Skip links

Κόμμα – Παιδεία 1-0

Πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι που τυπώθηκε ο νέος νόμος για τη διοίκηση στην εκπαίδευση, εν μέσω του Ολυμπιακού επικοινωνιακού καταιγισμού και του απόηχου του, επαληθεύτηκαν όλοι όσοι μίλησαν για καταπάτηση αξιών, για διαδικασίες μιας βραδιάς, για μικροκομματικές σκοπιμότητες, και για εγκαθίδρυση κομματικού κράτους στην εκπαίδευση. Το μόνο θετικό είναι ότι καταρρίφθηκε ο μύθος των αδικημένων.
     Λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία δεν μπορεί να μπαίνει σε προτεραιότητα ο κομματικός έλεγχος της διοίκησης και σε δεύτερη μοίρα η προετοιμασία της σχολικής χρονιάς. Είναι προφανές ότι η Ν.Δ. επέλεξε τις γνώριμες σ΄ αυτήν, μεθόδους του παρελθόντος για να κυβερνήσει:

•    Οι διαδικασίες και τα κριτήρια αντικαταστάθηκαν με επιβολή των προτάσεων των  παραγόντων.

Οι προϊστάμενοι που καταργούνται είχαν επιλεγεί με τις  διαφανείς διαδικασίες του προηγούμενου νόμου με βάση κριτήρια μετρήσιμα-αντικειμενικά,  με συνεντεύξεις από αξιοκρατικά συγκροτημένες επιτροπές. Όλα αυτά αντικαταστάθηκαν με αποφάσεις μιας βραδιάς  χωρίς μετρήσιμα κριτήρια και αξιολόγηση με κύριο γνώμονα το ποιος κομματικός  παράγοντας, προωθεί ποιόν. Έτσι σε αντίθεση με την γενικότερη αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης «εξετάστηκαν», επτακόσιοι δεκαπέντε (715) φάκελοι πρωτοβάθμιας και οχτακόσιοι πενήντα (850) φάκελοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποψηφίων σε μια βραδιά, προλαβαίνοντας τις εσωκομματικές αντιπαραθέσεις.

•    Ο κομματικός έλεγχος προηγείται, η παιδεία έπεται    

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν ακουστεί το πρώτο κουδούνισμα στα σχολεία και αυτό που μπήκε ως προτεραιότητα δεν ήταν η καλή προετοιμασία της σχολικής χρονιάς αλλά ο άρον-άρον άμεσος κομματικός έλεγχος της εκπαίδευσης. Οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών μπορούν να περιμένουν! Τις ελλείψεις θα τις δούμε στην πορεία! Εσείς οι παλιοί, μαζί και τα εκλεγμένα υπηρεσιακά μην κάνετε τίποτα, όλα τα αναλαμβάνουν οι νέοι, οι κομματικοί επίτροποι!

•    Η επιτυχημένη κομματική δράση, κριτήριο επιλογής. 

Η «ακτινογραφία» των επιλεγέντων επιβεβαιώνει για όλη την Ελλάδα την ισχύ του κανόνα: Δεν αρκεί να είσαι συνδικαλιστής, έστω της ΔΑΚΕ, ή επιτυχημένος Διευθυντής σχολείου, πρέπει να είσαι ας πούμε και πρόεδρος της Ν.Ο.Δ.Ε. της Ν.Δ.

•    Ο Μύθος των αδικημένων και τα στελέχη της θερμοκοιτίδας.

Αρκετή κριτική είχε δεχθεί το ΠΑΣΟΚ ότι δήθεν τοποθετεί στις διευθυντικές θέσεις τους δικούς του και τους υπόλοιπους στο «ψυγείο». Με τη δημοσιοποίηση αυτών που τοποθετούνται, μαθαίνομε ότι όχι μόνο δεν ήταν στο ψυγείο αλλά ότι ήταν στη θερμοκοιτίδα…όλοι τους σε διευθυντικές θέσεις επί «συστήματος ΠΑΣΟΚ».
    Και έτσι καταρρίπτεται ο μύθος των αδικημένων. Και επειδή    μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος καλόπιστος: Καλά όλοι αυτοί δεν αξίζουν; Και αν δεν αξίζουν γιατί  είχαν επιλεγεί ως διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι κ.τ.λ. επί ΠΑΣΟΚ. Πρέπει να τονίσω ότι  αυτό που προσδιορίζει την πορεία του συστήματος εκπαίδευσης και την ποιότητα της παιδείας  δεν είναι οι πιθανές και υπαρκτές ικανότητες διοίκησης κάποιων από τους επιλεγέντες αλλά η πολιτική που προωθεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας και η αποδοχή από την πλευρά τους να υπηρετήσουν μια τέτοια πολιτική.
 
    Δυστυχώς η πολιτική που προωθεί η κυβέρνηση δεν έχει καμιά σχέση με τις αναγκαίες βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθώς  αντιστρατεύεται ευθέως τον εξαγγελθέντα  διάλογο που απαιτείται για το περιεχόμενο της γνώσης και τα συστήματα αξιολόγησης.
      Η αξιοκρατία στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας ως αρχή, ως διαδικασία και ως πρακτική και κάθε άλλη αξία που πρέπει να προωθεί η κυβέρνηση, λειτουργεί παιδευτικά για τους μαθητές, για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία.
     Οι πολίτες  αυτού του τόπου έχοντας τα πρώτα δείγματα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, διαπιστώνουν καθημερινά την αναξιοπιστία των προεκλογικών εξαγγελιών της Ν.Δ., για εθνικό διάλογο  και αξιοκρατία, διαπιστώνουν  την αναίρεση των μετεκλογικών υποσχέσεων του κου Καραμανλή,  κατά τις προγραμματικές δηλώσεις, περί «σεμνότητας και ταπεινότητας» και την ποδοπάτηση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  των αξιών στο χώρο της παιδείας, τους θεσμούς και τις διαδικασίες.
   Όμως ο χώρος της Παιδείας δεν είναι πεδίο δοκιμής για κομματικά παιχνίδια  και το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να είναι σε  δεύτερη  μοίρα.
    Η ιστορία δεν συγχωρεί πολιτικές που ανακόπτουν την πρόοδο της παιδείας και της χώρας.
    Αυτό ας το έχουν κατά νου, οι επιλεγέντες.    

Βασίλης Κεγκέρογλου
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ηρακλείου

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα