Η ενσωμάτωση της οδηγίας για τα οπτικοακουστικά μέσα,διεξάγεται σε μια περίοδο αποκάλυψης του πλάνου για την χειραγώγηση της ενημέρωσης.
Οι μεθοδεύσεις στην ΕΡΤ για το καμουφλάζ των απαράδεκτων εικόνων και των επικίνδυνων μηνυμάτων της κυβερνητικής αποστολής στην Ικαρία, με επικεφαλής τον Π/θ, είναι μόνο ενδεικτικές για το τι συμβαίνει.
Σοβαρά λάθη στο σχεδιασμό και τα μέτρα προστασίας, αντί να διορθώνονται, επαναλαμβάνονται.
Η προτεραιότητα για παραλείψεις και κενά που αποκαλύπτονται, δεν είναι να καλύπτονται με συμπληρωματικά μέτρα αλλά να συγκαλύπτονται και να μετατίθενται οι ευθύνες συνήθως στους πολίτες και ενίοτε στους επιστήμονες.
Το πρόγραμμα εμβολιασμών έχει βαλτώσει.
Μικρός αριθμός εμβολιαστικών κέντρων κυρίως στην περιφέρεια χωρίς αξιοποίηση της ΠΦΥ.
Γολγοθάς οι μετακινήσεις ευπαθών ομάδων, όταν δεν αποκλείονται εντελώς από τον ηλικιακό κόφτη.
Αναθέσατε στο Βοήθεια στο Σπίτι, τη μετακίνηση τους, χωρίς μέσα και τήρηση πρωτοκόλλων δημόσιας υγείας.
Εξίσου όμως μεγάλα προβλήματα παρουσιάζουν και τα μέτρα αντιμετώπισης των οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών της κρίσης.
Στην διαμαρτυρία 350.000 επαγγελματιών, πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων και πολλών μεσαίων που έμειναν με την αίτηση στο χέρι αλλά και των 100.000 που πήραν από 1.000 Ευρώ επιστρεπτέας, η κυβέρνηση τους απαντά ότι έχουν πλουτίσει!
Στην κραυγή αγωνίας,των 400.000 ανέργων που είναι εκτός οποιασδήποτε στήριξης, των εργαζομένων που φτωχοποιούνται διαρκώς και των πλέον αδύναμων που δυστυχούν, η κυβέρνηση αντιπαραθέτει την ευημερία των αριθμών.
Επαίρεται ότι έχει διαθέσει 32 ολόκληρα δις αλλά για κάποιο λόγο, δεν έφτασε ούτε ένα ευρώ σε αυτούς.
Σε αντίθεση με αυτές τις ανεπάρκειες για την αντιμετώπιση της πανδημίας, η κυβέρνηση διαθέτει σχέδιο, χρόνο και χρήμα για την επικοινωνιακή πολιτική και το πλάνο προπαγάνδας ομολογουμένως πάει καλά.
Αν μάλιστα η κυβέρνηση ασχολείτο με τον ίδιο ζήλο, με τα προβλήματα που πλήττουν τους πολίτες, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.
Ακολουθείται μια πολιτική ασφυξίας των Μέσων ενημέρωσης, με εκμετάλλευση της πανδημίας και εδώ, για να υλοποιηθούν σκοπιμότητες.
Είναι φανερό ότι ο κ. Μητσοτάκης το κάνει αποτελεσματικότερα απ’ ότι, ο κ. Τσίπρας και ο κ. Παππάς.
Οι εκθέσεις του ΕΣΡ 2018- 2019 είναι αποκαλυπτικές για την αλήθεια.
Αντί του πλουραλισμού και της πολιτικής πολυφωνίας, ισχυροποιήθηκε η δικομματική μονοφωνία.
91% Ν.Δ και ΣΥΡΙΖΑ και 9 % οι υπόλοιποι.ΕΡΤ και κεντρικά κανάλια.Με τα στοιχεία μάλιστα να είναι χειρότερα για την ΕΡΤ
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, αλληλοκατηγορούνται για το ποιος ήταν καλύτερος στη χειραγώγηση της ΕΡΤ.
Έχετε δίκιο και οι δύο,είναι αληθινές οι κατηγορίες του ενός για τον ο άλλο.
Υπάρχει όμως μια επιπλέον αλήθεια,
το ΠΑΣΟΚ κατήργησε την ΥΕΝΕΔ με τον ν. 1288/82 και την μετέτρεψε σε ΕΡΤ 2 και με τον ν. 1730/87 δημιούργησε την ενιαία ΕΡΤ και την Α.Σ.Κ.Ε. Τηλεθεατών- Ακροατών.
Τα τελευταία χρόνια ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, κάνατε και κάνετε οτιδήποτε για να την ξαναγυρίσετε πίσω, στο καθεστώς του α. ν. 383/68.
Η Ελλάδα όμως, η κοινωνία, οι πολίτες, οι νέοι και η δημοκρατία, χρειάζονται μια αναβαθμισμένη δημόσια τηλεόραση που να λειτουργεί με τους κανόνες του πλουραλισμού και της πολυφωνίας.
Μια ΕΡΤ που να σέβεται τον πολίτη,τόσο ως χρηματοδότη της, όσο και ως τηλεθεατή και ακροατή.
Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να αλλάξει ριζικά το πνεύμα και το γράμμα, διοίκησης και λειτουργίας.
Η εμπλοκή της Βουλής στην επιλογή της διοίκησης είναι το ελάχιστο, όπως ήδη προτάθηκε.
Η επιτροπή θεσμών πρέπει να έχει τη δυνατότητα συζήτησης των πεπραγμένων του δημόσιας ΕΡΤ, τρεις φορές τουλάχιστον το χρόνο και πολλά άλλα, για τα οποία όμως απαιτείται πολιτική βούληση.
Κάθε θεσμικό πλαίσιο πρέπει να αξιολογείται στην πορεία του χρόνου, να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα, να συγχρονίζεται με τις τεχνολογικές εξελίξεις και κυρίως με τις κοινωνικές ανάγκες και τις σύγχρονες αναζητήσεις.
Και αυτό αφορά και τα Μέσα Ενημέρωσης και κυρίως τη λειτουργία τους και ενώ στο δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, λείπουν οι βιώσιμες λύσεις.
Εμείς επιμένουμε ότι:
Για την αντικειμενική ενημέρωση των πολιτών,
την πολυφωνία και τον πλουραλισμό και την ποιότητα των ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων, που αποτελούν και κρίσιμα στοιχεία της κοινοβουλευτικής μας Δημοκρατίας, υπάρχουν τρεις συν μία (3+1) βασικές προϋποθέσεις:
1. Η εμπέδωση αισθήματος εργασιακής ασφάλειας του δημοσιογράφου και των εργαζομένων γενικότερα, που ενισχύει την ανεξαρτησία τους,
2. Η βιωσιμότητα του Μέσου και η νόμιμη λειτουργία του, χωρίς εκκρεμότητες και εξαρτήσεις
3. Η λειτουργία της ΕΡΤ ως δημόσιο και όχι ως κυβερνητικό μέσο.
4. Η αποτελεσματική λειτουργία της Ανεξάρτητης αρχής του ΕΣΡ. Πέρα από τις κυρωτικές και για τις ρυθμιστικές, και αρμοδιότητες ελεγκτικές προς διασφάλιση του ευρύτερου δημόσιου συμφέροντος.
Προς τούτο είναι ήδη γνωστά αυτά που πρέπει να γίνουν και από το ίδιο αλλά και από την κυβέρνηση για την υποστήριξη του έργου του και την επιτέλεση του σκοπού του, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα. Περιμένουμε έργα και όχι λόγια.
Το άρθρο 11 είναι σημαντικό αφού αναφέρεται στην ανάγκη διασφάλισης του πλουραλισμού αλλά το προβλεπόμενο ΠΔ παραπέμπεται στο αόριστο μέλλον.
Επιπλέον στο άρθρο 30, γιατί αυξάνεται το χρόνο από 3 σε 5 μέρες που υποχρεούται ένα μέσο να απαντήσει και να διορθώσει την προσβολή σε πρόσωπα και θεσμούς.
Για την βιωσιμότητα των Μέσων.
Η πανδημία προφανώς έχει ανατρέψει τα δεδομένα στα Μέσα που έχουν ανάγκη στήριξης, όπως άλλωστε και η μεγάλη πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Πρέπει να διαχωριστούν τα άμεσα μέτρα στήριξης λόγω πανδημίας, από τη διαδικασία επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου η οποία πρέπει να γίνει υπό συνθήκες κανονικότητας.
Συγκεκριμένα μέτρα στήριξης των Μέσων Μαζικής επικοινωνίας, με διαφανείς διαδικασίες, αντικειμενικά και καθορισμένα κριτήρια, που να μην μετακυλούν όμως το κόστος στους εργαζόμενους:
1.Αντί της μείωσης του προσωπικού με το άρθρο 41, προτείνουμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας για τα Κεντρικά και όλα τα Περιφερειακά και Τοπικά μέσα. Τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, έντυπες και ηλεκτρονικές κ.λ.π.
Η όποια επανεξέταση του κάτω πλαφόν εργαζομένων στα κεντρικά, πρέπει να γίνει μετά την πανδημία υπό συνθήκες κανονικότητας.
Άλλωστε η κυβέρνηση διατείνεται, ότι απαγορεύονται οι απολύσεις μέσα στην πανδημία από επιχειρήσεις που στηρίζονται.
2.Καθαρή λύση με το μίσθωμα, με διευκόλυνση στην καταβολή του ετήσιου μισθώματος, ακόμη και με μετακύλιση και με παράλληλη επιμήκυνση του χρόνου από 10 σε 11 χρόνια.
3.Ανάλογη ρύθμιση για τα Περιφερειακά κανάλια με καταβολή μέρους του μισθώματος, στη DIGEA
4.Εφαρμογή επιτέλους του νόμου του ΠΑΣΟΚ για κατανομή του 30% της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στα Περιφερειακά και τοπικά Μέσα Ενημέρωσης.
5.Ολική επαναφορά της διάταξης για την υποχρέωση του δημοσίου να δημοσιεύει τις ανακοινώσεις διακηρύξεις, διαγωνισμούς κ.λ.π. στον τοπικό και περιφερειακό τύπο.
6.Οι υψηλές αποσβέσεις για επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό, την προστασία περιβάλλοντος και την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων για τα ΜΜΕ αλλά και όλες τις επιχειρήσεις.
Μετά την επιμονή σας, να μην μετατεθεί η συζήτηση ή έστω η εφαρμογή της ρύθμισης για τις αμοιβές των υψηλόβαθμων της ΕΡΤ, μετά την πανδημία, το άρθρο 45αποτελεί τουλάχιστον πρόκληση, όταν η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας υποφέρει.
Το άρθρο 49 παρατείνει τη θητεία των μελών των ανεξάρτητων αρχών από τη λήξη της, αντί 6 μήνες που ήταν, μέχρι το διορισμό νέων, δηλ. στο διηνεκές, δεν γίνεται αποδεκτό.
Θετικό το 50. Επιτέλους, ακούστηκαν,έστω ορισμένα, από τα προβλήματα των Περιφερειακών Μέσων για τα οποία το Κίνημα Αλλαγής επιμένει, με λύσεις και προτάσεις που ήδη καταθέσαμε.
Καταθέσαμε επίσης δύο τροπολογίες για την ραδιοφωνία.
Αφορούν την κάλυψη νομοθετικών κενών, η 1η για τις περιοχές με γεωμορφολογικές ιδιομορφίες που προκαλούν προβλήματα στην μετάδοση του σήματος και τις τεχνικές λύσεις που απαιτούνται, την οποία βελτιώσαμε με νέα,και η 2ηγια την δυνατότητα επαναλειτουργίας ραδιοφωνικών σταθμών.
Παρακαλώ να γίνουν δεκτές ή να αιτιολογηθεί η απόρριψη τους.
Με τις διατάξεις του Μέρους Α’ του Σχεδίου Νόμου ενσωματώνεται στο ελληνικό δίκαιο η Οδηγία 2018/1808/ΕΕ για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων.
Το άρθρο 8 χρειάζεται ξεκάθαρη διατύπωση για να μην γίνει μπούμερανγκ λογοκρισίας αλλά και για τις μειονότητες.
Το άρθρο 17 πριμοδοτεί το ΕΚΟΜΕ που χρηματοδοτείται από άλλους πόρους, αντί του ΕΚΚ που δεν διαθέτει σημαντικούς πόρους, χωρίς αιτιολόγηση.
Υπάρχουν θετικές ρυθμίσεις, πολλές από τις οποίες είχαν ενσωματωθεί ήδη με το Π.Δ. 109/2010
Ενισχύεται, η προστασία της σωματικής, της ψυχικής, της ηθικής ανάπτυξης των ανηλίκων από ακατάλληλο περιεχόμενο.
Διευκολύνεται, η προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στις υπηρεσίες οπτικοακουστικών.
Υπενθυμίζω όμως και τις επιπλέον προτάσεις της Ε.Σ.Α.μεΑ και αναφέρω ενδεικτικά δύο:
Για τον υποτιτλισμό σε πραγματικό χρόνο, για ζωντανές εκπομπές, για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των κωφών/βαρήκοων ατόμων και την σύσταση, υπό το ΕΣΡ επιτροπής, με τη συμμετοχή της Ε.Σ.Α.μεΑ για την παρακολούθηση εφαρμογής των μέτρων για τα ΑμεΑ.
Αναμένουμε την ανταπόκριση σας, στην κριτική και τις προτάσεις μας.
Το Κίνημα Αλλαγής,θεωρεί τα πολωτικά κομματικά μέτωπα που διχάζουν, επιζήμια για τον τόπο και ανώφελα για την κοινωνία και επιδιώκει την ενίσχυση των δημοκρατικών θεσμών και λειτουργιών για το εθνικό και κοινωνικό όφελος αλλά και βιώσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη στήριξη των πληττόμενων.