Αναλυτικά το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
Σύμφωνα με το νόμο πλέον το Μεταφορικό Ισοδύναμο, το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 50 νησιά και από 1η Ιανουαρίου 2019 σε Εθνική κλίμακα.
Από την εφαρμογή σε εθνική κλίμακα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού εξαιρούνται η Λευκάδα, η Εύβοια και η Κρήτη.
Προφανώς η Λευκάδα και η Εύβοια, δεν θεωρούνται νησιά, λόγω της σταθερής σύνδεσης τους με την ηπειρωτική χώρα, και επομένως δεν έπρεπε καν να αναφέρονται.
Θεωρώ ότι συμπεριλαμβάνονται στην απάντηση, για να μην ‘φαίνεται’ ότι εξαιρείται μόνο η Κρήτη.
Ο Υφυπουργός, κ.Σαντορινιός σε συνέντευξη του, στο Ρ/Σ κόκκινο στις 11 Μάϊου δήλωσε ότι η Κρήτη εξαιρείται γιατί ούτως ή άλλως έχει χαμηλά κόμιστρα και θα εξεταστεί η εφαρμογή για κάποια «εξαγώγιμα» και τα «καύσιμα».
Όταν έθεσα το θέμα στη Βουλή, ο κ.Σαντορινιός επικαλέστηκε το μέγεθος του νησιού και το μεγάλο πληθυσμό του.
Όμως ο νόμος, σε εφαρμογή του άρθρου 101 του Συντάγματος, αναφέρεται στα νησιά και όχι στα μικρά νησιά και επιπλέον δεν τίθενται κριτήρια ένταξης ή εξαίρεσης.
Επομένως η απόφαση εξαίρεσης της Κρήτης είναι καθαρά πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης.
Με τα παραπάνω, θέλω να σας ενημερώσω για την εξέλιξη αυτού του σοβαρού θέματος, για το οποίο, οφείλουμε να έχουμε συντονισμό ενεργειών».