Skip links

Πρακτικά βουλής σχετικά με την κατασκευή έργων πρόσβασης στην εθνική οδό, στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
(ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
ΣΥΝΟΔΟΣ Α’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΠΖ΄
Τρίτη 21 Ιουνίου 2005

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Αναφορές-Ερωτήσεις Πρώτου Κύκλου:
Πρώτη είναι η με αριθμό 7059/27.1.2005 ερώτηση του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σχετικά με την κατασκευή έργων πρόσβασης στην εθνική οδό, στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι του Δήμου Γουβών Νομού Ηρακλείου.
Το ειδικότερο περιεχόμενο της ερώτησης του κ. Κεγκέρογλου έχει ως εξής:
«Η περιοχή Κοκκίνη Χάνι του Δήμου Γουβών είναι μια από τις πλέον αναπτυσσόμενες περιοχές του Νομού Ηρακλείου με τουριστικές υποδομές και με μεγάλη οικιστική ανάπτυξη μόνιμης εγκατάστασης.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης περνάει ενδιάμεσα του οικισμού Κοκκίνη Χάνι χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να εξυπηρετούνται οι κάτοικοί του μέσω αυτού, γιατί ο πλησιέστερος κόμβος είναι σε απόσταση έξι περίπου χιλιομέτρων μετά τον οικισμό.
Ο Δήμος Γουβών, οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής έχουν θέσει το πρόβλημα και τις εναλλακτικές προτάσεις για τη λύση του στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες, που μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχουν δώσει οριστική λύση.
Επειδή το πρόβλημα της έλλειψης πρόσβασης στην εθνική οδό, που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι, οι εργαζόμενοι στις τουριστικές επιχειρήσεις και οι επισκέπτες της περιοχής είναι μεγάλο και επειδή τώρα δίνεται η ευκαιρία, στο πλαίσιο των εργασιών διαπλάτυνσης της εθνικής οδού που βρίσκεται σε εξέλιξη, να κατασκευαστούν τα έργα πρόσβασης,
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
Ποια τεχνική λύση επέλεξαν τελικά οι αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες;
Αν προτίθενται να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες πιστώσεις για την κατασκευή των έργων πρόσβασης στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι, σύμφωνα με τη λύση που επιλέχθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες.»

Το λόγο έχει, για να απαντήσει στην ερώτηση, ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλος.

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Εργων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πράγματι, όπως σωστά επισημαίνει ο κύριος Βουλευτής, ο ΒΟΑΚ στην περιοχή της παράκαμψης Ηρακλείου κατασκευάζει σήμερα επιτέλους το δεύτερο κλάδο μέσω της υπηρεσίας μας, αναγκαίο εδώ και πάρα πολλά χρόνια, για να λύσει ένα πρόβλημα απαράδεκτης κατάστασης, που είχε ξεκινήσει το 1970 με ένα μόνο κλάδο και συνεχιζόταν.
Επίσης, στην περιοχή του Δήμου Γουβών στο κομμάτι του κόμβου Γουβών μήκους περίπου 8 χλμ. προέκυψε η ανάγκη, κατά τη φάση της κατασκευής του έργου και επισημάνθηκε από το Δήμο Γουβών, ενός ανισόπεδου κόμβου, ο οποίος έπρεπε να έχει εγκαίρως προταθεί και μελετηθεί, ενώ δεν είχε γίνει αυτό στην αρχική μελέτη.
Δυστυχώς -αυτό είναι το πρόβλημα- η απάντηση και η πρόταση της υπηρεσίας, αν και έγκαιρη, δεν έγινε αποδεκτή από το Δήμο Γουβών σε πρώτη φάση. Υπάρχει και η σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που την απέρριψε. Πέρασαν αρκετοί μήνες, το ξανασκέφθηκαν οι κάτοικοι και τελικώς το ενέκριναν. ‘Ηταν, όμως, πολύ αργά για να αλλάξει ο σχεδιασμός και η κατασκευή του έργου, διότι ήταν ήδη προχωρημένο. Οποιαδήποτε προσπάθεια παρέμβασης τώρα για αλλαγή των χαρακτηριστικών του έργου και δημιουργεί δαπάνες και οδηγεί σε κινδύνους απένταξης του έργου από τη χρηματοδότησή του στα πλαίσια του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Παρά ταύτα, επειδή το αίτημα είναι δίκαιο και έστω και αργά ο Δήμος αποδέχθηκε τη λύση που πρότεινε η υπηρεσία, εξαιρέθηκαν οι πιστώσεις, μελετάται αυτή η χάραξη ενός ανισόπεδου κόμβου στα πλαίσια της υπάρχουσας πλέον κατασκευής και αναμένεται η ένταξή του σε επόμενο έργο το ταχύτερο δυνατόν.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, είναι πολύ σοβαρό το θέμα και λόγω της σοβαρότητας αυτής το έχω θέσεις τρεις φορές με αναφορές και ερωτήσεις που έχω καταθέσει. Η οικιστική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι μεγάλη. Οι ρυθμοί ανάπτυξης δεν μπορούν εύκολα να ακολουθηθούν από το δημόσιο τομέα και έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα για την πρόσβαση όχι μόνον των μονίμων κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της περιοχής, που κατά τους θερινούς μήνες ξεπερνούν τις σαράντα χιλιάδες στη περιοχή του Δήμου Γουβών και του Δήμου Επισκοπής. Πρέπει να δοθεί άμεση λύση.
Ασφαλώς το έργο το οποίο φαίνεται να ολοκληρώνεται αυτό το διάστημα, δεν θα πρέπει να διακινδυνεύσει, ούτε με τροποποίηση ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο και να χαρακτηριστεί ως μη επιλέξιμο ένα έργο στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Νομίζω, όμως, ότι μπορεί μετά την επιλογή της τεχνικής λύσης από την αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας, να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους η κατασκευή των έργων πρόσβασης στην εθνική οδό, ούτως ώστε να λυθεί αυτό το χρόνιο πρόβλημα της ασφαλούς και νόμιμης πρόσβασης στην εθνική οδό όλων αυτών των ανθρώπων της περιοχής.
Θα είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα του μεγάλου έργου που ήδη κατασκευάζεται, το οποίο είναι η διαπλάτυνση και κατασκευή του δεύτερου κλάδου στην εθνική οδό. Χωρίς αυτόν τον κόμβο, χωρίς αυτήν τη σύνδεση, θα είναι δώρον άδωρον αυτό το έργο για την περιοχή αυτή.
Θα πρέπει, λοιπόν, να δούμε να κατασκευάζεται η πρόσβαση, τώρα που είναι στα τελειώματα αυτό το έργο, για να ικανοποιηθεί όχι μόνο το αίτημα, αλλά η πραγματική ανάγκη για την περιοχή.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ευχαριστώ, κύριε Κεγκέρογλου.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας & Δημοσίων Έργων): Νομίζω ότι συμφωνούμε με τον κύριο Βουλευτή. Δεν μπορεί να γίνει τώρα τροποποίηση της εν εξελίξει κατασκευής που πράγματι τελειώνει τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, αλλά πρέπει οπωσδήποτε -και γίνεται ήδη- να υπάρξει μια νέα μελέτη κατά τις απαιτήσεις και του Δήμου Γουβών, η οποία επιτρέπει την ωρίμανση του έργου και την ένταξή του σε άλλη εργολαβία ενδεχομένως με εθνικούς πόρους.
Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζω ότι ο όλος ΒΟΑΚ για τα σημερινά δεδομένα της Κρήτης είναι επιεικώς απαράδεκτος και πρέπει να γίνει η ένταξή του στα έργα του Δ ‘ Κ.Π.Σ. με μελέτες που πρέπει να ωριμάσουν από τώρα ώστε να μπορεί πράγματι με άλλης τάξεως ποσά να χρηματοδοτηθεί και να γίνει ένας διπλός αυτοκινητόδρομος ως οφείλει να είναι ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη.
Επομένως, για να συνοψίσω και να κλείσω, πράγματι ελπίζουμε να έχουμε συντομότατα την οριστική μελέτη, το έργο πλέον να ωριμάσει και να ενταχθεί ταχύτατα σε επόμενη εργολαβία για να καλυφθεί στα πλαίσια του ΒΟΑΚ στη γενική του μορφή.
Ευχαριστώ.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα