Skip links

Επερώτηση 19 σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΑΕΔ

Ομιλία του Βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου στις 10/11/2008 στη συζήτηση της επερώτησης της Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ προς τους Υπουργούς Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τις Σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΑΕΔ

Κυρία Υπουργέ, αγαπητοί συνάδελφοι, η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση είναι διπλό θύμα της πολιτικής των επιλογών της Κυβέρνησης. Αφενός οι αλλεπάλληλες μεταρρυθμίσεις δεν άφησαν εκτός το χώρο της παιδείας και αφετέρου η πολιτική της επανίδρυσης του κράτους.
Όσον αφορά το πρώτο θέμα των αλλεπάλληλων μεταρρυθμίσεων. Μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο, μέσα σε λίγες μέρες, είχε έρθει τότε το νομοσχέδιο για την κατάργηση των ΤΕΕ και την ίδρυση των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, χωρίς καμιά προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου. Τότε είχαμε προειδοποιήσει ότι πραγματικά αυτή η επιλογή δεν αφορά και δεν στοχεύει προς το συμφέρον της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης των εκπαιδευομένων και γενικά της παιδείας, αλλά μόνο για την εξυπηρέτηση των ιδιωτών που άρχισαν να οργανώνονται επιχειρηματικά για το χώρο.
Αυτό αποδεικνύουν και τα στοιχεία. Μόλις δύο χρόνια μετά έχει μειωθεί κατακόρυφα το μαθητικό δυναμικό που επιλέγει δημόσια ΕΠΑΛ και δημόσιες ΕΠΑΣ. Κατά 33% είναι μειωμένο το δυναμικό με μια πορεία, η οποία πραγματικά είναι αξιοσημείωτη, μετά την αλλαγή που έγινε το 2006. Ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια έχουμε μείωση κατά 35% για το σχολικό έτος 2006-2007 και 33,5% για την τελευταία χρονιά. Πού πήγαν αυτοί οι μαθητές; Μήπως σταμάτησαν και επέλεξαν να πάνε σε άλλα επαγγέλματα; Όχι. Οδηγήθηκαν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτή ήταν η μεγάλη μεταρρύθμιση που έκαναν.
Όμως, όσον αφορά αυτή καθεαυτή την πολιτική σας για τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, δημιουργήσατε ΕΠΑΣ δύο ταχυτήτων. Ήδη έχει στοιχειοθετηθεί το θέμα από τους άλλους συναδέλφους. Θα σας αναφέρω μόνο τις μεγάλες διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ του Υπουργείου Απασχόλησης και τις ΕΠΑΣ που υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ είναι το αποπαίδι της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και θα έπρεπε εσείς ως Υπουργείο Απασχόλησης να μη δεχθείτε αυτή την υποβάθμιση η οποία έγινε γιατί ο κ. Καλός μπορεί να ήταν μακριά από την πραγματικότητα αλλά υπήρχε ένα Υπουργείο Απασχόλησης το οποίο έπρεπε να μεριμνήσει. Αντίθετα όχι μόνο συνηγόρησε αλλά πρόσθεσε και νέα προβλήματα για τις σχολές του ΟΑΕΔ.
Έρχομαι τώρα στο θέμα της κομματικής επανίδρυσης το οποίο αποτέλεσε κεντρική επιλογή σας για όλη την εκπαίδευση, για όλους τους χώρους. Δεν είναι μόνο η κομματική στελέχωση όλης της πυραμίδας της διοίκησης της εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας. Στον ΟΑΕΔ τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, τα πράγματα που έχουν να κάνουν με τις κομματικές σας επιλογές. Εκτός από τη μονιμοποίηση των τριακοσίων περίπου με κομματικά καθαρά κριτήρια -και λέω κομματικά καθαρά κριτήρια γιατί λέτε και ξαναλέτε για την περίοδο 1990-93…
Εξαιρέθηκαν από την ίδια ρύθμιση για καθαρά κομματικούς λόγους όσοι είχαν υπηρετήσει πριν το ’90 και μετά το ’93, εξαιρέθηκαν άνθρωποι οι οποίοι συνεπλήρωναν χρόνο υπηρεσίας πολύ περισσότερο απ’ αυτούς που μονιμοποιήθηκαν. Και αναφέρω δύο ονόματα ενδεικτικά: Περισινάκη Αντωνία, Ηράκλειο Κρήτης και Πίτσος Δημήτριος, Ηράκλειο Κρήτης, στον ΟΑΕΔ του Ηρακλείου. Είχαν πολύ περισσότερα χρόνια υπηρεσίας από άλλους συναδέλφους τους που είχαν όμως το γαλάζιο μπόνους της περιόδου 1990-93.
Το ίδιο ακριβώς σκηνικό και με τους ωρομίσθιους. Καταθέτω ερώτηση στην κ. Υπουργό και μιλάω για τις προσλήψεις των ωρομισθίων με κομματικά κριτήρια. Παραπέμπει την ερώτηση στον ΟΑΕΔ και πολύ κυνικά, θα έλεγα, ο διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Βερναδάκης λέει ότι, ναι, αποτελεί αποκατάσταση διωχθέντων εκπαιδευτικών, λέει ότι εξαιρέθηκαν αυτοί και από τη μονιμοποίηση του 2190 με μόνη αιτιολογία ότι υπηρέτησαν ως εκπαιδευτικοί την περίοδο 1990-93.
Έρχομαι τώρα σε ένα θέμα που αφορά τις μονιμοποιήσεις. Είπε ο κ. συνάδελφος ότι μονιμοποιήθηκαν σε σχολές υφαντικής και κοπτικής-ραπτικής όσοι δούλευαν. Και λέω εγώ καλώς, αφού είχαν τις προϋποθέσεις, άσχετα αν επέλεξε το κράτος να καταργήσει αυτές τις σχολές είχαν το δικαίωμα να μονιμοποιηθούν. Όμως θα έπρεπε να φροντίσει το Υπουργείο, ο ΟΑΕΔ να τους αλλάξει ειδικότητα ή να τους κάνει μετάταξη ώστε να είναι χρήσιμοι για το δημόσιο. Αντί αυτού επέλεξε έναν άλλο τρόπο. Ορισμένους, όσοι έχουν τη γαλάζια ταυτότητα, δεν τους καλεί καν να παρουσιάζονται στον ΟΑΕΔ. Θα καταθέσω στη Βουλή τη μισθοδοσία καθηγήτριας η οποία υπηρέτησε για χρόνια και προσέφερε στο παρελθόν στις σχολές υφαντικής και κοπτικής-ραπτικής η οποία όμως σήμερα δεν πάει στον ΟΑΕΔ παρά μόνο για δύο λόγους. Ο ένας λόγος είναι να εισπράξει τη μισθοδοσία -δεν ξέρω αν μπαίνει κατευθείαν ο μισθός στο βιβλιάριό της και απαλλάσσεται και απ’ αυτό το δρομολόγιο- και ο δεύτερος είναι για να ψηφίζει στις εκλογές του συλλόγου και του υπηρεσιακού συμβουλίου που ήταν αυτό το μήνα. Ψήφισε τον Ιούνιο για το σύλλογο και τώρα για το υπηρεσιακό συμβούλιο. Καταθέτω στα πρακτικά το εκκαθαριστικό της. Είναι μία καλογριά η οποία στο παρελθόν μαζί με άλλη εργαζόταν στη σχολή υφαντικής και προσέφερε στο ίδρυμα, σε έναν οργανισμό, σε παιδιά ορφανά τις υπηρεσίες της. Τους μάθαινε υφαντική, κοπτική και ραπτική και τους έδινε κάποια εφόδια για τη ζωή. Καταργήσαμε λοιπόν, κακώς, αυτή τη σχολή ΟΑΕΔ, αλλά η μία εκ των δύο, αυτή που είχε τη γαλάζια ταυτότητα, δεν πάει για να προσφέρει υπηρεσίες στον ΟΑΕΔ παρά μόνο για να πάρει το μηνιάτικο, όπως σας είπα.
Θεωρώ ότι πρέπει να τερματιστεί αυτή η απαράδεκτη κατάσταση, να γίνει μια απόσπαση, μια μετάταξη, να τη στείλουμε στην αντίστοιχη μητρόπολη ή δεν ξέρω πού αλλού να πληρώνεται και να εργάζεται, αλλά όχι από τον ΟΑΕΔ εις βάρος της παιδείας, εις βάρος κάποιας άλλης ειδικότητας. Γιατί σήμερα χάνονται μαθήματα και διδακτικές ώρες λόγω έλλειψης ωρομίσθιου διδακτικού προσωπικού. Παραδείγματος χάριν τεχνίτες μηχανών και συστημάτων αυτοκινήτων δεν υπάρχουν για να κάνουν εργαστηριακές ώρες. Εκεί λοιπόν θα έπρεπε να προσλάβουμε ωρομίσθιους και να φροντίσουμε να έχουμε ακόμα και εμπειροτέχνες για να μην αφήσουμε τους απόφοιτους χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση αντί να πληρώνουμε εκπαιδευτικούς χωρίς καν να πατούν στον Οργανισμό για να προσφέρουν έστω διοικητικές υπηρεσίες. Βέβαια μπορεί να προσφέρουν άλλες υπηρεσίες με τις προσευχές, δεκτές, αλλά μέχρις ενός σημείου.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα