Skip links

Να συντηρηθεί το οδικό δίκτυο της παλιάς εθνικής οδού Ηρακλείου-Σητείας

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΑ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΒ΄

Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2006

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Πρώτη είναι η με αριθμό 853/2006 ερώτηση Δευτέρου Κύκλου του Βουλευτή του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος κ. Βασιλείου Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σχετικά με τη συντήρηση του τμήματος Γούβες-Χερσόνησος της παλιάς Εθνικής Οδού Ηρακλείου-Σητείας.
Η ερώτηση του κ. Κεγκέρογλου έχει ως εξής:
«Τα τελευταία χρόνια έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Γούβες-Χερσόνησος της Εθνικής Οδού Ηρακλείου-Σητείας και η φροντίδα της πολιτείας για την παλαιά Εθνική Οδό τμήμα Γούβες-Χερσόνησο έχει ατονήσει, με αποτέλεσμα να μην γίνονται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης στο τμήμα αυτό.
Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα ανήκει στην ευρύτερη τουριστική περιοχή των οικισμών Γουβών, Ανάληψης, Αγριανών, Ανισσαρά, Γουρνών, Κοκκίνι Χάνι και εξυπηρετεί εκτός από τον μεγάλο αριθμό μόνιμων κατοίκων και πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών.
Επειδή από το ανωτέρο οδικό τμήμα διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα και τα ατυχήματα είναι συχνά
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Αν προτίθενται να προχωρήσουν στις απαραίτητες εργασίες συντήρησης του οδικού τμήματος Γουβών-Χερσονήσου της παλιάς Εθνικής Οδού Ηράκλειο-Σητείας;»
Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλος. Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.

ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Ο κ. Κεγκέρογλου γνωρίζει, γιατί είναι έμπειρος, ότι αρμοδιότητα για την συντήρηση αυτής της παλαιάς εθνικής οδού έχει η Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, η οποία και έχει απαντήσει ήδη δίνοντας μια ανάλυση του προγράμματος συντήρησής της.
Παρά ταύτα το ΥΠΕΧΩΔΕ στα πλαίσια ενός γενικότερου προγράμματος ενίσχυσης και των περιφερειών έχει ήδη φέτος μέχρι στιγμής δώσει 3 εκατομμύρια ευρώ –και το καταθέτω στα Πρακτικά το σχετικό κείμενο- για συντήρηση τακτική γενικότερα εθνικού δικτύου της Κρήτης και ειδικότερα για την περιοχή Νομού Ηρακλείου 600 χιλιάδες ευρώ.
Πέραν αυτού όμως, κύριε Βουλευτά, όπως έχω πει και άλλες φορές και το επαναλαμβάνω και τώρα, ξεκίνησε επιτέλους να εφαρμόζεται το μεγάλο οργανόγραμμα οδικής ασφάλειας ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ, ένα μέρος του οποίου αφορά και την Κρήτη.
Ειδικότερα: Πρώτον, ο περίφημος βόρειος οδικός άξονας, ο ΒΟΑΚ προηγείται στο πρόγραμμα αυτό και ήδη ολοκληρώθηκε η σχετική μελέτη για τις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε τα επόμενα ένα με δύο χρόνια και προκηρύσσεται αυτήν τη στιγμή η μελέτη και κατασκευή του έργου, δηλαδή η εργολαβία υλοποίησής του.
Στο τμήμα που αφορά την ερώτησή σας επισημαίνεται ότι προχωρεί επίσης η ανάθεση της μελέτης για τις παρεμβάσεις σε όλη την περιοχή και ειδικότερα στο τμήμα Ηράκλειο-Γούβες-Χερσόνησος-Μάλια της παλαιάς εθνικής οδού. Η μελέτη έχει προκηρυχθεί ήδη στις 17 Οκτωβρίου φέτος, έχουμε πάρει τις προσφορές και αναμένεται η ανάθεση και θα ακολουθήσει η κατασκευή μέσα στο 2007. δηλαδή αν και εκτός αρμοδιότητος ΥΠΕΧΩΔΕ φροντίζουμε να στηρίξουμε τις περιφέρειες και ειδικότερα την περιφέρεια Κρήτης και με έκτακτες χρηματοδοτήσεις όπως αυτή που προανέφερα και για την οποία κατέθεσα σχετικό κείμενο αλλά και με οργανωμένες παρεμβάσεις στην οδική ασφάλεια όλου του εθνικού σας δικτύου. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήριος Χατζηγάκης): Ο κ. Κεγκέρογλου έχει το λόγο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Υπουργέ, η ελληνική περιφέρεια και ιδιαίτερα η περιφέρεια Κρήτης έχουν ουσιαστικά εγκαταλειφτεί. Εκτός από τη δραστική μείωση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων έχουμε δραστική μείωση του περιφερειακού προγράμματος του Τρίτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης κατά 65 εκατομμύρια ευρώ. Έχουμε μια σημαντική μείωση του επόμενου προγράμματος 2007-2013 κατά 170 εκατομμύρια ευρώ.
Έχουμε μηδενικούς εθνικούς πόρους που διατίθενται στην Κρήτη και όταν συμβαίνει αυτό, πως είναι δυνατόν το κέντρο, το Υπουργείο, το ΥΠΕΧΩΔΕ να λέει ότι αρμόδια είναι η περιφέρεια. Ή θα δώσετε το σύνολο των πόρων που απαιτούνται για όλες τις αρμοδιότητες που έχουν οι περιφέρειες και η αυτοδιοίκηση ή είσαστε συνυπεύθυνοι. Και είστε συνυπεύθυνοι γιατί και με την μελέτη η οποία προκηρύχθηκε τα πράγματα δεν είναι όπως τα είπατε ακριβώς, κύριε Υπουργέ.
Εξηγούμαι: Ένιωσα έκπληξη όταν διάβασα στην απάντησή σας ότι χρειάζεται μελέτη σε σχέση με τα θέματα που θέτω. Μα είναι δυνατόν για να κλείσουμε τις λακκούβες και για να έχουμε μια ευπρεπή εμφάνιση το καλοκαίρι στην τουριστική αυτή περιοχή να χρειάζεται μελέτη; Είναι δυνατόν για τις διαγραμμίσεις, για να μπουν οι μπάρες ασφαλείας, για να μπει μια στοιχειώδης σήμανση για την ασφάλεια αλλά και για την καθοδήγηση και ενημέρωση των τουριστών να χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη; Μελέτη χρειάζεται για μια ουσιαστική βελτίωση. Και αυτόν τον στόχο πρέπει να έχει η μελέτη. Αλλά όλα τα άλλα μπορούν να γίνουν με μια καταγραφή της υπηρεσίας και φυσικά με τους πόρους που εσείς θα εκχωρήσετε.
Θα σας πω ότι ένα έργο στο ύψος του Κακού Όρους -δεν γνωρίζετε το σημείο αλλά η περιφέρεια το γνωρίζει πολύ καλά- σε ένα σημείο που έγινε ένα έργο που έμεινε στην μέση, οι μπάρες κρέμονται ουσιαστικά στον αέρα και έχει γίνει θέμα στα ΜΜΕ γιατί είναι πράγματι επικίνδυνο για το δρόμο.
Με την ευκαιρία να σας πω ότι και το επαρχιακό δίκτυο λόγω ιδιαίτερα των τελευταίων καταστροφών που έγιναν από τα καιρικά φαινόμενα χρειάζεται βελτίωση, συντήρηση και θα πρέπει να υπάρξει τρόπος να ενισχυθεί η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση που είναι αρμόδια πάλι αλλά χωρίς πόρους, ούτως ώστε να έχουμε ένα βατό και ασφαλές παλαιό εθνικό αλλά και επαρχιακό δίκτυο για το νομό. Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Ο κ. Υπουργός έχει το λόγο.
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Κύριε Βουλευτά, ενώ ξέρετε ποια είναι η πραγματικότητα με αναγκάζετε να την επαναλαμβάνω, πράγμα που δεν πιστεύω ότι κάνει πολύ καλό από πλευράς ιστορικής μνήμης.
Πρώτα-πρώτα μιλάω εκ μέρους του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ξέρετε πολύ καλά ότι από τα 14 δις ευρώ των νέων μεγάλων έργων τα οποία ήδη είναι στο δρόμο και ξεκίνησαν…
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Πότε;
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Πότε; Μα, όλα τα εργοτάξια είναι πλέον ορατά σε όλους. Έχουν υπογράψει 228 έργα-συμβάσεις ύψους 7,4 δις ευρώ. Εξ’ αυτών λοιπόν των 14 δις ευρώ τα 11,2 είναι έργα της περιφέρειας. Επειδή είπατε για την επόμενη προγραμματική περίοδο, υπενθυμίζω κάτι το οποίο είναι γνωστό γιατί το έχετε δει και στους πίνακες. Μόνο για το ΒΟΑΚ μόνο αυτή η Κυβέρνηση έχει βάλει στο πρόγραμμα –το ξέρει ο περιφερειάρχης ήδη επίσημα και το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών- 220 εκατομμύρια ευρώ. Έχει ξαναμπεί τέτοιο νούμερο ποτέ σε προγραμματική περίοδο για τον ΒΟΑΚ συν τα άλλα 180 για τον ΟΑΚ; Άρα οι επενδύσεις για την Κρήτη αποκτούν για μας προτεραιότητα γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι έχετε δίκιο, όχι για άλλο λόγο. Έχετε δίκιο, το δικαιούται η Κρήτη.
Τέλος, επειδή είπατε περί του προγράμματος οδικής ασφάλειας, το πρόγραμμα αυτό εσείς το ξεκινήσατε, η προηγούμενη κυβέρνηση, προς τιμήν της. Δεν είχε όμως προχωρήσει ούτε καν ανάθεση μελέτης. Πρέπει είτε μας αρέσει είτε όχι και στο εθνικό δίκτυο -το οποίο αυτήν τη στιγμή είναι δευτερεύον γιατί υπάρχει νεότερος άξονας- να γίνουν και παρεμβάσεις μεγαλύτερης κλίμακας, δηλαδή αλλαγή γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Στο υπόψη κομμάτι υπάρχουν δύο επικίνδυνες στροφές. Δεν τις έχω δει ο ίδιος, μου το είπαν οι μελετητές. Δεν πρέπει να βελτιωθούν;
Θα παρακαλέσω λοιπόν να μην απαξιώνουμε το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας το οποίο τώρα αναδεικνύεται σαν κύριο εργαλείο βελτίωσης των συνθηκών οδήγησης και για το οποίο επαναλαμβάνω ότι αυτήν τη στιγμή προωθούνται προς απορρόφηση 90 εκατομμύρια ευρώ.
Σας ευχαριστώ.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα