Μέσα στην οικονομική ασφυξία , τα έντονα κοινωνικά προβλήματα και τις εθνικές υποχωρήσεις υπάρχουν γεγονότα θετικά που επιβεβαιώνουν τον κανόνα της γκρίζας πραγματικότητας
Το διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, όπως το εμπνευστήκαμε και υιοθετήθηκε από όλες τις Κυβερνήσεις διαχρονικά θα είναι πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Ελλάδα και την Κρήτη και η υπογραφή της σύμβασης αναμφισβήτητα είναι θετικό γεγονός.
Το διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, όπως το εμπνευστήκαμε και υιοθετήθηκε από όλες τις Κυβερνήσεις διαχρονικά θα είναι πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την Ελλάδα και την Κρήτη και η υπογραφή της σύμβασης αναμφισβήτητα είναι θετικό γεγονός.
Η σύμβαση θα έλθει προς κύρωση στη Βουλή και ελπίζουμε ότι περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δικλείδες για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, της κοινωνικής ωφέλειας, της τοπικής ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής προστασίας.
Το αεροδρόμιο προορίζεται να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες για τις επόμενες δεκαετίες και αυτό πρέπει να αποτυπωθεί όχι μόνο στο μέγεθος του αλλά και στα έργα εξυπηρέτησης του, κυρίως τα οδικά που θα το συνδέουν με την υπόλοιπη Κρήτη.
Οι δίκαιες αποζημιώσεις, δεδομένης της αποκλειστικής ενασχόλησης πολλών κατοίκων μόνο με την αγροτική δραστηριότητα θα συμβάλλουν στην επίτευξη κοινωνικής συναίνεσης και απαιτείται και ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και την αγροτική παραγωγή.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που έχει παραδεχτεί ότι προβλέπονται χαμηλές αποζημιώσεις οφείλει να αποδεχθεί τη πρόταση μας για προσαύξηση στα ποσά που θα αποφασίσουν τα δικαστήρια ανάλογα με το ποσοστό της περιουσίας του που απαλλοτριώνεται στο κάθε ιδιοκτήτη.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απάντηση στο αίτημα για δίκαιη αντιμετώπιση και ίση μεταχείριση σε σχέση με άλλες αποζημιώσεις που έχουν καταβληθεί την τελευταία δεκαετία σε άλλες περιοχές.
Υπενθυμίζω ότι η δήθεν προσπάθεια εξεύρεσης λύσης που ανακοίνωσε τότε ο κ.Υπουργός για μεταφύτευση ελαιώνων σε δημόσια έκταση, κατέρρευσε εν τη γενέσει της και προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από όλους τους κατοίκους της περιοχής.
Ο πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός ενός αεροδρομίου είναι μια πολύπλοκή διαδικασία, στην οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη δραστηριότητές αλληλοσυνδεμένες και πολλές φορές αλληλοσυγκρουόμενες. Η διαδικασία που ακολουθείται δεν συνάδει με τη σοβαρότητα του προβλήματος.
Τέλος, αναγκαίος όρος για τη λειτουργία του αεροδρομίου αποτελούν οι κατάλληλες οδικές συνδέσεις προς και από το αεροδρόμιο, δηλαδή την οδική σύνδεση με τον άξονα: Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννο και βεβαίως την οδική σύνδεση Καστέλι-Μεσαρά, για τις οποίες πρόσφατα ο Υπουργός στη Βουλή δεν έδωσε καμία απάντηση, αφού αναφέρθηκε μόνο στην προβλεπόμενη οδική σύνδεση Χερσόνησο-Καστέλι.
Σήμερα, ανακοινώθηκε, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο δημοτικό κατάστημα η υπογραφή της, 35ετούς διάρκειας, σύμβασης παραχώρησης για ένα μεγάλο έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. Ευρώ και είναι μεγάλο λάθος που γίνεται «κεκλεισμένων των θυρών».
Μετά τις αυριανές υπογραφές θα ακολουθήσει η διαδικασία της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και η αποστολή για έγκριση στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι και την έναρξη των εργασιών στη συνέχεια.
Τονίζω το χρονοδιάγραμμα γιατί το σύνθημα «μπουλντόζες το Γενάρη» , «τον Απρίλη» κλπ έχει τις σκοπιμότητες του.
Κλείνοντας θέλω να επαναλάβω ότι δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων από την κατασκευή του έργου και θα επιμείνουμε να προχωρήσει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, με βέλτιστες όμως λύσεις, δίκαιες αποζημιώσεις για όσους θίγονται και όρους ευημερίας που απαιτούν και αξίζουν οι κάτοικοι της περιοχής αλλά και όλη η Κρήτη.
*Δημοσιεύθηκε στις 21-02-2019 στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ
Το αεροδρόμιο προορίζεται να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες για τις επόμενες δεκαετίες και αυτό πρέπει να αποτυπωθεί όχι μόνο στο μέγεθος του αλλά και στα έργα εξυπηρέτησης του, κυρίως τα οδικά που θα το συνδέουν με την υπόλοιπη Κρήτη.
Οι δίκαιες αποζημιώσεις, δεδομένης της αποκλειστικής ενασχόλησης πολλών κατοίκων μόνο με την αγροτική δραστηριότητα θα συμβάλλουν στην επίτευξη κοινωνικής συναίνεσης και απαιτείται και ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο περιβάλλον και την αγροτική παραγωγή.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών που έχει παραδεχτεί ότι προβλέπονται χαμηλές αποζημιώσεις οφείλει να αποδεχθεί τη πρόταση μας για προσαύξηση στα ποσά που θα αποφασίσουν τα δικαστήρια ανάλογα με το ποσοστό της περιουσίας του που απαλλοτριώνεται στο κάθε ιδιοκτήτη.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία απάντηση στο αίτημα για δίκαιη αντιμετώπιση και ίση μεταχείριση σε σχέση με άλλες αποζημιώσεις που έχουν καταβληθεί την τελευταία δεκαετία σε άλλες περιοχές.
Υπενθυμίζω ότι η δήθεν προσπάθεια εξεύρεσης λύσης που ανακοίνωσε τότε ο κ.Υπουργός για μεταφύτευση ελαιώνων σε δημόσια έκταση, κατέρρευσε εν τη γενέσει της και προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από όλους τους κατοίκους της περιοχής.
Ο πολεοδομικός και χωροταξικός σχεδιασμός ενός αεροδρομίου είναι μια πολύπλοκή διαδικασία, στην οποία πρέπει να ληφθούν υπόψη δραστηριότητές αλληλοσυνδεμένες και πολλές φορές αλληλοσυγκρουόμενες. Η διαδικασία που ακολουθείται δεν συνάδει με τη σοβαρότητα του προβλήματος.
Τέλος, αναγκαίος όρος για τη λειτουργία του αεροδρομίου αποτελούν οι κατάλληλες οδικές συνδέσεις προς και από το αεροδρόμιο, δηλαδή την οδική σύνδεση με τον άξονα: Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννο και βεβαίως την οδική σύνδεση Καστέλι-Μεσαρά, για τις οποίες πρόσφατα ο Υπουργός στη Βουλή δεν έδωσε καμία απάντηση, αφού αναφέρθηκε μόνο στην προβλεπόμενη οδική σύνδεση Χερσόνησο-Καστέλι.
Σήμερα, ανακοινώθηκε, έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στο δημοτικό κατάστημα η υπογραφή της, 35ετούς διάρκειας, σύμβασης παραχώρησης για ένα μεγάλο έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. Ευρώ και είναι μεγάλο λάθος που γίνεται «κεκλεισμένων των θυρών».
Μετά τις αυριανές υπογραφές θα ακολουθήσει η διαδικασία της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και η αποστολή για έγκριση στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι και την έναρξη των εργασιών στη συνέχεια.
Τονίζω το χρονοδιάγραμμα γιατί το σύνθημα «μπουλντόζες το Γενάρη» , «τον Απρίλη» κλπ έχει τις σκοπιμότητες του.
Κλείνοντας θέλω να επαναλάβω ότι δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων από την κατασκευή του έργου και θα επιμείνουμε να προχωρήσει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, με βέλτιστες όμως λύσεις, δίκαιες αποζημιώσεις για όσους θίγονται και όρους ευημερίας που απαιτούν και αξίζουν οι κάτοικοι της περιοχής αλλά και όλη η Κρήτη.
*Δημοσιεύθηκε στις 21-02-2019 στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ