Με ερώτηση του προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Γραμματέας της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά ευνοϊκές ρυθμίσεις και μέτρα προστασίας για τους καταναλωτές ρεύματος
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Κύριε Υπουργέ,
Η φημολογούμενη νέα οικονομική επιβάρυνση από 3% έως 15,6% σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις που έρχεται μέσα από τους λογαριασμούς ρεύματος από την 1η Αυγούστου, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ηλεκτρονικού τύπου αποτελεί αιτία εκδήλωσης έντονων διαμαρτυριών αλλά και εύλογων αντιδράσεων.
Από την άλλη, οι καταναλωτές καταγγέλλουν μεγάλες χρεώσεις στους λογαριασμούς που προκύπτουν είτε από επιπρόσθετες χρεώσεις, όπως η Ρήτρα Προσαρμογής με βάση την Οριακή Τιμή Συστήματος, είτε από Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ), είτε από άσχετες με την κατανάλωση χρεώσεις, όπως ΕΡΤ, Δημοτικά Τέλη και διάφοροι φόροι.
Επιπλέον, οι καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η έκδοση δυσανάλογων και υπέρογκων λογαριασμών κατανάλωσης γίνεται και εξαιτίας της μη τακτικής καταμέτρησης της κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, ενώ μεγάλο είναι και το ποσοστό των καταναλωτών, που καταγγέλλουν, είτε ότι, οι προμηθευτές δεν δέχονται τους προτεινόμενους διακανονισμούς, είτε ότι, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στους διακανονισμούς τους, λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων συνθηκών που αυτή δημιούργησε.
Αλγεινή εντύπωση προκαλούν επίσης και οι καταγγελίες για συνεχείς οχλήσεις των καταναλωτών για καθυστερούμενες οφειλές ακόμη και για ποσά που αγγίζουν τα 20 Ευρώ!
Επειδή δύο στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν πως δυσκολεύονται να πληρώσουν τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος,
επειδή η πλειοψηφία των καταναλωτών επισημαίνει ότι η κατανάλωση των χρεώσεων των λογαριασμών ρεύματος είναι μη κατανοητή από το μέσο καταναλωτή.
Ερωτάσθε κε Υπουργέ:
- Αληθεύει ότι επίκειται νέα οικονομική επιβάρυνση από 3% έως 15,6% σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος από την 1η Αυγούστου και αν ναι που αυτή οφείλεται;
- Προτίθεστε να εισηγηθείτε νέους ευνοϊκούς διακανονισμούς ρύθμισης οφειλών, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί από την πανδημία αλλά και την αδυναμία των καταναλωτών να ανταποκριθούν;
- Τι πρωτοβουλίες θα αναλάβατε προκειμένου να σταματήσουν οι επαναλαμβανόμενες τηλεφωνικές οχλήσεις σε καταναλωτές για ευτελή ποσά αλλά και για την τακτική καταμέτρηση της κατανάλωσης;»