Skip links

Τροποποιήσεις επενδυτικών νόμων και άλλες διατάξεις (πρώτη ενότητα)

Ομιλία του Βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου στις 10/02/2009 στη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Τροποποιήσεις επενδυτικών νόμων και άλλες διατάξεις».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ενώ το νομοσχέδιο αναφέρεται σε δύο σημαντικά θέματα για την οικονομική και αναπτυξιακή πορεία της χώρας δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Είναι συρραφή τροποποιήσεων και τροπολογιών του νόμου για τη διαχείριση του ΕΣΠΑ που δεν λειτούργησε ακόμη και του αναπτυξιακού νόμου χωρίς όμως να αλλάζει τη γραφειοκρατική και αναποτελεσματική τους δομή. Η έναρξη του ΕΣΠΑ που θα μπορούσε να αποτελέσει εργαλείο ανάπτυξης αλλά και αντιμετώπισης της κρίσης έχει καθυστερήσει δυο χρόνια και δεν φαίνεται να αποδώσει ούτε μέσα στο 2009.
Κύριε Υπουργέ, αντί να αλλάξετε και να απλοποιήσετε τη συγκεντρωτική δομή και να καταργήσετε τα πολυδαίδαλα σχήματα που είχαν νομοθετηθεί προχωρείτε σε μια ακόμη γραφειοκρατική παρέμβαση. Δημιουργείτε τη «Νόμος Α.Ε.» κλωνοποιώντας τη «Δήμος Α.Ε.» που ακόμη δεν έχει λειτουργήσει.
Είναι νόμος για την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας γιατί δεν έχει εμπιστοσύνη στην περιφέρεια, δεν έχει εμπιστοσύνη στην αυτοδιοίκηση. Χρησιμοποιεί τη ΜΟΔ τη Μονάδα Οργάνωσης Διοίκησης για ρουσφετολογικές σκοπιμότητες. Συνεχίζει τον ίδιο επιζήμιο δρόμο που χάραξε από την αρχή για τη χώρα και τους πολίτες με το σύνθημα «πρώτα οι ημέτεροι».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση οδήγησε τη χώρα σε περιπέτεια. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την Κυβέρνηση ανάλωσε πάρα πολύ γρήγορα όλα όσα είχαμε πετύχει με θυσίες του ελληνικού λαού. Η αδυναμία της Κυβέρνησης να συνεχίσει τους ρυθμούς απορρόφησης του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης την οδήγησε στο τέχνασμα της μείωσης του Προϋπολογισμού στη μείωση της εθνικής συμμετοχής. Έτσι, χάθηκαν σημαντικοί πόροι από την Ευρωπαϊκή Ένωση χάθηκαν σημαντικά έργα τα οποία θα πάρουν τη θέση άλλων στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Έρχομαι τώρα στις ρυθμίσεις για τον αναπτυξιακό νόμο και θυμίζω πρώτα από όλα ότι η χώρα έμεινε χωρίς αναπτυξιακό νόμο το 2004 και το 2005 αφού οι προβλέψεις που υπήρχαν με υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα άργησαν πάρα πολύ να υλοποιηθούν. Δυο χρόνια χρειάστηκε η ενεργοποίηση όμως πολλές επενδύσεις χάθηκαν το ίδιο διάστημα και η αποσύνδεση, κύριε Υπουργέ, της ένταξης στον Αναπτυξιακό Νόμο από την υποχρεωτική δημιουργία θέσεων εργασίας είχε και αυτή τα αρνητικά της αποτελέσματα.
Ως προς τη λειτουργία του νόμου πολλές εντάξεις, λίγες πιστοποιήσεις ακόμη λιγότερες πληρωμές. Αυτή είναι η αξιολόγησή του με τρείς κουβέντες.
Κύριε Υπουργέ, παραλάβατε βέβαια πρόσφατα. Ενημερωθήκατε πόσα εκατομμύρια χρωστάει το Υπουργείο Οικονομικών στους επενδυτές που έχουν προχωρήσει τις επενδύσεις τους ή έχουν ολοκληρώσει;
Σήμερα πολλές από τις τροποποιήσεις τις οποίες φέρνετε θα επιδεινώσουν το ήδη αρνητικό επενδυτικό κλίμα. Η αύξηση παραδείγματος χάρη των πέντε ετών σε δέκα ή σε οκτώ όπως το τροποποιήσατε προκειμένου να μπορούν να καταθέσουν νέο επενδυτικό φάκελο είναι καταστροφική ιδιαίτερα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία την οποία περνάμε. Αντί να μειωθεί ο χρόνος και να διευκολύνουμε και να έχουμε κίνητρο για επενδύσεις εσείς βάζετε αποκλεισμούς και νέα προβλήματα.
Το ίδιο κάνετε με την άλλη διάταξη για τους κλειστούς σταθμούς στάθμευσης αυτοκινήτων όπου απαγορεύετε στους δήμους και στις εταιρείες τους να υποβάλλουν φάκελο για να ενταχθούν στο νόμο και τους οδηγείτε στην αγκαλιά των ιδιωτών, υποχρεωτικά μέσα από ιδιώτες να περάσει η συγκεκριμένη επένδυση. Γιατί αυτή η σκοπιμότητα; Και οι δήμοι δικαιούνται να υποβάλλουν φάκελο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο ΟΑΔΥΚ και ο ΟΑΝΑΚ έχουν προσφέρει στην ανάπτυξη της Κρήτης παρότι δεν είχαν τη στήριξη διαχρονικά της πολιτείας και το τονίζω αυτό. Αυτό τουλάχιστον ισχύει για τον ΟΑΝΑΚ του οποίου είχα την τιμή να είμαι Πρόεδρος το 2003. Μέχρι το 2003 λοιπόν δεν είχε πάρει ούτε ένα ευρώ ο ΟΑΝΑΚ για τα λειτουργικά του έξοδα. Από το 2003 και μέχρι πέρυσι καταναλωνόταν για τα λειτουργικά έξοδα ένα συγκεκριμένο ποσό όμως το 2008 σταμάτησε πάλι ο κρουνός.
Σταμάτησε ο κρουνός για το 2003-2007.
Για τις ρυθμίσεις που γίνονται με το νομοσχέδιο συμφωνώ με αυτές που δίνουν τη δυνατότητα στους δύο οργανισμούς να μετέχουν στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ. Προφανώς και προτιμώ τον ΟΑΔΥΚ και τον ΟΑΝΑΚ από τους αθηνοκεντρικούς ΔΗΜΟΣ ΑΕ και ΝΟΜΟΣ ΑΕ.
Βέβαια μια κυβέρνηση που θα είχε εμπιστοσύνη στην αυτοδιοίκηση δεν θα προχωρούσε στη μερική επανακρατικοποίηση των οργανισμών. Όμως τέτοια κυβέρνηση δεν υπάρχει σήμερα και δεν έχω παράλογες απαιτήσεις από τη σημερινή.
Σε κάθε περίπτωση η μείωση των μελών του Δ.Σ. και μάλιστα με αντιστοιχία στους μετόχους αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Βέβαια πρέπει να προβλεφθεί και η εκπροσώπηση όλων των μετόχων εάν δεν μεταβιβαστούν οι μετοχές στο δημόσιο διότι με τη ρύθμιση αυτή δεν προβλέπεται, αποκλείονται μέτοχοι από την εκπροσώπηση στο Δ.Σ. ή από τη δυνατότητα εκλογής.
Τέλος επισημαίνω την ανάγκη να ισχύσει και για τους δύο αυτούς οργανισμούς ό,τι ισχύει για την ΝΟΜΟΣ ΑΕ σχετικά με τις ατέλειες και τις απαλλαγές όπως προβλέπονται από την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου. Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται πολλά κρούσματα κυβερνητικών αποφάσεων που αποκλείουν την Κρήτη απ’ όσα ισχύουν για την υπόλοιπη χώρα. Δεν είναι μόνο αυτό που ακούστηκε το προηγούμενο διάστημα με τα αιτήματα των αγροτών. Δεν είναι μόνο η εξαίρεση από την επιδότηση μεταφορών της Κρήτης ενώ όλη η άλλη νησιώτικη χώρα επιδοτείται.
Απεντάχθηκε πρόσφατα και η ανάπλαση της Κρητικής Εστίας από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Αλλά για να μην αναφέρω τον κατάλογο, είναι μακρύς.
Δεν θα ανέφερα σήμερα όλα αυτά εάν δεν διαπίστωνα μελετώντας το νομοσχέδιο την εξαίρεση ακόμα και της Εκκλησίας της Κρήτης από το νομοσχέδιο που συζητούμε.
Αναφέρει στο συγκεκριμένο άρθρο: «Εκκλησία της Ελλάδος, Μητροπόλεις, Ιερές Μονές και Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους» .
Κύριοι υπάρχει και η Εκκλησία της Κρήτης και απαιτούμε από την Ελληνική Πολιτεία να έχει την ίδια αντιμετώπιση και για την Εκκλησία της Κρήτης. Εάν δεν την εντάξετε θα πρέπει να αφαιρέσετε όλο το άρθρο. Αλλιώς δεν το δεχόμαστε.
Ας θεωρήσουμε κύριοι συνάδελφοι, ότι όλα τα προηγούμενα είναι τυχαία. Αποδείξτε σήμερα ότι είναι τυχαία. Άλλως αποτελούν συστηματική προσπάθεια αποκλεισμού της Κρήτης από προγράμματα, δράσεις και χρηματοδοτήσεις. Από αυτό το Βήμα καλώ και τους άλλους συναδέλφους εάν δεν το έχουν προσέξει να τοποθετηθούν πάνω σ' αυτό το θέμα διότι είναι και θέμα αξιοπρέπειας.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα