Με ερώτηση προς τα Υπουργεία Μεταφορών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου επισημαίνει ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί οι προϋποθέσεις για αδιάβλητες εξ αποστάσεως θεωρητικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών ερασιτεχνικών κατηγοριών και ζητά μέτρα στήριξης των σχολών οδήγησης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Μετά το εξάμηνο υποχρεωτικό λουκέτο στις σχολές οδηγών της χώρας, η κυβέρνηση αποφάσισε την επαναλειτουργία τους στις 18/04/21,προκειμένου να μπορέσουν να εκπαιδεύσουν και να οδηγήσουν σε θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις τους δεκάδες χιλιάδες, ανά την Ελλάδα, υποψήφιους οδηγούς ερασιτεχνικών κατηγοριών (αυτοκίνητο μοτοσυκλέτα).
Μόνο που ενώ το υπουργείο επέτρεψε να διενεργούνται πρακτικές εξετάσεις, τηρουμένων των υγειονομικών πρωτοκόλλων (self test, μάσκα, αερισμός του οχήματος για ένα τέταρτο της ώρας ενδιάμεσα κάθε εξέτασης κ.α.),ανακοίνωσε το εντελώς ανυπόστατο μέτρο της εξ’ αποστάσεως εξέτασης για τις θεωρητικές εξετάσεις(σήματα). Ανυπόστατο μέτρο η εξ αποστάσεως θεωρητική εξέταση καθώς δεν υφίσταται πλατφόρμα που να υποστηρίζει μια τέτοια διαδικασία και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι προϋποθέσεις για εξ αποστάσεως αδιάβλητες θεωρητικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών ερασιτεχνικών κατηγοριών.
Έτσι, εμπαίζοντας στην ουσία χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς και εκπαιδευτές που βρίσκονται στο "περίμενε" για ένα ολόκληρο εξάμηνο, η κυβέρνηση θεώρησε ότι έλυσε το πρόβλημα, θολώνοντας απλώς λίγο τα νερά με πρόσχημα την αρνητική γνωμοδότηση της επιτροπής των λοιμοξιολόγων για δια ζώσης εξέταση των θεωρητικών.
Ενώ λοιπόν έχουμε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ανοικτές με δια ζώσης μαθήματα, ενώ έχουμε συνωστισμό σε μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ έχουμε τόσες δραστηριότητες ανοικτές και με τους πολίτες να συνωστίζονται σε κλειστούς χώρους εργασίας επιχειρήσεων και υπηρεσιών, η κυβέρνηση κωφεύει επιδεικτικά στο δίκαιο αίτημα χιλιάδων πολιτών και επαγγελματιών εκπαιδευτών οδήγησης, για άνοιγμα της δια ζώσης θεωρητικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
Ενώ λοιπόν έχουμε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ανοικτές με δια ζώσης μαθήματα, ενώ έχουμε συνωστισμό σε μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ έχουμε τόσες δραστηριότητες ανοικτές και με τους πολίτες να συνωστίζονται σε κλειστούς χώρους εργασίας επιχειρήσεων και υπηρεσιών, η κυβέρνηση κωφεύει επιδεικτικά στο δίκαιο αίτημα χιλιάδων πολιτών και επαγγελματιών εκπαιδευτών οδήγησης, για άνοιγμα της δια ζώσης θεωρητικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
Από την 18/04/21 που η κυβέρνηση εξήγγειλε το άνοιγμα των σχολών οδηγών έχει μεσολαβήσει ενάμιση μήνας που το σύστημα των εξετάσεων υπολειτουργεί, καθώς εάν οι υποψήφιοι δεν συμμετάσχουν με επιτυχία στις θεωρητικές εξετάσεις, δεν μπορούν να προχωρήσουν στη διαδικασία της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς (πρακτικές εξετάσεις). Άρα το σύστημα για την απόκτηση ερασιτεχνικής άδειας οδήγησης εξακολουθεί να μη λειτουργεί.
Όλα αυτά ενώ ο κλάδος των σχολών οδηγών προέρχεται από μια πολύμηνη αναγκαστική διακοπή εργασιών λόγων της αποχής των εξεταστών την περίοδο 2018-2019 λόγω του νομοσχεδίου Σπίρτζη, που πραγματικά γονάτισε στην κυριολεξία οικονομικά τους εκπαιδευτές οδηγών αλλά και εκτόξευσε το πλήθος των σε αναμονή για συμμετοχή σε εξετάσεις υποψηφίων οδηγών σε εκατοντάδες χιλιάδες.
Επίσης, οι συνέπειες εκείνης της περιόδου οδήγησαν τις σχολές οδηγών να δείχνουν στους μήνες λειτουργίας το 2020 μεγαλύτερο τζίρο έναντι των μηνών του 2019 που δεν λειτουργούσαν λόγω της αποχής των εξεταστών, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός κρατικών ενισχύσεων λόγω πανδημίας και ο κλάδος των σχολών οδηγών βγήκε διπλά χαμένος, χωρίς δική του υπαιτιότητα ούτε το 2019 ούτε το 2020.
Επειδή με τη μη διενέργεια δια ζώσης θεωρητικών εξετάσεων ερασιτεχνικών κατηγοριών οδήγησης, παρατείνεται η σχεδόν οκτάμηνη αναμονή για χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς που επιθυμούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία απόκτησης άδειας οδήγησης.
Επειδή έχετε οδηγήσει χιλιάδες επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγών και ιδιοκτήτες σχολών οδηγών σε οικονομική εξαθλίωση, καθώς τους τελευταίους 14 μήνες, στην ουσία έχουν δουλέψει μόνο τους 6 μήνες, με αποτέλεσμα πολλοί εξ αυτών να μη μπορούν πλέον να ανταπεξέλθουν ούτε στα στοιχειώδη έξοδα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους και εξαναγκάζονται σε αναζήτηση εργασίας σε άλλους κλάδους με ότι αυτό συνεπάγεται (διάλυση ενός ζωτικού για την κοινωνία επαγγελματικού κλάδου, αυτού των εκπαιδευτών οδηγών).
Επειδή είναι πολλοί οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί που έχοντας κουραστεί από την πολύμηνη αναμονή, ή εξ ανάγκης, υποχρεώνονται να οδηγούν χωρίς την απαιτούμενη από το νόμο άδεια οδήγησης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια και
Επειδή ήδη υπάρχουν υγειονομικά πρωτόκολλα που μπορούν να εφαρμοστούν και να υποστηρίξουν την ασφαλή διαδικασία της δια ζώσης θεωρητική εξέταση υποψηφίων οδηγών (self test, πλήρωση της αίθουσας με μειωμένο αριθμό εξεταζόμενων, μάσκες, αερισμό της αίθουσας κ.α.)
Ερωτάσθε κύριοι υπουργοί:
- Πότε προτίθεστε να απελευθερώσετε τη διαδικασία της δια ζώσης θεωρητικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών ερασιτεχνικής κατηγορίας (μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο) με την τήρηση φυσικά των υγειονομικών πρωτοκόλλων.;
- Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να εξασφαλίσετε τις προϋποθέσεις για εξ αποστάσεως θεωρητικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών ερασιτεχνικών κατηγοριών καθώς και για να διασφαλίσετε το αδιάβλητο της διαδικασίας;
- Προτίθεστε να προχωρήσετε σε οικονομική στήριξη του κλάδου των εκπαιδευτών οδήγησης και των ιδιοκτητών σχολών οδηγών, που ενώ για πάνω από οκτώ μήνες βρέθηκαν με κυβερνητική εντολή σε αναγκαστική διακοπή εργασιών λόγω πανδημίας, πλήρωσαν κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας για τα επαγγελματικά οχήματά τους, καθώς και άλλους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές χωρίς να έχουν το δικαίωμα να λειτουργούν, λαμβάνοντας υπ’ όψη και την άδικη αντιμετώπιση του κλάδου σύμφωνα με τα γεγονότα του 2019;