Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφού δεν κατάφερε, μετά την πτώχευση της εταιρείας ΑΘΩΝΙΚΗ, να την υποκαταστήσει με την ΤΕΚΑΛ ΨΑΛΤΑΚΟΣ στην κοινοπραξία που ήταν ο 1ος μειοδότης, αποφασίζει την επαναδημοπράτηση του έργου Πάνορμο-Εξάντης.
Η απόφαση αυτή παραπέμπει το έργο στις Ελληνικές καλένδες, αφού πρέπει να γίνουν νέες μελέτες , τεύχη και αδειοδοτήσεις, σύμφωνα με το νέο νόμο.
Συγκεκριμένα, ο Γραμματέας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικής ερώτησης, ζήτησε αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή του έργου: « Αναβάθμιση του Οδικού Τμήματος Πάνορμο – Εξάντη » που έχει δημοπρατηθεί από τις 4/3/2014, προϋπολογισμού 47 εκατομμυρίων Ευρώ και δεν έχει υπογραφεί ακόμα η σύμβαση.
Συγκεκριμένα, ζήτησε την εφαρμογή του νόμου που προβλέπει ότι μετά την απόρριψη του 1ου μειοδότη από τον Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η προϊσταμένη αρχή πρέπει να απευθυνθεί στον δεύτερο ,τρίτο ή και ούτω καθ’ εξής μειοδότη, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις μέχρι να καταστεί δυνατή η ανάθεση του έργου.
Συγκεκριμένα είπε:
«Το έργο Πάνορμο – Εξάντης είναι ίσως το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα.
Αν δεν είχαμε και την περιπέτεια των 2 ετών, με την κοινοπραξία που ήταν ο πρώτος μειοδότης να έχει προβλήματα, λόγω πτώχευσης του ενός εταίρου του σχήματος της εταιρείας, το έργο πιθανόν ήδη θα είχε κατασκευαστεί. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Μετά την πτώχευση της εταιρείας που έχασε το πτυχίο, της είχε ζητηθεί η υποκατάσταση της στην κοινοπραξία που ήταν ο 1ος μειοδότης, από μια άλλη εταιρεία.
Όλες οι υπηρεσίες είχαν γνωμοδοτήσει εδώ και 1,5 χρόνο ότι δεν μπορεί να γίνει η υποκατάσταση.
Εσείς μετά τις εισηγήσεις, αντί να προχωρήσατε στο δεύτερο, στον τρίτο μειοδότη και ούτω καθεξής, όπως προέβλεπε ο νόμος 3669/08, άρθρο 26, απευθυνθήκατε στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους πάλι με ερώτηση τη δυνατότητα υποκατάστασης.
Έρχεται και το Ν.Σ.Κ. τέλος του 2016, και δίνει αρνητική απάντηση για την υποκατάσταση της εταιρείας, οπότε αντί να εφαρμόσετε το νόμο, αλλάζετε ρότα και θέλετε να επαναδημοπρατήσετε το έργο.
Αν δεν το καταλαβαίνετε, από μόνη της αυτή η στροφή σας, προδίδει προθέσεις.
Πρόκειται για το ένα έργο του ΒΟΑΚ που θα μπορούσε να υλοποιηθεί αυτή την περίοδο και πάει περίπατο.
Η δημοπράτηση με το νέο νόμο, τα νέα Τεύχη, νέες αδειοδοτήσεις, νέες Μελέτες θέλει τουλάχιστον δύο χρόνια.
Ο κ. Υπουργός από την πλευρά του, προσπάθησε να δικαιολογήσει την εισήγηση για επαναδημοπράτηση με την προσθήκη μικρών βελτιώσεων, που όμως θα μπορούσαν να γίνουν ταυτόχρονα με την εκτέλεση του έργου.
Στη δευτερολογία του ο Βουλευτής εύστοχα παρατήρησε πως ο Υπουργός είναι φανερό ότι επεδίωκε την υποκατάσταση της ΑΘΩΝΙΚΗΣ με την ΤΕΚΑΛ ΨΑΛΤΑΚΟΣ και αν η γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ ήταν θετική,προφανώς θα ανέθετε και θα προχωρούσε το έργο με τον πρώτο μειοδότη.
Αν δεν υπήρχαν σκοπιμότητες όπως φαίνεται, η απόφασή για επαναδημοπράτηση θα μπορούσε να ληφθεί από την αρχή, χωρίς την καθυστέρηση των 2 ετών, σύμφωνα με τις δικαιολογίες που ανέφερε ο Υπουργός και όχι μετά την αποτυχία της υποκατάστασης, που επιπλέον και προφανώς θα εγείρει δικαιώματα και αξιώσεις από το δεύτερο ή τρίτο μειοδότη αλλά ταυτόχρονα οδηγεί το έργο στις Ελληνικές καλένδες."