Skip links

Συζήτηση για ερώτηση σχετικά με γεωλογικό φαινόμενο δρόμου Ηράκλειο-Βιάννος

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΕ’

Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2004


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης):
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμεθα στην ημερήσια διάταξη των ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Πρώτη είναι η με αριθμό 2591/9-8-2004 ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σχετικά με τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης του γεωλογικού φαινομένου στο δρόμο Ηρακλείου-Βιάννου Κρήτης.
Η ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:
"Την 31-7-2004 εκδηλώθηκε γεωλογικό φαινόμενο μεγάλης έκτασης στο δρόμο Ηράκλειο-Βιάννος κοντά στο χωριό Ζήντα. Το φαινόμενο αυτό προφανώς επηρεάζει την ολοκλήρωση της κατασκευής του δρόμου και απαιτεί πρόσθετες παρεμβάσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί.
Ερωτώνται οι Υπουργοί, σε τι ενέργειες πρόκειται να προβούν προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το γεωλογικό φαινόμενο και ο δρόμος να εκτελεστεί αν είναι δυνατόν στα ορισμένα χρονοδιαγράμματα;"

Το λόγο έχει ο Υφυπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Ξανθόπουλος για τρία λεπτά.

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα κατ’ αρχήν να επισημάνω ότι τα έργα αυτά δεν είναι πλέον αρμοδιότητα επί της ουσίας του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.. Έχουν περάσει όλα στην Περιφέρεια Κρήτης και αναμένεται να ρυθμιστεί το θέμα επί του νομικού του σκέλους, έτσι ώστε πράγματι οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες με τα στοιχεία τα οποία έχουν να μπορούν να είναι αποτελεσματικότερες και να είναι ακριβέστερες οι απαντήσεις των κυρίων Βουλευτών. Παρά ταύτα έχουμε συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία από την Περιφέρεια και η απάντηση έχει ως εξής:
Πράγματι αυτός ο άξονας Ηράκλειο-Βιάννος ανήκει στο επαρχιακό δίκτυο και υπάρχουν εκεί τέσσερις εργολαβίες εγκατεστημένες σε εξέλιξη. Το επίμαχο κομμάτι στο οποίο έγινε η κατολίσθηση είναι το κομμάτι Αλάγνι-Αρκαλοχώρι. Και πράγματι μετά την επί των 300 αυτών μέτρων υποχώρηση του δεξιού πρανούς σε ένα βάθος 150 μέτρων περίπου δημιουργήθηκε ένα μείζον πρόβλημα συνέχισης των έργων. Ήδη έχουν μελετηθεί τρεις εναλλακτικές λύσεις και εκτιμάται ότι η προσφορότερη που είναι και η τρίτη λύση και συνοψίζεται στη μετάθεση του δρόμου 8 έως 10 μέτρα ανάντη θα προκριθεί μέσα στους επόμενους δύο-τρεις μήνες και θα αρχίσει η κατασκευή του έργου.
Επί της ουσίας, όμως, δεν διακόπτεται η λειτουργία του άξονα, διότι έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή, σε όλο το άλλο τμήμα της κύριας αρτηρίας θα υπάρχει μία δίιχνη με ΛΕΑ κυκλοφορία χωρίς καμία δυσκολία, στο δε υπ’ όψιν τμήμα θα υπάρχει ένας μονόιχνος με ΛΕΑ δρόμος ο οποίος θα εξυπηρετεί την κατάσταση με κάποιες καθυστερήσεις επί των 300 αυτών μέτρων.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, οι τρεις κάθετοι άξονες του Νομού Ηρακλείου που διαπερνούν το νομό από το βορρά προς το νότο είναι οι: Ηράκλειο-Μεσαρά, Ηράκλειο-Πύργος, Ηράκλειο-Βιάννος και αποτελούν τη βάση μαζί με το νότιο οδικό άξονα για την ανάπτυξη όλου του νομού. Επομένως θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όχι μόνο της περιφέρειας, αλλά και του Υπουργείου σας και της Κυβέρνησης.
Για το δρόμο Ηράκλειο-Βιάννος που αφορά η σημερινή επίκαιρη ερώτηση θα ήθελα να πω ότι τα τμήματα Άγιος Σώζων-Αλάγνι, Αλάγνι-Αρκαλοχώρι και Αρκαλοχώρι-Ίνι έχουν δημοπρατηθεί και έχουν αρχίσει από την προηγούμενη κυβέρνηση και σήμερα εκτελούνται με τις χρηματοδοτήσεις που είχαν εξασφαλιστεί τότε. 
Για το τμήμα Ίνι-Μάρθα του συγκεκριμένου δρόμου καθυστερεί αδικαιολόγητα κατά την άποψή μου η χρηματοδότησή του και η δημοπράτησή του
Στο τμήμα Αλάγνι-Αρκαλοχώρι κοντά στα χωριά Ζήντα και Χουμέρι που σημειώθηκε το γεωλογικό φαινόμενο πρέπει να δώσετε χρηματοδότηση περίπου 150 εκατομμυρίων δραχμών προκειμένου να υλοποιηθεί η προτεινόμενη τεχνική λύση.
Για το τμήμα Άγιος Σώζων-Αλάγνι που εκτελείται, σύμφωνα με την πληροφόρησή μου, απαιτείται και εκεί συμπληρωματική χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων δραχμών.
Βέβαια σε απανωτές ερωτήσεις που έχω κάνει προς το Υπουργείο σας μου απαντάτε ότι το έργο μέχρι το Αρκαλοχώρι θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του έτους. Αυτή δεν είναι η αλήθεια κύριε Υπουργέ. Πρέπει να δώσετε τις απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις από το τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο. Η περιφέρεια δεν έχει πιστώσεις για να ολοκληρωθούν τα συγκεκριμένα έργα. Και νομίζω ότι αφού παραλάβατε ένα έργο με εξασφαλισμένη κατ’ αρχήν χρηματοδότηση εκτός από τα γεωλογικά φαινόμενα που έχουν συμβεί, θα πρέπει να συνεχίσετε τους γρήγορους ρυθμούς της εκτέλεσής του, αλλιώς τα έργα αυτά θα βαλτώσουν.
Θα πρέπει λοιπόν κύριε Υπουργέ, από το τομεακό πρόγραμμα να χρηματοδοτήσετε το συγκεκριμένο έργο.
Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ο Υφυπουργός κ. Ξανθόπουλος έχει το λόγο.

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων): Επί των υπολοίπων τμημάτων αυτού του πράγματι ζωτικού άξονα της περιοχής Ηρακλείου θα απαντήσω εδώ σε επόμενη ερώτηση η οποία αναλύει και την όλη διαδικασία εξέλιξης των έργων στον άξονα αυτό.
Για το υπόψη τμήμα της κατολίσθησης καμία καθυστέρηση δεν έχει γίνει. Αντιθέτως οι μελέτες ολοκληρώνονται με τον προβλεπόμενο ρυθμό, επαναλαμβάνω όχι με δική μας ευθύνη, αλλά με δική μας τεχνική εποπτεία. Και είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε έτοιμοι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Δηλαδή σε δύο μήνες περίπου θα έχει επιλεγεί η τελική λύση και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην υλοποίηση του έργου.
Γενικότερα πάντως επισημαίνω ότι η αποκέντρωση ορισμένων ζωτικών αξόνων όπως αυτός που είπατε και το πέρασμα της ευθύνης από το ΥΠΕΧΩΔΕ στην περιφέρεια δεν ήταν πάντοτε προς την καλύτερη κατεύθυνση. Υπενθυμίζω γιατί μπορεί να το έχετε ξεχάσει ότι το 2001 με απόφαση του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ η αρμοδιότητα για την κατασκευή του υπόψη άξονα πέρασε στην περιφέρεια Κρήτης. Ήταν μια απόφαση που είχε τις δικαιολογίες της για λόγους χρηματοοικονομικούς την εποχή εκείνη αλλά στέρησε από το ΥΠΕΧΩΔΕ τη δυνατότητα παρέμβασης με τα δικά του μέσα που είναι ισχυρότερα οπωσδήποτε απ’ αυτά της περιφέρειας.
Ευχαριστώ.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα