Ο κ. Τζανακόπουλος ψευδώς επικαλέστηκε Κυβερνητική αποστολή όταν είναι γνωστό ότι είναι ομιλητής σε κομματική εκδήλωση στο Ηράκλειο Κρήτης ενώ ο κ.Σαντορινιός για άλλη μια φορά κρύφτηκε αφού δεν μπορούν να υποστηρίξουν την απόφαση τους.
Η απόφαση της Κυβέρνησης να εξαιρέσει την Κρήτη από το Μεταφορικό ισοδύναμο είναι αντισυνταγματική και απαράδεκτη, όταν μάλιστα τα υψηλότατα μεταφορικά κόστη προκαλούν καθημερινή αφαίμαξη του εισοδήματος των Κρητικών είτε μέσω των υψηλότερων τιμών των καταναλωτικών αγαθών και ιδιαίτερα των καυσίμων, είτε μέσω του υψηλότερου λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων που μετακυλίεται σ’ αυτούς .
Σημαντικό επίσης πρόβλημα, αντιμετωπίζουν και τα αγροτικά προϊόντα της Κρήτης που αναζητούν αγορές στην ηπειρωτική Ελλάδα και το εξωτερικό και το υψηλό μεταφορικό κόστος απομειώνει την ανταγωνιστικότητά τους.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για μεταφορά ίδιων, ποσοτήτων και ειδών, σε ίση διαδρομή στην ξηρά, με αυτή του δρομολογίου ΗΡΑΚΛΕΙΟ από και προς ΠΕΙΡΑΙΑ και συγκεκριμένα σε απόσταση περίπου 320 χιλιομέτρων που είναι π.χ. η διαδρομή ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΡΤΑ:
α) Ξηρό φορτίο 25 τόνων για μεταφορά ΠΕΙΡΑΙΑ – ΑΡΤΑ κοστίζει 450 έως 500 Ευρώ ενώ για μεταφορά ΠΕΙΡΑΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ κοστίζει 700 έως 750 Ευρώ, δηλαδή 50% περίπου επιπλέον κόστος.
β) Ψυχόμενο φορτίο 25 τόνων για μεταφορά ΠΕΙΡΑΙΑ – ΑΡΤΑ κοστίζει 500 έως 580 Ευρώ, ενώ για μεταφορά ΠΕΙΡΑΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ κοστίζει 750 έως 800 Ευρώ, δηλαδή περίπου 50% επιπλέον κόστος.
γ) Η μεταφορά υγροποιημένου αέριου 20 τόνων για τη διαδρομή ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΡΤΑ κοστίζει 1032 Ευρώ ενώ για τη διαδρομή ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ κοστίζει 1620 Ευρώ δηλαδή 60% επιπλέον κόστος.
δ) Τιμές καυσίμων σε ΑΡΤΑ και ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σύμφωνα με το Καθημερινό Δελτίο Επισκόπησης Τιμών Υγρών Καυσίμων για αμόλυβδη 95 οκτ.:
Ημερομηνία ΑΡΤΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
31/01/19 1,504 Ευρώ 1,553 Ευρώ
31/12/18 1,504 Ευρώ 1,573 Ευρώ
30/11/18 1,565 Ευρώ 1,629 Ευρώ
31/10/18 1,653 Ευρώ 1,710 Ευρώ
30/09/18 1,625 Ευρώ 1,710 Ευρώ
ε) Τα ίδια ισχύουν και για τις μετακινήσεις επιβατών από ΑΡΤΑ στον ΠΕΙΡΑΙΑ σε σχέση με την ακτοπλοϊκή μετακίνηση από ΗΡΑΚΛΕΙΟ στον ΠΕΙΡΑΙΑ και τανάπαλιν που έχει διαφορά στο κόστος περίπου 20%.
Ανάλογα είναι τα στοιχεία και για τις μεταφορές και μετακινήσεις μέσω του λιμανιού της Σούδας στα Χανιά.
Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να συμπεριλάβει τη Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο.