Επίκαιρη επερώτηση κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής για την Παιδεία. Οι Βουλευτές επισημαίνουν ότι η ελληνική κοινωνία αγωνιά για την Εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών της ενώ το Υπουργείο Παιδείας εφησυχάζει και περιορίζεται σε ανακοινώσεις μεγαλεπήβολων σχεδίων.
Το Κίνημα Αλλαγής εγκαλεί την Κυβέρνηση:
1. Για την αναποτελεσματικότητα των μέτρων και (έως σήμερα) νομοθετικών πρωτοβουλιών για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σχολείου και πανεπιστημίου, την έλλειψη ορθολογικού σχεδιασμού του εκπαιδευτικού μοντέλου της χώρας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης π.χ. το Εθνικό Απολυτήριο, Τράπεζα Θεμάτων, Πρότυπα-Πειραματικά ΕΠΑΛ.
2. Για την έλλειψη ορθολογικού σχεδιασμού του εκπαιδευτικού μοντέλου της χώρας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
3. Για την ανυπαρξία πολιτικών ανάπτυξης της αφανισμένης Τεχνικής-Τεχνολογικής Εκπαίδευσης της χώρας.
4. Για την έλλειψη βούλησης να λάβει έγκαιρα συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων της πανδημίας στη μαθητική και φοιτητική κοινότητα, όπως των μαθησιακών κενών που έχουν δημιουργηθεί, την επαρκή και έγκαιρη επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση του σχολείου και του πανεπιστημίου, που τα βαθιά τραύματα από την πανδημία ήρθαν να προστεθούν στις χρόνιες ανεπάρκειες που συντηρούνται.
5. Για την αδράνεια που επιδεικνύει στην αντιμετώπιση και αναπλήρωση των μαθησιακών κενών μαθητών και φοιτητών, ένα πρόβλημα τα πρώτα απτά αποτελέσματα του οποίου θα δούμε στις επιδόσεις των υποψηφίων των προσεχών πανελλαδικών εξετάσεων και στη συνέχεια στην έναρξη του επόμενου σχολικού έτους και ακαδημαϊκού εξαμήνου.
6. Για την έλλειψη της πρόθεση σας να τροποποιήσετε νομοθετικά τις δυσμενείς διατάξεις που πλήττουν τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων (ελάχιστη βάση εισαγωγής, διαφορετική ύλη, εξετάσεις κλπ)
7. Για την απουσία διαλόγου με τους φορείς, τις επιστημονικές και επαγγελματικές ενώσεις των αποφοίτων προκειμένου να καθορίσετε τις διαδικασίες αντιστοίχισης των ΤΕΙ με τα πτυχία των νέων πανεπιστημιακών τμημάτων είτε αποτελούν εξέλιξη των καταργηθέντων είτε είναι συναφή τμήματα;
8. Για την ανυπαρξία ολοκληρωμένης πρότασης για την αντιμετώπιση και αναπλήρωση των μαθησιακών κενών μαθητών και φοιτητών.
9. Για την αδράνεια και έλλειψη βούλησης για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σχετικά με:
α) Τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών που απαιτεί διάλογο με φορείς και κόμματα, ώστε η διαδικασία να καταστεί δικαιότερη, αντικειμενικότερη και επιτέλους μονιμότερη χωρίς να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο.
β) Τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης και
γ) Το περιεχόμενο και τη λειτουργία της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
α) Τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών που απαιτεί διάλογο με φορείς και κόμματα, ώστε η διαδικασία να καταστεί δικαιότερη, αντικειμενικότερη και επιτέλους μονιμότερη χωρίς να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο.
β) Τις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης και
γ) Το περιεχόμενο και τη λειτουργία της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Καταλήγοντας, οι Βουλευτές τονίζουν ότι η κυβέρνηση, δυστυχώς, απέδειξε και αποδεικνύει κάθε ημέρα ότι δεν είχε και δεν έχει σχέδιο για να αντιμετωπίσει τα επείγοντα από τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στον κρίσιμο χώρο της εκπαίδευσης και ακόμη χειρότερα πως δεν έχει επεξεργασμένο αρθρωτό συνολικό πρόγραμμα για την Παιδεία με αρχή μέση και τέλος. Αυτό βεβαίως έγινε και εμφανές από την κατάθεση προϋπαρχόντων προτάσεων προς το Ταμείο Ανάκαμψης.
Οι Επερωτώντες Βουλευτές: Φώφη Γεννηματά, Βασίλης Κεγκέρογλου, Χαρά Κεφαλίδου, Γεώργιος Αρβανιτίδης, Ιλχάν Αχμέτ ,Νάντια Γιαννακοπούλου, Χρήστος Γκόκας, Γεώργιος Καμίνης, Χαράλαμπος Καστανίδης, Μιχάλης Κατρίνης ,Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Δημήτριος Κωνσταντόπουλος ,Ευαγγελία Λιακούλη, Ανδρέας Λοβέρδος, Γεώργιος Μουλκιώτης, Μπουρχάν Μπαράν ,Δημήτριος Μπιάγκης, Απόστολος Πάνας, Γεώργιος Παπανδρέου, Ανδρέας Πουλάς, Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης και Γεώργιος Φραγγίδης.