Skip links

Συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Άυλων Τίτλων

Ομιλία του Βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου στις 09/03/2009 στη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Σύστημα Άυλων Τίτλων, διατάξεις για την Κεφαλαιαγορά, φορολογικά θέματα και λοιπές διατάξεις».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαϊτσης Αποστολάτος): Ο κ.Βασίλειος Κεγκέρογλου, από το ΠΑ.ΣΟ.Κ έχει το λόγο για επτά λεπτά επί του Βήματος.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γι’ αυτά που είχε ο κύριος Γεωργιάδης για το χρηματιστήριο, δεν θα πω τίποτα, γιατί είναι στα πλαίσια της προχθεσινής συμφωνίας των δύο Αρχηγών και νομίζω ότι το χρέος του είναι να στηρίζει πλέον, ως δεξιότερος της Νέας Δημοκρατίας ψάλτης, τη Νέα Δημοκρατία και είναι ένα θέμα που θα το κρίνει ο λαός, γιατί μέχρι σήμερα ακριβώς τα αντίθετα μας έλεγαν σε σχέση με την πολιτική της Νέας Δημοκρατίας.

ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ: Κάνετε σπέκουλα πολιτική.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Όμως, ως προς αυτά που είπε η συνάδελφος κυρία Κόρκα, που ήταν μόλις στο Βήμα, πριν από εμένα, θα πρέπει να πούμε για το δημόσιο χρέος δύο πράγματα: Όταν μιλάμε σε αυτή την Αίθουσα για το πόσο ανέβηκε ή πόσο έπεσε, ή πόσο έγινε το δημόσιο χρέος και άλλα μεγέθη, θα μιλάμε καθαρά μεταξύ μας. Δεν θα μου βάζει στη μέση ως ποσοστό του Α.Ε.Π. το δημόσιο χρέος, όταν γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι με την αλχημεία της αύξησης κατά 25% του Α.Ε.Π. ο κύριος Αλογοσκούφης προσπάθησε να μειώσει το έλλειμμα και κατ’ επέκταση το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του Α.Ε.Π. Θα μιλάμε για πραγματικά νούμερα.
Οι τράπεζες όταν ζητούν τα χρέη, ή αυτοί που χρωστάμε, δεν μας λένε ως ποσοστά του προϋπολογισμού τους. Μας λένε «τόσα ευρώ χρωστάς κύριε, τόσα θα δώσεις».
Το 2003 λοιπόν, ήταν 170 δισεκατομμύρια το δημόσιο χρέος. Κύριε Υπουργέ, έχετε αντίρρηση; Δεν έχετε. Το 2008 έκλεισε με 262, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώσατε; Ναι.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Συν 45.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για το 2009, θα δούμε, είναι τεράστια η αύξηση και οι δανειακές ανάγκες της χώρας που -όπως πολύ σωστά λέτε κύριε Πρόεδρε- θα ξεπεράσουν τα 45 δισεκατομμύρια.
Λοιπόν, από το 2003 μέχρι το 2008 έχουμε 92 δισεκατομμύρια ευρώ αύξηση του δημοσίου χρέους, δηλαδή 18 δισεκατομμύρια το χρόνο. Πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Έχετε απαντήσει στον ελληνικό λαό πού πήγαν αυτά τα λεφτά; Και έρχεσθε εδώ και μας μιλάτε για το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του Α.Ε.Π.; Ποιον κοροϊδεύετε; Και αν αυτά μπορείτε να τα λέτε σε κομματικές συγκεντρώσεις ή οπουδήποτε αλλού για να ντοπάρετε αυτούς που ακόμα σας έχουν μείνει, αυτά δεν περνάνε στους πολίτες και πολύ περισσότερο εδώ. Να μιλάμε με νούμερα πραγματικά προκειμένου να μπορούμε να συνεννοηθούμε. Να αναγνωρίζετε αυτά τα οποία έχετε κάνει, να αναγνωρίσετε αυτά τα οποία έχετε επιφέρει ως αρνητικές συνέπειες στον τόπο και τότε θα μπορεί να μιλήσει κανείς καθαρά μαζί σας. Όμως, μέχρι στιγμής αυτό δεν το έχετε κάνει.
Σήμερα συζητάμε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν έχει αρχή ούτε τέλος. Ρυθμίζει διάφορα θέματα και μπορεί κανείς να τοποθετηθεί επί των διαφόρων θεμάτων.
Ο Εισηγητής μας τεκμηρίωσε τις θέσεις μας για το πρώτο κεφάλαιο που αφορά τις ρυθμίσεις για την κεφαλαιαγορά. Αναγνώρισε ακόμα ότι καλώς ήλθε και μια ρύθμιση που ήλθε τελευταία για τη δημιουργία γνωμοδοτικής επιτροπής. Και κοιτάξτε, κύριε Υπουργέ, να αλλάξετε το «συμβουλευτική επιτροπή» γιατί παραπέμπει αλλού και να το κάνετε «γνωμοδοτική επιτροπή». Νομίζω ότι είναι καλύτερη έκφραση. Όμως και αυτή η τροποποίηση δεν αλλάζει το βασικό χαρακτήρα των ρυθμίσεων που είναι έντονα συγκεντρωτικός, που δίνει σε μονοπρόσωπα όργανα την εξουσία και που αυτά μπορούν να αποτελέσουν θερμοκοιτίδα της διαφθοράς σε σχέση με τη λειτουργία της κεφαλαιαγοράς.
Ως προς την επένδυση για την παραγωγή των panels φωτοβολταϊκών, νομίζω ότι είναι θετικό που στη χώρα μας δημιουργείται μια τέτοια επένδυση μια και τα επόμενα χρόνια ελπίζουμε να αρθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να προχωρήσουν οι επενδύσεις σε αυτό τον τομέα. Συνεχίζουμε να είμαστε τελευταίοι. Στηρίζουμε αυτή την επένδυση. Αλλά θα έπρεπε όλα αυτά να γίνονται μέσα από κάποιες διαδικασίες και να μην έρχονται εδώ μόνο ως κύρωση που δεν έχουν και τη δυνατότητα να αλλάξουν κάποια πράγματα.
Βλέπω ότι η απόφαση υπογράφτηκε στις 3 Νοεμβρίου από τον κ. Αλογοσκούφη και έρχεται Μάρτιο για επικύρωση στη Βουλή. Αν αυτό ισχύει για όλες τις επενδύσεις, μικρές, μεγάλες, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει άλλο ένα θέμα που έχει να κάνει με τον τρόπο που χειριζόμαστε το θέμα των επενδύσεων.
Για την περίπτωση του τουρισμού πρέπει να πω ότι ο τρόπος με τον οποίο εσείς αντιμετωπίζετε το θέμα είναι χαρακτηριστικός και αποδεικνύει τη μεγάλη διαφορά που έχουμε εμείς σε σχέση με την ολοκληρωμένη στρατηγική που εμείς προτείνουμε, τα άμεσα μέτρα στήριξης της πραγματικής οικονομίας.
Συγκεκριμένα, κάνετε μείωση του 2% του τέλους παρεπιδημούντων το οποίο δεν θα συμβάλει στην διατήρηση του τουριστικού ρεύματος. Η μείωση δεν θα περάσει στον τελικό καταναλωτή ενώ αντίθετα η μείωση αν αφορούσε παραδείγματος χάρη το 2% του Φ.Π.Α. και αυτό ίσχυε και για όλα τα καταναλωτικά αγαθά, τότε θα μπορούσε να ήταν ένα σημαντικό κίνητρο ανταγωνιστικότητας.
Μειώνετε το ΕΤΑΚ οριζόντια σε μικρές και μεγάλες περιουσίες. Το ίδιο μειώνετε το ΕΤΑΚ στη μεγάλη ακίνητη περιουσία, το ίδιο μειώνετε και σε μια μικρή ιδιοκτησία. Ακόμη και ο άνεργος που βρέθηκε με ένα σπίτι και κάποιο ποσοστό έχει η γυναίκα του, θα πληρώνει ΕΤΑΚ και δεν θα πληρώνει ο μεγαλοξενοδόχος. Γιατί δεν μειώνετε το ΕΤΑΚ και στις άλλες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις άλλων κλάδων; Δεν περνούν αυτές κρίση; Η αγροτική αποθήκη κατοχικό φόρο ακινήτου 1% και το πολύ μεγάλο ξενοδοχείο θα πληρώνει το 1/3. Αν είναι δυνατόν!
Εμείς προτείνουμε την κατάργηση του ΕΤΑΚ για όλους και την επαναφορά του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, ενός δίκαιου κοινωνικά και αποτελεσματικού φόρου.
Το ίδιο κάνετε με τον ειδικό φόρο, το 0,6% επί των τραπεζικών συναλλαγών. Τον καταργείτε, λέει, μόνο για τα ξενοδοχεία. Γιατί δεν ισχύει για τις μικρές επιχειρήσεις γενικά του τουριστικού χώρου; Γιατί δεν ισχύει αυτή η κατάργηση για τις άλλες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις;
Αυτό το ΕΦΤΕ, το 0,6% πρέπει να καταργηθεί για όλους, ακόμα και για τους δανειολήπτες. Είναι ένας φόρος ο οποίος πρέπει να καταργηθεί.
Τα φορολογικά μέτρα όμως δεν αρκούν. Έτσι λοιπόν λέω εν τάχει δύο τρία σημεία των μέτρων που έχουμε προτείνει, όπως τη μείωση κατά 50% των τελών των αεροδρομίων, τη μείωση των ακτοπλοϊκών ναύλων, την αύξηση των δικαιούχων για εσωτερικό τουρισμό, κίνητρα για τις πενθήμερες εκδρομές να γίνουν εφταήμερες, να πάνε σε εσωτερικούς προορισμούς οι μαθητές, ενίσχυση του εισαγόμενου φοιτητικού και μαθητικού τουρισμού με παροχή ειδικών κινήτρων όπως δωρεάν είσοδος σε ιστορικούς, αρχαιολογικούς και χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος και τέλος τριπλασιασμό των δανείων του ΤΕΜΠΜΕ για να στηριχθούν όλες οι μικρές επιχειρήσεις και σύνδεση με το πακέτο των 28 δισεκατομμυρίων. Καταλάβετέ το επιτέλους. Ούτε κανονικά δάνεια δεν χορηγούνται πλέον, από τη στιγμή που δεν συνδέσατε το πρόγραμμα των 28 δισεκατομμυρίων με τη διασφάλιση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.
Τέλος τα 400 δισεκατομμύρια που χάνουν οι δήμοι λέτε ότι θα τα αναπληρώσουν από αλλού. Δεν τα αναπληρώνουν από το 20%, γιατί το 20% τους το έχετε τάξει για να πληρώσουν τα προγράμματα, τις κοινωνικές δομές, τις προνοιακές δομές. Το τάξατε τότε και τώρα πάλι τους λέτε ότι αυτό το 20% είναι για την απώλεια εσόδων από την κατάργηση του 2%. Έλεος! Καταλήξτε τι είναι για να συνεννοηθούμε.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Κεγκέρογλου.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα