Στο ν/σ περιλαμβάνονται σειρά πειθαρχικών ρυθμίσεων αλλά μόνο για τους φοιτητές. Ούτε λέξη για το σταθερό και μόνιμο προσωπικό των Ιδρυμάτων που κυρίως είναι τα μέλη ΔΕΠ.
Πειθαρχικές προβλέψεις, διαδικασίες συγκρότησης των αρμόδιων οργάνων και το περιεχόμενο προβλέπονται από το Ν.4009/2011 που υπερψηφίστηκε από την Βουλή.
Πολλά Εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν συμπεριλάβει στον Οργανισμό τους ή στον Κανονισμό λειτουργίας τους τέτοιου είδους προβλέψεις, όπως το ΕΚΠΑ και Πανεπιστήμιο Πατρών.Άλλωστεσεόλους τους Οργανισμούς, πειθαρχικές ρυθμίσεις προβλέπονται στο Οργανισμό λειτουργίας τους ή στον Εσωτερικό Κανονισμό και δεν καθορίζονται από την κεντρική εξουσία.
Αντί η Κυβέρνηση να θέσει ένα γενικό πλαίσιο, έναν πρότυπο Οργανισμό και Κανονισμό, μετά από διαβούλευση, και να τον στείλετε στα Πανεπιστήμια που είναι αρμόδια να εντάξουν σχετικές διατάξεις στον Οργανισμό τους , παίρνει αποσπασματικά κάποιες διατάξεις και φτιάχνει Πειθαρχικό δίκαιο ως κεντρική διοίκηση.
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα της βάσης. Όταν όλα λειτουργούν όπως πρέπει, ασφαλώς το κριτήριο του ελάχιστου πλαφόν είναι σημαντικό να υφίσταται. Όταν, όμως, δεκαοκτώ μήνες τώρα, η Κυβέρνηση όπως και η προηγούμενη δεν έχει κάνει τίποτα για την αναβάθμιση του λυκείου, το να ισχυρίζεται ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις θα έρθουν για να αξιολογήσουν την κακή δουλειά που γίνεται στο λύκειο ή την έλλειψη πολιτικής για το λύκειο είναι λάθος .
Εμείς έχουμε αντιπροτείνει Εθνικό Απολυτήριο, που σημαίνει αποτύπωση όλης της πορείας του μαθητή στο λύκειο και βεβαίως, Τράπεζα Θεμάτων.
Οι ρυθμίσεις περιορίζουν σημαντικά τον αριθμό των εισακτέων και προκαλούν σοβαρές επιπτώσεις στην πορεία των περιφερειακών πανεπιστημίων και των ακριτικών περιοχών, των οποίων η λειτουργία συνδέεται με αναπτυξιακούς και εθνικούς στόχους.
Πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια εάν επιμείνει η Κυβέρνηση σε αυτήν τη ρύθμιση, Άλλωστε το επιτάσσει το Σύνταγμα να έχουν διαφορετική αντιμετώπιση και όχι μια ενιαία ρύθμιση.
Σε κάθε περίπτωση, η Κυβέρνηση οφείλει, εν μέσω πανδημίας, να δείξει ενσυναίσθηση, αναστέλλοντας για φέτος όλες τις προβλεπόμενες στο Ν/Σ ρυθμίσεις που επιδεινώνουν την ψυχολογική και κοινωνική κατάσταση γονέων και παιδιών.
Τέλος , η κ. Υπουργός δεν κάνει καμία αυτοκριτική, λέξη για το συνωστισμό και τα κρούσματα στα σχολεία. Η Υπουργός.Μιλάει για ελάχιστο αριθμό κλειστών σχολείων. Όμως ο Υπουργός Υγείας τη διαψεύδει, λέγοντας ότι το ποσοστό των θετικών στο κορωνοϊό,, στην ηλικία 0 έως 9 ετών, αυξήθηκε κατά 11%.Το ίδιο και οι Περιφερειακές Διευθύνσεις που διαθέτουν τα πραγματικά στοιχεία.Τα πράγματα δεν είναι καλά. Πρέπει να αξιοποιηθούν τα 1.800.00 rapidtest που «αραχνιάζουν» στο Υπουργείο Υγείας. Απαιτείται περιοδική και συστηματική ιχνηλάτηση στα σχολεία , που δεν κάνει η Κυβέρνηση. Δεν το κάνει ούτε καν για τα Ειδικά Σχολεία που δεν έχουν κλείσει καθόλου και στα οποία τα υγειονομικά μέτρα είναι δύσκολο να τηρηθούν, λειτουργούν με ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές. και οι μαθητές συνήθως μεταφέρονται με πούλμαν και ταξί χωρίς να τηρούνται πάντα τα όρια πληρότητας.
Η Κυβέρνηση δεν υλοποίησε τίποτε από όσα έγκαιρα προτείναμε. Το αποτέλεσμα είναι να ξανακλείσουν τα σχολεία μαζί με την υπόλοιπη κοινωνία που έχει «κατεβάσει ρολά». Θέλαμε και θέλουμε σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Με 15 παιδιά ανά τμήμα και εύρεση αιθουσών σε συνεργασία με τους Δήμους με ουσιαστική μείωση της ύλης, εκ περιτροπής διδασκαλία για το κρίσιμο διάστημα και εφαρμογή επικουρικά της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Απαιτούμε σχολεία ανοικτά και ασφαλή. Πανεπιστήμια, χώρους ασφάλειας και ακαδημαϊκής ελευθερίας με σεβασμό στο αυτοδιοίκητο
Η Κυβέρνηση δεν μπορεί, δεν είναι ικανή να το διασφαλίσει.