Skip links

Συζήτηση για την ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών-βιοτεχνικών εγκαταστάσεων

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΙΘ΄

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2005

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: "Ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών-βιοτεχνικών εγκαταστάσεων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης".

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Άννα Μπενάκη-Ψαρούδα): Το λόγο έχει ο εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Βασίλειος Κεγκέρογλου.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο εισηγητής της Μειοψηφίας που μόλις κατέβηκε από το Βήμα…
ΒΥΡΩΝ ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Εννοείτε της Πλειοψηφίας.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ναι, κύριε Πολύδωρα, της τωρινής Πλειοψηφίας αλλά της αυριανής Μειοψηφίας.
Κύριοι συνάδελφοι, φαίνεται ότι ο εισηγητής της Πλειοψηφίας δεν διάβασε την εισηγητική έκθεση. Πιστεύω ότι, μετά από την πολύωρη επεξεργασία που κάναμε στην Επιτροπή για αυτό το νομοσχέδιο, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, όπως και ο κύριος Υπουργός και όσοι συνάδελφοι συμμετείχαν, θα έπρεπε να έχουν κατανοήσει ότι ψηφίζουμε επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Αν διάβαζαν απλώς και μόνο την εισηγητική έκθεση, τότε σίγουρα θα το καταλάβαιναν.
Κύριοι συνάδελφοι, ζούμε σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού, με κανόνες που μεταβάλλονται συνεχώς και πολύ γρήγορα. Η μεγάλη ελευθερία κινήσεως των κεφαλαίων, η τεχνολογική έκρηξη και οι ασύλληπτες ταχύτητες μετάδοσης των πληροφοριών και των γνώσεων προσδιορίζουν ένα νέο πολυσύνθετο και εντατικοποιημένο περιβάλλον.
Η ελληνική πολιτεία οφείλει μέσα σε αυτό το διεθνές και ευρωπαϊκό περιβάλλον να προσδιορίζει την αναπτυξιακή και οικονομική της πολιτική, οφείλει να διαμορφώνει τις συνθήκες για την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας και των δυνατοτήτων των Ελλήνων για το επιχειρείν, γιατί το καλό οικονομικό περιβάλλον και η αποτελεσματική δημόσια διοίκηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και τη γρήγορη υλοποίηση των επενδύσεων.
Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και των ελληνικών επιχειρήσεων δεν είναι πλέον, μόνο, απαραίτητο μέσο για ανάπτυξη, αλλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή τους. Ο κρίσιμος ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις τοπικές οικονομίες, για την περιφερειακή ανάπτυξη, για την αύξηση της απασχόλησης και για την κοινωνική συνοχή, επιτάσσει τη συνεχή βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στη Λισσαβόνα έθεσε ένα στρατηγικό στόχο για τη δεκαετία 2000-2010. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να γίνει ανταγωνιστικότερη, καιδυναμικότερη οικονομία βασισμένη στη γνώση, ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή.
Το Συμβούλιο του Γκέτεμποργκ τον Ιούνιο του 2001 προσέθεσε στη στρατηγική της Λισσαβόνας μια νέα σημαντική περιβαλλοντική διάσταση. Επισήμανε τις απειλές για την ποιότητα ζωής στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συμπεριέλαβε οικονομικά και κοινωνικά ζητήματα, όπως η φτώχεια και ο κοινωνικός αποκλεισμός, αλλά και ορισμένα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως οι κλιματικές αλλαγές και η εξάντληση των φυσικών πόρων, που συνδέονται άμεσα με την οικονομική διάρθρωση και την κοινωνική ανάπτυξη. Η εξειδίκευση αυτής της στρατηγικής οδήγησε στη σύνταξη του χάρτη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Τον Ιούνιο του 2003, κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη η συνάντηση κορυφής Ευρωπαϊκής Ένωσης και δυτικών Βαλκανίων. Σήμερα τριάντα τέσσερις και πλέον χώρες έχουν δεσμευτεί να εφαρμόσουν την αρχή της προτεραιότητας στις μικρές επιχειρήσεις, κάτι που αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της χάρτας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Οι κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όλα αυτά τα χρόνια, με τη διεθνή αναβάθμιση της χώρας και τις πολιτικές στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είχαν διαμορφώσει ένα ευνοϊκό οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον.
Αντίθετα, η Νέα Δημοκρατία εδώ και έντεκα μήνες, αντί να προχωρήσει αποφασιστικά, αξιοποιώντας και βελτιώνοντας τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη, ομφαλοσκοπεί, εντείνοντας καθημερινά την αβεβαιότητα των Ελλήνων για το αύριο.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, από την προηγούμενη εβδομάδα η οικονομία της χώρας μας είναι υπό καθεστώς επιτήρησης. Αυτή είναι μια αποκλειστική επιτυχία της Νέας Δημοκρατίας και δεν την διεκδικεί κανείς άλλος. Η εμπαθής και κοντόφθαλμη πολιτική εσωτερικού μετώπου, που ακολουθήσατε για τη συκοφάντηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κατέληξε σε δυσφήμιση της χώρας.
Υποβαθμίσατε τη διεθνή αξιοπιστία της Ελλάδας, επικαλείσθε συνεχώς την αλήθεια και η δήθεν αποκάλυψή της, αποδυκνύεται το μεγαλύτερο ψεύδος. Και όλα αυτά γιατί; Για να δικαιολογήσετε την αθέτηση των προεκλογικών σας δεσμεύσεων; Υπήρχαν και άλλοι τρόποι. Έτσι όμως, χάνονται μέρα με τη μέρα σημαντικές δυνατότητες για τη χώρα μας. Το μέλλον της χώρας μας δεν μπορεί να υποθηκεύεται στο όνομα των όποιων κομματικών σκοπιμοτήτων ή στο όνομα των όποιων εσωκομματικών σας προβλημάτων.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τον τρόπο που πολιτεύεται και μετά την καταστροφική επιλογή της αδιαφανούς απογραφής, οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδο. Φαίνεται ότι δεν μας εμπιστεύονται πια οι εταίροι μας, δεν πιστεύουν την ελληνική Κυβέρνηση και τις δεσμεύσεις της. Η επιτήρηση άλλωστε ορίστηκε για δύο χρόνια. Οι απώλειες από το Γ’ ΚΠΣ αυξάνονται ενώ μειώνεται ταυτόχρονα η διαπραγματευτική μας δυνατότητα για το Δ’ ΚΠΣ. Φτάσαμε στο σημείο να αναγκάζονται να μεταβούν τρεις Υπουργοί στις Βρυξέλλες για να δώσουν εξηγήσεις και να πείσουν για την ορθότητα των πολιτικών της Κυβέρνησης.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το 2005 χαρακτηρίστηκε ως έτος ανταγωνιστικότητας. Χρειάζονται οι συμβολισμοί, είναι καλοί. Χρειάζονται και οι καλές προθέσεις, όμως δεν αρκούν. Η Κυβέρνηση, με την οικονομική πολιτική που ακολουθεί στραγγαλίζει κάθε πρωτοβουλία για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, ακόμα και αν προέρχεται μέσα από τους κόλπους της ίδιας της Κυβέρνησης, οδηγεί τις επιχειρήσεις σε μαρασμό. Στην αγορά επικρατεί κλίμα ανασφάλειας και απαισιοδοξίας. Οι μικροί και οι μεσαίοι επιχειρηματίες αποτελούν την εύκολη λεία του φορολογικού συστήματος. Μετά την 11μηνη αδρανοποίηση του αναπτυξιακού νόμου, δεν στηρίζονται ουσιαστικά από το νέο. Δεν γνωρίζουν τι τους περιμένει αύριο. Είναι βέβαιο ότι εισήλθαμε σε μια μακρά περίοδο αποεπένδυσης και όλα τα στοιχεία αυτό επιβεβαιώνουν. Είναι γνωστές οι εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για το ρυθμό ανάπτυξης που δεν θα ξεπεράσει το 3% από 3,9% που είναι σήμερα και για το πού θα καθηλωθεί την επόμενη 5ετία.
Είναι γνωστά τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των επενδύσεων στη βιοτεχνία και βιομηχανία κατά 31% το 2004 και την περαιτέρω μείωσή τους κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες το 2005.
Όπως καταλαβαίνετε, μ’ αυτές τις προβλέψεις δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με αισιοδοξία. Πρέπει να παρθούν κάποιες πρωτοβουλίες για να προχωρήσουμε διαφορετικά.
Η Κυβέρνηση αν συνεχίσει μ’ αυτό τον τρόπο, θα χρειαστεί πολύ γρήγορα να φέρει άλλο νομοσχέδιο για την απλούστευση των διαδικασιών του κλεισίματος των επιχειρήσεων.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όταν πριν από καιρό το Υπουργείο Ανάπτυξης και ο ίδιος ο Υπουργός με δηλώσεις του ανακοίνωσε την εισαγωγή του νομοσχεδίου για συζήτηση στη Βουλή, εγώ από την πρώτη στιγμή το είδα με θετικό μάτι, γιατί γνωρίζω από κοντά και ως εργαζόμενος και ως επιχειρηματίας την αγωνία των επενδυτών, την αντιμετώπιση των γραφειοκρατών και τις δυσκολίες που πραγματικά συναντάς σε κάθε σου βήμα.
Μελετώντας όμως τα άρθρα του νομοσχεδίου, αυτός ο αρχικός ενθουσιασμός σιγά-σιγά άρχισε να με εγκαταλείπει και τη θέση του κατέλαβαν αμφιβολίες και ερωτηματικά. Αμφιβολίες για τη λειτουργικότητα του θολού διοικητικού συστήματος που προτείνει, ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα ορισμένων ρυθμίσεων που εισάγει, βεβαιότητα για την αναποτελεσματικότητα ορισμένων άλλων διατάξεων.
Το νομοσχέδιο που καταθέσατε, είναι από τα λίγα που έχει φέρει η Κυβέρνηση στη Βουλή με συγκεκριμένη θεματολογία, είναι συνένωση δύο νόμων που ψηφίστηκαν επί Κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ. του ν.2516/97 για την ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων και του ν.2965/01 για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αττική με κάποιες συμπληρώσεις, αλλαγές προθεσμιών και ημερομηνιών και τροποποιήσεις ορισμένων διατάξεων για θέματα που έπρεπε πράγματι να ρυθμιστούν.
Η ανάγκη γρήγορης απορρόφησης της επενδυτικής προσφοράς της προηγούμενης περιόδου, είχε θέσει επί τάπητος το θέμα της πάταξης της γραφειοκρατίας. Ο ν.2516 που ψηφίστηκε το ’97 που αποτέλεσε τον πρώτο νόμο που τη νομοθεσία και που κατάργησε από το 1912 μέχρι τότε όλα τα σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία των επιχειρήσεων, εισάγει για πρώτη φορά την έννοια της υπηρεσίας μιας τάσης. Η πιλοτική λειτουργία του Κέντρου Υποδοχής Επενδυτών, συνέβαλλε στην αποφασιστική αντιμετώπιση του προβλήματος της γραφειοκρατίας.
Σήμερα όμως οι συνθήκες έχουν αλλάξει και απαιτείται να προχωρήσουμε πιο αποφασιστικά στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων στη χώρα μας.

Κύριε Υπουργέ, δεν προχωρήσατε με την απαιτούμενη τόλμη στις αναγκαίες παρεμβάσεις ούτε στην κατεύθυνση της απλούστευσης των διαδικασιών ούτε στη διασφάλιση της αειφορίας της ανάπτυξης. Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και η μείωση της γραφειοκρατίας που επικαλείται η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, δεν φαίνεται από καμιά διάταξή του να επιτυγχάνεται. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα εισάγετε διατάξεις που δημιουργούν περισσότερη γραφειοκρατία απ’ ό,τι ισχύει σήμερα. Η ουσιαστική βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών που υπάρχουν και λειτουργούν και ο συντονισμός τους μέσω των ενδυναμωμένων κέντρων υποδοχής επενδύσεων, μπορεί να δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εσείς όμως αντί να θεσμοθετείτε τα κέντρα υποδοχής επενδύσεων ως οργανικές μονάδες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, να τα στελεχώσετε και να τα ενισχύσετε, τα αφήσατε εδώ και έντεκα μήνες να υπολειτουργούν. Θεσμοθετείτε ένα συγκεντρωτικό, αναποτελεσματικό σύστημα αναζητώντας οάσεις αποδοτικότητας στη δημόσια διοίκηση. Δεν δίδετε καμία νέα αρμοδιότητα στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και στην υποτιθέμενη υπηρεσία μιας τάσης που επικαλείστε. Αντίθετα, αφαιρείτε αρμοδιότητες από τις νομαρχίες και τις περιφέρειες. Δεν περιλαμβάνετε όλες τις κατηγορίες των επιχειρήσεων και το παράδειγμα που ανέφερε ο κύριος συνάδελφος της Πλειοψηφίας, το ψητοπωλείο, δεν περιλαμβάνεται στις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου. Εξαιρείται μια μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων. Δεν προχωρείτε στην καρδιά του προβλήματος και στις αναγκαίες παρεμβάσεις απλούστευσης στο σύστημα αδειοδότησης.

Κύριε Υπουργέ, δεν καταργείτε ούτε ένα δικαιολογητικό από αυτά που σήμερα οι υπηρεσίες ζητούν για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων. Και αν φυσικά έχετε, να μας πείτε πιο είναι αυτό. Από τις διατάξεις που αναφέρονται ως καταργούμενες, οι περισσότερες ήδη έχουν καταργηθεί με προηγούμενους νόμους.
Και αναφέρω:
Η υγειονομική διάταξη 2219/36, που έχετε και το χαρτί για τους χαρτοσυλλέκτες και τους ρακοσυλλέκτες, ότι απλοποιήσατε τη διαδικασία γι’ αυτούς, έχει καταργηθεί ήδη με κοινή υπουργική απόφαση πριν πολλά χρόνια.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 9 του προεδρικού διατάγματος 13/81, όπως τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα του 1984, δεν ισχύει σήμερα.
Οι καταργούμενες διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του νόμου 2941 δεν αφορούν το νομοσχέδιο που συζητάμε.
Για ποια απλούστευση και ποια περαιτέρω βελτίωση του συστήματος αδειοδότησης μιλάμε; Αντίθετα, προσθέτετε μελέτες και δικαιολογητικά και αποδεικνύεται για μια άλλη μια φορά, κύριε Υπουργέ, ότι δεν μπορείς να στηριχθείς στους γραφειοκράτες για να σου εισηγηθούν να καταργήσεις τη γραφειοκρατία γιατί υπάρχει και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης.
Με τη μετονομασία και την αλλαγή των ορίων ισχύος για τα επαγγελματικά εργαστήρια, πράγματι εντάσσεται σε αυτήν την κατηγορία ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων. Και αυτόματα πηγαίνει στην κατηγορία με τα απλά και τα λίγα πιστοποιητικά που ισχύει, όμως και σήμερα. Δεν λαμβάνετε καμιά μέριμνα για τα μικρά εργαστήρια μέχρι 4 kw, διότι τα βάζετε στην ίδια μοίρα, το μισό ίππο με τους τριάντα ίππους.
Έτσι λοιπόν εμείς έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση και σ’ αυτό, ούτως ώστε τα μικρά επαγγελματικά εργαστήρια μέσα 4kw να χρειάζονται μια μόνο δήλωση έναρξης δραστηριότητας στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και να μη χρειάζεται κανένα άλλο δικαιολογητικό. Και θα θέλαμε να μας απαντήσετε σε αυτήν την πρόταση που έχει κατατεθεί με τη μορφή τροπολογίας.
Με τη μετάθεση που κάνατε στα δικαιολογητικά, μειώνετε ουσιαστικά τις προϋποθέσεις στο στάδιο της άδειας εγκατάστασης, μεταφέρετε όμως όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο στάδιο της άδειας λειτουργίας. Το είπε και ο Εισηγητής. Σας βοηθάμε να ξεκινήσετε, αλλά σας ελέγχουμε αυστηρά στο να αδειοδοτηθείτε. Ποιο κίνδυνο εμπεριέχει αυτή η διάταξη; Να βάλει στο σβούρο της επένδυσης τους επενδυτές, οι οποίοι δεν θα γνωρίζουν αν θα πάρουν άδεια λειτουργίας και στο τέλος να τους πει, με συγχωρείτε, δε συμπληρώνετε την τάδε προϋπόθεση και δεν μπορείτε να πάρετε άδεια λειτουργίας. ‘Όμως έχει και διάταξη γι’ αυτές τις περιπτώσεις το νομοσχέδιο. Δίνει δικαίωμα να μείνουν δώδεκα χρόνια και μετά να μετεγκατασταθούν. Περιλαμβάνει δηλαδή το σπέρμα της αντίφασης και το σπέρμα του εγκλωβισμού των επιχειρήσεων από την αρχή το νομοσχέδιο.
Δεν "ακουμπάει" καθόλου ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις αρμοδιότητες του ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., τα οποία δημιουργούν τα ουσιαστικά προβλήματα. Υπάρχει μία επικάλυψη αρμοδιοτήτων ανάμεσα σε υπηρεσίες του ίδιου φορέα.
Εισάγετε το Συμβούλιο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων με τροποποιήσεις του νομοσχεδίου στην Επιτροπή και επιβεβαιώνετε έτσι την έλλειψη στόχευσης και σχεδιασμού. Περιέχονται ρυθμίσεις που επιβαρύνουν το περιβάλλον όχι μόνο στην Αττική, αλλά και σε άλλες περιοχές της γενικής κατοικίας.
Συμπερασματικά, ο νόμος αυτός δεν απλουστεύει περαιτέρω τις διαδικασίες ίδρυσης ή αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ούτε μειώνει κατά έναν τρόπο τη γραφειοκρατία. Οι ρυθμίσεις που εισάγει είναι ασύνδετες μεταξύ τους. Παραπέμπει όλα τα σημαντικά ζητήματα σε 27 κοινές υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα.
Κύριε Υπουργέ, εμείς θεωρούμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και μπορεί να δημιουργηθεί σήμερα ένα αποτελεσματικό σύστημα αδειοδότησης χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, με αδιαπραγμάτευτη την αρχή για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ψηφίζουμε επί της αρχής το πνεύμα της εισηγητικής έκθεσης, που όμως, κύριε συνάδελφε της Πλειοψηφίας, δεν ενσαρκώνεται στο σώμα του νομοσχεδίου και αυτή είναι η μεγάλη αντίφαση αυτού του νομοσχεδίου.
Γι’ αυτό έχουμε καταθέσει έξι τροπολογίες. Αποτελούν προτάσεις που θα δώσουν αποτελέσματα. Ελπίζουμε να σας πείσουμε να τις δεχθείτε μέχρι το τέλος αυτής της συζήτησης. Η υιοθέτησή τους θα δώσει νόημα και περιεχόμενο στο νομοσχέδιό σας. Έτσι, θα ανταποκριθεί σ’ ένα βαθμό στο σημαντικό τίτλο του.
Αν δε δεχθείτε ουσιαστικές αλλαγές στο νομοσχέδιο, δημιουργείται η ανάγκη να έλθει άμεσα στη Βουλή ένα άλλο νομοσχέδιο που να αντιμετωπίζει ολικά και ολοκληρωμένα στα πλαίσια των προοπτικών της χώρας μας για τα επόμενα χρόνια το μεγάλο ζήτημα που συζητάμε σήμερα, τις επενδύσεις γύρω από την αειφόρο ανάπτυξη. Αν η Κυβέρνηση ολιγωρήσει, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα αναλάβει και πάλι την πρωτοβουλία καταθέτοντας πρόταση νόμου.
Οι εξελίξεις στον κόσμο, οι εξελίξεις στην Ευρώπη τρέχουν και δεν μπορούμε να περιμένουμε τη Νέα Δημοκρατία να ξεπεράσει τα προβλήματά της και να ασχοληθεί με τα προβλήματα του τόπου.
Σας ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ο κύριος Υπουργός έχει ζητήσει το λόγο.
Κύριε Υπουργέ, θα κάνετε ολιγόλεπτη παρέμβαση ή ομιλία;
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Παρέμβαση θα κάνω, κύριε Πρόεδρε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ: Βάσει του Κανονισμού δεν μπορεί να κάνει ομιλία αλλά μόνο παρέμβαση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Γείτονα, γνωρίζω πολύ καλά τον Κανονισμό και τις διαδικασίες του. Τις σέβομαι και τις τιμώ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ: Προς τον Πρόεδρο απευθύνθηκα.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριοι συνάδελφοι, στην ολιγόλεπτη παρέμβασή μου θα προσπαθήσω να αναδείξω βασικά πολιτικά θέματα που προκύπτουν από την τοποθέτηση την οποία έκανε το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Δύο τινά πρέπει να συμβαίνουν εδώ. Ή διακρίνεται από πολιτικό οπορτουνισμό πρώτου μεγέθους ή δεν αντιλαμβάνεται τα πραγματικά μηνύματα της κοινωνίας. Ίσως τους απασχολούν οι συνεδριακές διαδικασίες. Βέβαια, το συνέδριο ενός κόμματος είναι ένα πολύ μεγάλο γεγονός. Εμείς το τιμούμε γιατί είναι μια εσωτερική, δημοκρατική διαδικασία. Έτσι γίνεται στις κοινοβουλευτικές δημοκρατίες.
Πάντως, πρέπει να σταθώ σε τρία πράγματα. Όλοι οι παράγοντες του επιχειρείν στη χώρα, επιμελητήρια, σύνδεσμοι επιχειρήσεων, απλές επιχειρήσεις εδώ και ενάμισι μήνα στηρίζουν αυτή τη νομοθετική παρέμβαση επανίδρυσης του κράτους στο σημείο στο οποίο απλοποιούνται με σύστημα απλό και τίμιο οι διαδικασίες αδειοδότησης επιχειρήσεων. Στη Διαρκή Επιτροπή όλοι οι φορείς οι οποίοι εκλήθησαν ανεξαρτήτως της πολιτικής έκφρασης την οποία έχουν είπαν ότι για πρώτη φορά υπάρχει τόλμη, γενναιότητα για να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία και η δι’ αυτής υπάρχουσα διαφθορά και ότι υπάρχει ένα νέο κλίμα και ένα νέο περιβάλλον στις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση με τις παρεμβάσεις που γίνονται. Εσείς όμως τόσο στη Διαρκή Επιτροπή όσο και εδώ δεν μας έχετε δώσει να καταλάβουμε αν θα ψηφίσετε ή όχι το νομοσχέδιο. Εκτιμώ ότι κανένας δεν αντελήφθη αν το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής.
Δεν κότπομαι για το τι θα κάνετε. Είναι δικό σας θέμα. Όλοι κρινόμαστε από τον ελληνικό λαό. Όμως εδώ, στην Εθνική Αντιπροσωπεία πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
Δεύτερον, πόσες από τις παρεμβάσεις που κάνατε έγιναν δεκτές κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Διαρκή Επιτροπή; Περισσότερες από είκοσι. Αυτό ήταν μια συνεισφορά και δική σας και των κομμάτων της ελάσσονος Αντιπολίτευσης. Αυτό δείχνει πως ούτε προκατειλημμένοι ήρθαμε, ούτε άκαμπτοι είμαστε, ούτε διαθέτουμε ξύλινα αυτιά.
(MN)

Ακούμε τους Βουλευτές, τις ιδέες και τις προτάσεις τους και στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και οι Βουλευτής της συμπολίτευσης με δημιουργικές ιδέες για να γίνει ακόμα καλύτερο το νομοθέτημα. Το ίδιο πράγμα θα κάνουμε και αύριο. ʼλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι η επιστημονική υπηρεσία της Βουλής στην έκθεσή της αναφέρει ότι το νομοσχέδιο δεν παρουσιάζει νομοτεχνικά προβλήματα, κάτι που σημαίνει ότι έχει γίνει υπεύθυνη και λεπτομερειακή εργασία.
Θα ήθελα να στρέψω την προσοχή των κυρίων συναδέλφων σε αυτά που αποτελούν μια επανάσταση και για ορισμένες από τις ρυθμίσεις που τροποποιούνται μετά από 100 χρόνια για να κρατήσουμε εκείνα τα στοιχεία τα οποία φέρνουν το καινούργιο στο χώρο της μεταποίησης και της αδειοδότησης των μεταποιητικών επιχειρήσεων που είναι το πρώτο βήμα.
Ακολουθεί το δεύτερο βήμα που αφορά τις εμπορικές επιχειρήσεις για να υπάρξει ένα άλλο κλίμα, ένας άλλο προσανατολισμός αγκαλιάσματος των επιχειρήσεων και ίδρυσης νέων επιχειρήσεων καθώς και του εκσυγχρονισμού τους, επέκτασής τους γιατί αυτές δημιουργούν διατηρήσιμες θέσεις εργασίας και έτσι καταπολέμηση του πρώτου κοινωνικού προβλήματος που έχει η πατρίδα μας και είναι η ανεργία. Αναφέρομαι στη διάταξη εκείνη που σε περίπτωση μεταβίβασης επιχειρήσεως λόγω πώλησης είτε λόγω μεταβίβασης από γονική παροχή, δεν ξεκινάει ένας καινούργιος αδειοδοτικός μαραθώνιος από 1 μέχρι 3 για να βγουν οι άδειες επ ονόματι του νέου φορέα αλλά υπάρχει αυτή η επαναστατική ρύθμιση που πρόκειται για πραγματική μεταρρύθμιση και αλλαγή ώστε όλες οι άδειες του μεταβιβαζόμενου φορέα αυτόματα μεταβιβάζονται στον καινούργιο φορέα.
Δεν καταθέσαμε φαιά ουσία απλά βάλαμε τον κοινό νου που μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις ώστε να διευκολύνουμε τον πολίτη και τον επιχειρηματία, καθώς και την υπαλληλική ιεραρχία να κάνει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά τη δουλειά της.
Δεύτερον η σύσταση της διεύθυνσης νομαρχιακής ανάπτυξης στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και αντίστοιχης διεύθυνσης στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για να ξέρει ο πολίτης ένα σημείο όπου θα απευθύνεται για να πληροφορηθεί την διαδικασία αδειοδότησης. Επίσης η αύξηση των κιλοβάτ από 12 σε 22 όπου δεν χρειάζεται πλέον καμία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας αλλά με μια απλή αίτηση και μελέτη περιβαλλοντολογική να ξεκινάει αμέσως η επιχειρηματική διαδικασία σε μικρές επιχειρήσεις, αυτό είναι μια σημαντική επανάσταση, που δεν γινόταν μέχρι σήμερα και αποτελεί διευκόλυνση να γίνονται οι επιχειρήσεις.
Στέκομαι μόνο σε αυτά γιατί δεν θέλω να πάρω περισσότερο χρόνο αλλά πρέπει να πω ότι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης παρά τις επισημάνσεις που έγιναν και στη διαρκή επιτροπή έχασε ακόμα μια ευκαιρία για να συμπλεύσει με την κοινωνία, με τα επιμελητήρια της χώρας να συμπλεύσει με τη νέα πραγματικότητα που πρέπει να δημιουργηθεί στην πατρίδα μας και παραμένει στη γωνία μίζερο κάνοντας μόνο αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση.
Αυτή είναι η πραγματικότητα κύριοι συνάδελφοι.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ( Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ κύριε Υπουργέ.
Το λόγο έχει ο πρώτος εγγεγραμμένος ομιλητής που είναι ο συνάδελφος κ. Μιχάλης Μπεκίρης.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε μια διευκρίνιση θέλω να κάνω.

Το λόγο τώρα έχει ο κ. Σγουρίδης.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε,…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Δεν έχετε το λόγο, κύριε συνάδελφε. Υπάρχει κοινοβουλευτικός εκπρόσωπός σας.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Για τη διαστρέβλωση των θέσεων θέλω να πω, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Όμως, δεν έχετε το λόγο, κύριε Κεγκέρογλου. Αν είναι διαστρέβλωση, ζητήστε το λόγο επί προσωπικού ζητήματος.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Προσωπικό είναι.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πριν μιλήσει ο επόμενος ομιλητής, θα δώσω το λόγο στον κ. Κεγκέρογλου που έχει ζητήσει να μιλήσει επί προσωπικού.
Κύριε Κεγκέρογλου, σε τι συνίσταται το προσωπικό;
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, το προσωπικό ζήτημα συνίσταται στη διαστρέβλωση -εντός ή εκτός εισαγωγικών- της άποψης που εξέφρασα από το Βήμα αναφορικά με το νομοσχέδιο από τον κύριο Υπουργό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ορίστε, κύριε Κεγκέρογλου. Έχετε το λόγο για δύο λεπτά.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Λόγω του προσωπικού δεν θα ασχοληθώ βεβαίως με την ουσία της τοποθέτησης του κυρίου Υπουργού. Αυτό θα γίνει στη δευτερομιλία μου.
Για το θέμα όμως που έχει να κάνει κατ’ αρχήν με τη θέση μας -εκτός του ότι γράφεται στην έκθεση γιατί αυτό το θεωρώ δευτερεύον- τέσσερις μέρες στην Επιτροπή συζητήσαμε και πραγματικά υπήρξε ένας γόνιμος διάλογος, άσχετα από το γεγονός ότι ο κύριος Υπουργός δεν απεδέχθη όλες τις προτάσεις που έγιναν.
Διαφοροποιήθηκε ένας Βουλευτής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Κύριε Κεγκέρογλου, πέστε μας για τη διαστρέβλωση.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ναι, κύριε Πρόεδρε.
Διαφοροποιήθηκε ένας Βουλευτής της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εμείς επί της αρχής το ψηφίζουμε το νομοσχέδιο…
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Άλλα είπατε στην επιτροπή, κύριε συνάδελφε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Σας παρακαλώ, κύριοι συνάδελφοι.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Αναφέρθηκα σήμερα, κύριε Πρόεδρε, από το Βήμα και δεν αμφισβητώ τις ικανότητες του Υπουργού να παρακολουθεί. Ίσως να μην παρακολούθησε εκείνο το σημείο ή δεν ήταν σε εκείνο το σημείο μέσα στην Αίθουσα για κάποιο λόγο. Θα μας το πει ο ίδιος.
Όμως το ΠΑΣΟΚ τοποθετήθηκε καθαρά επί της αρχής του νομοσχεδίου και μάλιστα είπαμε ότι το πνεύμα που εκφράζεται από το νομοσχέδιο -το είπα αυτό συμπληρωματικά- δεν εκφράζεται στο σώμα του νομοσχεδίου, στα άρθρα. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, βέβαια, που θα το δούμε στη συζήτηση επί των άρθρων.
ΒΥΡΩΝ ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Το ψηφίζετε όμως επί της αρχής.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Και βέβαια το ψηφίζουμε. Είναι αντιφατικό να μας καλεί ο κύριος Υπουργός να το ψηφίσουμε, τη στιγμή που ο ίδιος, όπως του είπα και στην Επιτροπή, δεν το έχει ψηφίσει σε προηγούμενη συζήτηση, στον ν. 2516 κατά το κύριο σώμα.
Αλλά εγώ κάλεσα -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- τον κύριο Υπουργό να μας πει γιατί έχει βάλει στις καταργούμενες διατάξεις αυτά τα δώδεκα χαρτιά που έχουν καταργηθεί με άλλη πράξη. Είναι καταργημένα και κακώς αναφέρεται ότι καταργούνται τώρα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Σας ευχαριστώ, κύριε Κεγκέρογλου.
Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): ʼνθρακες ο θησαυρός! Πρώτον, στη σελίδα 44 των Πρακτικών…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ( Σωτήριος Χατζηγάκης): …(Δεν ακούστηκε)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Θα φθάσω σ’ αυτό, κύριε Πρόεδρε, γιατί η Πρόεδρος της Βουλής πρέπει να ελέγξει πώς το "όχι" στην Επιτροπή από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, μετετράπη σε θετική ψήφο.
Σελίδα 44 των Πρακτικών της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου. Διαβάζω: "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ: Κύριε Κεγκέρογλου, είστε υπέρ ή κατά της ψήφισης του νομοσχεδίου επί της αρχής; ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Κύριε Πρόεδρε, αν δεν ολοκληρωθεί η συζήτηση επί των άρθρων για να δούμε ποιες από τις προτάσεις μας θα δεχθεί ο κύριος Υπουργός, δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε επί της αρχής του νομοσχεδίου. Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου δεν εκφράζει την εισηγητική του έκθεση. Υπάρχει μια αντίθεση μεταξύ τους. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε επί της αρχής".
Διαβάζω επίσης: "ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ: Καταψηφίζω επί της αρχής το νομοσχέδιο διότι…κ.λ.π.".
Αυτή είναι η πραγματικότητα και παρακαλώ πολύ, κύριε Πρόεδρε, να ελεγχθεί γιατί στην έκθεση της επιτροπής που συνοδεύει το νομοσχέδιο, το οποίο συζητούμε, αναφέρεται ότι ο εισηγητής της Πλειοψηφίας και ο εισηγητής της Μειοψηφίας εισηγήθηκαν την ψήφιση του νομοσχεδίου.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, ο κύριος Υπουργός βάζει θέμα μομφής κατά του προεδρείου με αυτά που λέει εδώ. Έχουμε την έκθεση της επιτροπής της Βουλής όπου αναφέρει σαφώς αυτό που είπε ο κ. Κεγκέρογλου. Τώρα βάζει θέμα κατά του προεδρείου. Λύστε το θέμα με την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΙΟΥΦΑΣ (Υπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ ( Σωτήριος Χατζηγάκης): Μισό λεπτό κύριε Υπουργέ, γιατί το θέμα αφορά το προεδρείο. Κατ’ αρχήν επί της ουσίας δεν υπάρχει θέμα. Από τη στιγμή που ο κ. Κεγκέρογλου ως εισηγητής της Μειοψηφίας δηλώνει ότι αποδέχεται, ότι ψηφίζει…
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Το είχα δηλώσει στο Βήμα.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ο λαός της Πορτογαλίας άλλα είπε.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα