Η ΝΔ και η κ. Κεραμέως ως αντιπολίτευση, διατείνονταν ότι η Παιδεία είναι εθνικό θέμα αλλά ως κυβέρνηση και η ίδια υπουργός δύο και πλέον χρόνια τώρα, την αντιμετωπίζουν με μονοκομματική και ιδεοληπτική αντίληψη, συνεχίζοντας την τακτική του ΣΥΡΙΖΑ που νομοθετούσε χωρίς διάλογο και αρνείται πεισματικά την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ, και θα διασφάλιζε τη αναγκαία για την Παιδεία συναίνεση.
Εγκαλέσαμε την Κυβέρνηση και την Υπουργό Παιδείας με επερώτηση του Κινήματος Αλλαγής για μια σειρά λάθη, καθυστερήσεις, προχειρότητες αλλά και σκοπιμότητες και πιο συγκεκριμένα γιατί:
– Απέτυχε να διαχειριστεί αποτελεσματικά την πανδημία στην εκπαίδευση, που προκάλεσε αναστάτωση και δημιούργησε σοβαρό μαθησιακό και παιδαγωγικό έλλειμμα στους μαθητές και για την αδυναμία της να το καλύψει με ένα σχέδιο ανάπτυξης αντισταθμιστικών προγραμμάτων.
– Δεν αξιοποίησε το χρόνο για τους σκοπούς της εκπαίδευσης και για προετοιμασία αλλά τον σπατάλησε για σκοπιμότητες, επιδεικνύοντας εκτός των άλλων και ασυγχώρητη προχειρότητα.
– Προκάλεσε μια καταστροφική χρονιά για τα παιδιά της περσινής Γ΄ Λυκείου, που εκτός από την πανδημία, είχαν επιπλέον να αντιμετωπίσουν τη μείωση των εισακτέων και την Ειδική Βάση Εισαγωγής. Μια βάση εισαγωγής που δεν είναι τίποτε άλλο από έναν αλγόριθμο, που οδήγησε χιλιάδες καλούς μαθητές εκτός των ΑΕΙ και «απογύμνωσε» από φοιτητές πολλά αξιόλογα Πανεπιστημιακά Τμήματα.
– Δεν εξασφάλισε αίθουσες για λειτουργία τμημάτων με 15 παιδιά, αντίθετα προχώρησε σε συγχωνεύσεις τμημάτων και αύξηση του αριθμού των μαθητών.
Μάλιστα , σε αρκετά σχολεία μειώθηκε και ο αριθμός των καθαριστριών και ο χρόνος απασχόλησής τους.
– Δεν πήρε επιπλέον μέτρα για τα Ειδικά Σχολεία όπου η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων δεν είναι εύκολη.
– Δεν διαμόρφωσε ένα πλαίσιο προστασίας για τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς, που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τους αντιεμβολιαστές.
– Οι εξαγγελίες της, ότι εκπαιδευτικός που ασθενεί με covid 19 θα αντικαθίσταται άμεσα, δεν υλοποιούνται.
– Δεν αναδιάταξε ουσιαστικά την ύλη, δεν έφτιαξε εναλλακτικά ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα και δεν ετοίμασε ένα σχέδιο για εκ περιτροπής διδασκαλία, αν τα πράγματα δεν πάνε καλά.
– Δεν συμμορφώνεται με τις δικαστικές αποφάσεις για τους επιτυχόντες ΑΣΕΠ του 2008 και αδιαφορεί για τις προτάσεις που καταθέτει το Κίνημα Αλλαγής για την επίλυση του προβλήματος.
– Δεν στήριξε τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, αντίθετα με το Ν. 4777/2021 και την Βάση Εισαγωγής ουσιαστικά ακύρωσε το ποσοστό του 1%.
– Έπληξε την αυτονομία της σχολικής μονάδα, αφού διαμόρφωσε ένα ασφυκτικό και άκαμπτο πλαίσιο Διοίκησης και ελέγχου της εκπαίδευσης, «πετσόκοψε» τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων και έλεγξε πλήρως τα Συμβούλια Επιλογής, έχοντας καταργήσει τους αιρετούς .
– Νομοθέτησε μια αποσπασματική αξιολόγηση χωρίς να έχει διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
– Αναφέρεται σε συγχωνεύσεις, καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ, συμπράξεις κλπ χωρίς συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, την κοινωνία και τις πολιτικές δυνάμεις για ένα νέο Ακαδημαϊκό χάρτη ενώ αφήνει στον αέρα χωρίς αντιστοίχιση χιλιάδες απόφοιτους των ΤΕΙ, θύματα της πολιτικής Γαβρόγλου.
– Φλυαρεί συνεχώς περί δήθεν μεταρρυθμίσεων αλλά διατηρεί το «φτωχό» σχολείο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Καμία πρόνοια και πολιτική για το Ολοήμερο Δημοτικό, για διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας του υποχρεωτικού προγράμματος, για το Ενιαίο Αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για επαναφορά του δασκάλου ολοήμερου, για θέσπιση του «πιστοποιημένου» Γυμνάσιου με πιστοποίηση στα Αγγλικά και την Πληροφορική, για Εθνικό απολυτήριο, για αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω δεν δόθηκαν κατά την συζήτηση στη Βουλή, προφανώς γιατί δεν υπάρχουν πειστικές εξηγήσεις αλλά ούτε δικαιολογίες.
Το χειρότερο όμως για την εκπαίδευση, την νέα γενιά και την Πατρίδα μας είναι ότι η Κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας δεν έχουν αντιληφθεί ή δε θέλουν να αντιληφθούν ότι πρέπει να αλλάξουν άμεσα αυτή πολιτική. Χωρίς την κοινωνία και ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, οι όποιες ρυθμίσεις και τα όποια μέτρα θα έχουν «κοντά ποδάρια» και δυσάρεστες επιπτώσεις.
Επεφύλαξαν για την εκπαίδευση ρόλο φτωχού συγγενή στον όποιο σχεδιασμό για το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και το ΕΣΠΑ και δεν κατανοούν ότι η Εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικονομική και την κοινωνική Ανάπτυξη και αποτελεί όρο επιβίωσης της χώρας. Είναι Εθνικό θέμα, που απαιτεί προτεραιότητα, εθνικό σχεδιασμό με διάλογο, κοινωνική συμφωνία και ευρύτερες συναινέσεις.
Το Κίνημα Αλλαγής έχει επεξεργαστεί ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παιδεία και την εκπαίδευση στην σύγχρονη εποχή και την έχει θέσει σε προτεραιότητα για μια νέα ανθρωποκεντρική πρόοδο που έχει ανάγκη η χώρα και η κοινωνία.
Άρθρο Βασίλη Κεγκέρογλου στο thesocialist.gr