Ομιλία Βασίλη Κεγκέρογλου στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείο Εσωτερικών για την ψήφο των απόδημων Ελλήνων.
Σέβομαι την κοινή καταγωγή μας με τον κ. Κυριάκο Βελόγλου και θα περιοριστώ σε δύο σχόλια. Παρακολουθήσαμε τώρα εδώ Κράμερ εναντίον Κράμερ. Ήρθε και μας είπε ότι στο ΑΣΕΠ όλοι είναι Πασόκοι και ήρθε αυτός τώρα ως Καρατζαφέρης και τα έβαλε με τον άλλο σύντροφο του από τον Καρατζαφέρη και με τον άλλο που έλειπε, τον Άδωνι. Δύο Υπουργούς χτύπησε κατά κύριο λόγο, τον κ. Βορίδη και τον κ. Γεωργιάδη. Άρα ή τα πιστεύει αυτά που λέει ή μας κοροϊδεύει.
Έρχομαι, όμως, να του αναγνωρίσω ότι είναι καλλιτέχνης, αριστοτέχνης στην γκρίζα προπαγάνδα. Γκρίζα προπαγάνδα είναι δύο αλήθειες και οκτώ ψέματα. Διαφέρει από τη μαύρη προπαγάνδα που είναι και τα δέκα ψέματα. Κατά μία έννοια βεβαίως, τα δέκα ψέματα είναι ευκολότερο να τα διακρίνεις, διότι η γκρίζα που έχει τις δύο αλήθειες μέσα βάζει σε προβληματισμό τον απλό άνθρωπο. Λέει: «Μα, αυτό δεν ισχύει»; Του λέει το αληθινό: «Το όνομά σου δεν είναι έτσι. Ναι. Αφού έτσι είναι το όνομά σου, ισχύει και αυτό».
Ήρθε εδώ και είμαι υποχρεωμένος να ξεκινήσω από αυτό, να κάνει προπαγάνδα αντιεμβολιασμού. Είναι βέβαια και ζήτημα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, διότι ο αντιεμβολιαστικός του οίστρος σε συνδυασμό με την προώθηση γιατροσοφίων έχει ένα ζήτημα ανταγωνισμού. Πρέπει να ξέρει ο κάθε ένας, να ξεκαθαρίζει βρε παιδί μου, αν είναι τηλεοπτικός, άνθρωπος των μέσων, επιχειρηματίας ή πολιτικός. Τουλάχιστον από αυτό το Βήμα ας σέβεται την ιδιότητα του πολιτικού, διότι με αυτήν είμαστε εδώ πέρα.
Έρχομαι τώρα στα του ΑΣΕΠ. Εδώ ήταν η γκρίζα προπαγάνδα. Τα μισά ειπώθηκαν. Δεν ειπώθηκε, παραδείγματος χάρη, ότι ο κ. Θάνος Παπαϊωάννου ήταν αυτός που επελέγη από τον ΣΥΡΙΖΑ ως Αντιπρόεδρος του ΑΣΕΠ. Για κάποιο όνομα ειπώθηκε ότι είναι κομματικός τάδε και δεν είπε ότι είναι επιστημονικός συνεργάτης του ΑΣΕΠ σήμερα και όχι κομματικός, όπως τον είπε. Είναι η γκρίζα προπαγάνδα που σας είπα.
Από πού ξεκινά, όμως, αυτός ο οίστρος για το ΑΣΕΠ; Και είναι ευθεία η ερώτηση. Εάν ήταν Πρόεδρος ο άλλος Πασόκος -Πασόκος και αυτός, εμείς τον είχαμε βάλει- που ο ανιψιός του είναι στο γραφείο του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης, τότε θα ήταν καλός Πασόκος, ενώ τώρα είναι κακός ο άλλος; Δεν υπάρχει κύριοι κομματική ιδιότητα, όταν μιλάμε για τις ανεξάρτητες αρχές. Μπορεί να υπάρχουν προτεινόμενοι από τα κόμματα και το ΠΑΣΟΚ, ναι είναι πραγματικότητα, ότι και έβγαλε και έχει πολλά άξια στελέχη να διαχειριστούν υποθέσεις και καταστάσεις.
Όμως, δεν χρεωνόμαστε και αυτούς που επιλέξαμε ως τεχνοκράτες ή επιστήμονες. (Δεν το χρεωνόμαστε ούτε το πιστωνόμαστε, για να μην υπάρχει παρεξήγηση), οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν από τις κυβερνήσεις μας ως τεχνοκράτες και επιστήμονες για συγκεκριμένη δουλειά. Από πού και ως πού θα κομματικοποιήσουμε έναν επιστημονικό συνεργάτη του ΑΣΕΠ ή έναν άνθρωπο ο οποίος υπηρετεί στο ΑΣΕΠ ήδη εδώ και μια θητεία, προτεινόμενος από τον ΣΥΡΙΖΑ; Αναφέρθηκε στον κ. Μακρυλάκη.
Με συγχωρείτε πάρα πολύ! Δηλαδή ο προηγούμενος Πρόεδρος, που εμείς τον προτείναμε, ήταν κακός κι αυτός επειδή ήταν ΠΑΣΟΚ, ο κ. Καραβοκύρης; Ο άνθρωπος δεν ήταν ως ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ τον επέλεξε. Ήταν ανώτατος δικαστικός. Εάν ήταν ο κ. Καραβοκύρης, θα συμφωνούσατε ή αν ήταν κάποιος άλλος από το ΠΑΣΟΚ; Τι είναι αυτή η προπαγάνδα εδώ; Σταματώ εδώ, γιατί προφανώς ήταν για να εκτρέψει τη συζήτηση και να την πάει αλλού.
Εδώ, λοιπόν, θα πρέπει να πούμε ότι ακούγοντας τη συζήτηση για την ψήφο αποδήμων, λέγοντας ο καθένας από εδώ, ο πρώην Υπουργός, ο νυν Υπουργός, η Νέα Δημοκρατία, εμείς, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, πολύ περισσότερο η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 ότι έχουν δίκιο όλοι και τελικά ξέρετε ποιο είναι το συμπέρασμα και το μήνυμα που φεύγει από εδώ μέσα; Ότι οι απόδημοι έχουν άδικο. Οι απόδημοι έχουν άδικο και εμείς έχουμε δίκιο; Γιατί δεν καθόμαστε να κάνουμε την αυτοκριτική μας όλοι; Όλοι έχουμε ευθύνη σε σχέση με λάθη και παραλείψεις και λάθος αντιλήψεις που υπήρχαν παλιότερα, αλλά ορισμένοι έχουν ευθύνη για σκοπιμότητες, μικροκομματικές, οι οποίες δεν πρέπει να υπάρξουν στο συγκεκριμένο πεδίο.
Οι πρώτοι που σκεφτόμαστε όταν τίθεται ένα εθνικό θέμα είναι οι απόδημοι, να μπορέσουν να επηρεάσουν τις κυβερνήσεις των χωρών στις οποίες ζουν και έχουν ρόλο, και στην Αμερική και στη Γερμανία και στην Αυστραλία και σε άλλες χώρες. Έχουν πλείστα εθνικά θέματα.
Το είπα και στη συζήτηση του προηγούμενου νομοσχεδίου, το λέω και τώρα. Αυτό πρέπει να είναι η βασική παράμετρος και όχι η φορολογική δήλωση. Από πού κι ως πού για τα πολιτικά δικαιώματα μπαίνει η φορολογική δήλωση; Οι περιορισμοί και οι κόφτες είναι στην ουσία αντισυνταγματικοί.
Κάνει η Κυβέρνηση ένα δειλό βήμα με την αιτιολογία και το άλλοθι και το πραγματικό εν μέρει θέμα ότι «πρέπει να υπάρχουν οι διακόσιοι και το κάνω για να συμφωνήσουμε». Θεωρώ ότι έπρεπε να γίνει ένας δεύτερος κύκλος. Δεν πέτυχε, παρά μόνο το ότι ψήφισε έστω έναν κολοβό νόμο η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Έχουμε χρόνο να το ξαναδούμε.
Εμείς παίρνουμε πρωτοβουλία για κατάθεση πρότασης νόμου με βάση πέντε βασικά σημεία. Θεωρούμε ότι όλοι οι Έλληνες κάτοικοι εξωτερικού, που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν. Αυτοί δηλαδή που μπορούν να πάρουν το αεροπλάνο και να έρθουν να ψηφίσουν, που τους αναγκάζει να είναι πλούσιοι για να έρθουν να ψηφίσουν -φορολογική δήλωση- αυτοί θα έχουν δικαίωμα.
Εμείς παίρνουμε πρωτοβουλία για κατάθεση πρότασης νόμου με βάση πέντε βασικά σημεία. Θεωρούμε ότι όλοι οι Έλληνες κάτοικοι εξωτερικού, που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν. Αυτοί δηλαδή που μπορούν να πάρουν το αεροπλάνο και να έρθουν να ψηφίσουν, που τους αναγκάζει να είναι πλούσιοι για να έρθουν να ψηφίσουν -φορολογική δήλωση- αυτοί θα έχουν δικαίωμα.
Δεύτερον, συμμετέχουν στις εκλογές από τον τόπο κατοικίας τους ύστερα από επικαιροποίηση της εγγραφής με σχετική δήλωση. Συμμετοχή και με επιστολική ψήφο. Η ψήφος τους προσμετράται στο εθνικό αποτέλεσμα. Είναι ύβρις να μην προσμετράται η ψήφος. Βεβαίως και είναι αρνητικό να μην έχει και το δικαίωμα της επιλογής. Καλά έκανε ο κ. Κατρούγκαλος και το θύμισε ότι ήταν η τοποθέτησή μου από το 2009, αλλά το μείζον είναι η ψήφος, το έλασσον ο σταυρός, αλλά κι αυτός πρέπει να υπάρχει, διότι επιλέγεις και κόμμα και πρόσωπα.
Αν δεχθούμε τη θεωρία ότι πρέπει να είναι διακομματικό το ψηφοδέλτιο για τους αποδήμους, την οποία ανέπτυξε ο συνάδελφος του ΣΥΡΙΖΑ από τη Θεσσαλονίκη, ωραία, πέντε, έξι απόδημοι. Μετά να έρθουμε στο εσωτερικό για εθνικούς λόγους, για κοινωνικούς λόγους οι εργαζόμενοι να έχουν χωριστό ψηφοδέλτιο, οι άλλες επαγγελματικές ομάδες κ.λπ.. Πάει σε μία άλλη αντίληψη. Δεν την έχουμε εμείς αυτή την αντίληψη. Δεν είναι εθνικό συμβούλιο οικονομίας, ανάπτυξης, κοινωνίας κ.λπ., που συγκροτείται κατά αυτόν τον τρόπο.
Εδώ λοιπόν εμείς, με την εκπροσώπηση των αποδήμων μέσα από περιφέρειες, αλλά με προϋπόθεση ότι μετράει η ψήφος και με όλα όσα σας είπα, μπορούμε να συγκροτήσουμε μία βάση και να υπάρξει μία νέα συμφωνία.
Ποιοι είναι οι απόδημοι; Για ποιους μιλάμε; Μιλάμε για τους απογόνους ουσιαστικά όσων έφυγαν από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, αλλά και πολύ πριν, για τους απογόνους των ανθρώπων της Μικρασιατικής Καταστροφής.
Αυτούς που έφυγαν στον Εμφύλιο, αυτούς που έφυγαν από τις δικτατορίες και του Μεταξά και την επτάχρονη, αυτούς που έφυγαν τα δύσκολα μετεμφυλιακά χρόνια και από πλευράς οικονομίας και επιβίωσης. Και μιλάμε και για τους ανθρώπους που έφυγαν τα τελευταία χρόνια, εργαζόμενους, επιστήμονες που πήγαν όχι μόνο για να βρουν δουλειά, αλλά και γιατί διαπρέπουν και είναι πρωτοπόροι στον κόσμο στην επιστήμη τους, στις τέχνες, στα γράμματα.
Μιλάμε λοιπόν για ένα σύνολο ανθρώπων για τους οποίους δεν μπορεί κανείς να βγει και να πει είναι της τάδε παρατάξεως ή της άλλης, είναι μαύροι, άσπροι, κόκκινοι, κίτρινοι. Είναι οι Έλληνες με διαφορετική ιδιότητα, που για διάφορους λόγους και με διαφορετικές αιτίες βρέθηκαν να κατοικούν στο εξωτερικό.
Όλους αυτούς λοιπόν εμείς τους σεβόμαστε. Θα πρέπει σαφώς να δούμε και ένα σχέδιο για το πώς θα έρθουν αυτοί που επιλογή τους είναι να επιστρέψουν, αλλά ωστόσο και αυτοί που έχουν πλέον εγκατασταθεί στο εξωτερικό, εφόσον διατηρούν την εγγραφή -αυτό είναι το βασικό- και τον δεσμό με την πατρίδα, θα πρέπει να έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν με τον τρόπο που είπαμε.
Η πρότασή μας θα κατατεθεί το αμέσως προσεχές διάστημα για να αποτελέσει το κείμενο του διαλόγου μιας νέας προσπάθειας, για να δικαιώσουμε αυτούς τους ανθρώπους που μας βλέπουν και λυπούνται με τον τρόπο αντιπαράθεσης που έχουμε εδώ μέσα.