Skip links

Με την τροπολογία λαθροχειρίας των ΕΛΤΑ στο ν/σ λαθρεμποριου, αυτοί που δήθεν θα εκσυγχρόνιζαν τη δεξιά επιβεβαιώνουν ότι τελικά συγχρονίστηκαν μαζί της

Είχατε την ευκαιρία το νομοσχέδιο σας να δώσει έστω ένα μήνυμα  της ομόνοιας του πολιτικού συστήματος για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Με τη τροπολογία λαθροχειρίας του κ. Πιερρακάκη το μήνυμα σας το νοθεύετε. Και να θυμάστε η νοθεία είναι βασική παράβαση του λαθρεμπορίου.

Η τροπολογία της λαθροχειρίας που κατέθεσε ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, στο παρά 1΄, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο  προετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ πάνω στο χαλί που έστρωσε ο Σύριζα.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής σκοπίμως, όπως αποδεικνύεται, αδιαφόρησε επί 18 μήνες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συσσωρεύτηκαν την περίοδο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Θυμίζω ότι τα ΕΛΤΑ έφτασαν στο έσχατο σημείο να καλύπτουν τη λειτουργία τους από τα χρήματα που κατέθεταν οι καταναλωτές ρεύματος για να πληρωθεί η ΔΕΗ (!).
Τώρα η Κυβέρνηση έρχεται με την τροπολογία ΟΧΙ για να δώσει λύσεις ΑΛΛΑ για να προετοιμάσει τους καλύτερους όρους για τον ιδιώτη επενδυτή και μάλιστα εις βάρος των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων πολιτών.
Και αυτό την καθιστά απαράδεκτη.
Τώρα αποκαλύπτονται οι οδυνηρές συνέπειες από την ολέθρια διαχείριση των ΕΛΤΑ αλλά και την υπαγωγή τους στο ξενοδιοίκητο  Υπερταμείο με την απόφαση της Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που βόλεψε απόλυτα τη Νέα Δημοκρατία για τη σημερινή τροπολογία.
Ο αρμόδιος Υπουργός, με περίσσιο θράσος μας είπε ότι «τα ΕΛΤΑ είναι στο παρά 1΄» (και όχι η τροπολογία του).
Αλλά δεν έδειξε ίχνος αυτοκριτικής διάθεσης για την «αδράνεια» του επί 18 μήνες και τις ευθύνες του για την κατάσταση.
Εγωισμός;; Ανευθυνότητα ή δόλος;
Η τροπολογία λαθροχειρίας για την προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ μαρτυρά ότι είναι και τα τρία μαζί, αφού απλώς έχει κοπιάρει τις διατάξεις Χατζηδάκη για τη ΔΕΗ από τον Νοέμβριο του 2019.
Τόσους μήνες χρειάστηκε στον Υπουργό Ψηφιακής πολιτικής για ένα SIMPLE COPY PASTE;;
Με τις διατάξεις:
●    Καταργείται η συλλογική σύμβαση για τους νεοπροσλαμβανόμενους και κάθε θεσμική διασφάλιση τους.
●    Μειώνονται μονομερώς οι αμοιβές των εργαζόμενων στο μετατασσόμενο εργαζόμενο
●    Χαρακτηρίζονται ως πλεονάζον προσωπικό αναγκαίοι εργαζόμενοι, με συνέπεια
o    Αφενός την υποβάθμιση της ποιότητας και την αύξηση των χρόνων εξυπηρέτησης.
o    Και  αφετέρου τη συρρίκνωση του δικτύου στα νησιά, στην ύπαιθρο και ιδίως στα δυσπρόσιτα μέρη της χώρας.
Εν τω μεταξύ όμως φροντίζει να προβεί σε προσλήψεις με το δοκιμασμένο πελατειακό  σύστημα της δεξιάς, πριν το ΑΣΕΠ του επάρατου ΠΑΣΟΚ, αποδεικνύοντας ότι δεξιά και εκσυγχρονισμός είναι έννοιες ασύμβατες.
Οι εκσυχρονιστές της κυβέρνησης δεν εκσυγχρόνισαν την δεξιά αλλά απλώς συγχρονίστηκαν με  την δεξιά, για την καρέκλα και την διαχείριση δισεκατομυρίων.
 Ακόμη και η «θετική» διάταξη της καταβολής των οφειλόμενων ποσών 149 εως 180 εκ. ευρώ από το Δημόσιο για την περίοδο 2013 – 2020, γίνεται τώρα  όχι για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ αλλά εντάσσεται στο σχέδιο της ιδιωτικοποίησης κυρίως για αποζημιώσεις απολύσεων, για να δημιουργηθούν οι καλύτερες οικονομικές συνθήκες για τον ιδιώτη επενδυτή.
Άλλως θα είχαν καταβληθεί στα 5 χρόνια Συριζα ή στον 1,5 της ΝΔ.
Το Κίνημα Αλλαγής απαιτεί από τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής να αποσύρει όλα τα άρθρα της τροπολογίας, πλην του άρθρου 10 για την καταβολή των οφειλών του Δημοσίου.
Και αν αυτό δε συμβεί τότε ο Υπουργός Οικονομικών να αποδεχτεί μόνο το άρθρο 10 και να απορρίψει τα υπόλοιπα άρθρα ως άσχετα με το νομοσχέδιο.
Στη συνέχεια, εφόσον έχει την πολιτική βούληση, να καταθέσει προς συζήτηση στις συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη των ΕΛΤΑ, που θα εξασφαλίζει στο ανθρώπινο δυναμικό αξιοπρεπείς όρους εργασίας με συλλογικές συμβάσεις και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Μόνο ένα τέτοιο σχέδιο θα μπορούσε να στηρίξει το Κίνημα Αλλαγής.
Είναι προφανές ότι αν επιμείνει η Κυβέρνηση στην τροπολογία εμείς θα ψηφίσουμε μεν τα άρθρα για την περιστολή του λαθρεμπορίου αλλά θα αναθεωρήσουμε τη θετική στάση επί της αρχής, η οποία πλέον δεν είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου αλλά η προώθηση της λαθροχειρίας εις βάρος των  ΕΛΤΑ, των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων πολιτών.
Αν ο Υπουργός Οικονομικών θέλει να διαφυλάξει και να ενισχύσει το ηχηρό μήνυμα πολιτικής βούλησης που θα μπορούσε να βγει από αυτή τη Βουλή για την πάταξη του λαθρεμπορίου πρέπει να μην κάνει δεκτή τη συγκεκριμένη τροπολογία.
Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου προϋποθέτει ισχυρή πολιτική βούληση.
Το Κίνημα Αλλαγής από την πρώτη μέρα της συζήτησης τάχθηκε καθαρά υπέρ του στόχου της πάταξης του λαθρεμπορίου τον οποίο είχε θέσει το ΠΑΣΟΚ προωθώντας με τόλμη και σχέδιο την επίτευξη του.
Δυστυχώς με τις επόμενες κυβερνήσεις και την πολιτική τους «ένα βήμα μπρος και δύο πίσω» δεν προχώρησε στην πράξη κι εύλογα αναρωτιούνται οι πολίτες.
Δεν θέλουν ή δεν μπορούν να πατάξουν το λαθρεμπόριο;
Όταν μάλιστα γίνονται διευθετήσεις και χαριστικές διαγραφές προστίμων με ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ΝΔ, ενίοτε με γκρίζες βουλευτικές τροπολογίες τότε  δεν υπάρχει πλέον το ερώτημα στους πολίτες αλλά η βεβαιότητα ότι δεν υπάρχει ούτε θέληση ούτε μπόρεση και έτσι χάνεται εντελώς η εμπιστοσύνη τους στο πολιτικό σύστημα.
Με το νομοσχέδιο η Κυβέρνηση διακηρύττει ότι επιδιώκει την περιστολή του λαθρεμπορίου.
Την ίδια ώρα όμως ο Προϋπολογισμός της αποτυπώνει σε νούμερα την αλήθεια.
Προβλέπει   εισπράξεις από τελωνειακά πρόστιμα μαζί με το λαθρεμπόριο, μόλις 15 εκ. ευρώ για το 21, όσα δηλαδή το 2019 και το 2018.
Ούτε καν σε μικρή αύξηση της εισπραξιμότητας προστίμων που βεβαιώνονται δεν ελπίζει.
Το λαθρεμπόριο πρωταρχικά επιδιώκει την αποφυγή ή και την κλοπή των ΕΦΚ.
Στην Ελλάδα οι συντελεστές των Ειδικών Φόρων είναι πολύ υψηλοί και δίνουν υψηλότερα κίνητρα στους λαθρέμπορους όπως μας είπαν και οι εκπρόσωποι της αγοράς.
Το Κίνημα Αλλαγής που πιστεύει σταθερά σε ένα δίκαιο και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα έχει αποκαλύψει  την αρνητική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια τη σχέση των έμμεσων προς άμεσους φόρους.  
Η αναλογία αυτή το 2014 ήταν 1,15 και με τη φορομπηχτική και άδικη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος των πολιτών αυτή επιδεινώθηκε και το 2019 έφτασε στο 1,48!
Το 2020 με τις επιλογές της νέας Δημοκρατίας φαίνεται να ξεπερνά το 1,5.
Και το 2021 αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της Κυβέρνησης θα περάσει το 1,6.
Δηλαδή για κάθε ευρώ που πληρώνουν φυσικά και νομικά πρόσωπα επί του εισοδήματος και του κεφαλαίου τους αντιστοιχούν 1,6 ευρώ που θα πληρώνουν σχεδόν αποκλειστικά τα νοικοκυριά με τις αγορές τους για τα βασικά αγαθά και τη διαβίωση.
Το καλάθι της νοικοκυράς και τα λειτουργικά του σπιτιού επιβαρύνονται υπέρμετρα.
Αυτό το μίγμα φορολόγησης που εγκαθίδρυσε ο ΣΥΡΙΖΑ και διογκώνει η Νέα Δημοκρατία είναι άδικο και αντιαναπτυξιακό.
Η Έκθεση Πισσαρίδη ενώ διαπιστώνει ότι έχουμε τη χειρότερη αναλογία στην Ευρώπη με τις προτάσεις της ίσως γίνουμε οι χειρότεροι στον Πλανήτη αφού προτείνει μόνο τη μείωση της φορολόγησης του πλούτου.
Η δικαιολογία ότι δεν μπορούν τώρα να μειώσουν τους έμμεσους φόρους ΕΦΚ, ΦΠΑ κλπ γιατί εισπράττονται άμεσα, αλλά για λόγους ανταγωνιστικότητας της οικονομίας θα μειώνουν τη φορολογία του πλούτου είναι δικαιολογίες της σκοπιμότητας για ενίσχυση των λίγων και ισχυρών και της ουσιαστικής αδιαφορίας για τους αδύναμους.
Το Κίνημα Αλλαγής πάντως απαντά με προτάσεις για δίκαιο φορολογικό σύστημα όπως η τροπολογία που καταθέσαμε για τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση και στη διαμονή στον υπερμειωμένο συντελεστή πιλοτικά για το 2021.
Το αναμενόμενο όφελος τόσο για τα ελληνικά νοικοκυριά αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Τουρισμού θα είναι αδιαμφησβήτητα πολύ μεγάλο ειδικά σε μια χρονιά τόσο κρίσιμη για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Ακόμη δεν ακούσαμε την τοποθέτηση της κυβέρνησης.
Όπως δηλώσαμε και στην επιτροπή, το Κίνημα Αλλαγής δεν έχει αυταπάτες και το πιθανότερο είναι να εκφυλιστεί αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία σε μια συμβολική καταγραφή προθέσεων χωρίς σοβαρό αποτέλεσμα.
Παρόλα αυτά εμείς στηρίζουμε τις διατάξεις που  έστω επεκτείνουν ή και βελτιώνουν το υφιστάμενο πλαίσιο που θεμελίωσε το ΠΑΣΟΚ και ειδικά το σύστημα εισροών – εκροών για τα πρατήρια και το οποίο ήταν το μόνο που εφαρμόστηκε αποτελεσματικά.
Και σε αυτό θέλω να εξάρω τη στάση των πρατηριούχων και των συλλογικών τους φορέων και να θυμίσω ότι αρκετοί ακόμα δεν έχουν πληρωθεί για τις δαπάνες εγκατάστασης.
Συμφωνούμε με τα μητρώα και επισημαίνουμε την ανάγκη για αξιοποίηση περαιτέρω της σύγχρονης τεχνολογίας και σοβαρή αυστηροποίηση των ποινών.
Αλλά οι προβλέψεις δεν φτάνουν!
Θα ενισχυθούν στην πράξη οι ελεγκτικές μηχανισμοί.
Χρειάζονται ελεγκτές με ηλεκτρονικά μέσα αλλά και στους δρόμους.
Σας κατέθεσα κ. Υπουργέ εγγράφως κάποιες προτάσεις συμβατές με όσα ακούστηκαν και από τους εκπροσώπους της αγοράς.
Δεν τις υιοθετήσατε δυστυχώς.
●    Ούτε την 6μηνη σφράγιση ή οριστική των εγκαταστάσεων αντί για 10 έως 90ημέρες.
●    Ούτε τον τρόπο δημοσιοποίησης των παραβάσεων με τεράστιες πινακίδες.
●    Ούτε την επέκταση της σφράγισης εγκαταστάσεων σε όλες τις μορφές λαθρεμπορίου καυσίμων και των υπόλοιπων αγαθών.
Τα ζητήματα που θέτουν οι τελωνειακοί δεν τα επιλύετε και έτσι παραμένει εγκλωβισμένο ένα τμήμα των ελεγκτικών μηχανισμών.
Τέλος σχετικά με τη ρύθμιση για τη μεταφορά της φορολογικής κατοικίας φυσικών προσώπων στην Ελλάδα με ευνοϊκή φορολογία  εισοδήματος!  
Δεν μας δώσατε πληροφορίες για τη σχέση κόστους ωφέλειας στα άλλα  δύο ευνοϊκά φορολογικά πλαίσια που έφερε η Κυβέρνηση σας και δεν μπορούμε να σας εμπιστευτούμε ούτε σε αυτό.
Πόσοι επενδυτές ήρθαν!
Πόση απαλλαγή φόρου απολαμβάνουν…
και ποιές είναι οι επενδύσεις που έκαναν στην Ελλάδα!
Σας προτείναμε εκτός των άλλων η επταετία, να γίνει πενταετία.
Εμείς όπως βλέπετε ασκούμε την αντιπολίτευση που έχει ανάγκη ο τόπος.
●    Κάνουμε κριτική!
●    Και πάνω από όλα προτείνουμε λύσεις.
Σας καλούμε να υιοθετήσετε ή τουλάχιστον να αντιγράψετε την τροπολογία μας για τον Περιφερειακό Τύπο αφού δεν είστε έτοιμοι ακόμα να εξετάσετε την τροπολογία μας για την υπό όρους εξίσωση του πειθαρχικού του τελωνειακών υπαλλήλων προς τα ισχύοντα στον Κώδικα Υπαλλήλων Δημοσίου.
Τέλος κ. Υπουργέ. Το νομοσχέδιο δε φτάνει. Πρέπει άμεσα να προσκομίσετε και ένα επιχειρησιακό σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και χρονικά ορόσημα.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα