Skip links

Παρά την πτώση της τιμής του Brent στη διεθνή αγορά, η κερδοσκοπία στη χώρα μας καλά κρατεί

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ:  Ανάπτυξης κ. Χ. Φώλια

Συνεχίζουν να είναι δυσανάλογες και εις βάρος των καταναλωτών οι διακυμάνσεις των τιμών στα καύσιμα στην ελληνική αγορά, σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί διεθνώς. Έτσι, ενώ τους τελευταίους μήνες η τιμή του Brent μειώθηκε κατά 33%, στην Ελλάδα η κατάσταση στην αγορά καυσίμων δεν είχε ανάλογο αντίκρισμα, αφού η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είχε πτώση μόνο 6%, παραμένοντας έτσι σε υψηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, ενώ από τις 11 Ιουλίου μέχρι και προχθές η τιμή του πετρελαίου μπρεντ έχει πέσει από τα 147 δολάρια/ βαρέλι στα 97, την ίδια περίοδο η τιμή πώλησης της βενζίνης από τα διυλιστήρια προς τις εταιρείες μειώθηκε συνολικά μόνο κατά 8,78 λεπτά/ λίτρο, η οποία όμως και αυτή δεν πέρασε αναλογικά στα πρατήρια, αφού η τιμή της βενζίνης από 1,27 ευρώ/λίτρο στις 11 Ιουλίου έπεσε μόλις στα 1,20 ευρώ/λίτρο στις 8 Σεπτεμβρίου.
Από την άλλη, οι βενζινοπώλες υποστηρίζουν ότι η λιανική τιμή της αμόλυβδης από το Φεβρουάριο μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 9%, όσο δηλαδή και η τιμή των διυλιστηρίων, τονίζοντας ότι κατά τη διάρκεια του έτους η αύξηση της τιμής της αντλίας ήταν πολύ χαμηλότερη από αυτή που έκαναν τα διυλιστήρια.
Το συμπέρασμα είναι ότι, η αγορά υγρών καυσίμων συνεχίζει να λειτουργεί ανεξέλεγκτα, η κερδοσκοπία και η αισχροκέρδεια οργιάζουν, με την ανοχή της κυβέρνησης, που αρκείται σε εκκλήσεις προς τους εμπλεκόμενους στην αγορά των καυσίμων να μειώνουν τις τιμές, όποτε αυτό επιβάλλεται από τις διεθνείς εξελίξεις, χωρίς βέβαια καμία ανταπόκριση. Την κατάσταση αυτή ενισχύει η ολιγοπωλιακή διάρθρωση στα τρία επίπεδα της αγοράς πετρελαιοειδών (Διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας και πρατήρια). Όμως, αντί ο αρμόδιος Υπουργός να επιστρατεύσει πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του ανταγωνισμού στον τομέα αυτό, ανατρέποντας την κατάσταση αυτή, περιορίστηκε στη μελλοντική εκπόνηση μελέτης στην κοστολογική διερεύνηση της αγοράς πετρελαιοειδών από αναγνωρισμένο οίκο, λες και απουσιάζουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες και φορείς για τον έλεγχο της αγοράς.   
Επειδή ο Έλληνας καταναλωτής επιβαρύνεται συνεχώς με αναίτιες και αδικαιολόγητες αυξήσεις ακόμα και όταν οι διεθνείς τιμές μειώνονται και
επειδή, ουσιαστικά αυτό είναι αποτέλεσμα της αναποτελεσματικής πολιτικής της Κυβέρνησης και της έλλειψης υγιούς ανταγωνισμού κυρίως στα διυλιστήρια και στις μεγάλες εταιρείες εμπορίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο των δυσανάλογων τιμών των καυσίμων στην χώρα μας σε σχέση με τις διεθνείς τιμές;
Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα