Skip links

Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, παινέσατε (με πόνο καρδιάς) το ΠΑΣΟΚ για τη δημιουργία εθνικού πλούτου, αλλά αντιγράφετε τη ΝΔ στην εκποίησή του

Η πρόοδος της Ελλάδας που συντελέστηκε στην μεταπολίτευση είναι πολύ σημαντική, μετρήσιμη και αναμφισβήτητη παρά την συντονισμένη προσπάθεια από διάφορες πλευρές για διαστρέβλωση και παραποίηση της ιστορίας. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί πραγματικότητα και η κρίση και η απώλεια ευκαιριών.

Είναι κρίσιμο και χρήσιμο για το παρόν και το μέλλον να έχουμε αυτογνωσία για τις πολιτικές επίτευξης της προόδου, αλλά και για τα αίτια της κρίσης και των οπισθοδρομήσεων.
Η συζήτηση για την παράταση της Σύμβασης Παραχώρησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» μας δίνει την ευκαιρία να αναδείξουμε την πολιτική της Δημοκρατικής Παράταξης που δημιούργησε εθνικό πλούτο με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, κατοχυρώνοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου και του Ελληνικού Λαού.
Θυμίζω ότι η  Νέα Δημοκρατία  το ‘93,  την ημέρα που η κυβέρνηση  Μητσοτάκη έπεφτε, υπέγραψε μια  αποικιοκρατική σύμβαση  που υπονόμευε το δημόσιο συμφέρον παραχωρώντας τεράστιο οικονομικό όφελος  και προνόμια στην HOCHTIEF.
Μετά τις εκλογές του ‘93, η Κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου με την επιλογή της επαναδιαπραγμάτευσης που ακολούθησε, δημιούργησε μια εθνική πλουτοπαραγωγική πηγή και δικαιώθηκε ιστορικά, πολιτικά και ηθικά.
Για όλα αυτά κάτι ψέλλισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, μάλλον ως απολογία, αφού το κόμμα του και ο κ. Τσίπρας ακόμα και σήμερα επαναλαμβάνει την «ψευτιά του αιώνα», ότι δήθεν η μεταπολίτευση με πρωταγωνιστή το ΠΑΣΟΚ κατέστρεψε την Ελλάδα.
Η κυβέρνηση Συριζανελ του κ. Τσίπρα  αντί  να παραδειγματιστεί και  να αξιοποιήσει  τη δυνατότητα μεγιστοποίησης του Δημοσίου οφέλους όπως έκανε η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που σήμερα επαινέσατε κ. Αθανασίου,  προχωρεί σε  εκποίηση και μάλιστα σε  τιμή ευκαιρίας  ενός μεγάλου πλεονεκτήματος της Ελλάδας με τεράστια αξία και υπεραξία.
Οι Συριζανελ αντιγράφουν απόλυτα τη λογική της Ν.Δ εμπλουτίζοντας την με τον παραλογισμό του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ, γι’ αυτό και σήμερα ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ταυτίζονται με ΝΑΙ στη συζητούμενη σύμβαση.
Σήμερα η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, επειδή το 1993 η Κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου προχώρησε σε επαναδιαπραγμάτευση και η νέα συμφωνία που υπέγραψε λήγει το 2026 και όχι το 2046.
Εκτός από τη χρονική διάρκεια της σύμβασης  αναφέρω επιγραμματικά 4 ακόμη σημεία που διαφέρουν οι 2 συμβάσεις.
•    Με τη Σύμβαση της ΝΔ : Η κοινοπραξία με 180 εκατ. ECU κατέχει το 60%  της Εταιρίας και για 50 χρόνια συνεκμετάλλευσης.
Με τη Σύμβαση του  ΠΑΣΟΚ: με την ίδια συμμετοχή κατέχει μόνο το 45%  και μόνον για 30 χρόνια συνεκμετάλλευσης.
•    Η Σύμβαση της ΝΔ προέβλεπε την παραχώρηση στην κοινοπραξία της εμπορικής, περιβάλλουσας και ουδέτερης ζώνης 36,5 χιλ. στρεμμάτων με  αποκλειστικά προνόμια και δικαιώματα εκμετάλλευσης για 99 χρόνια.  
Με τη  Σύμβαση του ΠΑΣΟΚ  καταργήθηκαν τα προνόμια και η παραχώρηση έγινε για 30 αντί 99 χρόνια.
•    Η Σύμβαση του 1995 (ΠΑΣΟΚ) διασφάλισε με το ίδιο κόστος κατασκευής του Έργου που προέβλεπε η Σύμβαση της ΝΔ, να γίνουν σημαντικές πρόσθετες εργασίες και σημαντικές βελτιώσεις στις ποιοτικές προδιαγραφές του Έργου όπως π.χ. να ισχύσει ο Ελληνικός Αντισεισμικός Κανονισμός και όχι ο Γερμανικός
•    Η Σύμβαση της ΝΔ  προέβλεπε στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας 6 Εκπροσώπους της Κοινοπραξίας και 3   του  Ελληνικού  Δημοσίου.
Η Σύμβαση του ΠΑΣΟΚ διασφάλισε 4  του Ελληνικού Δημοσίου, 4 της  Κοινοπραξίας και 1 Εκπρόσωπο Κοινής Αποδοχής.
    Οι σκληρές επαναδιαπραγματεύσεις κατοχύρωσαν το Ελληνικό Δημόσιο να έχει συνολικό όφελος πάνω από 100 δις δρχ. δηλαδή πάνω από 330 εκατ. ΕΥΡΩ σε καθαρή παρούσα αξία έτους 1995 σύμφωνα με τη Μελέτη, της «ERNST & YOUNG».
    Αλλά τα οφέλη του αεροδρομίου δεν αφορούν μόνο το Δημόσιο αλλά ολόκληρη την ελληνική οικονομία και κυρίως την προοπτική.
Το 2011 από την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τέθηκε ως ανώτατο όριο επέκτασης τα 20 έτη και η εκτίμηση τότε, που ανέφερε ο εισηγητής του Συριζα, αφορούσε μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ και με τα τότε στοιχεία.
Όμως  η διαδικασία δεν προχώρησε συνειδητά και  προφανώς επειδή είχαμε χρόνο 5 έως 15 έτη, αφού η σύμβαση λήγει το ‘26.
Ήρθαν όμως οι βολικοί, οι πρόθυμοι,  η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ  του κ. Τσίπρα, η οποία δημιούργησε   το Υπερταμείο  και ενεχυρίασε τη δημόσια περιουσία για 99 χρόνια και στο οποίο παραχώρησε   και το 25% της υπόλοιπης συμμετοχής του Δημοσίου στο αεροδρόμιο.
Το 2017  με απόφαση των κκ Παπαδημητρίου, Αχτσιόγλου, Τσακαλώτου, Σταθάκη και Σπίρτζη  εγκρίθηκε η σύμβαση επέκτασης του δικαιώματος κατά 20 χρόνια, με τίμημα 483,87 εκ. ευρώ.
Η διαδικασία εξέτασης της σύμβασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέβασε το τίμημα 1.115 δις. ευρώ.
Εκδόθηκε έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά το περιεχόμενό της δεν  έχει ακόμη κατατεθεί.  
Επειδή μας ενδιαφέρει το μέγιστο  οικονομικό όφελος  για το Δημόσιο, ζητήσαμε στην επιτροπή όλα τα στοιχεία.
Ο Πρόεδρος της επιτροπής κ. Μπαλαούρας το αγνόησε.
Έστω και την ύστατη στιγμή πρέπει να δοθούν τα στοιχεία και απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
•    Ποιες είναι οι παραδοχές των χρηματοοικονομικών συμβούλων και του ίδιου του ΤΑΙΠΕΔ για: Τα έσοδα και την κερδοφορία και το προεξοφλητικό επιτόκιο που τελικά υιοθετήθηκε.
•    Γιατί υπολογίζεται  το προεξοφλητικό επιτόκιο με τα στοιχεία του 2015;
•    Γιατί σπεύδουμε να κυρώσουμε μια Παράταση άρον-άρον που σε λίγους μήνες από τώρα θα μπορούσε να μας φέρει ακόμα υψηλότερα έσοδα, δεδομένου ότι ο χρόνος δεν είναι ουδέτερος και παίζει σημαντικό ρόλο τόσο στο τίμημα όσο και στο αντικείμενο της σύμβασης;
•    Ποιες είναι οι εισηγήσεις των Διοικήσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ και των εκπροσώπων του Δημοσίου στο Αεροδρόμιο.
•    Προσμετρήθηκε η επίπτωση της εν λόγω παράτασης της σύμβασης προς τα αποθεματικά και εν γένει την αξία της περιουσίας του αεροδρομίου και εν τέλει της αξίας του 55% των μετοχών που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο;
•    Η επέκταση της σύμβασης με τον τρόπο που γίνεται δεν απαξιώνει στην ουσία τις μετοχές του Δημοσίου; Ποιος σοβαρός επενδυτής θα ενδιαφερθεί για ένα πακέτο μετοχών όταν το management είναι πλέον εκχωρημένο σε άλλο επενδυτή πλην από τον ίδιο;
•    Ποια είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την απαλλαγή της παράτασης ως προς το ζήτημα της ύπαρξης κρατικών ενισχύσεων;
Γιατί δεν προσκομίζεται στη Βουλή;
•    Αληθεύουν τα δημοσιεύματα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην επικοινωνία της με τις αρχές προέκρινε τη διεξαγωγή ανοικτού διεθνούς διαγωνισμού;
Το Κίνημα Αλλαγής εκτιμά  ότι με βάση τις απαντήσεις στα παραπάνω και με διαδικασία πραγματικής διαπραγμάτευσης της παράτασης, το τίμημα θα μπορούσε να αγγίξει τα 2 δις.
Όμως το τίμημα θα εκτοξευόταν, θα ήταν πολλαπλάσιο αν η κυβέρνηση επιλέξει έστω και τώρα κάτι που έπρεπε να κάνει το 2017, όταν κατατέθηκε η προσφορά  των 484 εκατ. ευρώ.
 Να σταματήσει τη διαπραγμάτευση αξιοποιώντας το άρθρο 4.2 της σύμβασης του ‘95 και να προκηρύξει άμεσα ανοικτό διεθνή διαγωνισμό όπως εισηγήθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Επιπλέον, η  περαιτέρω αξιοποίηση της πλειοψηφικής μετοχικής συμμετοχής στο Αεροδρόμιο πρέπει να επανεξεταστεί στη βάση ενός εθνικού σχεδίου αξιοποίησης της περιουσίας μας στη βάση εθνικά συμφωνημένων γεωπολιτικών και γεωοικονομικών στόχων.
 Το Κίνημα Αλλαγής ήδη προς την κατεύθυνση αυτή κατέθεσε τον Νοέμβριο του 2018 διάταξη στην Πρόταση νόμου «ΠΡΩΤΗ ΔΕΣΜΗ ΜΕΤΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ» για την αλλαγή του τρόπου διορισμού του Εποπτικού συμβουλίου του Υπερταμείου (Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών) με μεταφορά της πλήρους αρμοδιότητας διορισμού του στη Βουλή.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα