Skip links

Άλλη μια χρονιά χαμένη για τα υδροπλάνα.

Με ερώτηση του προς τα Υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Ανάπτυξης, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής,  Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου,επανέρχεται και ζητά:
-Να ενημερωθεί για το στρατηγικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα
-Συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να «τρέξουν» οι διαδικασίες αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων, αφού έχουν περάσει άπρακτα σχεδόν τρία χρόνια τώρα, παρά τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με την υπ’αριθμ. 4880 από 18-04-2016 ερώτηση μου, σας έθετα την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός δικτύου υδατοδρομίων στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα, καθώς η χώρα μας είναι ιδιαίτερα πρόσφορη (γεωμορφολογικά) για τα υδροπλάνα καθότι έχει μεγάλη ακτογραμμή (περίπου 14.000 χιλιόμετρα), πολύ μεγάλο αριθμό κατοικημένων νησιών, πολλές λίμνες και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, αφορούν και τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες.

Επιπλέον, το υδροπλάνο σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, είναι ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, το οποίο είναι ασφαλές, ταχύ και αποτελεσματικό και παράλληλα  είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, η χρήση του αυξάνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο.

Έκτοτε, παρά τις γραπτές διαβεβαιώσεις των Υπουργείων για αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών εμποδίων και προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών και παρά τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουν περάσει άπρακτα τρία χρόνια τώρα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, υπενθυμίζεται ότι στο υπουργείο Μεταφορών έχουν υποβληθεί 25 αιτήσεις για υδατοδρόμια, εκ των οποίων έχουν αδειοδοτηθεί πλήρως 3 (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα)

Επειδή πρόκειται για μία νέα μορφή αερομεταφορών, η οποία λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό συμπληρωματικό ρόλο προς τις υπάρχουσες μεταφορές και αναμένεται να αποτελέσουν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης.

Επειδή για να προσελκύσουμε μία αεροπορική εταιρεία πρέπει να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός βιώσιμου project των υδροπλάνων, με τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων σε κάθε περιοχή που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της αλλά θα συμβάλλει και στη βιωσιμότητα του σχεδίου, (λ.χ για την Κρήτη, υδατοδρόμιο λιμάνι Σούδας, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Αγ.Νικολάου,  Χερσονήσου, Σητείας, Ιεράπετρας, Τυμπακίου κτλ.)

Επειδή υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον και είναι και επενδύσεις μεγάλης σημασίας για την Ελληνική οικονομία που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, τόσο με άμεσο όσο και έμμεσο τρόπο αλλά και να συνεισφέρουν σημαντικά στη διασύνδεση και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών, συμβάλλοντας στην άρση της απομόνωσης νησιών μικρών, ορεινών ή ακριτικών και

Επειδή ως φαίνεται χάθηκε μία ακόμη χρονιά για τα υδροπλάνα.

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί,

  • Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στην Κρήτη αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα;
  • Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να «τρέξουν» οι διαδικασίες αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων;

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα