Ερώτηση προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών κατέθεσε ο γραμματέας της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ύστερα από την επιστολή της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, προκειμένου να εφαρμοστεί επιτέλους ολοκληρωμένο το Μεταφορικό Ισοδύναμο και άλλα μέτρα στήριξης των νησιών και για την Κρήτη.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Πολύ έγκαιρα, τόσο εντός όσο και εκτός Βουλής, είχαμε επισημάνει την άνιση μεταχείριση της Κρήτης σε σχέση με τα άλλα νησιά ως προς την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.
Αυτό ξεκίνησε από την πιλοτική εφαρμογή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν εντάχθηκαν στο μεταφορικό ισοδύναμο μόνο κάποιες από τις εμπορευματικές μεταφορές και δεν συμπεριελήφθησαν οι μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού αλλά ούτε οι μεταφορές καυσίμων.
Στο ίδιο πλαίσιο, φαίνεται να κινείται και η σημερινή κυβέρνηση, αφού σύμφωνα και με την καταγγελία της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, η επιλεξιμότητα για την Κρήτη είναι στο 25 τοις 100 % σε σχέση με τα άλλα νησιά, αφού μπορούν να ενταχθούν στις εμπορευματικές μεταφορές περίπου μόλις 2000 ΚΑΔ ενώ για τα υπόλοιπα νησιά είναι 8.000 ΚΑΔ.
Επειδή η πρόβλεψη του Συντάγματος για στήριξη των νησιών οφείλει να ισχύει και για την Κρήτη και
επειδή δεν έχει εφαρμοστεί για αυτήν κανένα άλλο μέτρο στήριξης λόγω νησιωτικότητας όπως π.χ μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ.
Αυτό ξεκίνησε από την πιλοτική εφαρμογή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν εντάχθηκαν στο μεταφορικό ισοδύναμο μόνο κάποιες από τις εμπορευματικές μεταφορές και δεν συμπεριελήφθησαν οι μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού αλλά ούτε οι μεταφορές καυσίμων.
Στο ίδιο πλαίσιο, φαίνεται να κινείται και η σημερινή κυβέρνηση, αφού σύμφωνα και με την καταγγελία της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, η επιλεξιμότητα για την Κρήτη είναι στο 25 τοις 100 % σε σχέση με τα άλλα νησιά, αφού μπορούν να ενταχθούν στις εμπορευματικές μεταφορές περίπου μόλις 2000 ΚΑΔ ενώ για τα υπόλοιπα νησιά είναι 8.000 ΚΑΔ.
Επειδή η πρόβλεψη του Συντάγματος για στήριξη των νησιών οφείλει να ισχύει και για την Κρήτη και
επειδή δεν έχει εφαρμοστεί για αυτήν κανένα άλλο μέτρο στήριξης λόγω νησιωτικότητας όπως π.χ μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ.
Ερωτάσθε κύριοι υπουργοί:
1. Προτίθεστε να θεσμοθέτησε την ολοκληρωμένη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και για την Κρήτη και πότε;
2. Ποια άλλα μέτρα από αυτά που έχουν εφαρμοστεί στα άλλα νησιά (μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ κλπ) προτίθεστε να εφαρμόσετε και στην Κρήτη, προκειμένου να αντισταθμιστεί το μόνιμο μειονέκτημα της θαλάσσιας απομόνωσης και του αρνητικού οικονομικού αντίκτυπου που έχει σε κάθε επιχείρηση σε κάθε οικογένεια και σε όλους τους καταναλωτές κατοίκους ή επισκέπτες του νησιού;».
2. Ποια άλλα μέτρα από αυτά που έχουν εφαρμοστεί στα άλλα νησιά (μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ κλπ) προτίθεστε να εφαρμόσετε και στην Κρήτη, προκειμένου να αντισταθμιστεί το μόνιμο μειονέκτημα της θαλάσσιας απομόνωσης και του αρνητικού οικονομικού αντίκτυπου που έχει σε κάθε επιχείρηση σε κάθε οικογένεια και σε όλους τους καταναλωτές κατοίκους ή επισκέπτες του νησιού;».