Skip links

Κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους Ελληνικούς Αερολιμένες και άλλες διατάξεις

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΞΗ΄
Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2007

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Εισερχόμαστε στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, συνέχιση, δηλαδή, της συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου «Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους Ελληνικούς Αερολιμένες και άλλες διατάξεις».
 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Μαρκογιαννάκη, θα παρακαλούσα να υπάρξει ηρεμία. Από τους είκοσι εγγεγραμμένους Βουλευτές που είναι να μιλήσουν, οι δέκα είναι από την Κρήτη και διαφαίνεται μία ένταση.
Παράκληση είναι μέσα στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ευπρεπισμού να θέσετε τις απόψεις σας και να κάνετε τις όποιες αντιπαραθέσεις. Να μην έχουμε όμως εντάσεις γιατί δεν είναι σωστό.
Το λόγο έχει ο κ. Κεγκέρογλου.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ: Δύο ΚΤΕΛ είναι και ένα…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κύριε Μαρκογιαννάκη, επιτέλους, εδώ δεν είναι μόνο η Κρήτη, είναι το Εθνικό Κοινοβούλιο.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Το 2003, μετά από μία νομοθετική πρωτοβουλία σ’ αυτή τη Βουλή –την οποία μάλιστα επαίνεσαν όλες οι πτέρυγες της Βουλής, ιδιαίτερα η Νέα Δημοκρατία δια του επιτίμου κ. Μητσοτάκη- επιτεύχθηκε η συνεργασία των δύο ΚΤΕΛ Κρήτης. Μετά από ιδιωτική συμφωνία, ήρθε η ίδρυση της «ΚΤΕΛ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.».
Κλείνουν σχεδόν τρία χρόνια από τότε, τρία χρόνια καλής –αναμφίβολα- αποτελεσματικότητας και συνεργασίας. Ωφελήθηκαν και οι επιβάτες και ο τουρισμός και η οικονομία γενικότερα της Κρήτης, αλλά και οι ίδιοι οι μέτοχοι όλης της Κρήτης.
Ταυτόχρονα, υπήρξαν προβλήματα. Υπήρξαν και δημιουργήθηκαν δυσλειτουργίες. Και αυτό το οποίο οφείλουμε να κάνουμε, είναι να προστρέξουμε και να συνδράμουμε, για να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Α΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ)
Όταν, κύριε Υπουργέ, πονάει το δόντι, νομίζω ότι κανείς πλέον δεν συνιστά να κόψουμε το κεφάλι. Η Κυβέρνηση οφείλει να οδηγήσει μπροστά τη συνεργασία που ξεκίνησε με βάση την ιδιωτική συμφωνία και τη νομοθετική πρωτοβουλία της Βουλής και να ρυθμίσει, να προβλέψει και να ωθήσει στην οριστική ενοποίηση των δύο ΚΤΕΛ.
Αυτή είναι η οριστική λύση. Αυτό πρέπει, κύριοι συνάδελφοι, όλοι να ζητήσουμε από τον Υπουργό, ούτως ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Κάθε άλλη σκέψη και κάθε άλλη προσπάθεια που διασπά το συγκοινωνιακό έργο, που δημιουργεί σύγχυση στον κάθε ένα που θα θέλει να μεταφερθεί και ιδιαίτερα στους τουρίστες, είναι εις βάρος της εξυπηρέτησης του συνόλου.
Έτσι, λοιπόν, δεν θα πρέπει να πάμε πίσω. Θα πρέπει να πάμε μπροστά.
Η μελέτη την οποία αναθέσατε μετά από αίτημα του ενός ΚΤΕΛ και όπως φαίνεται από την τροπολογία που κατέθεσαν οι συνάδελφοι, έχουμε μία αναλογία 91%-9%. Όπως φαίνεται απ’ αυτό το αποτέλεσμα, αν είναι αληθινό, αυτή η μελέτη είναι «μπουγάδα». Αυτό το λέω μετά γνώσεως σχετικά με το τι μπορεί να βγάλει μία μελέτη, γιατί γνωρίζω και το συγκοινωνιακό έργο ανάμεσα στους νομούς της Κρήτης. Είναι μία μελέτη η οποία δεν πρέπει να πληρωθεί από λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου. Είναι «μπουγάδα». Και όσοι έχουν συμβάλει στο να βγει αυτή η μελέτη, πραγματικά δεν πρέπει να κοιμούνται με τη συνείδησή τους ήσυχη.
Το ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου, με επιστολές του Προέδρου του, κύριε Υπουργέ, από τον Απρίλιο του 2006 μέχρι τον Ιούνιο του 2006, σας ενημέρωνε για τη διαδικασία υλοποίησης αυτής της μελέτης, η οποία δεν ήταν όπως πρέπει και σύμφωνα με τους κανόνες, οι οποίοι είναι νομοθετημένοι.
Σας καταθέτω αυτές τις επιστολές –γιατί υπάρχει περίπτωση αυτές να μην έφθασαν ποτέ σ’ εσάς και να μην είναι εις γνώση σας- που καταγγέλλουν τότε αυτή τη διαδικασία.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Βασίλειος Κεγκέρογλου καταθέτει για τα Πρακτικά τις προαναφερθείσες επιστολές, οι οποίες βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Και επιβεβαιώθηκε το ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου, γιατί πράγματι αυτή η μελέτη, όπως φαίνεται –επαναλαμβάνω- από την τροπολογία, δεν είναι αντικειμενική.
Οι συνάδελφοι των Χανίων είχαν την ευκαιρία, φαίνεται, να την δουν. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Μας είχατε υποσχεθεί –και πιστεύω ότι θα το τηρήσετε- τοποθετούμενος για την τροπολογία σήμερα, πως αν δεν έρθει σε γνώση μας η μελέτη και αν δεν συζητήσετε μαζί μας, δεν θα υπάρξει από την πλευρά σας καμία νομοθετική πρωτοβουλία ή αποδοχή πρωτοβουλίας άλλων.
Οι συνάδελφοι προβάλλουν τα επιχειρήματά τους ερωτώντας μας πολλές φορές «καλά, όταν δύο άνθρωποι δεν θέλουν να είναι μαζί, θα τους αφήσουμε με το ζόρι να είναι μαζί;».
Και βέβαια, η απάντηση είναι απλή. Όταν δύο άνθρωποι δεν θέλουν να είναι μαζί, κινούν τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο, για να πάρουν διαζύγιο.
Δεν θα νομοθετεί η Βουλή για κάθε διαζύγιο σ’ αυτόν τον τόπο. Αυτό έγινε μία φορά, επί επταετίας. Ο Παπαδόπουλος έβγαλε με μία απόφαση σε μία νύχτα το διαζύγιο με τη Δέσποινα. Αυτό είναι γνωστό και δεν θα επανέλθουμε σε τέτοιες διαδικασίες.
Αυτό που οφείλει να κάνει η Βουλή, όπως προείπα, είναι να βοηθήσει –με νομοθετική ρύθμιση, εφόσον χρειάζεται- για την ενοποίηση των δύο ΚΤΕΛ. Αυτό είναι που θα συμβάλει στην οριστική λύση του θέματος, στην εξυπηρέτηση των πολιτών, στην ανάπτυξη του νησιού, στην ωφέλεια των ίδιων των μετόχων, όλων των μετόχων, γιατί δεν θα διαχωρίζονται πια, δεν θα έχουν σύνορα, ούτε Ανατολή με Δύση ούτε Βορράς με Νότος. Θα έχουν μία ιδιότητα, θα είναι δηλαδή μέτοχοι του Ενιαίου ΚΤΕΛ Κρήτης.
Αυτό είναι το συμφέρον τους και γι’ αυτό θα πρέπει και οι ίδιοι να προβάλουν αυτό το αίτημα και να ξεπεράσουν τις όποιες τοπικές ηγεσίες που για διάφορα συμφέροντα καθοδηγούν προς άλλες κατευθύνσεις και δεν λειτουργούν προς το συμφέρον του συνόλου.
Θα ήθελα να πω δύο κουβέντες για το νομοσχέδιο που συζητάμε, γιατί πραγματικά με την ενοποίηση της διαδικασίας, ο χρόνος δεν είναι αρκετός. Είναι ένα νομοσχέδιο που πραγματικά δεν ήρθε να προτείνει μια ολοκληρωμένη πολιτική για το χώρο των μεταφορών. Αναφέρεται σε διάφορα θέματα. Κάτω από τον υπότιτλο «λοιπές διατάξεις», κρύβονται δύο-τρία νομοσχέδια ακόμα. Έχει μία πανσπερμία διατάξεων.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Η Αρχή, όπως νομοθετείται, ονομάζεται μεν «αυτόνομη», αλλά δεν είναι ανεξάρτητη. Το δημόσιο συμφέρον δεν φαίνεται να διασφαλίζεται πλήρως. Από μία μονοπωλιακή κατάσταση, όπως καταγγέλλεται η σημερινή, περνάμε σε μία ολιγοπωλιακή. Ο συντονιστής και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ορίζονται χωρίς συγκεκριμένα προσόντα από τον Υπουργό. Το ίδιο και το προσωπικό. Δεν προβλέπεται ούτε καν η εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών, προκειμένου να προσληφθεί κάποιος.
Όμως, ο συντονισμός των πτήσεων είναι ένα σοβαρό έργο. Συμβάλλει στην ασφάλεια των πτήσεων γενικά και θα πρέπει να το δούμε με περισσότερη σοβαρότητα.
Ένα σημαντικό θέμα που ρυθμίζει το νομοσχέδιο είναι η έκδοση των διπλωμάτων των αδειών οδήγησης. Αν είναι δυνατόν να μην γνωρίζετε, κύριε Υπουργέ, το κομφούζιο που γίνεται στα Αστυνομικά Τμήματα στην Έκδοση Διαβατηρίων και Αστυνομικών Ταυτοτήτων! Πάνε από τα χαράματα οι συνταξιούχοι, οι γερόντοι και όποιος άλλος ενδιαφερόμενος, για να πάρουν το μαγικό χαρτάκι της σειράς προτεραιότητας για να εκδώσουν διαβατήριο.
Και εσείς τη δουλειά που γίνεται στις πενήντα δύο νομαρχίες σ’ όλη τη χώρα, την αναθέτετε στη Διεύθυνση Εκδόσεως Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας; Ο συγκεντρωτισμός στο απόγειό του! Είναι ο συγκεντρωτισμός τον οποίο φαίνεται ότι πιστεύετε ακράδαντα και που τριάντα τέσσερις μήνες τώρα τον ενισχύετε με διάφορες αποφάσεις.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Θα κλείσω την τοποθέτησή μου στο νομοσχέδιο με το θέμα των ορίων ηλικίας των αυτοκινήτων. Δεν είναι σοβαρή η όποια πρόταση μιλάει για αύξηση των ορίων ηλικίας των αυτοκινήτων κάθε μορφής και ιδιαίτερα των σχολικών.
Έπρεπε να σχεδιάσετε ολοκληρωμένα προγράμματα για την επιδότηση για την αντικατάσταση αυτών των αυτοκινήτων και πραγματικά τότε να μειώσουμε, αντί να αυξήσουμε, τα όρια ηλικία.
Εμείς θα σας στηρίζαμε. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η τεχνολογία έχει κάνει άλματα. Κατασκευάζονται πλέον ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Γιατί να μείνουμε πίσω; Οι πολίτες ζητούν μεγαλύτερη ασφάλεια και όχι μεγαλύτερα και ακριβότερα ασφάλιστρα, όπως διαβάσαμε σήμερα στον Τύπο. Αυξάνονται κατακόρυφα τα ασφάλιστρα, γιατί πραγματικά εσείς δεν έχετε πολιτική για την οδική ασφάλεια. Αυτό ζητάμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Κεγκέρογλου.

……………………………………………………………………………………

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, η τοποθέτησή σας σε σχέση με την τροπολογία που κατέθεσαν οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας από τα Χανιά, μας ικανοποιεί εν μέρει. Και λέω εν μέρει διότι πολύ σωστά δεν την αποδέχεστε, γιατί πριν και εσείς μελετήσετε την όποια μελέτη έχει κατατεθεί, ζητούν κάποιοι να νομοθετήσετε με βάση αυτή τη μελέτη. Όμως, δεν μας ικανοποιεί και δεν με ικανοποιεί προσωπικά, η άποψη ότι η μελέτη που ανατέθηκε με τη λογική του μοιράσματος, το να μοιράσουμε τα ιμάτια στην Κρήτη, θα πρέπει να είναι η κύρια βάση συζήτησης για ό,τι ήθελε γίνει.
Όλοι συμφωνούν -δεν υπάρχει κανείς που να έχει πει το αντίθετο και αναφέρθηκε ο κύριος συνάδελφος προηγουμένως στη συζήτηση του 2003- ότι η οριστική λύση είναι το ενιαίο ΚΤΕΛ Κρήτης. Ένα ΚΤΕΛ, μια διοίκηση, ενός ΚΤΕΛ σταθμοί, στάσεις και εξυπηρέτηση των επιβατών. Αυτό είναι το συμφέρον των επιβατών, αυτό είναι το συμφέρον του τουρισμού και της οικονομίας του νησιού, αλλά κυρίως είναι το συμφέρον των μετόχων που δεν θα πληρώνουν τρεις γραφειοκρατίες, δεν θα συντηρούν δύο δίκτυα, δεν θα υπάρχουν ενδιάμεσοι προστάτες. Αυτό είναι το συμφέρον όλων των μετόχων από την ανατολή μέχρι τη δύση.
Αυτό που έχει να κάνει η πολιτεία είναι όχι να μοιράσει, αλλά να αναθέσει μελέτη για την ενοποίηση, αν χρειάζεται τέτοια μελέτη. Από τη στιγμή που υπάρχει ομοθυμία, πρέπει να προχωρήσουμε και να κάνουμε το άλμα μπροστά. Να προχωρήσουμε στην ενοποίηση των δύο ΚΤΕΛ προκειμένου να λυθούν αυτά τα προβλήματα, γιατί δεν είναι σωστό να εγκλωβιστούμε στη διαχείριση και στην αναβίωση των προβλημάτων. Πρέπει να τα λύσουμε άπαξ.
Θεωρώ ότι την Πέμπτη δεν θα πρέπει να μας παρουσιάσει η εταιρεία τη μελέτη. Η μελέτη κατ’ αρχήν θα πρέπει να αξιολογηθεί από το Υπουργείο, αν δεν έχει αξιολογηθεί. Θα πρέπει να δοθεί σε μας και στα ΚΤΕΛ και να έρθουμε στη συνάντηση που θα παρουσιαστεί με τους τεχνικούς μας συμβούλους. Για να είναι πραγματικά μια αξιολόγηση -της όποιας μελέτης- αντικειμενική από κάθε άποψη. Δεν μπορεί να στηριζόμαστε στα όποια στοιχεία χωρίς να τα κρίνουν και κάποιοι άλλοι ειδικοί, κάποιοι άλλοι που μπορεί να είναι και μέσα από το Υπουργείο αλλά και εκτός Υπουργείου.
Αυτή η διαδικασία προτείνω να ακολουθηθεί αλλά χωρίς, κύριε Υπουργέ, να εγκλωβιστούμε στη λογική του μοιράσματος. Νομίζω ότι μπορείτε να ξεφύγετε –το «ξεφύγετε» έχει να κάνει με την πολιτική του όρου έννοια- από τις όποιες πιέσεις από ανατολή ή από δύση. Πραγματικά να πάρετε την πρωτοβουλία για το ένα ΚΤΕΛ. Και να είστε σίγουρος ότι όλοι οι μέτοχοι θα σας ευγνωμονούν γιατί θα δουν ότι έτσι θα είναι καλύτερα γι’ αυτούς. Θα σας ευγνωμονούν όλοι οι κάτοικοι- επιβάτες της Κρήτης και όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και γενικότερα την οικονομία.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Κεγκέρογλου

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα