Mε ερώτηση του προς τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αντίστοιχα, ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά να ενημερωθεί για τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τον τουρισμό και πως θα προωθηθεί ειδικότερα ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα, που καταγράφει πτώση στην Ελλάδα και ειδικότερα στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Η μεγάλη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Μεσόγειο τα τελευταία χρόνια, έχει φέρει στο προσκήνιο την μορφή αυτή του τουριστικού προϊόντος που αποτελεί πλέον βασικό πυλώνα ανάπτυξης του Τουρισμού. Ενώ στις άλλες χώρες η κρουαζιέρα αναπτύσσεται ραγδαία στην χώρα μας υπάρχει μεγάλη υστέρηση.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, για το 2017 οι προσδοκώμενες αφίξεις εκτιμάται ότι θα είναι λιγότερες από το 2016, γεγονός που καταδεικνύει ότι ελλείπει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τον τουρισμό και μία εξειδικευμένη πολιτική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για το λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης εκτιμάται ότι θα υπάρχει πτώση της τάξεως του 8,5% για την κρουαζιέρα σε σχέση με τη περσινή χρονιά.
Είναι γνωστό ότι αναπτύσσοντας τον τουρισμό, η Ελλάδα μπορεί να ‘χτυπήσει΄ την ύφεση, να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και κυρίως να δημιουργήσει νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας, που τόσο έχουμε ανάγκη.
Απαραίτητη όμως προϋπόθεση, για να στηριχθεί και να ενισχυθεί η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού, είναι η οριστική αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που σχετίζονται με το πολυδαίδαλο ισχύον νομικό καθεστώς αδειοδότησης και λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, η βελτίωση της υφιστάμενης τουριστικής νομοθεσίας και η κατάρτιση ολοκληρωμένου σχεδιασμού και στρατηγικής στο τομέα του τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Επειδή ο κλάδος του τουρισμού κατέγραψε αξιοσημείωτη αντοχή ακόμα και μέσα στην κρίση και
επειδή ο τουρισμός είναι και θα είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης μας
Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, για το 2017 οι προσδοκώμενες αφίξεις εκτιμάται ότι θα είναι λιγότερες από το 2016, γεγονός που καταδεικνύει ότι ελλείπει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για τον τουρισμό και μία εξειδικευμένη πολιτική για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για το λιμάνι Ηρακλείου Κρήτης εκτιμάται ότι θα υπάρχει πτώση της τάξεως του 8,5% για την κρουαζιέρα σε σχέση με τη περσινή χρονιά.
Είναι γνωστό ότι αναπτύσσοντας τον τουρισμό, η Ελλάδα μπορεί να ‘χτυπήσει΄ την ύφεση, να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και κυρίως να δημιουργήσει νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας, που τόσο έχουμε ανάγκη.
Απαραίτητη όμως προϋπόθεση, για να στηριχθεί και να ενισχυθεί η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού, είναι η οριστική αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που σχετίζονται με το πολυδαίδαλο ισχύον νομικό καθεστώς αδειοδότησης και λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, η βελτίωση της υφιστάμενης τουριστικής νομοθεσίας και η κατάρτιση ολοκληρωμένου σχεδιασμού και στρατηγικής στο τομέα του τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Επειδή ο κλάδος του τουρισμού κατέγραψε αξιοσημείωτη αντοχή ακόμα και μέσα στην κρίση και
επειδή ο τουρισμός είναι και θα είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης μας
Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί,
- Ποιος ο γενικότερος κυβερνητικός σχεδιασμός (αναπτυξιακά κίνητρα και μέτρα) για τον τουρισμό και την κρουαζιέρα;
- Για ποιο λόγο καταγράφεται η πτώση του τουρισμού κρουαζιέρας γενικότερα στην Ελλάδα αλλά και ειδικότερα στο Ηράκλειο Κρήτης;
- Ποιες ενέργειες σχεδιάζει η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή για την προώθηση και την προβολή του θαλάσσιου Τουρισμού και ειδικότερα της κρουαζιέρας;