Skip links

Κόμβοι και οδικές συνδέσεις του νέου Αεροδρομίου

Ο Γραμματέας της Κ.Ο. και βουλευτής Ηρακλείου, κ. Β. Κεγκέρογλου, με την υπ’ αριθμ 5036 από 12-03-21 ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων στην Βουλή, επεσήμανε ότι είναι αυτονόητο ότι το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι πρέπει να έχει απρόσκοπτη οδική σύνδεση με όλες τις περιοχές που θα εξυπηρετεί και στην κατεύθυνση αυτή ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών αντίγραφα των οριζοντιογραφιών όλων των οδικών συνδέσεων και κόμβων και συγκεκριμένα:
α) Του ΒΟΑΚ με τον οδικό άξονα του νέου αεροδρομίου στην περιοχή Χερσονήσου
β) του οδικού άξονα του αεροδρομίου με την επαρχιακή οδό Αγίες Παρασκιές-Καστέλι
γ) του  νέου οδικού άξονα του αεροδρομίου με την οδό Ηράκλειο- Βιάννος
δ)του Νέου οδικού άξονα του αεροδρομίου με την επαρχιακή οδό Αρκαλοχώρι-Γαζέπι Μύλος (πρόκειται για τον κόμβο που δεν προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό αλλά το Υπουργείο Υποδομών είχε δεσμευτεί κατά τη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του κ.Κεγκέρογλου, ότι θα τον εντάξει στα πρόσθετα έργα).

Με την απάντηση του, το Υπουργείο Υποδομών ενημερώνει τον Βουλευτή ότι  αναφορικά με τους κόμβους σύνδεσης του νέου οδικού άξονα από τον ΒΟΑΚ μέχρι την οδό Ηράκλειο-Βιάννος, με Εθνικές, επαρχιακές και τοπικές οδούς

Α) Για τον Αυτοκινητόδρομο σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης μήκους 18 χλμ και σύμφωνα με την Προμελέτη Οδοποιίας

(i) Στην αρχή του Αυτοκινητοδρόμου προβλέπεται η κατασκευή Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ Χερσονήσου), με μορφή “δεξιάς τρομπέτας” για τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου με τον ΒΟΑΚ και τη Χερσόνησο. Στο πλαίσιο κατασκευής του εν λόγω Α/Κ προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου με τους κλάδους του Α/Κ.
(ii) Περί τη ΧΘ 11+600 πλησίον Γηπέδου Δωριέας προβλέπεται η κατασκευή Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ Καστελλίου) μορφής “Διαμάντι” για τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου με την τοπική οδό Προφήτης Ηλίας-Καστέλλι και κατ ́επέκταση με τον οικισμό Καστελλίου. Ο εν λόγω Ανισόπεδος Κόμβος συνοδεύεται από τη κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων επί της τοπικής οδού.

Β) Για την Αρτηρία Εμπορικής Ζώνης μήκους 1,8 χλμ και σύμφωνα με την Προμελέτη Οδοποιίας

(i) Στη θέση συμβολής του Αυτοκινητοδρόμου επί της εν λόγω Αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου που θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στην εμπορική ζώνη, στην παράπλευρη οδό εξυπηρέτησης, καθώς και σε μελλοντικές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.
(ii) Επί της Χ.Θ. 0+000 της Αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για την πρόσβαση στην κύρια είσοδο του αεροδρομίου και στην εμπορική ζώνη.
(iii) Επί της Χ.Θ. 0+800 της Αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για την πρόσβαση στη δευτερεύουσα είσοδο του αεροδρομίου, στην περιμετρική οδό αεροδρομίου και στην υπεραστική αρτηρία που συνδέει το αεροδρόμιο με την οδό Ηράκλειο-Βιάννος.

Γ) Για την Υπεραστική Αρτηρία σύνδεσης Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με την οδό Ηράκλειο-Βιάννος μήκους 4,1 χλμ και σύμφωνα με την εγκεκριμένη Οριστική Μελέτη Οδοποιίας

(i) Περί τη Χ.Θ. 2+142 προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου σε μορφή ‘’σταυρού’’, για τη σύνδεση της Αρτηρίας με την τοπική οδό Αρκαλοχωρίου-Ρουσσοχωρίων εξασφαλίζοντας την σύνδεση της Αρτηρίας με τον προς Ανατολάς οικισμό Ρουσσοχωρίων, ενώ προς Δυσμάς εξυπηρετεί παρόδιες ιδιοκτησίες μέσω υφιστάμενου οδικού δικτύου καθώς επίσης και το γήπεδο ποδοσφαίρου της περιοχής.
(ii) Περί την Χ.Θ. 3+040 προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για τη σύνδεση της Αρτηρίας με την υπ ́αρ. 33 Επαρχιακή Οδό Καλλονή – Βιάννος προς Γδόχια και Ιεράπετρα, (υποτμήμα Αρκαλοχώρι-Μύλος του Γαζέπη) εξασφαλίζοντας την σύνδεση της Αρτηρίας με τον οικισμό Αρκαλοχωρίου και πληθώρα οικισμών προς τα ανατολικά. Ο εν λόγω Κόμβος σύμφωνα με τη Προμελέτη Οδοποιίας προβλεπόταν τετρασκελής σε μορφή ‘’σταυρού’’.
(iii) Στη σύνδεση της Αρτηρίας με την υφιστάμενη οδό Ηράκλειο-Βιάννος προβλέπεται η κατασκευή Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ Αρκαλοχωρίου) μορφής “Συμμετρικό μισό τριφύλλι”. Στους κλάδους του υπόψη Ανισόπεδου Κόμβου προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων.

2. Όσο αφορά τη σύνδεση του νέου οδικού άξονα με την υπ ́αρ. 33 Επαρχιακή Οδό Καλλονή – Βιάννος προς Γδόχια και Ιεράπετρα, (υποτμήμα Αρκαλοχώρι-Μύλος του Γαζέπη) αυτή προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό (Προμελέτη Οδοποιίας) μέσω Ισόπεδου Κόμβου, σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα.

3. Επισυνάπτονται αποσπάσματα Οριζοντιογραφιών Μελέτης Οδοποιίας των ως άνω αναφερομένων Ισόπεδων και Ανισόπεδων Κόμβων καθώς και απόσπασμα Οριζοντιογραφίας Μελέτης Οδοποιίας στη περιοχή διασταύρωσης του Αυτοκινητοδρόμου περί τη Χ.Θ. 12+643, με τη υπ’ αρ. 44 Επαρχιακή Οδό Άγιες Παρασκιές-Καστέλλι Πεδιάδος μέσω Κάτω Διάβασης.

Με βάση τα παραπάνω επιβεβαιώνεται η άποψη της τοπικής κοινωνίας ότι δεν έχουν προβλεφθεί όλες οι αναγκαίες συνδέσεις και κάτω διαβάσεις που αφορούν δημοτικούς δρόμους (Αρκαλοχώρι – Αυλή – Αρχάγγελος – Καστέλι) για τις οποίες απαιτείται πρόσθετη μελέτη και έργο που πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με το άρθρο της σύμβασης που προβλέπει ότι η εκτέλεση όλων των αναγκαίων συνοδών έργων που δεν προβλέφθηκαν ρητά στη σύμβαση  ως υποχρέωση της πολιτείας, μπορεί να ανατεθεί, χωρίς διαγωνισμό και  μέχρι του 50% του ύψους της σύμβασης, με χρηματοδότηση του Δημοσίου.

Μοιραστείτε:
Σχετικά νέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας.
Explore
τράβα