Skip links

Ημερήσια διάταξη της ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ OH’

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2004

Εισερχόμαστε στην ημερήσια διάταξη της ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνέχιση της συζήτησης των άρθρων και του σχεδίου νόμου «Κίνητρα Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη και την Περιφερειακή Σύγκλιση».
Θυμίζω στο Σώμα πως στη χθεσινή απογευματινή συνεδρίαση ψηφίστηκαν τα άρθρα 1-3 του νομοσχεδίου και έχει κρατηθεί για να ψηφιστεί στη σημερινή συνεδρίαση το άρθρο 4 του νομοσχεδίου.
Επίσης, στη σημερινή συνεδρίαση θα συζητηθούν τα άρθρα 5-12 του νομοσχεδίου σαν μία ενότητα. Επίσης, υπάρχουν και οκτώ εμπρόθεσμες τροπολογίες Βουλευτών.
Ο κύριος Υπουργός θέλει να κάνει μία παρατήρηση στο άρθρο 4 για να το ψηφίσουμε στη συνέχεια και να προχωρήσουμε μετά στους Εισηγητές.
Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΩΛΙΑΣ (Υφυπουργός Οικονομίας & Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Στο άρθρο 4 παρ. 7 που έμεινε σε εκκρεμότητα από χθες, θέλω να προτείνω την αποδοχή της διαγραφής των λέξεων «σε ποσοστό 30%» και να αντικατασταθούν με τη φράση «το ποσοστό της οποίας ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
Θα το καταθέσω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κύριος Χρήστος Φώλιας καταθέτει για τα Πρακτικά τις προαναφερθείσες τροποποιήσεις, οι οποίες έχουν ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ( Σωτήριος Χατζηγάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, η τροποποίηση του άρθρου ήρθε σήμερα. Δεν μπορούμε να έχουμε το λόγο επί της τροποποίησης;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Όχι, κύριε συνάδελφε. Πρόκειται για μία τροποποίηση την οποία κάνει ο κύριος Υπουργός σε σχέση με το άρθρο το οποίο έχει ήδη συζητηθεί.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το λόγο έχει ο κ. Κεγκέρογλου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχει ήδη αναφερθεί η απίστευτη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες και κατά την ίδρυση των επιχειρήσεών τους, αλλά και στη συνέχεια προκειμένου να αδειοδοτηθούν. Το πρόβλημα επιτείνεται μετά την υποβάθμιση των κέντρων υποδοχής επενδυτών και το σταμάτημα ουσιαστικά της διαδικασίας απλούστευσης που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση με μετρήσιμα και ορατά αποτελέσματα. Μεγαλύτερη, όμως, γραφειοκρατία αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες που αποφασίζουν να ιδρύσουν ΒΕΠΕ. Ξεκίνησαν πολλές προσπάθειες και αυτό είναι γνωστό σε όλη τη χώρα- οι περισσότερες, όμως από αυτές έμειναν στη μέση και εγκαταλείφθηκαν λόγω της γραφειοκρατίας με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση της νέας ΒΕΠΕ Φοινικιάς Ηρακλείου, η οποία διαλύθηκε ως φορέας τον Ιούλιο μετά την άρνηση του Υπουργείου να εκδώσει τις αποφάσεις έγκρισης του φορέα.
Το πρόβλημα βέβαια για τις Β.Ε.ΠΕ. είναι μεγαλύτερο όσον αφορά τη χρηματοδότηση. Το Υπουργείο αντί να δώσει οδηγίες στις περιφέρειες να προκηρύξουν για ένταξη στο Γ’ Κ.Π.Σ. τα αντίστοιχα μέτρα, συγκέντρωσε όλες τις αρμοδιότητες από όλη τη χώρα, από όλες τις περιφέρειες της χώρας και εννέα μήνες τώρα οι φορείς Β.Ε.ΠΕ. περιμένουν αυτή την προκήρυξη, που δεν έρχεται.
Αναφέρω το παράδειγμα των τριών Β.Ε.ΠΕ. της Κρήτης, Αρκαλοχωρίου, Ρεθύμνου και Αγίου Νικολάου, που ενώ είναι έτοιμοι να υποβάλουν φακέλους με όλες τις εγκρίσεις, η προκήρυξη δεν βγαίνει στον αέρα.
Κύριε Υπουργέ, οι φορείς της Β.Ε.ΠΕ. και οι επιχειρηματίες που μετέχουν εκεί με ίδια κεφάλαια, και που τα έχουν βάλει εδώ και χρόνια, απαιτούν από την Κυβέρνηση την προκήρυξη τη συγκεκριμένη να τη βγάλει στον αέρα άμεσα. Δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης.
Στο άρθρο 4 και για το θέμα στο οποίο δεν μπόρεσα να αναφερθώ στη διάρκεια της προηγούμενης συζήτησης, θα πρέπει να πω ότι για άλλη μία φορά η Κρήτη είναι στο περιθώριο. Με τη διευκρίνιση που κάνατε για τις παραμεθόριες περιοχές, αναφέρατε τους Νομούς οι οποίοι ως παραμεθόριοι Νομοί θα απολαμβάνουν το επιπλέον 15%. Δεν κατάλαβα γιατί εξαιρούνται οι τέσσερις Νομοί της Κρήτης. Δεν κατάλαβα γιατί εξαιρείται ο Νότος της Κρήτης. Δεν κατάλαβα γιατί εξαιρούνται, παραδείγματος χάρη, τα Ιόνια. Δεν είναι παραμεθόριες περιοχές αυτές;
Για να μεταπουλήσει, κύριε Υπουργέ, ένας ιδιοκτήτης οικοπέδου ή αγρού στη Νότια Κρήτη, χρειάζεται την άδεια από τη Στρατιωτική Διοίκηση. Το γνωρίζετε αυτό; Επειδή είναι παραμεθόριος περιοχή και χρειάζεται δεκαπέντε ημέρες να υποβάλει τοπογραφικά, να πάρει εγκρίσεις και μετά μπορεί το πωλήσει. Και όταν έρχεται η ώρα να μοιράσετε μπόνους και επιπλέον επιδοτήσεις στις παραμεθόριες περιοχές, εξαιρείτε αυτές στις οποίες βάζατε επιβαρύνσεις με άλλες διατάξεις;
Νομίζω, λοιπόν, ότι αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί. Και δεν είναι μόνο αυτή η αδικία εάν συνυπολογίσουμε και άλλα πράγματα που έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά της Κυβέρνησης απέναντι στην Κρήτη.
Να θεσμοθετηθεί στο άρθρο 7 για όλες τις περιφέρειες, κύριε Υπουργέ, το ίδιο ποσό το οποίο μπορούν να εξετάζουν οι περιφερειακές υπηρεσίες. Εκτός εάν με τη διατύπωση του άρθρου μας λέτε ότι στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχετε καλύτερο περιφερειάρχη ή καλύτερες υπηρεσίες και στις άλλες περιφέρειες κάτι συμβαίνει. Αυτή η διάκριση είναι απαράδεκτη για όλες τις περιφέρειες της χώρας. Προτείνω τέσσερα εκατομμύρια (4.000.000) ευρώ να είναι για όλες τις περιφέρειες το ανώτερο όριο που μπορούν να εγκρίνουν.
Στο άρθρο 8, όπου οι τέσσερις δόσεις γίνονται δύο και μπορεί αυτό να διευκολύνει, να μπει διάταξη ότι η καταβολή κάθε μιας από τις δύο δόσεις της επιχορήγησης θα γίνεται το αργότερο εντός τεσσάρων μηνών από τον τελικό έλεγχο πραγματοποίησης της επένδυσης. Μετά τους τέσσερις μήνες καταβάλλεται έντοκα η επιχορήγηση.
Τελειώνω λέγοντας ότι στο άρθρο 12 πρέπει να γίνει προσθήκη: Για όσες επιχειρήσεις υπέβαλαν μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου με βάση τον 2601 επενδυτικά σχέδια και για τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει δημοσίευση στο ΦΕΚ, για τις επενδύσεις και τις δράσεις που έχουν αποφασίσει να πάρουν τα κίνητρα είτε του 2601 είτε του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα, ανάλογα με το ποια είναι ευνοϊκότερα γι’ αυτούς.
Το τελευταίο άρθρο που προτείνω να προστεθεί, αφορά τον κοινωνικό έλεγχο και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του αναπτυξιακού νόμου. Θα πρέπει με τη συμμετοχή των βιοτεχνών, των εμπόρων, εκπροσώπων των εργαζομένων και της τοπικής κοινωνίας, Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού, να γίνεται ετήσια αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής του νόμου. Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να γίνει και από τη ΝΟΚΕ, τη Νομαρχιακή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή ή και από το Νομαρχιακό Συμβούλιο. Να είναι, όμως, υποχρεωμένη η υπηρεσία της περιφέρειας να υποβάλει αυτή την ετήσια εισήγηση για την έκθεση αξιολόγησης στα Νομαρχιακά Συμβούλια που θα συζητούν σε αποκλειστική συνεδρίαση αυτό το θέμα.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα