Ομιλία του Βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου στις 30/10/2008 στη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών: «Κοινωνικές ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους στις εταιρείες «Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.», «Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες Α.Ε.» και «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.» και άλλες διατάξεις».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση της αθέτησης όλων των προεκλογικών υποσχέσεων και δεσμεύσεων, η Κυβέρνηση της «καρτελοποίησης» της αγοράς, των «κουμπάρων» και της απαξίωσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η Κυβέρνηση των τοξικών ομολόγων και της καταλήστευσης των ασφαλιστικών ταμείων, η Κυβέρνηση που συνηγορεί συνειδητά στη ληστεία των πολιτών από τα διυλιστήρια και τις εταιρείες διανομής καυσίμων, η Κυβέρνηση των φοροαπαλλαγών για το κεφάλαιο και της επιβολής νέων φόρων για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, ακόμη και γι’ αυτά κάτω από το όριο της φτώχιας, η Κυβέρνηση της απώλειας πόρων από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης που έχει καθυστερήσει δυο χρόνια τώρα την έναρξη υλοποίησης του Τέταρτου, η Κυβέρνηση της διάλυσης της παραγωγικής βάσης της χώρας μας, η Κυβέρνηση της διευθέτησης συμφερόντων που χάρισε τα χρέη των τραπεζών στα ασφαλιστικά ταμεία και τα χρέωσε στον κρατικό προϋπολογισμό και στους πολίτες, η Κυβέρνηση της λαφυραγώγησης του δημόσιου πλούτου που παραδίδει τα Ολυμπιακά Ακίνητα και τα φιλέτα της δημόσιας γης σε συγκεκριμένους ιδιώτες, όλες αυτές οι επιλογές της Κυβέρνησης κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δημιούργησαν τους βασικούς μηχανισμούς αφαίμαξης του εισοδήματος των αγροτών, των εργαζομένων, των συνταξιούχων και των μικρομεσαίων και ταυτόχρονα της υπερσυγκέντρωσης του πλούτου στα χέρια των λίγων.
Η Κυβέρνηση, όμως, των τραπεζιτών θέλησε να δικαιολογήσει πλήρως κι αυτό τον τίτλο. Αφού ευνόησε προκλητικά πέντε χρόνια τώρα τα υπερκέρδη των τραπεζών, έρχεται να τους χαρίσει άλλα 28 δισεκατομμύρια εν λευκώ, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, χωρίς δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την προστασία δανειοληπτών, καταθετών και μικρομετόχων.
Η Κυβέρνηση με τα πολλά παρωνύμια, τα παρατσούκλια, όπως λέμε στην Κρήτη, πιστεύει σταθερά και διαχρονικά σε ένα δόγμα. Ποιο είναι αυτό το δόγμα; Με λίγα λόγια, πλούτος για τους λίγους που εκπροσωπεί, λάφυρο το κράτος για τους ημέτερους, εξαθλίωση για τους πολλούς, ώστε να εξαγοράζονται με προεκλογικά ψίχουλα, όπως νομίζει και όπως σχεδιάζει.
Και ενώ γίνεται, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτό το πάρτι με τα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ για τους λίγους και ημέτερους, η Κυβέρνηση θυσιάζει την Ολυμπιακή στο όνομα δήθεν του δημόσιου συμφέροντος και της εξοικονόμησης της σπατάλης. Η Κυβέρνηση πέντε χρόνια τώρα ακολούθησε μια συνειδητή πολιτική απαξίωσης του εθνικούς μας αερομεταφορέα. Οι συνεχείς αρνητικές αναφορές και του ίδιου του κ. Καραμανλή, αλλά και όλων των αρμόδιων Υπουργών, είναι μόνο δείγμα αυτής της πολιτικής. Όμως, δεν σταμάτησαν εκεί. Εφάρμοσαν ένα προμελετημένο και καταστροφικό σχέδιο για την τεχνητή κρίση και τη δόλια χρεοκοπία της Ολυμπιακής. Αυτός ήταν ο στόχος τους. Μόλις ανέλαβαν την Κυβέρνηση του 2004 φρόντισαν να ακυρώσουν με μεθοδευμένο τρόπο τη δρομολογημένη συμφωνία του 2003 ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρουσίασαν στις Βρυξέλλες τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, τη νέα εταιρεία, ως καθολικό διάδοχο της παλιάς και της φόρτωσαν όλα τα προϋπάρχοντα χρέη. Στα πέντε χρόνια της κακοδιοίκησης, που ακολούθησαν, προκλήθηκαν τεράστιες απώλειες εσόδων. Υπερτιμολογήθηκαν οι ενοικιάσεις αεροσκαφών, το λειτουργικό κόστος αυξήθηκε δεκάδες εκατομμύρια μόνο λόγο ακύρωσης πτήσεων. Ακυρώθηκαν και συγχωνεύτηκαν 9,5 χιλιάδες πτήσεις, μόνο το τελευταίο εννιάμηνο του 2008.
Όμως, ποια είναι η αλήθεια για τα χρέη που λένε και ξαναλένε, της Ολυμπιακής και μέσα σ’ αυτή την Αίθουσα, όταν δεν έχουν συνταχθεί και εκδοθεί ισολογισμοί από το 2004 μέχρι σήμερα; Ποιος νομιμοποιείται να μιλάει για το ύψος των χρεών και των ελλειμμάτων κατ’ εκτίμηση, κατ’ ευφημισμό, την ίδια ώρα που δεν λογαριάζονται οι οφειλές του κράτους προς την Ολυμπιακή, οι οποίες αποδεικνύουν και τη δυνατότητα κερδοφορίας αυτής της εταιρείας; Υπολογίζονται 10 δισεκατομμύρια οι οφειλές αυτές για μέρη των οποίων υπάρχουν τέσσερις δικαστικές αποφάσεις.
Και ερωτώ, κύριε Υπουργέ: Γιατί δεν λέτε κουβέντα ούτε εσείς, ούτε ο επίτροπος για τις δικαστικές αυτές αποφάσεις;
Αν ήταν άλλες αποφάσεις αρνητικές για την Ολυμπιακή θα τις είχατε εδώ ως αποδεικτικά στοιχεία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μ’ αυτόν τον τρόπο η Κυβέρνηση κατάφερε να ναυαγήσει το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για μια βιώσιμη και ανταγωνιστική εταιρεία για να λέμε την αλήθεια. Και στη συνέχεια τι έκανε; Υλοποίησε σταδιακά και αποτελεσματικά το δικό της σχέδιο που εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των άλλων εταιρειών.
Μετά από πεντάχρονο συστηματικό ψαλίδισμα των φτερών της Ολυμπιακής από Υπουργούς και διορισμένες διοικήσεις η Κυβέρνηση προχωρά όχι απλώς στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας αλλά στο επιδοτούμενο κλείσιμό της. Αυτός είναι ο μόνος χαρακτηρισμός που αρμόζει στην πολιτική της Κυβέρνησης.
Ο σημερινός Υπουργός Μεταφορών με τη γνωστή αρνητική τοποθέτησή του απέναντι στην Ολυμπιακή ως Ευρωβουλευτής επελέγη και ανέλαβε να εκτελέσει την τελευταία πράξη του σχεδίου, το τελικό προπαγανδιστικό σχέδιο δυσφήμισης και απαξίωσης της Ολυμπιακής που μάλιστα πληρώθηκε από τον ίδιο τον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να πειστούν πολίτες και εργαζόμενοι ότι είναι προς το συμφέρον τους το κλείσιμο της Ολυμπιακής. Συκοφαντήθηκε ακόμη και η τεχνική βάση της Ολυμπιακής το καμάρι της χώρας μας που μαζί με τις άλλες υπηρεσίες και τα άλλα τμήματα κράτησαν για τριάντα τρία χρόνια τις πτήσεις της Ολυμπιακής με υπερασφάλεια.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σήμερα δεν έχουμε μια συνηθισμένη συζήτηση κάποιου νομοσχεδίου. Σήμερα μέσα στο αρνητικά φορτισμένο κλίμα γίνεται ο ενταφιασμός και ταυτόχρονα το πρώτο μνημόσυνο του εθνικού μας αερομεταφορέα. Και μετά το μνημόσυνο όπως γίνεται συνήθως σ’ αυτές τις περιπτώσεις ανοίγεται η διαθήκη.
Διαβάζω από το περιεχόμενό της: «Εγώ ο Κωνσταντίνος Χατζηδάκης Δικηγόρος Β΄ Αθηνών με έδρα το Μέγαρο της Νέας Δημοκρατίας συνέταξα την παρακάτω διαθήκη ενεργώντας κατ’ εντολή του Κωνσταντίνου Καραμανλή ο οποίος μου δήλωσε ότι λειτουργεί με πλήρη πνευματική διαύγεια και αποφασίζει συνειδητά τα παρακάτω:
Πρώτον ως πολιτικός εκπρόσωπος του ελληνικού δημοσίου που είναι μοναδικός μέτοχος της Ολυμπιακής επιθυμώ και πριν να λήξει η κοινοβουλευτική μας θητεία να δοθεί τέλος στο βίο του εθνικού αερομεταφορέα με βάση το σχέδιο που εκπονήσαμε.
Δεύτερον, την περιουσία της Ολυμπιακής, το σήμα με τα εθνικά χρώματα αφήνω στους πασάδες του Κατάρ για να μην πέσουν στα χέρια των κακών «πράσινων» που έρχονται.
Τρίτον, τα δρομολόγια φιλέτα αφήνονται στους ανταγωνιστές της Ολυμπιακής.
Τέταρτον, στους εργαζόμενους και ιδιαίτερα στους συμβασιούχους αφήνουμε ό,τι πολυτιμότερο έχουμε την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα για το αύριο.
Πέμπτον, στους επιβάτες αφήνουμε τα διαφημιστικά φυλλάδια της Aegean και της Lufthansa.
΄Εκτον, στους κατοίκους των νησιών αφήνουμε τα κουπόνια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για να εξυπηρετηθούν από τα πλοία φαντάσματα των ακτοπλοϊκών πολιτικών του κ. Παυλίδη, του κ. Κεφαλογιάννη και του κ. Βουλγαράκη με τη σημείωση ότι «τα κουπόνια δεν ισχύουν για τα πλοία του κ. Μανούση».».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Ολυμπιακή όχι μόνο μπορούσε να σωθεί αλλά και να έχει μια ανάπτυξη ανταγωνιστική στα πλαίσια του καινούργιου παγκόσμιου περιβάλλοντος που διαμορφώνεται. Αυτό, όμως, χρειαζόταν μια άλλη πολιτική, ένα άλλο σχέδιο, βούληση και ικανότητα. Και η Νέα Δημοκρατία δεν φαίνεται να διαθέτει τίποτα από αυτά. Γι’ αυτό οι πολίτες έχουν πειστεί πλέον ότι μ’ αυτή την Κυβέρνηση τίποτα θετικό δεν πρόκειται να προκύψει για τον τόπο και τους πολίτες.
Ευχαριστώ.
Συνάντηση Βασίλη Κεγκέρογλου με τον σύλλογο σεισμόπληκτων η ΕΛΠΙΔΑ
Η συνάντηση του Βασίλη Κεγκέρογλου με τον σύλλογο σεισμόπληκτων η ΕΛΠΙΔΑ είναι η πρώτη συνάντηση με συλλογικό φορέα που πραγματοποίησε