Skip links

Οι μικρομεσαίοι και οι κυβερνητικές αντιφάσεις

Στην έντονα ανταγωνιστική εποχή που ζούμε η εξειδίκευση της στρατηγικής της Λισαβόνας και η εφαρμογή της χάρτας των μικρομεσαίων μέσα από ένα εθνικό σχέδιο, είναι μονόδρομος.
Η έλλειψη συγκεκριμένου σχεδίου για την ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητα στη χώρα μας, η επιλογή της αδιαφανούς απογραφής, η κυβερνητική συνέργεια στα φαινόμενα αύξησης του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων και οι αντιφατικές αποφάσεις που προπαγανδίζονται ως επωφελείς για τους επιχειρηματίες, οδηγούν σε αδιέξοδο τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι:

•    Τη μείωση της φορολογίας των διανεμόμενων κερδών, μόνο για τις μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, την οποία ακολούθησε η αύξηση της προκαταβολής φόρου και η αύξηση των μοναδικών συντελεστών κέρδους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

•    Τις εξαγγελίες για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας ακολούθησε η μείωση της φορολογικής ελάφρυνσης των επιχειρήσεων που προέρχονται από συγχωνεύσεις.

•    Την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, που αβάνταρε τους κερδοσκόπους και οδήγησε σε αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων.

•    Την αδρανοποίηση για 2 χρόνια του αναπτυξιακού νόμου.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και ιδιαίτερα των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων, καθώς και τη συνεχώς μειούμενη ανταγωνιστικότητα, οδηγούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε αδιέξοδο.

Η ασφυξία που επικρατεί στην αγορά είναι πρωτοφανής.

Ενώ το 2003 οι ακάλυπτες επιταγές ήταν 769 εκ. €,
το 2004 ανήλθαν στο 1.024 εκ. €, και
το 2005 εκτινάχθηκαν στο 1.464 εκ. €, (αυξήθηκαν κατά 90,3 % σε σχέση με το 2003). 
Το δε πρώτο 6μηνο του 2006 οι ακάλυπτες επιταγές είναι 629 εκ. € και διατηρούνται στα ίδια υψηλά επίπεδα, με το 2005.

Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση που δημιούργησε η ίδια η κυβερνητική πολιτική, η αντίδραση του Υπουργείου Ανάπτυξης, συνεχίζει να είναι σπασμωδική, αντιφατική, αναποτελεσματική.

•    Προσπαθεί να καλύψει την έλλειψη σχεδίου και δράσης, με σύσταση σωμάτων εθελοντών συνταξιούχων.

•    Προχωρεί σε ευκαιριακές, χωρίς σχέδιο και στόχευση προκηρύξεις ″διανομής″ των ευρωπαϊκών πόρων του ΕΠΑΝ.

•    28 μήνες  τώρα κρατεί ″εν υπνώσει″ το Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ) και ανακοίνωσε για άλλη μια φορά την επιδότηση επιτοκίου, που ακόμη δεν υλοποιείται.

•    28 μήνες από τις προγραμματικές δηλώσεις και 16 μήνες από την ψήφιση του νόμου 3325/2005 εκδόθηκε επιτέλους το Προεδρικό Διάταγμα 78/2006 που προβλεπόταν από το νόμο, το οποίο όμως αντί να απλουστεύει τη διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας των επιχειρήσεων, αναπαράγει και ενισχύει τη γραφειοκρατία.

•    28 μήνες από τις προγραμματικές δηλώσεις και 11 μήνες από τη ψήφιση του νόμου 3419/2005, που αφορά τις εμπορικές επιχειρήσεις και ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες υπουργικές και κοινές υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίησή του.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι γεγονός ότι ακολουθεί μια έντονα επικοινωνιακή πολιτική, για να πείσει τους μικρομεσαίους, οι οποίοι όμως καθημερινά διαπιστώνουν ότι τα αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής είναι μηδαμινά έως μηδενικά.
  

Βασίλης Κεγκέρογλου

Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ηρακλείου

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα