Skip links

Τοποθέτηση για επιλογή στελεχών α’βάθμιας & β’βάθμιας εκπαίδευσης

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Είναι πεποίθηση πλέον, όλων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που ψήφισαν τη Ν.Δ.,

 ότι η κυβερνητική της θητεία χαρακτηρίζεται από την πλήρη αναντιστοιχία προεκλογικών λόγων και μετεκλογικών έργων.

→Η υλοποίηση της κρυφής ατζέντας,

→οι αντιφατικές και τις περισσότερες φορές ανολοκλήρωτες εξαγγελίες,

όχι μόνο δεν έχουν φέρει αποτελέσματα για τους πολίτες και τη νεολαία,

αλλά έχουν πισωγυρίσει τον τόπο σε πολλούς τομείς.

Ήλπιζε κανείς ότι η εκπαίδευση θα μπορούσε να αποτελέσει μία εξαίρεση.

Ήλπιζε κανείς ότι, στην εποχή του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού και των μεγάλων και ταχύτατων αλλαγών που ζούμε θα σκεφτόσαστε:

ότι η χώρα μας οφείλει να επενδύσει κατά προτεραιότητα στην εκπαίδευση και τη γνώση.

Μάταια όμως.

Η Ν.Δ. παρέμεινε πιστή στη Δεξιά παράδοση, για τον έλεγχο του κράτους.

Ο λεγόμενος ″εθνικός διάλογος″ αποδείχθηκε πολύ γρήγορα ότι:

αποτελούσε το πρόσχημα για τις κυβερνητικές επιλογές,

ευτέλιζε τους συμμετέχοντες,

υποβάθμιζε τους θεσμούς και
 
υποτιμούσε τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών, των φοιτητών και των μαθητών.

Η Ν.Δ. αντί να αξιοποιήσει το μεγάλο έργο  που παρέλαβε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ.,
 
αντί να ενισχύσει και να διευρύνει τους θεσμούς που λειτούργησαν με επιτυχία, όπως:
 
•    το ολοήμερο σχολείο,

•    τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης,

•    τα προγράμματα πολιτισμού, το «Μελίνα» και το «πάμε σινεμά»,

προχώρησε στην υποβάθμιση και στην κατάργησή τους.

Με τις πρόχειρες και αποσπασματικές παρεμβάσεις για μια σειρά θεμάτων, όπως:

•    οι μεταγραφές
 
•    το εξεταστικό σύστημα,

•    ο ΔΟΑΤΑΠ

•    οι ξαφνικές αλλαγές για την εισαγωγή των ελληνοπαίδων εξωτερικού στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

•    αλλά και η πρόσφατη απόφαση του Ειδικού Γραμματέα στις 31 Μαρτίου, που διαχωρίζει και υποβαθμίζει τα πτυχία των Τ.Ε.Ι.,

δημιουργεί συνεχώς νέα προβλήματα και επιβεβαιώνει ότι δεν έχει στόχους και σχέδιο για την παιδεία.

Απέδειξε ότι μένει πιστή στη συγκεντρωτική λογική της εξουσίας, αφού αφαιρεί και άλλες αρμοδιότητες από την Αυτοδιοίκηση και

Αποδεικνύει καθημερινά, ότι η εκπαίδευση αποτελεί για τη Ν.Δ. χώρο απροκάλυπτης εφαρμογής στυγνού  κομματισμού και αυταρχισμού.

Το ν/σ αυτό, δεν ασχολείται με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά
 
μόνο με τη στελέχωση και τον ασφυκτικό έλεγχό της.

Μας γυρίζει δύο χρόνια πίσω και μας θυμίζει τα γεγονότα και τον άθλο που πετύχατε τότε.

Μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού από την Ολυμπιάδα, ζηλέψατε τις μεγάλες επιτυχίες και τα ρεκόρ. 

Προχωρήσατε σε αξιολόγηση 712 φακέλων, μέσα σε λίγες ώρες, με το καταπληκτικό παγκόσμιο ρεκόρ των 37,92 δευτερολέπτων ανά φάκελο!

Βέβαια οι επιτυχίες σας και τα ρεκόρ δε σταμάτησαν εδώ.

→Το 91% των επιλεγέντων στελεχών ήταν κομματικά στελέχη σας,
 
→το 8% φίλοι σας και
 
→μόνο το 1% ανήκει σε άλλες παρατάξεις,

το οποίο φυσικά δε σας ξέφυγε, αλλά ήταν συνειδητή επιλογή για την ύπαρξη δήθεν άλλοθι.
Μετά τον καταιγισμό των αντιδράσεων για τα κίβδηλα αυτά ρεκόρ, με τις κομματικά ντοπέ επιτροπές, αναγκαστήκατε να μιλήσετε για προσωρινή τοποθέτηση ενός έτους.

Ήλθατε όμως το 2005 για να μετατρέψετε σε αορίστου αυτές τις κομματικές επιλογές σας.

Και απορώ, κύριε Υπουργέ,

– αφού πετύχατε αυτό τον πραγματικό άθλο, ως προς τον χρόνο και κυρίως ως προς την κάθαρση,
 
– αφού απλοποιήθηκαν τόσο οι διαδικασίες,
 
– αφού δεν αποδέχεστε την κριτική για λαθεμένες επιλογές,

– αφού έκαναν καλά τη δουλειά τους, αυτοί που επιλέξατε και δεν υπάρχει ανάγκη αντικατάστασης τους

Γιατί εισάγετε ξανά τόση γραφειοκρατία;

Γιατί θεσμοθετείτε:

•    εξετάσεις,

•    επιτροπές,

•    συμβούλια
 
•    συνεντεύξεις,

Γιατί να σπαταλήσουμε τόσα χρήματα για τη λειτουργία των συμβουλίων και των επιτροπών;

Αφού ο στόχος σας, με τις παρεκκλίσεις και τις φωτογραφικές διατάξεις, θα επιτευχθεί και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο.

Η τοποθέτηση και μονιμοποίηση των κομματικών στελεχών της Ν.Δ., στο χώρο της εκπαίδευσης.  

Αν δεν είναι αυτός ο σκοπός σας, αποδείξτε το.

Δεχθείτε:

1.    Δημόσια ανοικτή συνέντευξη, με μετρήσιμα κριτήρια

2.    Κλήρωση ανάμεσα σ’ αυτούς που θα σας προτείνουν τα πρυτανικά συμβούλια.

Γιατί δεν είστε περισσότερο ειλικρινείς; 

Να μας πείτε ξεκάθαρα, με ένα άρθρο μόνο, ότι:

«Με υπουργική απόφαση επιλέγονται και τοποθετούνται οι πάντες στη διοίκηση της εκπαίδευσης».

Εγώ προσωπικά ασφαλώς δε θα συμφωνούσα με κάτι τέτοιο, αλλά θα εκτιμούσα την ειλικρίνεια σας.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Δε θα μπω στα επιμέρους άρθρα, γιατί όλα είναι διαρθρωμένα και συστοιχισμένα για να υπηρετήσουν την αδιαφάνεια, τη σκοπιμότητα και την αναξιοκρατία.

– Οι προσχηματικές, αδιαφανείς εξετάσεις

– Οι επιλεγμένες επιτροπές και συμβούλια

– Η κατευθυνόμενη μοριοδότηση
 
– Οι κλειστές και διαβλητές συνεντεύξεις χωρίς μετρήσιμα κριτήρια,
 
– Η υποβάθμιση των μεταπτυχιακών
 
– Η επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας

υπηρετούν και ολοκληρώνουν την κομματική άλωση της διοίκησης της εκπαίδευσης.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Με το ν/σ αυτό διαφωνούν όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης, ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων,

όλοι οι εκπαιδευτικοί.

Εξαίρεση αποτελούν αυτοί που νιώθουν περισσότερο κομματικά στελέχη και λιγότερο εκπαιδευτικοί και

φυσικά οι διορισμένοι σήμερα προϊστάμενοι και αυτοί που ελπίζουν ότι θα διοριστούν αύριο.

Το ν/σ αυτό δεν πρέπει να ψηφιστεί, όχι γιατί δε συμφωνούμε εμείς το ΠΑ.ΣΟ.Κ., που ούτως ή άλλως έχουμε μια διαφορετική αντίληψη για το εκπαιδευτικό σύστημα που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα και η νέα γενιά,

αλλά γιατί δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ’ ελάχιστο στις αρχές της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας.

Γιατί θα αποτελέσει μνημείο αναξιοκρατίας και παράδειγμα αποφυγής για τις επόμενες γενιές.

    

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα