Με τον ν.4389/2016 ιδρύθηκε η Εταιρεία Συμμέτοχων και Περιουσίας Α.Ε. (Υπερταμείο) με σκοπό να συμβάλει στην απομείωση των οικονομικών υποχρεώσεων της Ελληνικής Δημοκρατίας και να συνεισφέρει πόρους για την υλοποίηση της επενδυτικής πολιτικής της χώρας, με τη διάρκεια της Εταιρείας να ορίζεται σε ενενήντα εννέα (99) έτη.
Άμεσες θυγατρικές της ΕΕΣΥΠ ΑΕ είναι:
α) Το Ταμείο Χρηματοοικονομικής Σταθερότητας (ΤΧΣ)
β) Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ)
γ) Η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου ΑΕ (ΕΤΑΔ Α.Ε.),
των οποίων το σύνολο του κεφαλαίου, των ακινήτων και των μετοχών μεταβιβάστηκαν στην Εταιρεία.
Στη συνέχεια με τον ν.4512/2018 μεταβιβάστηκαν στην ΕΕΣΥΠ ΑΕ οι Δημόσιες Επιχειρήσεις που είχαν αρχικά μεταφερθεί στην ΕΔΗΣ ΑΕ, συμπεριλαμβανομένων και όσων είχαν προστεθεί εντωμεταξύ με τον ν.4472/2016, καθώς και οι συμμετοχές του Δημοσίου στις Δημόσιες Επιχειρήσεις του ν.3429/2005.
Με τον ίδιο νόμο μεταφέρθηκαν στην ΕΕΣΥΠ Α.Ε. και όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από τις συμβάσεις παραχώρησης των θυγατρικών της.
Προκειμένου να συντελεστεί στην κυριολεξία η υποθήκευση της Δημόσιας Περιουσίας στους δανειστές η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απεδέχθη και την απαίτησή τους να ελέγχουν την Διοίκηση και τον τρόπο λειτουργίας της ΕΕΣΥΠ ΑΕ.
Συγκεκριμένα δύο (2) μέλη, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, επιλέγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, ενεργώντας από κοινού, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Οικονομικών και τρία (3) μέλη επιλέγονται από τον μοναδικό μέτοχο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας που ενεργούν από κοινού.
Χαρακτηριστικό όμως παράδειγμα για την πλήρη υποταγή της κυβέρνησης των κ.κ. Τσίπρα – Καμμένου αποτελεί η μεταβίβαση με την απόφαση ΥΠΟΙΚ000Υ4586ΕΞ2018/19.6.2018 του Υπουργού Οικονομικών κ. Τσακαλώτου, 10119 ακινήτων του Δημοσίου στην ΕΕΣΥΠ (ΦΕΚ2317Β΄/19.6.2019 και ΦΕΚ2320Β΄/19.6.2018), υποκρυπτόμενα στους αντίστοιχους ΚΑΕΚ, προκειμένου να μην λάβουν γνώση οι τοπικές κοινωνίες, καθώς όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια μεταξύ των ακινήτων αυτών συμπεριλαμβάνονταν αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικά μνημεία.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, ουδέποτε απάντησε τις επανειλημμένες ερωτήσεις των Βουλευτών μας και δεν ενημέρωσε τη Βουλή, ως είχε υποχρέωση από τον ΚτΒ και το σύνταγμα, για τον κατάλογο των 10119 ακινήτων, ενώ μετά το θόρυβο και τις διαμαρτυρίες ακύρωσε την μεταβίβαση τριών χιλιάδων (3.000) περίπου ΚΑΕΚ που αναφέρονταν σε αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία.
Το Κίνημα Αλλαγής, όχι μόνο καταψήφισε όλες αυτές τις διατάξεις για την εκχώρηση της Δημόσιας Περιουσίας, αλλά με πρόταση νόμου που κατέθεσε στις 13/11/2018 πρότεινε μεταξύ άλλων μέτρων Οικονομικής Ανάπτυξης και Κοινωνικής Δικαιοσύνης την ανάκτηση από την Ελληνική Δημοκρατία του ελέγχου της Δημόσιας Περιουσίας, ως προϋπόθεση για την αξιοποίησή της, προς όφελος της ανάπτυξης, των επενδύσεων και της κοινωνικής συνοχής.
Πρότεινε επίσης την ανάκληση των αποφάσεων του κ. Τσακαλώτου (ΦΕΚ2317Β΄/19.6.2018 και ΦΕΚ2320Β΄/19.6.2018) με βάση την οποία μεταβιβάστηκαν στην ΕΕΣΥΠ τα 10119 ακίνητα.
Παράλληλα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε συνέχεια της πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, χρησιμοποιεί το Υπερταμείο ως «Δούρειο Ίππο» προκειμένου να εκποιήσει τις πλέον προσοδοφόρες και στρατηγικής σημασίας Δημόσιες Επιχειρήσεις, όπως ο ΔΕΣΦΑ, τα ΕΛΠΕ και ο Δ.Α.Α., με διαδικασίες για τις οποίες η Βουλή δεν έχει καμία ενημέρωση και ιδίως χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η μελλοντική τους δυνατότητα στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων της χώρας και οι νέες κερδοφόρες προοπτικές τους.
Με βάση τα παραπάνω επερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
2) Γιατί δεν έχει προχωρήσει, τουλάχιστον, ως πρώτο βήμα, στην αλλαγή του τρόπου διορισμού του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΕΣΥΠ ΑΕ, σύμφωνα με την πρόταση νόμου που έχουμε καταθέσει και η οποία ουδέποτε ήρθε στη Βουλή για συζήτηση από την προηγούμενη κοινοβουλευτική πλειοψηφία;
3) Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει καταργήσει την απόφαση του κ. Τσακαλώτου και δεν έχει ακυρώσει τα ΦΕΚ2317Β΄/19.6.2018 και ΦΕΚ2320Β΄/19.6.2018, όπως έχουμε προτείνει, προκειμένου να επιστρέψουν στο Δημόσιο τα υπόλοιπα (περίπου 7.000) από τα 10119 ακίνητα που μεταβιβάστηκαν στην ΕΕΣΥΠ και δεν έχει δώσει επίσης στην δημοσιότητα τον κατάλογο που απέκρυψε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αρνούμενη να απαντήσει στις επίμονες ερωτήσεις των Βουλευτών μας, αλλά και των Βουλευτών της Ν.Δ;
4) Γιατί, αντί να ακολουθήσει αξιοκρατική και διάφανη διαδικασία ορισμού των Διοικήσεων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις, με δημόσια – ανοιχτή προκήρυξη και αυστηρά κριτήρια – διαδικασίες αξιολόγησης, συνεχίζει την πρακτική του διορισμού των «δικών μας παιδιών»;
5) Γιατί η κυβέρνηση, αντί να σχεδιάσει την αξιοποίηση της αργούσας και ανεκμετάλλευτης Περιουσίας του Δημοσίου, προχωρά μέσα από το Υπερταμείο στην εκποίηση των πλέον προσοδοφόρων και στρατηγικής σημασίας Δημοσίων Επιχειρήσεων, υπονομεύοντας τη μελλοντική τους συμβολή στην αξιοποίηση των φυσικών πόρων και των συγκριτικών πλεονασμάτων της χώρας;
6) Γιατί δεν αξιοποιεί η κυβέρνηση τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες σε μια ουσιαστική συζήτηση των προτάσεων που έχει καταθέσει μεταξύ άλλων το Κίνημα Αλλαγής, με στόχο να διαμορφωθεί μια ενιαία εθνική στρατηγική για το πώς μέσα από την αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας θα διασφαλιστούν πόροι για την ανάπτυξη, ιδίως για δημόσιες επενδύσεις, κοινωνικές υποδομές και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς και για την ενίσχυση του ασφαλιστικού συστήματος μέσω του Ταμείου Αλληλεγγύης των Γενεών;
Οι Επερωτώντες Βουλευτές
Φώφη Γεννηματά
Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος
Κώστας Σκανδαλίδης
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Γιώργος Αρβανιτίδης
Ευαγγελία Λιακούλη
Αχμέτ Ιλχάν
Γιώργος Μουλκιώτης
Κωνσταντίνα Γιαννακοπούλου
Μπαράν Μπουρχάν
Χρήστος Γκόκας
Δημήτρης Μπιάγκης
Γιώργος Καμίνης
Απόστολος Πάνας
Χαράλαμπος Καστανίδης
Ανδρέας Πουλάς
Μιχάλης Κατρίνης
Γιώργος Φραγγίδης
Βασίλης Κεγκέρογλου
Ανδρέας Λοβέρδος
Χαρά Κεφαλίδου
Γεώργιος Παπανδρέου