θέσεις του οδικού άξονα Ηράκλειο-Βιάννος προβλέπεται η κατασκευή κόμβων;
– Προβλέπεται η σύνδεση του οικισμού Αρχανών με τον κόμβο Καταλαγαρίου- Κουνάβων;
– Προβλέπεται η σύνδεση του οικισμού Μυρτιά με τον κόμβο Πεζών;
– Προβλέπεται η κατασκευή του κόμβου Αγ. Βασιλείου, στην περιοχή του Δήμου Ν. Καζαντζάκης, όπως προβλέπει η αρχική περιβαλλοντική μελέτη;
– Προβλέπεται η σύνδεση του οικισμού Θραψανό με τον κόμβο Αρκαλοχωρίου;
– Προβλέπεται η σύνδεση των οικισμών Ζήντας –Πατσίδερου με τον κόμβο Αρκαλοχωρίου;
– Προβλέπεται η σύνδεση των οικισμών Μουσούτας -Πουλιών με τον κόμβο Αρκαλοχωρίου;
– Προβλέπεται η βελτίωση του δρόμου Αυλή-Ίνι-Γαρύπα –Καστελιανά έτσι ώστε να συνδεθούν οι οικισμοί με τον κόμβο Ινίου;
– Προβλέπεται η βελτίωση του τμήματος κόμβος Μάρθας –μέχρι Μάρθα έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η συνέχεια του άξονα Ηράκλειο- Βιάννος;
– Προβλέπεται η σύνδεση των οικισμών της Εμπάρου με τον υπό κατασκευή κάθετο άξονα;
– Προβλέπεται η σύνδεση του υπό κατασκευή κάθετου άξονα με τον δρόμο Τσούτσουρα –Κερατόκαμπος –Άρβη;
– Σε ποιο στάδιο ευρίσκονται οι μελέτες και η συντέλεση των απαλλοτριώσεων των συμπληρωματικών έργων (κόμβων-συνδετήριων-παρακάμψεων οικισμών κλπ) του έργου Ηράκλειο-Βιάννος;
– Πότε θα δημοπρατηθεί η κατασκευή των δυο γεφυρών στο Αλάγνι;
– Σε ποιο πρόγραμμα προτίθεσθε να εντάξετε όλα τα προαναφερόμενα συμπληρωματικά έργα;
– Σε ποιο πρόγραμμα θα προταθεί για ένταξη η κατασκευή της παράκαμψης Βιάννου (υπόλοιπο Γ’ ΚΠΣ – Δ’ ΕΣΠΑ ή Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;