ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
Α) ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΙΟΥΦΑ
Β) ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η Ελλάδα έχει την υψηλότερη τιμή στην βενζίνη προ φόρων και δασμών. Πιο συγκεκριμένα στις 18 Οκτωβρίου 2004 η μέση τιμή στην Ελλάδα ενός λίτρου euro-super 95, ήταν 0,428, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανερχόταν σε 0,385 και η μέση τιμή στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 0,345. Βάση των παραπάνω στοιχείων η τιμή της euro-super 95 στην Ελλάδα είναι 11,2% υψηλότερη από το μέσο όρο της κοινότητας και 24%, υψηλότερη από την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το γεγονός ότι η χώρα μας έχει την ακριβότερη προ φόρων και δασμών βενζίνη, υποδηλώνει ότι τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας και διακίνησης πετρελαιοειδών αποτελούν ολιγοπώλιο και κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών. Την ίδια ώρα το Υπουργείο Ανάπτυξης διατυμπανίζει ότι έχουμε την φθηνότερη βενζίνη στην Ευρώπη, αποσιωπώντας το γεγονός ότι έχουμε την ακριβότερη βενζίνη προ φόρων και δασμών και ότι θα μπορούσε ο Έλληνας καταναλωτής να προμηθεύεται τα καύσιμα σε χαμηλότερες τιμές.
Ενώ τα φαινόμενα αυτά μπορούν να εξηγηθούν μόνο από τη διαφορετική ένταση του ανταγωνισμού στα διυλιστήρια και στον τομέα της εμπορίας των καυσίμων, η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τις διατάξεις του Ν. 3054/02 που δίνουν στους πρατηριούχους τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα διυλιστήρια, η εφαρμογή των οποίων θα ενέτεινε τον ανταγωνισμό και θα διέλυε τα ολιγοπωλιακά φαινόμενα, με αποτέλεσμα την πτώση των τιμών προς όφελος των καταναλωτών. Αντί να εφαρμόσει τις διατάξεις του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου η κυβέρνηση σε περιόδους κρίσεων στις τιμές των πετρελαιοειδών περιορίζεται σε συναντήσεις με τους φορείς της αγοράς πετρελαιοειδών καλώντας τους να επιδείξουν σύνεση και «αυτοσυγκράτηση» στις κερδοσκοπικές τους ορέξεις!
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
- Τι θα πράξουν προκειμένου να μειωθούν οι προ φόρων και δασμών τιμές της βενζίνης οι οποίες είναι οι υψηλότερες στην Ευρώπη;
- Σε ποιες ενέργειες θα προβούν και πότε προκειμένου να εφαρμοσθούν οι διατάξεις του Ν. 3054/02 που δίνουν στους πρατηριούχους τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα διυλιστήρια;